TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- MP3 spelare?
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by jofawe on Jul-14-2005 14:13:

quote:
Originally posted by reveal
Jo, jag jobbar ju p� Sony Ericsson, och arbetar med mediaspelaren till W800i har jag skrivit lite av mp3-spelaren

Det ante mig.. det ante mig.
Hoppas f�r ditt eget b�sta att du skrivit s� det inte G�R att l�gga in skitmusik

Posted by nils on Jul-14-2005 15:19:

iPod 20gb
synd med iTunes bara.. annars �r det jordens mest v�lutvecklade manick. heh
rekommenderar varmt!

Posted by chjo on Jul-15-2005 08:17:

quote:
Originally posted by dj christian
Vet du om den �r begr�nsad till 1gb minne? P� K750 kan man k�ra max 2gb men d� har man inte de funktionerna W800'an har tex. att st�nga av telefonen men man kan fortfarande lyssna p� musik. R�tta mig om jag har fel.

Vad jag vet, f�rutom design, s� �r det enda funktionen som skiljer k750 fr�n w800, just mp3 i avst�ngt l�ge, men det ska g� att l�sa med ny programvara. Detta l�r ju reveal veta b�ttre iof. Ska v�nta ett tag sen uppgradera fr�n 512M till 2G.
Mao s� skall �ven w800 klara 2G (har h�rt att Memory Stick skall komma med upp till 4G)

�r f�r �vrigt sjukt n�jd med telefonen, den b�sta jag testat.

(Sorry f�r OT)

Posted by Hauken on Jul-15-2005 09:12:

Har aldrig lyckats testa n�gon av de nyare telefonerna med mp3 spelare faktiskt, men �r f�rbannat sugen p� att g�ra det!

Hur st�r ljudet sig j�mf�rt med dedikerade spelare? Ni som testat lite olika, j�mf�r g�rna! Hur �r det med batteritiderna? Iaf man lyssnar 1h / dag, hur mycket kr�m har man d� kvar att ringa med?

B�h.. "jordens mest v�lutvecklade"... Kanske navigeringen, skulle s�ga designen, men efter 3 �r p� nacken har den f�tt sp� �ven den;

Sony �r ju ocks� v�rldsledande p� miniatyrisering

Den �r tunnare �n Zen Micro och n�stan lika stor. Och d� har du 20 gig i den... inte helt illa Ljudet �r p� audiofil niv� (riktigt bra mao) och den ser riktigt fin ut i borstat aluminium.

Problemet �r SonicStage, deras mjukvara. Ogillar man att beh�va anv�nda iTunes kommer man hata SonicStage. F�r det �r p� allvar den s�msta mjukvara som n�gonsin skapats! Finns s�tt att g� runt f�r drag n' drop via explorer har jag h�rt dock (Men inte testat sj�lv..).

Sony's flash spelare har redan g�tt om Apple i Japan och deras HD5 �kar stadigt. Efter 3 �r har iPoden blivit lite v�l gammal och �r omk�rd �ven i Europa om ett �r eller s�.

Posted by U121 on Jul-15-2005 14:34:

iRiver H340, 40 gb, radio, spelar filmer p� f�rgsk�rm, snygg, lagom storlek.. och ja, man slipper anv�nda n�gon bloatware, bara koppla in och k�ra om datorn och OS:et st�djer PnP-mass storage, hoppar upp som en h�rddisk och funkar ju d� ocks� att anv�nda som s�dan.
Redigt trevlig uteffekt, 20mW.

F�rvisso i det dyrare l�gret, men helt klart v�rt de knappt 4000 jag lade p� den.

Posted by Cloudburst on Jul-16-2005 00:23:

quote:
Originally posted by Hauken
Har aldrig lyckats testa n�gon av de nyare telefonerna med mp3 spelare faktiskt, men �r f�rbannat sugen p� att g�ra det!

Hur st�r ljudet sig j�mf�rt med dedikerade spelare? Ni som testat lite olika, j�mf�r g�rna! Hur �r det med batteritiderna? Iaf man lyssnar 1h / dag, hur mycket kr�m har man d� kvar att ringa med?

B�h.. "jordens mest v�lutvecklade"... Kanske navigeringen, skulle s�ga designen, men efter 3 �r p� nacken har den f�tt sp� �ven den;

Sony �r ju ocks� v�rldsledande p� miniatyrisering

Den �r tunnare �n Zen Micro och n�stan lika stor. Och d� har du 20 gig i den... inte helt illa Ljudet �r p� audiofil niv� (riktigt bra mao) och den ser riktigt fin ut i borstat aluminium.

Problemet �r SonicStage, deras mjukvara. Ogillar man att beh�va anv�nda iTunes kommer man hata SonicStage. F�r det �r p� allvar den s�msta mjukvara som n�gonsin skapats! Finns s�tt att g� runt f�r drag n' drop via explorer har jag h�rt dock (Men inte testat sj�lv..).

