TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Invandrare
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| Originally posted by [A|ienFactory] ja, invandrarpolitik �r komplicerat. jag tycker att man bara ska inf�ra h�rdare straff f�r all kriminalitet. |
| Originally posted by Gaby Alla har inte kommit hit utan m�nga �r f�dda h�r... hur g�r man d�? |
D�dstraff till v�ldt�ktm�n och pedofiler!!!
Gaby: h�ller med dig ang�ende pedofiler och v�ldt�cktsm�n.
Det �r en handling som aldrig kan f�rl�tas.
�ven om m�nga p�st�r att det bara �r psykiskt sjuka som beg�r de brotten. Men d� kan man ju samtidigt p�st� att _alla_ brotten beg�s av psykiskt st�rda m�nniskor och d� skall _alla_ f� v�rd och ingen beh�ver f�ngelse.
Hur skulle det se ut?
| Originally posted by reveal det �r ju DET som �r s� fel, att folk l�ter idioter ta �ver den! du t�nker fel, den st�r f�r enbart goda saker, inte n�t j�vla Ultima Thule (du syftar p� gruppen antar jag) |
)
| Originally posted by Gaby D�dstraff till v�ldt�ktm�n och pedofiler!!! |
Jag h�ller med b�de Gaby och reveal.. D�dsstraff e nog j�mt fel. Pedofiler borde s�ttas i f�ngelse p� livstid ist�llet. Riktig livstid tills dom d�r. D� har dom iaf chans o komma ut om det skulle visa sig att dom va oskyldiga.
| Originally posted by reveal aldrig d�dsstraff, inte f�r n�gon |
Ok det d�r med d�den var bara ett exempel,.....Att om vi hade h�rda straff som FAN s� skulle folk h�lla sig mer till lagarna...
Och att vara pedofil kan man inte hj�lpa....det �r en sexuell l�ggning....sen om man g�r n�got �t det...�r en annan sak......Ok att �ka in p� livstid f�r att man h�llt p� med barn s� att n�gon anna far illa....men jag tycker itne att man kan skicka in dom om dom r�kar erk�nna att dom har den l�ggningen......
| Originally posted by mindshooter Ok det d�r med d�den var bara ett exempel,.....Att om vi hade h�rda straff som FAN s� skulle folk h�lla sig mer till lagarna... |
| Originally posted by mindshooter Och att vara pedofil kan man inte hj�lpa....det �r en sexuell l�ggning....sen om man g�r n�got �t det...�r en annan sak......Ok att �ka in p� livstid f�r att man h�llt p� med barn s� att n�gon anna far illa....men jag tycker itne att man kan skicka in dom om dom r�kar erk�nna att dom har den l�ggningen...... |
Jag tycker polisen ska publicera namn och foto p� k�nda f�rr�vare p� n�tet.. hellre att n�n blir oksyldigt anklagad �n att farbror bosse jobbar p� lillsyrrans dagis..
| Originally posted by Ravesquad Jag tycker polisen ska publicera namn och foto p� k�nda f�rr�vare p� n�tet.. hellre att n�n blir oksyldigt anklagad �n att farbror bosse jobbar p� lillsyrrans dagis.. |
| Originally posted by Ravesquad Jag tycker polisen ska publicera namn och foto p� k�nda f�rr�vare p� n�tet.. hellre att n�n blir oksyldigt anklagad �n att farbror bosse jobbar p� lillsyrrans dagis.. |
F�rdelarna med att publicera namn och foto �r ju att man slipper fr�ga den gamla sn�lla farbror Bosse en trappa upp om inte han kan passa ungarna lite.. Barn som blir utsatta f�r sexuella �vergrepp f�r men f�r livet, ytterst f� f�r n�nsin ett normalt sexliv. M�nga blir ocks� f�rr�vare i sin tur. F�r att f� slut p� den onda cirkeln kr�vs nog ovanliga metoder. Om jag d� blir oskyldigt anklagad tycker jag det e ett litet pris f�r o r�dda n�gon fr�n n�tt mycket v�rre..
M�jligt att n�n blir lynchad men dom straffas ju d� i sin tur. De flesta pedofiler beg�r bara �vergrepp om dom f�r chansen. Dumt o ge dom den om man kan f�rhindra det lr?
| Originally posted by Ravesquad Om jag d� blir oskyldigt anklagad tycker jag det e ett litet pris f�r o r�dda n�gon fr�n n�tt mycket v�rre.. |
Otroligt sv�r fr�ga faktiskt..
Att motverka att barnen far illa eller motverka att n�n blir oskyldigt d�md?
Jag tycker fortfarande dock att man nog inte moraliskt sett kan f�rsvara att publicera namnen, framf�r allt d�, som Aendy s�ger, att risken f�r att n�gon blir oskyldigt anklagad �r stor.