TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BeTA's en boeken lezen...
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Jakhira on Jun-24-2005 06:30:

Iemand al iets van Irvine Welsh gelezen ?

Posted by X-Tune on Jun-24-2005 06:30:

Ik wacht wel tot ze het verfilmen.

Posted by Jakhira on Jun-24-2005 06:34:

Zelfs de film van Trainspotting is niks vergeleken met het boek

Posted by Pheatus on Jun-24-2005 10:55:

Vroeger las ik af en toe boeken zomaar (behalve deze van boekbesprekingen, pfff stak serieus tegen). Mijn favoriet was vroeger: dolfijnenkind van Patrick Lagrou. Kben zelf nogal dolfijn liefhebber wat dit boek alleen maar mooier maakte . Het vervolg, meisje uit de diepte vond ik iets minder. Mathilde en Nacht Over Maranta zijn ook boeken dat leuk om lezen waren.
Echte zware romans of dergelijke zijn niet echt aan mij besteed.
Het was al weer tijdje geleden, maar sinds vorige week toch nog eens een boekje gekocht. Totaal anders dan vroeger, dus non fiction. Het boek is: Jo Lernout, mijn verhaal. In 1 woord: schitterend! Het leest bijzonder vlug, en het is erg om lezen hoe bepaalde zaken eraan toegaan. Aanraderke voor ge�nteresseerden .

Voor de rest meestal magazines: EOS (SUPER INTERESSANT!), P-magazine en ook nogal wat strips (vooral Urbanus ).

Posted by Icone on Jun-24-2005 11:59:

Als ik naar vroeger kijk, moest ik er idd ook wel wat lezen voor 't school. Maar meestal vond ik dat so saai omdat het opgelegd was, het kwam niet van mij uit en dat pakt meestal niet zo goed bij mij.

Ik heb ook "In De Ban Van De Ring" gelezen, ongeveer het enige boek dat me echt iets zei! Thea Beckman enzo leek me zo saai... ik las veel meer strips als klein manneke - ik was een prentjes-mens

Nu nog steeds misschien, ik kijk veel, veel liever een goeie film dan gewoon precies maar naar lettertjes staren...

Posted by Nyah on Jun-24-2005 12:09:

Vroeger heb ik altijd veel boeken gelezen: met mijn fietske op zaterdagnamiddag naar de bib en bleef daar de hele dag zitten tot ze t ding sloten... De stripverhalen mochten nl. niet uitgeleend worden , dus moest ik die allemaal daar lezen. De boeken nam ik dan mee naar huis.=> max. aantal (10) en bracht die de week erna meestal al terug omdat ik ze al uitgelezen had.

Op oudere leeftijd (11 jaar en ouder) heb ik ook altijd veel gelezen. Begonnen met van die station romannekes (kreeg die altijd van mijn tante ), en nu lees ik vanalles: van science fiction tot thriller tot biografie, roman, enz. Boek dat me meest is bijgebleven: Ringwereld. Net opgezocht en gezien dat er nog vervolgverhalen op zijn eens zien of ik die ergens kan vinden.
quote:
Niven, Larry - Beschermers van Ringwereld - Meulenhoff - 1996 - 2e druk - 352 blz - - Het derde boek van de Ringwereld cyclus, vervolg op 'Ringwereld' (MSF 273) en 'Bouwers van Ringwereld' (MSF 281)

Ik ga meestal ieder jaar naar een tweedehandsboekenbeurs en koop daar altijd een hele hoop boeken, omdat ze zo goedkoop zijn. Zitten soms echt wel goede boeken tussen en dat voor maar 1 of 2euro/stuk. Ik vind een volledig nieuw boek kopen redelijk duur en zou dat alleen maar doen als ik t boek echt h��l h��l graag zelf wil hebben. Heb wel voor mijn 20e verjaardag het boek 'Mystic River' gehad. Vond dat ook wel een goed boekje. Erna de film gezien en voor n keer vond ik de verfilming geen afknapper. (Vond dat met de verfilming van Devil's Advocate bvb wel)

Op school heb ik massa's boeken moeten lezen, maar aangezien dat onder (lichte ) dwang was, tel ik deze niet mee.

Posted by Gladius on Jun-24-2005 12:17:

boeken 'kopen' heb ik altij zonde van het geld gevonden eigenlijk =p, ge kunt de meeste toch gewoon in de bib ontlenen zoveel ge wilt. (wss ook door het feit dat ik nog nooit nen boek 2x heb gelezen)

Posted by Nyah on Jun-24-2005 12:44:

quote:
Originally posted by Gladius
boeken 'kopen' heb ik altij zonde van het geld gevonden eigenlijk =p, ge kunt de meeste toch gewoon in de bib ontlenen zoveel ge wilt.

my thoughts exactly

Posted by Jasperovitsj on Jun-24-2005 13:43:

Ringwereld heerst!!
Kheb het 2de vervolg gelezen, maar die achterlijke bib van Schoten heeft het 3de deel gewoon niet

