TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- full...
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 17:39:

quote:
Originally posted by reveal
kanske blir en riktigt stor hit
om den blir det, vad ska du kalla drinken?

jag f�resl�r typ trancesoppa..

Posted by reveal on Dec-01-2001 18:01:

hehe, drinken Trancesoppa det ska jag allt ta och best�lla n�sta g�ng jag �r ute..

Posted by SteveTranz4ever on Dec-01-2001 18:51:

Jag skulle vilja f�resl� att den heter "Fruktsoppa on the rocks" 1 glas med krossad is, 4 cl vodka och resten medfruktsoppa . Ska g�ra en s�n ns�ta g�ng det �r dags.

ses...

Posted by Ravesquad on Dec-01-2001 18:54:

vilken fruktsoppa ska du anv�nda?

har du gjort n�n egen musik p� din 303a?

Posted by [A|ienFactory] on Dec-01-2001 19:00:

quote:
Originally posted by Ravesquad

har du gjort n�n egen musik p� din 303a?

�r den hans?
Den �r egentligen bara ett samlingsf�rem�l. Innan rave fanns blev den en flopp n�r den lanserades. Priset var nere i 300 SEK i b�rjan av nittiotalet(!!!!!!!!!). Idag kostar de abnormalt mycket. � andra sidan �r de ju inte mycket att ha utan en massa effektenheter. Sen finns det kloner ox�, men den h�r �r originalet, och priset bara stiger. Jag skulle vilja ha en att bara st�lla n�gonstans d�r den syns, kanske d�r mina fotbollspokaler hade st�tt om jag inte hade slutat. (De f�rstod sig inte p� min spelstil.).

Posted by fruktsoppa on Dec-02-2001 11:32:

faan, faan va jag e bakis.. kom hem 6 inatt... faan, mitt huvud...

reveal:
xider testade jag ig�r.. men detr �r juh dyrt som attans... 33cl 15 sp�nn. typ..

Posted by WhiteRussian on Dec-02-2001 14:51:

Angry

Ass�, H�R ni vad ni s�ger?? Det �r NI m�nniskor som skriker hur hemskt det �r med droger, FATTA att alkohol �r en av de farligaste drogerna! ENDA skillnaden �r att den �r laglig.

Men visa lite intelligens och j�mst�ll alkohol med de andra olagliga drogerna.

*suck* Jag blir s� TR�TT p� m�nniskor som diskuterar hur h�ftigt det �r att vara fulla f�r att sedan dissa droger helt. *suck*

Posted by Aendy on Dec-02-2001 15:27:

quote:
Originally posted by Vitryss
*suck* Jag blir s� TR�TT p� m�nniskor som diskuterar hur h�ftigt det �r att vara fulla

Tack Vitryss, ett utm�rkt st�d till min mening varf�r vi b�r beh�lla f�rbudet p� droger. M�nniskan (svensken?) kan inte h�lla m�ttlig konsumtion, det blir alltid �verdrivet. Och sen kommer de med argument som "vi �r vuxna m�nnsikor, vi har f�rst�nd att veta n�r gr�nsen �r n�dd" n�r de i sj�lva verket beh�ver s� mycket f�rbud som m�jligt f�r att inte skada sig sj�lva. Kolla bara b�lteslagen. Det finns INGET argument till varf�r man inte ska ha b�lte p� sig n�r man k�r bil, �nd� �r det l�jligt m�nga som fastnar i polisens kontroller. Skydda m�nniskan fr�n sin egen dumhet!

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 15:41:

Dumma m�nniskor ska f� vad de f�rtj�nar. Det �r DERAS handikapp att de �r dumma. Det �r naturens g�ng. D� och d� f�ds svaga. Om det bara fanns starka s� skulle det vara obalans inom arten. Tyv�rr �verlever m�nniskan precis vad som helst idag. �r n�gon f�dd dum, s� var det t�nkt s�, naturen �r mer perfekt �n vi tror, trots att vi f�rst�r den.
Det �r bara en av de sm� byggstenarna i naturens egen process att hindra �verbefolkning. Allt har sitt m�l n�gonstans. L�t de dumma m�ta sitt �de.

Det finns ingen anledning att skydda m�nniskan fr�n hennes fria vilja. Hur dum den viljan �n ser ut i en intalligent m�nniskas �gon.

Posted by Aendy on Dec-02-2001 15:45:

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
Dumma m�nniskor ska f� vad de f�rtj�nar. Det �r DERAS handikapp att de �r dumma. Det �r naturens g�ng. D� och d� f�ds svaga. /.../ Det finns ingen anledning att skydda m�nniskan fr�n hennes fria vilja. Hur dum den viljan �n ser ut i en intalligent m�nniskas �gon.

