TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- België - Holland
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Pheatus on Jun-21-2005 19:43:

quote:
Originally posted by DeSpErAtOs-X
een beginnend label heeft in tegenstelling tot oud-gevestigde de neiging om te snel iets te willen releasen wat de reputatie noch de effectiviteit van het label ten goede komt ... een label zelf beginnen is geen gemakkelijke zaak ... maar uiteraard zijn er mensen die dit wel allemaal kunnen en tegoei bekijken!

Met de mensen die hier aanwezig zijn kan dit (volgens mij toch, of ben'k verkeerd ) geen probleem zijn om te weten wat een bom wordt of niet . Nouja ik verzamel info alvast

trouwens, waarom geen vzw er zijn nogal labels die nieuwe artisten een kans willen geven die een vzw starten. Er bestaan nog geen vzw's die dance promoten... tzou een primeur zijn

Posted by DeSpErAtOs-X on Jun-21-2005 19:56:

ik dacht eerder aan een zelfhulpgroep

examenhumor

Posted by Bunz on Jun-21-2005 20:32:

ik heb die Plus Ultra nog altijd niet gehoord
staat die nog erges op iemand zen webspace ofzo ?

oh ja, en voor on topic te blijven:
het belgische publiek is niet bekend met de echte trance muziek. Geen mens die M.I.K.E., Airwave of Fred Baker kent. Maar ik denk ook niet dat het grote publiek er ook echt voor te vinden zou zijn. Belgie is gewoon geen tranceland vrees ik.

Posted by djcresto on Jun-21-2005 22:20:

toch is er dit jaar een boost van trance merkbaar in België vind ik. Vooral dan onder invloed van Illusion, Versuz en Id&t.

Posted by Icone on Jun-21-2005 23:25:

Ik heb helemaal nog niks gemerkt van ne boost, ge kunt ni geloven hoe onwetend de mensen hier ion de buurt zijn op vlak van trance. Tenzij dat die mannen nooit buiten komen of zoiets...

Bij Bonzai wil ik niks meer proberen, dat label trekt kwa 'service' ook op quasi nihil. Ik ken Vlad (Workafiction bij Bonzai) redelijk goed en die heeft in't begin niks dan problemen gekend. Het duurde echt maanden eerdat alles goed zat. Ik heb ook van een goeie bron gehoord dat hij hun aanpak totaal niet meer snapt; echt goeie platen kiezen ze nu ook ni uit he om eerlijk te zijn, terwijl ze toch echt goeie opgestuurd krijgen ook - zoals o.a. Plus Ultra.

Aankloppen bij Armada is zelfs geen probleem denk ik, dat gaat véél makkelijk naar mijn mening dan ooit iets trugkrijgen van Bonzai (zie ivm Plus Ultra in een reply hierboven). En als ik dan al iets trug kreeg, dan was het zelfs in't Engels, terwijl ik alles in't Nederlands nochtans had verstuurd en ze het klaarblijkelijk toch verstaan hebben. Ge moet ni vragen hoe hoog ze het daar in hun bolleke hebben

Sorry dat ik hier ff mijn gal kom uitspuwen over Bonzai, maar het moet gezegd worden denk ik... zelfs Bonzai pioneers zoals M.I.K.E. lijken er toch ook al weg te gaan.

Greetz,
Wimpie

PS: Bunz, ik zou eens kijken op www.dance-industries.com en zoeken voor Plus Ultra, miss staan de mixen daar nog online

Posted by diddi on Jun-22-2005 11:38:

quote:
Originally posted by Pheatus
Met de mensen die hier aanwezig zijn kan dit (volgens mij toch, of ben'k verkeerd ) geen probleem zijn om te weten wat een bom wordt of niet . Nouja ik verzamel info alvast

trouwens, waarom geen vzw er zijn nogal labels die nieuwe artisten een kans willen geven die een vzw starten. Er bestaan nog geen vzw's die dance promoten... tzou een primeur zijn

Nja nja... da vraagt ook geld zenne... Boekhouding, startkapitaal etc... Maar... Mss kunde wel subsidies aanvragen

Na het lezen van al deze replies, heb ik maar 1 gevoel :

Posted by diddi on Jun-22-2005 11:43:

Wie zwaait er daar eigenlijk de plak bij Bonzaï?

gReetz

Posted by Jasperovitsj on Jun-22-2005 11:47:

Fly en Marnik nog steeds denk ik, met inbreng van YDR en Lolo?

Posted by Jakhira on Jun-23-2005 10:52:

quote:
Originally posted by TOR
ik neem een voorbeeld.. Ljunqvist - Explanations. pracht van een plaat, maar wie kent die?

Die is zo zalig he, zo'n trance vind ik nog goed

Nog een zalige plaat van Belgische bodem: Dj Fire - Medieval

Posted by 1Million$shot on Jun-23-2005 14:22:

Wat een rip off seg,

nu dacht ik dat da hier over voetbal ging

Posted by Icone on Jun-23-2005 14:59:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Fly en Marnik nog steeds denk ik, met inbreng van YDR en Lolo?

Als ik Vlad mag geloven, is het eigenlijk voornamelijk Marnik nog...