Posted by Nyah on Jun-24-2005 14:13:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ringwereld heerst!!
Kheb het 2de vervolg gelezen, maar die achterlijke bib van Schoten heeft het 3de deel gewoon niet

mmh, als ik eens veel energie heb.. (lees: nu dus absoluut niet -> na de examens) zal ik eens naar de bib gaan in maasmechelen en zien of ze daar t 2e en 3e deel hebben. moest dat zo zijn, zal zehra lief dat misschien wel op haar naam willen uitlenen voor jou (of anders ik maar de boeken moeten na 3 weken binnen en tis ni alsof ik u zo vaak zie he )

Posted by Kaidreas on Jun-24-2005 17:34:

quote:
Originally posted by Icone
Als ik naar vroeger kijk, moest ik er idd ook wel wat lezen voor 't school. Maar meestal vond ik dat so saai omdat het opgelegd was, het kwam niet van mij uit en dat pakt meestal niet zo goed bij mij.

Ik heb ook "In De Ban Van De Ring" gelezen, ongeveer het enige boek dat me echt iets zei! Thea Beckman enzo leek me zo saai... ik las veel meer strips als klein manneke - ik was een prentjes-mens

Nu nog steeds misschien, ik kijk veel, veel liever een goeie film dan gewoon precies maar naar lettertjes staren...

mja +1
back in the days toen de x-men en de spiderman films nog niet bestonden.
Marvel comics are teh own.... ben er al een tijd terug over aan het nadenken om geen strip collectie te beginnen. thorgal is altijd wel leuk.

Posted by lemon squash on Jun-24-2005 18:19:

voor mijn examen spaans cultuur van de woensdag volgende toffe, ahum, boeken mogen lezen

fernando vallejo - la virgen de los sicarios
manuel v�squez montalb�n - quinteto de buenos aires
sylvia iparraguirre - la tierra del fuego
gioconda belli -la mujer habitada
tom dieusaert - koffie & cola

t lezen viel mee, ze op t examen gaan uitleggen, da s nog iets anders

Voor de rest bestaat mijn leesvoer vooral uit kranten (het belangske ), wa roddelboekskes van de vrouwen op kot (flair enzow, best wel lachen), ID&T magazine als ik s door Holland passeer...
Deze zomer van plan 'de leeuw van vlaanderen' nog s te lezen, voor de 2de keer En ook aan te raden , groot clich� I know, maar de Da Vinci-code is echt wel geniete

Posted by Jasperovitsj on Jun-24-2005 18:26:

Awel, die ga ik deze zomer nu eens lezen, de Da Vinci Code en opvolgers...

Posted by Bertn on Jun-24-2005 19:08:

quote:

de da vinci code is de opvolger van de rest. de eerste 2 boeken (het juvenalis dilemma, dat behoorlijk zuigt, en het bernini mysterie dat behoorlijk goed is) waren oudere boeken van Dan Brown, ma de uitgeverij heeft die nu herdrukt als "... van de auteur van de da vinci code!!!!"

commercie he

Posted by Icone on Jun-25-2005 15:26:

quote:

Mijn pa heeft die onlangs allemaal gelezen (incl 'De Geheimen Van ..." reeks), dan weet ik toch waar ze te vinden moest ik der ooit eens zin in krijgen (wat nu vrij onzeker lijkt)

Posted by Rhand on Jun-26-2005 01:10:

Goh, lezen

Eeeeenorm veel :P

Voornamelijk fantasy of historische romans. Al kunnen politiek getinte boeken er ook altijd wel in

Tolkien met zijn "In de Ban van de Ring" sucked zwaar
Raymond E. Feist is ook niet dit van dat, maar zijn "Keizerrijk"-serie is inderdaad �rg goed.
Beckman is w�l goed, voornamelijk dan haar "Kruistocht in Spijkerbroek".
Terlouw, is dat die auteur van "Koning der Katoren"?

Mijn lievelingsauteur for tha moment = Robert Jordan.
Eveneens een fantasy-auteur. Heeft tot nu toe een 10-delige serie geschreven "Rad des Tijds" of "Wheel of Time".

Posted by JdDark on Jun-30-2005 15:09:

ik lees veel, alle usual suspects zoals Dan Brown, dan thrillers van oa Jef Geeraerts, Nicci French, ...

ben momenteel bezig met Michael Palin - Himalaya (reisboek), zeer goed boek

Het Geschenk van David Flusfeder over een kerel dat een perfect cadeau zoekt voor 2 rijke vrienden

Bill Bryson - Neither here nor there, nog een grappig reisboek over een Amerikaan die doorheen Europa reisde

en dan nog The Secret History van Donna Tartt, nog maar 1 pagina gelezen

en achter die hoop ga ik weer eens proberen om The Satanic Verses van Salman Rushdie te lezen, ben nog nooit voorbij de 10e pagina geraakt omdat het gewoon zo raar is.