S� i din mening s� f�rtj�nade den 18-�ringen som dog av ectasy i veckan att d� efter som han var en svag individ? Betyder det d� att alla m�nniskor som d�r n�r de tar risker �r svaga?

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 15:53:

quote:

S� i din mening s� f�rtj�nade den 18-�ringen som dog av ectasy i veckan att d� efter som han var en svag individ?

Ja. Vi har redan satt oss i v�gen f�r naturen tillr�ckligt.
�ntligen har den f�tt n�gonting utr�ttat.

quote:

Betyder det d� att alla m�nniskor som d�r n�r de tar risker �r svaga?

Det �r svaga som tar dem riskerna. Starka vet om konsekvenserna, och h�ller sig till begr�nsade m�ngder.

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 15:56:

Jag tror p� �det, ur naturvetenskaplig synpunkt. D�r jag imorgon, s� �r jag �vertygad om att det finns en anledning. Olyckor �r inte olyckor. De m�ste ju h�nda n�gon.

Posted by Aendy on Dec-02-2001 16:03:

quote:
Det �r svaga som tar dem riskerna. Starka vet om konsekvenserna, och h�ller sig till begr�nsade m�ngder.

Hmm... killen tog en tablett vad jag vet.

Posted by Aendy on Dec-02-2001 16:04:

quote:
Jag tror p� �det, ur naturvetenskaplig synpunkt. D�r jag imorgon, s� �r jag �vertygad om att det finns en anledning. Olyckor �r inte olyckor. De m�ste ju h�nda n�gon.

Nu b�rjar du bli en aning mots�gelsefull.

Posted by Virus on Dec-02-2001 16:12:

Jag uppfattade inte diskussionen som att vi pratade om "hur h�ftigt det �r att vara full", men jag inst�mmer, s�dana �mnen kan vara frustrerande pubertala..

Aendy - Jag tycker precis tr�rtemot dig n�r det g�ller att n�gon annan ska dra kraftiga gr�nser �t en och att man inte �r kapabel till att f�rst� vad som �r b�st f�r en. Uppenbarligen �r du emot droger, ett st�llningstagande jag respekterar, men om statsmakten skulle f� ta bort allt som �r skadligt skulle du vilja se f�rbud mot tobak, alkohol, nikotin, kaffe etc etc. ?? N�r du menar att m�nniskor inte vet vad som �r b�st f�r dem, menar du alla inkl. dig sj�lv ocks�? Jag f�rst�r bara inte..

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 16:21:

quote:
Originally posted by Aendy

Hmm... killen tog en tablett vad jag vet.

Han var f�dd s�n at EN ENDA tablett r�ckte. Narurens g�ng.

Posted by Aendy on Dec-02-2001 16:22:

quote:
Originally posted by King of Clubs

Aendy - Jag tycker precis tr�rtemot dig n�r det g�ller att n�gon annan ska dra kraftiga gr�nser �t en och att man inte �r kapabel till att f�rst� vad som �r b�st f�r en. Uppenbarligen �r du emot droger, ett st�llningstagande jag respekterar, men om statsmakten skulle f� ta bort allt som �r skadligt skulle du vilja se f�rbud mot tobak, alkohol, nikotin, kaffe etc etc. ?? N�r du menar att m�nniskor inte vet vad som �r b�st f�r dem, menar du alla inkl. dig sj�lv ocks�? Jag f�rst�r bara inte..

Ja jag menar mig sj�lv ox�. Jag har vissa tillf�llen jag f�rlorar omd�met �ver min egen och andras s�kerhet, men f�rs�ker undvika att s�tta mig i de situationerna. Samma ska g�ller alla andra saker som leder till att man f�rlorar omd�met. Jag arbetar inte f�r ett f�rbud p� alkohol utan ett bibeh�llet f�rbud av de f�rbud som finns, men m�ste jag v�lja mellan ytterligheterna sl�pp allt fritt respektive f�rbjud allt, s� v�ljer jag hellre f�rbjud allt.

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 16:28:

quote:
Originally posted by Aendy

s� v�ljer jag hellre f�rbjud allt.

F�r att du �r r�dd att du sj�lv annars kommer att b�rja missbruka det eller?

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 16:29:

Du har en uppenbar d�lig egenskap Aendy, du l�gger dig i andras liv.
Det finns bara en sak till att s�ga:
"Mind your own biz!!"

