TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- IKVÄLL: InterCity live på ETN.fm !!
Pages (2): « 1 [2]


Posted by Laszlo on Jun-12-2005 09:50:

sitter och lyssnar på den as we speak. riktigt schysst måste jag säga! Dark side of the moon är bara sååå jävla

Igy tovább Péter!


Posted by Blackdrivergirl on Jun-12-2005 11:42:

quote:
Originally posted by CJ InterCity
2trance har 1 timme ristad på ETNs schema, 1 gång i månaden med start idag, och eftersom de själva är producenter men inte DJs så fick jag äran att ta hand om mixandet. Lät ju som en drömchans tyckte jag, men men... Jag har i alla fall skrivit till ETNs staff och frågat vad som gick fel, men inget svar än så länge. Får helt enkelt hoppas att det går bättre den 9 juli

NOTERA:
om någon är intresserad så finns setet nu på Steve's eftääpää (made by TA -> InterCity)

Serge Devant - Always Have Tomorrow (Eelke Klein Remix) [Lost Language]
Kris Oneil - Snowflakes (Stalker Remix) [Somatic Sense]
Thomas Datt - Alone (Inertia Remix) [Discover]
Ernesto vs Bastian - Dark Side Of The Moon [Ultra]
Istvan Safranyos - Empathy [CDr]
Apollonia - Andromeda Heights [A State Of Trance]
Francis Blaid - One Step To Heaven [CDr]
Airbiscuit - Lately (Riley & Durrant Remix) [CDr]
Hydra - Affinity (Thrillseekers Dub) [Discover]
Mirco De Govia - Voller Sterne (Super8 Remix - InterCity Edit) [Euphonic]



all I can say is : WOW

Nice work Pete!!!!


Posted by klappa on Jun-12-2005 14:46:

fyfan jag missa hela skiten. sorry ordspråket. tack steve för att du lägger upp den! som sagt innercity nu ska jag se om det här är nåt hehe


Posted by CJ InterCity on Jun-13-2005 01:13:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jag har gjort ett litet specialkonto för Peters/InterCitys mix så folket lättare får tag i det

Go get it !
ftp://inter:[email protected]:7171

nämen steve, du är bara för bussig! stort tack

och tack för feedbacken Laszlo! skönt att någon fick höra den i af


Posted by CJ InterCity on Jun-13-2005 01:16:

quote:
Originally posted by dj christian
fyfan jag missa hela skiten. sorry ordspråket. tack steve för att du lägger upp den! som sagt innercity nu ska jag se om det här är nåt hehe

för bövelen!

Mandy,
thank you too


Posted by klappa on Jun-13-2005 17:19:

Yihhhhooo skkkitttbraa set där In(t)ercity. Känner inte till låtarna utom en Hydra - Affinity, har liksom inte hängt med på sistonde Nåt som slog mig gällande den låten var att vocalerna är borta. Har själv skivan med dub mixen med vocaler i breaket men i denna version du kör tycks de inte infinna sig. Annars tycker jag låtvalet var jäkligt najs speciellt den första låten. Kan kan du skicka låtlistan på pm? Vill höra mer sånt här.


Posted by Laszlo on Jun-13-2005 17:23:

quote:
Originally posted by dj christian Kan kan du skicka låtlistan på pm? Vill höra mer sånt här.


Serge Devant - Always Have Tomorrow (Eelke Klein Remix) [Lost Language]
Kris Oneil - Snowflakes (Stalker Remix) [Somatic Sense]
Thomas Datt - Alone (Inertia Remix) [Discover]
Ernesto vs Bastian - Dark Side Of The Moon [Ultra]
Istvan Safranyos - Empathy [CDr]
Apollonia - Andromeda Heights [A State Of Trance]
Francis Blaid - One Step To Heaven [CDr]
Airbiscuit - Lately (Riley & Durrant Remix) [CDr]
Hydra - Affinity (Thrillseekers Dub) [Discover]
Mirco De Govia - Voller Sterne (Super8 Remix - InterCity Edit) [Euphonic]


Posted by klappa on Jun-13-2005 17:28:

Tackar! Lazlo


Posted by CJ InterCity on Jun-14-2005 01:42:

Laszlo to the rescue igen

quote:
Originally posted by dj christian
Yihhhhooo skkkitttbraa set där In(t)ercity. Känner inte till låtarna utom en Hydra - Affinity, har liksom inte hängt med på sistonde Nåt som slog mig gällande den låten var att vocalerna är borta. Har själv skivan med dub mixen med vocaler i breaket men i denna version du kör tycks de inte infinna sig. Annars tycker jag låtvalet var jäkligt najs speciellt den första låten. Kan kan du skicka låtlistan på pm? Vill höra mer sånt här.

Christian gamle vän, dina ord värmer stort i juni-kylan!

Jag råkar ha första promo utskicket av Affinity på vinyl, då fanns där inga vocals. Sedan la man på vokalerna inför full-releasen. Fast numera går det att köpa Affinity på CD med alla mixar, inkl den instrumentala


Posted by klappa on Jun-14-2005 18:57:

va så det är den versionen? kom ihåg att armin spelade den utan vocaler. vad skiljer låtarna åt mellan a och b-sidan?


Posted by CJ InterCity on Jun-15-2005 16:35:

Min vinyl ser i alla fall ut såhär:



A: Thrillseekers Dub Mix
B: Backbeat Remix (Backbeat = John Askew och Pablo Gargano)


Posted by Johan (DJ Irish) on Jun-16-2005 12:50:

Backbeat mixen regerar alltid!

Vad har egentligen gamle Pablo tagit vägen nuförtiden? Sitter han bara och håller i spakarna i diverse labels? Saknar hans productioner.


Posted by CJ InterCity on Jun-16-2005 20:11:

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Backbeat mixen regerar alltid!

Vad har egentligen gamle Pablo tagit vägen nuförtiden? Sitter han bara och håller i spakarna i diverse labels? Saknar hans productioner.

Pablo Gargano - Arcana/Osho [Discover Records]

Släpptes i slutet av 2003, efter den blev det tyst


Posted by Blackdrivergirl on Jun-19-2005 19:58:

hmm CJ no answer to my pm?

*goingbacktomybedwithmybrokenleg*

Hope to see you anytime , you know where...


Pages (2): « 1 [2]

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.