Posted by eieregooie on Jul-01-2005 12:21:

Ik lees alleen tuts

online wel te verstaan

edit: Ik heb ooit voor me plezier weleens wat Discworld boekjes gelezen van Terry Pratchet ofzo... en voor school heb ik ooit ��n boek gelezen (van de 25 die ik had moeten lezen voor m'n eindexamen )

Posted by Freezel on Jul-01-2005 12:59:

Hehe zelfde hier, uittreksels leren en dan maar zien of ze de makkelijke vragen stellen

Posted by eieregooie on Jul-01-2005 13:02:

idd

uittreksels (in de laatste nacht ook allemaal ) en een flinke portie bluf

Uiteindelijk had de docent t van 1 boek door dat ik t niet gelezen had... de rest was ok dus mooi een voldoende

Posted by Kaidreas on Jul-01-2005 17:19:

quote:
Originally posted by Rhand

Tolkien met zijn "In de Ban van de Ring" sucked zwaar

booooooooooooo
en waarom? enige deftige reden, en kom niet af met... zen langdradige beschrijvingen

Posted by Rhand on Jul-01-2005 17:39:

quote:
Originally posted by Kaidreas
booooooooooooo
en waarom? enige deftige reden, en kom niet af met... zen langdradige beschrijvingen

Omdat ik vind dat hij de lezer niet continu kan laten boeien. En jawel, zijn langdradige beschrijvingen hebben daarmee te maken. Sommige schrijvers kunnen hun publiek boeien met wat ze schrijven. Hij niet. Mij toch iig niet. Waarschijnlijk zal veel ook te wijten zijn aan het feit dat het boek toch al zo'n 70 jaar oud is en de taal niet meer hetzelfde is gebleven.

En als je trouwens wat meer boeken in dat genre (alla Jordan, Martin en Erikson) leest, dan zal je waarschijnlijk ook wel met mij overeenkomen. Misschien niet in dezelfde graag, maar iig overeenkomen.

Posted by Kaidreas on Jul-01-2005 17:51:

ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. ik ben er zelfs heel blij om. maakt het allemaal zo veel easier om het voor te stellen. wie waar staat, wat voor bomen er staan, welke kleur.
die vent was gewoon te geniaal voor zijn tijd. hij heeft het boek zelf zo geschreven, dat alle maanstanden die hij beschrijft dat die overeen komen heel reis (van de fellowship)
hij maakt geheel nieuwe talen en schriften. omg respect.

nog iets.. alle games (computer, board of cards) die met orks, elfen enz te maken hebben, zijn gebaseerd op zijn werk. kdurf er zelf men communieziel op verwedden dat de meeste fantasy-schrijvers wat spul van hem halen

Posted by Jasperovitsj on Jul-01-2005 17:54:

En het is wel een feit dat ge geen enkel fantasy-boek kunt lezen zonder af en toe te denken "Hmm, dat heb ik al eerder gelezen in LOTR"
Er zijn natuurlijk genregebonden archetypes, maar Tolkien heeft er met zijn boeken toch een hoop extra gecre�erd

Posted by Rhand on Jul-01-2005 18:15:

quote:
Originally posted by Kaidreas
ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. ik ben er zelfs heel blij om. maakt het allemaal zo veel easier om het voor te stellen. wie waar staat, wat voor bomen er staan, welke kleur.
die vent was gewoon te geniaal voor zijn tijd. hij heeft het boek zelf zo geschreven, dat alle maanstanden die hij beschrijft dat die overeen komen heel reis (van de fellowship)
hij maakt geheel nieuwe talen en schriften. omg respect.

nog iets.. alle games (computer, board of cards) die met orks, elfen enz te maken hebben, zijn gebaseerd op zijn werk. kdurf er zelf men communieziel op verwedden dat de meeste fantasy-schrijvers wat spul van hem halen

Ik heb nergens gezegd dat ik er niet van hou om gedetailleerde beschrijvingen te lezen. In tegenstelling, ik hou er zelfs van. Maar dan moet je het wel boeiend beschrijven, en dat doet Tolkien voor mij niet. Wat doet het er toe of hij nieuwe talen enzo uitvindt? Voor het boek te waarderen is dat voor mij geen enkele waardemeter... "Oh nee, die gast heeft zelf een taal uitgevonden. Ma mensen toch, das dan wel ne goeie schrijver ze!" Zo denk ik dus helaas niet. Wat niet afneemt dat daardoor mijn respect voor de man bijneemt. Maar de schrijver is niet het verhaal

Elk computerspel met elfen in is gepikt van Tolkien? Jij denkt dat Tolkien de elfen heeft uitgevonden? Goed bezig
Lees eens wat folklore/mythe verhalen, en je zal zelfs op het idee komen dat onze Tolkien z�lf ook een klein diefje was...

En tuurlijk hebben andere schrijvers hun inspiratie gezocht in Tolkiens verhalen. Een winnende boodschap schrijf je niet zomaar af h�...

@Jasperovitsj: Nog niet veel fantasy gelezen?

Pages (3): « 1 [2] 3 »