TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Amateurproducties draaien op fuiven
Pages (2): « 1 [2]
Ik heb de wetgeving voor bepaalde vakken (bv het vak "auteursrecht") al verschillende keren moeten bestuderen, en ik moet toegeven dat hij wel goed in mekaar zit eigenlijk.
Ahzo, dat wist ik niet. Dan weet je goed waarover je spreekt.
Die mp3's van dance-tunes heb ik met SMS betaald. Ik krijg daar dan wel een bewijs van op m'n gsm, maar ik kan die toch niet allemaal gaan bijhouden. Mijn storage is beperkt na een tijd. Hoe moet ik dat dan bewijzen...
En toch twijfel ik over iets. Vb Saltwater - The Legacy vond ik niet op legale mp3, dus heb ik die op vinyl gekocht. Maar om die op cd te zetten heb ik eigenlijk wel een illegale mp3 gebruikt, en daarbovenop volgens mij bestaat er degelijk iets als een wet op conversie. Ik vraag me dus echt af of ik dat nummer dan wel mag draaien.
Conclusie: FUCK YOU SABAM !!!!!
( Ps: Ik heb respect voor het auteursrecht maar sabam overdrijft dikwijls )
| quote: |
| Originally posted by Push2005 Die mp3's van dance-tunes heb ik met SMS betaald. Ik krijg daar dan wel een bewijs van op m'n gsm, maar ik kan die toch niet allemaal gaan bijhouden. Mijn storage is beperkt na een tijd. Hoe moet ik dat dan bewijzen... En toch twijfel ik over iets. Vb Saltwater - The Legacy vond ik niet op legale mp3, dus heb ik die op vinyl gekocht. Maar om die op cd te zetten heb ik eigenlijk wel een illegale mp3 gebruikt, en daarbovenop volgens mij bestaat er degelijk iets als een wet op conversie. Ik vraag me dus echt af of ik dat nummer dan wel mag draaien. Conclusie: FUCK YOU SABAM !!!!! ( Ps: Ik heb respect voor het auteursrecht maar sabam overdrijft dikwijls ) |
En ik dacht nog bij SABAM te gaan werken...
De wet lijkt me wel vrij duidelijk, toch zie ik dergelijke topics (zoals deze hier) telkens terug komen. Dus moeten er dingen niet duidelijk zijn.
Wetten staan natuurlijk altijd voor interpretatie, niet alleen de auteursrechten knn onduidelijk zijn.
gReetz
| Originally posted by diddi En ik dacht nog bij SABAM te gaan werken... De wet lijkt me wel vrij duidelijk, toch zie ik dergelijke topics (zoals deze hier) telkens terug komen. Dus moeten er dingen niet duidelijk zijn. Wetten staan natuurlijk altijd voor interpretatie, niet alleen de auteursrechten knn onduidelijk zijn. gReetz |
... Maar weet jij dan et correcte antwoord op die probleemstelling van me hierboven.
| Als de wet duidelijk is, des te beter ... Maar weet jij dan et correcte antwoord op die probleemstelling van me hierboven. |
| LID WORDEN VAN SABAM Waarom en hoe? Waarom? Kan ik mij aansluiten bij SABAM om beschermd te zijn? Een vaak gehoorde vraag bij beginnende auteurs. Dikwijls gaan ze ervan uit dat SABAM een soort offici�le instelling is die automatisch alle auteurs vertegenwoordigt, of waarvan je verplicht lid moet zijn om �beschermd� te zijn. Niets is minder waar. In de eerste plaats is het de wet op het auteursrecht van 1994 die de auteur en zijn werken beschermt. Aan de wettelijke bescherming is geen enkele formaliteit verbonden. Je moet dus geen lid zijn van een vereniging of je moet niet al je werken deponeren of registreren. |
De aangifte van niet-uitgegeven werken is niet verplicht, maar wel nodig om SABAM toe te laten de rechten te verdelen als de werken ge�xploiteerd worden. |
Hoe zit het met feestjes? Ik hoor dat jullie niets aan sabam geven bij de beta party, maar klopt dat wel?
http://www.sabam.be/website/nl/010001001001001.htm
amai goei oren
zucht
| Originally posted by Push2005 En toch twijfel ik over iets. Vb Saltwater - The Legacy vond ik niet op legale mp3, dus heb ik die op vinyl gekocht. Maar om die op cd te zetten heb ik eigenlijk wel een illegale mp3 gebruikt, en daarbovenop volgens mij bestaat er degelijk iets als een wet op conversie. Ik vraag me dus echt af of ik dat nummer dan wel mag draaien. |
| Originally posted by pooley amai goei oren zucht |
Moei u is ni en hou u gewoon alleen bezig met uw eigen feestje, stukske intrigant 
Houd uw commentaar eens bij, zielige. 
| Originally posted by X-Tune Het is voor mij eigen deze zomer. Op die site staat dat enkel als er familieleden komen, dat ik vrijgesteld wordt van Sabam. Er komen ongeveer 200 mensen en men moet niet betalen voor drank en inkom. Moet ik nu iets betalen? Nu weet ik wel dat Beta 1 grote familie is, maar jullie zijn geen bloedverwanten. Kom ook niet af met het argument dat julllie geen inkomvragen, want dat houdt ook geen steek. |
Richard vind dat jij een typisch belg bent, ik geil er op.
| Originally posted by Dj LPG Naar mijn weten moet ge daarvoor geen familie zijn. Het is enkel een regeling dat wanneer inkom gratis is, en het aantal personen beperkt is, er geen billijke vergoeding moet betaald worden. Dit is dan wel onder voorwaarde dat het feestje prive is. Voor de rest als ge sjans hebt en ni te veel reclame maakt, hebt ge kans da ge er vanonder muist. Als ze u pakken ist natuurlijk een pak meer betalen (min 125� boete en 30% extra op de normale prijs voor die oppervlakte) |
Ik dacht dat het allemaal niet echt uitmaakte of ge die liedjes al dan niet wel degelijk hebt gekocht? Als ge liedjes wil draaien voor publiek moet ge toch zowieso bijbetalen? Er staat toch op elke cd zoiets als 'public performance is prohibited'?
Mijn moeder doet elk jaar samen met andere mensen een klein turnshow voor de buurt. Dikwijls moet ik daar wat voor in liedjes gaan knippen en plakken, dikwijls van Kazaa gedownload. Sabam deed daar precies ni echt moelijk over (sommige van die liedjes KON ge gewoon niet op cd hebben denk ik), ze moesten gewoon een bepaalde som betalen afhankelijk van het aantal volk en het aantal nummers of zoiets.
Een film huren en voor een groep afspelen (klas) is zelfs verboden. Mijn school geeft dus niet het goede voorbeeld.
| Originally posted by X-Tune Een film huren en voor een groep afspelen (klas) is zelfs verboden. Mijn school geeft dus niet het goede voorbeeld. |
| Originally posted by MikeVee BO-scholen zijn daarvan vrijgesteld |