TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Invandrare
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Dj Memento on Dec-03-2001 23:51:

quote:
Originally posted by [A|ienFactory]
ja, invandrarpolitik �r komplicerat. jag tycker att man bara ska inf�ra h�rdare straff f�r all kriminalitet.

Ja varf�r inte inf�ra d�dsstraff, t.ex.? Det har ju funkat j���tebra f�r USA...

Posted by mindshooter on Dec-04-2001 06:37:

quote:
Originally posted by Gaby

Alla har inte kommit hit utan m�nga �r f�dda h�r... hur g�r man d�?

Som reveal sa s� ska man sj�lklart behandlas som vilken svensk som hellst d�. Fast svenskar ska ocks� ha h�rdare straff.....Detta handlar inte om hudf�rg.

S�g att man gjorde som dom g�r i vissa andra l�nder. Snattar du s� hugger man av handen p� dig. Skulle du snatta d�? Skulle du misshandla n�n om du viste att polisen skulle abr�tta dig? Jag menar inte att man ska inf�ra s�dana sjuka lagar men om straffen var h�rdare skull�e folk kanske h�lla sig.....

Posted by Gaby on Dec-04-2001 08:43:

D�dstraff till v�ldt�ktm�n och pedofiler!!!

Posted by RebeL9 on Dec-04-2001 11:55:

Gaby: h�ller med dig ang�ende pedofiler och v�ldt�cktsm�n.
Det �r en handling som aldrig kan f�rl�tas.
�ven om m�nga p�st�r att det bara �r psykiskt sjuka som beg�r de brotten. Men d� kan man ju samtidigt p�st� att _alla_ brotten beg�s av psykiskt st�rda m�nniskor och d� skall _alla_ f� v�rd och ingen beh�ver f�ngelse.
Hur skulle det se ut?

Posted by Virus on Dec-04-2001 14:27:

quote:
Originally posted by reveal

det �r ju DET som �r s� fel, att folk l�ter idioter ta �ver den! du t�nker fel, den st�r f�r enbart goda saker, inte n�t j�vla Ultima Thule (du syftar p� gruppen antar jag)

Jag vet att det �r v�ldigt fel, men det �r min naturliga reaktion till det hela.
Jag tycker inte att man ska inf�ra d�dsstraff, jag gillar inte tanken p� att n�gon oskyldigt d�md kan bli avr�ttad. Det h�nder ofta i usa att man hittar bevis p� att personen i fr�ga inte var skyldig till brottet, n�r det redan �r f�rsent..

Alternativ nationals�ng: Push - Universal Nation (modernt m�ngkulturell klang och allt )

Posted by reveal on Dec-04-2001 16:15:

quote:
Originally posted by Gaby
D�dstraff till v�ldt�ktm�n och pedofiler!!!

aldrig d�dsstraff, inte f�r n�gon

Posted by Ravesquad on Dec-04-2001 16:32:

Jag h�ller med b�de Gaby och reveal.. D�dsstraff e nog j�mt fel. Pedofiler borde s�ttas i f�ngelse p� livstid ist�llet. Riktig livstid tills dom d�r. D� har dom iaf chans o komma ut om det skulle visa sig att dom va oskyldiga.

Posted by [A|ienFactory] on Dec-04-2001 21:57:

quote:
Originally posted by reveal

aldrig d�dsstraff, inte f�r n�gon

D�r h�ller jag med dig fullst�ndigt.

Posted by mindshooter on Dec-05-2001 06:50:

Ok det d�r med d�den var bara ett exempel,.....Att om vi hade h�rda straff som FAN s� skulle folk h�lla sig mer till lagarna...

Och att vara pedofil kan man inte hj�lpa....det �r en sexuell l�ggning....sen om man g�r n�got �t det...�r en annan sak......Ok att �ka in p� livstid f�r att man h�llt p� med barn s� att n�gon anna far illa....men jag tycker itne att man kan skicka in dom om dom r�kar erk�nna att dom har den l�ggningen......

Posted by Dj Memento on Dec-05-2001 11:44:

quote:
Originally posted by mindshooter
Ok det d�r med d�den var bara ett exempel,.....Att om vi hade h�rda straff som FAN s� skulle folk h�lla sig mer till lagarna...

Jag tvivlar p� att tokh�rda straff funkar. Dom som beg�r brott r�knar ju aldrig med att �ka fast och d� spelar det ju ingen roll att man skulle f� tugga �nnu h�rdare �n nu. �n en g�ng s� kan man ju ta USA som ett lysande exempel. Det som m�ste till �r inte h�rdare straff utan prevention

Posted by Virus on Dec-05-2001 16:32:

quote:
Originally posted by mindshooter

Och att vara pedofil kan man inte hj�lpa....det �r en sexuell l�ggning....sen om man g�r n�got �t det...�r en annan sak......Ok att �ka in p� livstid f�r att man h�llt p� med barn s� att n�gon anna far illa....men jag tycker itne att man kan skicka in dom om dom r�kar erk�nna att dom har den l�ggningen......