Posted by Bertn on Jun-23-2005 16:06:

zeg Wim, kan je niet binnengeraken bij Armin? hij draaide al een paar van je platen op ASOT en hij zei al dat hij ze "erg smakelijk" vond

Posted by diddi on Jun-24-2005 09:06:

onder welke "nick" maak je dan wel platen Wim?

gReetz

Posted by Bertn on Jun-24-2005 09:10:

quote:
Originally posted by diddi
onder welke "nick" maak je dan wel platen Wim?

gReetz

hij maakt platen onder "Icone" en "Van Gelder", als ik me niet vergis

Posted by pooley on Jun-24-2005 09:21:

01-van_gelder-between_us en everywhere is dus van onze icone ofwa?
damn

Posted by Pheatus on Jun-24-2005 10:35:

quote:
Originally posted by pooley
01-van_gelder-between_us en everywhere is dus van onze icone ofwa?
damn

ur kidding right? you guys didn't know
Icone is teh man neen serieus, kvind hem zelf super! Wim hebde trouwens msn, kzou graag es paar midikes doorsturen

Posted by pooley on Jun-24-2005 10:37:

god damnit
dude you rock

kheb u illegaal bebrand op cd om te kunnen meenemen naar Spanje omdat het zo'n goei schijfkes waren )))

ma de platen zijn nog ni uit zeker of?

Posted by Pheatus on Jun-24-2005 11:00:

quote:
Originally posted by pooley
kheb u illegaal bebrand op cd om te kunnen meenemen naar Spanje omdat het zo'n goei schijfkes waren )))

aie doe verzekers nie echt deugd

trouwens, kdacht dat ze al uit waren hoor Between us op Somatic Sense.

Posted by Belgian Bonzai on Jun-24-2005 11:36:

TOR had het denk ik met opzet niet vermeld hier
om objectieve reacties uit te lokken? In een vorig leven produceerde Wim als Lightworks, al veel geëvolueerd in techniek sedertdien imo, thumbs up.

Posted by Icone on Jun-24-2005 12:59:

Jeps, ik ben 'Van Gelder', 'Icone' en nog een paar andere dingen (zie sig hehe)...

[spam alert]

'Van Gelder - Between Us / Everywhere' is uit op Somatic Sense
'Icone - Sorrow (met Hemstock & Jennings remix)' op Abora Recordings
'Icone - Astra (met Arc In The Sky remix)' op Flux Delux
'Icone - The Way Home' op Afterglow Rec.
en laatst nog 'Icone - Sintra (met Nicholas Bennison remix)' op Flux Delux

[/spam alert]

Leuk dat ge hem goed vindt trouwens, ge kunt hem (en de rest) in 320kbps ook op audiojelly kopen als ge dat wilt...

Groetjes
Wim

Posted by X-Tune on Jun-24-2005 13:31:

quote:
Originally posted by Icone
Leuk dat ge hem goed vindt trouwens, ge kunt hem (en de rest) in 320kbps ook op audiojelly kopen als ge dat wilt...

Groetjes
Wim

en..verkoopt dat goed via internet of heb je daar geen zicht op?

Posted by pooley on Jun-24-2005 15:50:

kzal die plaat maar kopen

Posted by Icone on Jun-24-2005 16:24:

Ja, verkoopt best wel ok via internet!

Het 'uitbrengen' van een mp3 release kost stukken minder dan een 'gewone' vinyl release en heeft op zich voor iedereen tal van voordelen. Er komt geen productie bij te kijken, er zijn zoveel stuks als je maar wil, er zit geen vinyl geluid op de sound (komt direct van de master), je kan heel makkelijk je eigen cd's samenstellen (ipv steeds cd's te moeten kopen waarvan je maar 25% écht goed vindt), etc etc. Niet iedereen wil een vinyl kopen of wachten tot wanneer hun favoriete track op een compilatie cd komt.

De meeste mp3 shops vereisen wel dat je als artiest vertegenwoordigd wordt door een bepaald label, dus niet zomaar iedereen kan zijn track daar verkopen...

Het is alleszins ook een stap in de goede richting om piracy tegen te gaan, ipv steeds mensen te 'straffen' - wat toch niet echt helpt.

Posted by Kaidreas on Jun-24-2005 17:27:

ik heb nog een berichtje op lightworks zen saajt gezet, en een mail terug gekregen (ik wou eigenlijk een handtekening ma kom) neen dat was nog in de tijd dat ik op t.nu zat

kzal is kijken of ik u mail nog heb

Posted by djcresto on Jun-24-2005 20:32:

quote:
Originally posted by Icone
Ja, verkoopt best wel ok via internet!

Het 'uitbrengen' van een mp3 release kost stukken minder dan een 'gewone' vinyl release en heeft op zich voor iedereen tal van voordelen. Er komt geen productie bij te kijken, er zijn zoveel stuks als je maar wil, er zit geen vinyl geluid op de sound (komt direct van de master), je kan heel makkelijk je eigen cd's samenstellen (ipv steeds cd's te moeten kopen waarvan je maar 25% écht goed vindt), etc etc. Niet iedereen wil een vinyl kopen of wachten tot wanneer hun favoriete track op een compilatie cd komt.

De meeste mp3 shops vereisen wel dat je als artiest vertegenwoordigd wordt door een bepaald label, dus niet zomaar iedereen kan zijn track daar verkopen...

Het is alleszins ook een stap in de goede richting om piracy tegen te gaan, ipv steeds mensen te 'straffen' - wat toch niet echt helpt.

sometic sense niet geïnteresseerd in plus ultra?

Vind ik qua trance bij de beste zo niet het beste label

Pages (3): « 1 [2] 3 »