TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Muzikale achtergrond
Pages (2): « 1 [2]


Posted by Pheatus on Aug-22-2005 19:52:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Dus, als ik het goed begrijp, is het voor het merendeel van de (zelfs muzikaal geschoolde) mensen niet mogelijk om een noot (zonder eerst te proberen) na te spelen die hij net op de piano heeft gehoord? Fascinating, en hoe gaat dat dan, je zegt in je hoofd do re mi fa sol la si do, het lijkt tussen la en si en dan id je A# en dan leg je de octaaf vast of zo? Lukt dat. Of is het veel en veel moeilijker. Of komt et spontaan voor je ogen als je een toon hoort of zo? Ik wil dat wel eens weten


Bij mij hoor ik de noten die gespeeld worden. Als er een melodie speelt, hoor ik letterlijk noten zingen precies. Echt zo van: mi re mi re mi si re do la, do mi la si,mi sol si do,... (Fur Elise ). Maw, elke term van een melodie klinkt gewoon direct als een noot (hmja, hoe legde da anders uit )


Posted by Nyah on Aug-22-2005 20:56:

quote:
Originally posted by Pheatus
Bij mij hoor ik de noten die gespeeld worden. Als er een melodie speelt, hoor ik letterlijk noten zingen precies. Echt zo van: mi re mi re mi si re do la, do mi la si,mi sol si do,... (Fur Elise ). Maw, elke term van een melodie klinkt gewoon direct als een noot (hmja, hoe legde da anders uit )

fascinating


Posted by Pheatus on Aug-22-2005 21:33:

quote:
Originally posted by Nyah
fascinating


hehe thanks
komt ervan als je noten moet zingen of spelen totdat ze je de oren uitkomen... wat was me dat een papegaaienwerk die notenleer vroeger

maar om het dan na te spelen moet je wel goed geheugen hebben natuurlijk (waar de steek meestal blijft hangen bij mij ). Tenzij je het liedje laat spelen terwijl je aan de piano zit of als je ze opschrijft...
Nuja, volgens mij is Jack daar nog een stuk beter in hoor!


Posted by FCB_Fanatic on Aug-23-2005 08:50:

quote:
Originally posted by Mystique
+1
2jaar
Mar man een uur duurt dan lang



+1
eveneens 2 jaar. Bijna nog een derde jaar blokfluit gehad (op't vierde middelbaar ofzo). Toen kon iedere klas zelf kiezen of we dat jaar blokfluit zouden spelen. Tot mijn grote opluchting een nipte meerderheid bij onze klas die dat liever niet wou

was echt ��n van die uren waar ik iedere week een grote hekel aan had. Ik kon ook niet al te veel van da blokfluitspelen. Voornamelijk eigen fout aangezien ik der altijd serieus mijn botten aan veegde


Posted by Lady_LizzY on Aug-23-2005 13:17:

Weet er eigenlijk iemand of de lessen die je krijgt in het Muziek-O-Droom in Hasselt, goed zijn?
Zou daar mss wel iets willen gaan volgen, maar wou eerst es horen of er mensen daar al ervaring mee hebben voordat ik daar m'n geld aan uitgeef.


Posted by diddi on Aug-24-2005 11:09:

quote:
Originally posted by Hydra
1 jaar muziekschool. 85% gescoord op zingen (LOLLL kan het zelf nimeer geloven). En dan moeste een instrument kiezen uit de fanfare. Dan ben ik er maar mee gestopt

Ahja en daarna blokfluit in de middelbare school. God I hated it...


Die fanfare en die blokfluit heb ik ook meegemaakt en het gevoel was steeds hetzelfde : God i hate it!!


Pages (2): « 1 [2]

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.