L�t folk d� om de vill.

Posted by WhiteRussian on Dec-02-2001 16:31:

Exclamation

For the record s� vet de inte vad han som dog av Ecstasy tog egentligen... i Metro stod det att han dog av Ecstasy men de visste inte vad tabletterna inneh�ll eller hur de s�g ut, han kanske k�kade f�r m�nga ipren.... �verhuvudtaget blir jag enormt irriterad n�r den svenska polisen inte g�r ut och s�ger hur de tabletterna han tog s�g ut, som de brukar g�ra i Holland. Ist�llet �r ALL Ecstasy farligt. Idiotpotatisar.

Som jag kanske redan markerar tycker jag ocsk� att man ska f� best�mma sj�lv �ver sin egen kropp, en DEL m�nniskor �r s�kert f�r dumma, allt handlar om gr�zoner...

Men jag �r fan tr�tt p� att ta konsekvenserna av att en del svenskar inte klarar av att nyttja "sinnesutvidgande" substanser... det g�r jag, l�t mig best�mma �ver min egen kropp.

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 16:33:

quote:
For the record s� vet de inte vad han som dog av Ecstasy tog egentligen... i Metro stod det att han dog av Ecstasy men de visste inte vad tabletterna inneh�ll eller hur de s�g ut, han kanske k�kade f�r m�nga ipren.... �verhuvudtaget blir jag enormt irriterad n�r den svenska polisen inte g�r ut och s�ger hur de tabletterna han tog s�g ut, som de brukar g�ra i Holland. Ist�llet �r ALL Ecstasy farligt. Idiotpotatisar.

Som jag kanske redan markerar tycker jag ocsk� att man ska f� best�mma sj�lv �ver sin egen kropp, en DEL m�nniskor �r s�kert f�r dumma, allt handlar om gr�zoner...

Men jag �r fan tr�tt p� att ta konsekvenserna av att en del svenskar inte klarar av att nyttja "sinnesutvidgande" substanser... det g�r jag, l�t mig best�mma �ver min egen kropp.

Du har fullst�ndigt r�tt!
Jag kunde inte ha sagt det b�ttre sj�lv.

Posted by Virus on Dec-02-2001 16:34:

Okej, d� f�rst�r jag hur du menar..

Men, vems omd�me ska vi f�rlita sig p�?? Jag v�ljer i 10 fall av 10 mitt eget. inte G�ran W. Persson eller n�got g�ng riksdagsbyr�krater.
Varf�r ska de best�mma vad jag f�r g�ra? F�r att jag inte vet b�ttre??? Jag har sv�rt att k�pa det resonemanget. Samtidigt vet jag att m�nga inte kan "h�lla styr p� sig sj�lva" och m�ste ha tydliga gr�nser, men s�dana paserar dem �nd�, varesej det finns n�gon lag eller ej..

Posted by Aendy on Dec-02-2001 16:40:

quote:
F�r att du �r r�dd att du sj�lv annars kommer att b�rja missbruka det eller?

Det uttalandet �r s� j�la off n�got bara kan bli. Jag vill ha f�rbudet f�r att jag k�nner empati med alla m�nniskor p� denna planeten inklusive de, i din mening, "svaga" som ligger utslagna nere p� T-centralen och fryser r�ven av sig i dessa dagar. om du �verhuvudtaget h�ngt med n�gonstans hade du vetat att jag �r absolutist. S� �r det n�got jag har s� �r det sj�lvdiciplin!

Posted by WhiteRussian on Dec-02-2001 16:41:

*Gud vad jag tycker om att diskutera s�nt h�r...det kanske m�rks, *

quote:
Originally posted by King of Clubs
Okej, d� f�rst�r jag hur du menar..

Men, vems omd�me ska vi f�rlita sig p�??

Det �r v�l det som �r fr�gan och d�r m�nga av dangens 18-30 �ringar tycker helt annorlunda �n 40-talisterna. Vi, eller jag iaf, litar mycket mer p� mig sj�lv en G�ran Persson, jag ljuger inte p� l�nga v�gar lika mycket som han...

Svenskars syn p� narkotikapolitk �r fr�n extremt m�nga ANT-timmar i skolan, och det fungerar juh uppenbarligen.. *suck*

10 �r. Sen �r cannabis legaliserat.

Posted by [A|ienFactory] on Dec-02-2001 16:44:

quote:

10 �r. Sen �r cannabis legaliserat.

Vi f�r v�l se...

Pages (3): « 1 [2] 3 »