Det m�ste �nd� vara n�got alvarligt som �r fel. Om man inte skickar in dom s� f�r man tv�ngsbehandla.. Man straffar ju dom som har barnporr p� datorn, vilket �r bra. MEN, jag tycker det �r fel att publicera bilder p� f�r�vare i media, som man har gjort i bl.a. England. Det har h�nt att en massa personer som liknat dom i tidningen f�tt sina liv f�rst�rda ;trackaserier i samh�llena dom bor, s� de fick flytta, vissa bytte identitet ocks�.. Deras brott �r s� otroligt hemska, s� att folk blir tokiga.. Den som blir misst�nkt blir d�md, �ven om denne frias, det spelar liksom ingen roll.

Posted by Ravesquad on Dec-05-2001 18:30:

Jag tycker polisen ska publicera namn och foto p� k�nda f�rr�vare p� n�tet.. hellre att n�n blir oksyldigt anklagad �n att farbror bosse jobbar p� lillsyrrans dagis..

Posted by Aendy on Dec-05-2001 18:56:

quote:
Originally posted by Ravesquad
Jag tycker polisen ska publicera namn och foto p� k�nda f�rr�vare p� n�tet.. hellre att n�n blir oksyldigt anklagad �n att farbror bosse jobbar p� lillsyrrans dagis..

N�n blir oskyldigt anklagad. Som en ung kille som h�ller p� att utbilda sig till l�rare s� �r jag inte helt n�jd med att riskera att bli oskyldigt anklagad. N�r man v�l r�kat ut f�r det en g�ng kan man s�ka nytt yrke, spelar ingen roll om man �r helt oskyldig.

Posted by Virus on Dec-05-2001 19:02:

quote:

Det vore v�l b�ttre om man inf�rskaffade h�rdare straff ist�llet, om inte grilla farbror Bosse, iaf sp�rra in dom p� livstid, ja allts� minst 100 �r inte komma ut p� gott uppf�rande efter 8. De ska ju f� ett straff dem f�rtj�nar. Dessutom �ker s�na h�r svin p� en massa v�lf�rtj�nt stryk p� k�ken..
Jag f�rst�r inte varf�r man ska publicera identiteterna, de blir ju lynchade. Men det kanske �r meningen.. Medborgargarde..

Posted by Ravesquad on Dec-05-2001 20:34:

F�rdelarna med att publicera namn och foto �r ju att man slipper fr�ga den gamla sn�lla farbror Bosse en trappa upp om inte han kan passa ungarna lite.. Barn som blir utsatta f�r sexuella �vergrepp f�r men f�r livet, ytterst f� f�r n�nsin ett normalt sexliv. M�nga blir ocks� f�rr�vare i sin tur. F�r att f� slut p� den onda cirkeln kr�vs nog ovanliga metoder. Om jag d� blir oskyldigt anklagad tycker jag det e ett litet pris f�r o r�dda n�gon fr�n n�tt mycket v�rre..

M�jligt att n�n blir lynchad men dom straffas ju d� i sin tur. De flesta pedofiler beg�r bara �vergrepp om dom f�r chansen. Dumt o ge dom den om man kan f�rhindra det lr?

Posted by Aendy on Dec-05-2001 21:04:

quote:
Om jag d� blir oskyldigt anklagad tycker jag det e ett litet pris f�r o r�dda n�gon fr�n n�tt mycket v�rre..

Pedofili �r det v�rsta som kan h�nda en m�nnsika d� det ofta sker barn och f�r�varen �r n�gon som detta barn k�nner tilltro till. Men om man brinner f�r sitt jobb med barn och ens yrke �r ens liv �r det inte ett litet pris att bli anklagad f�r pedofili av n�t barn som anser sig f�tt ett betyg den inte f�rtj�nar och tar h�mnd genom att sprida ut att l�raren v�ldtagit en. Eller f�r den delen vara dagisl�rare och en mamma som inte gillar en indoktrinerar sitt barn med l�gner f�r att bli av med denne fr�n dagiset. Har h�nt f�rr, kommer h�nda igen.

Posted by Virus on Dec-05-2001 21:45:

Otroligt sv�r fr�ga faktiskt..

Att motverka att barnen far illa eller motverka att n�n blir oskyldigt d�md?
Jag tycker fortfarande dock att man nog inte moraliskt sett kan f�rsvara att publicera namnen, framf�r allt d�, som Aendy s�ger, att risken f�r att n�gon blir oskyldigt anklagad �r stor.

Pages (2): « 1 [2]