Sony's flash spelare har redan g�tt om Apple i Japan och deras HD5 �kar stadigt. Efter 3 �r har iPoden blivit lite v�l gammal och �r omk�rd �ven i Europa om ett �r eller s�.

Ska mycket troligt k�pa en Sony NW HD5 snart. Tycker den ser grymt snygg ut och mjukvaran oroar mig inte direkt. Diggar Sony f�r �vrigt dessutom.

Posted by Christian �. on Jul-16-2005 08:54:

Oj nu blir det mycket att l�sa, har varit p� �land i n�gra dagar.. tack f�r alla svar!
Btw, kollade lite p� NON och s�g en som hette "Avant M5", s�g v�ldigt intressant ut; 5gb, liten och line-in!! N�got som l�ter v�ldigt intressant. Sen att priset ligger p� 1490kr �r ju inte en nackdel.
Men hur �r kvalit�n? n�gon som vet?
Hitta ingen l�nk till sidan men h�r �r en bild p� spelaren Bild

Posted by Gate 42 on Jul-16-2005 09:11:

^ Kollade p� den f�rrut ocks� n�r jag var p� jakt. Men d� var den s� ny att ingen hade hunnit testa den �n p� t.ex. www.prisjakt.nu , sen var den dessutom slut i lager precis n�r jag ville handla

Kollar man bara p� specsen och designen tycker jag att den �r en v�rdig kandidat, men f�rs�k hitta n�gora produktrecensioner innan du best�mmer dig. Vem vet, den kanske har keffaste batteritiden i v�rldshistorien liksom

ps, hittade dessa @ pricerunner http://se.pricerunner.com/sound-and.../351982/reviews
verkar ju vara en helt ok maskin om man l�ser deras kommentarer, ds

Posted by Hauken on Jul-16-2005 13:29:

Lita inte f�r mycket p� recensionerna p� Pricerunner, dom brukar vara ganska missvisande vad jag erfarat. Man vet ju aldrig vad personen som testat har f�r f�rv�ntningar eller vad dom uppfattar som "bra ljud" t ex.

Du skulle haft en recension fr�n ngn webbsida / tidning som testar mkt mp3 spelare att g� p�.

Det st�r inget om spelarens uteffekt vad jag kan se?

Kan vara v�rt att sl�nga lite extra och ta en Zen Micro? Definitivt ett s�krare kort. Fast � andra sidan �r det inte l�ngt till en iPod mini fr�n en Zen... och inte l�ngt till en h10 fr�n en mini

Posted by Christian �. on Jul-16-2005 14:37:

Nej precis, �r v�ldigt skeptisk men det som talar f�r den mp3 �r line-in funktionen..
Men fick just veta att jag f�r en mp3 spelare av min faster i f�delsedags present, s� det h�nger mellan I-pod mini 6gb och iRiver H10. H10 har line-in va? tror jag l�ste det n�gonstans

Posted by zoric on Jul-16-2005 16:04:

quote:
Lita inte f�r mycket p� recensionerna p� Pricerunner, dom brukar vara ganska missvisande vad jag erfarat. Man vet ju aldrig vad personen som testat har f�r f�rv�ntningar eller vad dom uppfattar som "bra ljud" t ex.

Du skulle haft en recension fr�n ngn webbsida / tidning som testar mkt mp3 spelare att g� p�.

Det st�r inget om spelarens uteffekt vad jag kan se?

Kan vara v�rt att sl�nga lite extra och ta en Zen Micro? Definitivt ett s�krare kort. Fast � andra sidan �r det inte l�ngt till en iPod mini fr�n en Zen... och inte l�ngt till en h10 fr�n en mini

Innan du best�mmer dig f�r att k�pa en Zen Micro tycker jag att du ska kolla upp om folk har haft problem med h�rlursjacket p� de andra mp3-spelarna som du �r intresserad av. Jag har sj�lv en Zen Micro. H�rlursjacket �r s�nder och jag m�ste l�mna tillbaka den, Se upp med s�dana saker ocks�.

Posted by Hauken on Jul-16-2005 16:44:

http://www.nordichardware.se/Recens...else=334&page=1

Recension p� H10.

Posted by Christian �. on Jul-16-2005 21:16:

Hauken, var k�pte du din H10?

Posted by U121 on Jul-16-2005 22:33:

quote:
Originally posted by Christian �.
"Avant M5"[/URL]

oh noes! BMW och AUDI g�r ihop och g�r mp3spelare!

*duckar inkommande tegelstenar*

Posted by Hauken on Jul-17-2005 14:22:

P� NON, men det var l�nge sen.

Dustin har bra pris p� dom! (Dustin �r f �v den absolut b�sta internet butiken i Sverige i mitt tycke ).

Ta en silver

Posted by Christian �. on Jul-17-2005 16:29:

quote:
P� NON, men det var l�nge sen.

Dustin har bra pris p� dom! (Dustin �r f �v den absolut b�sta internet butiken i Sverige i mitt tycke ).

Ta en silver

Okej, jag har fkatiskt t�nkt p� en silver, den ser v�ldigt snygg ut.. ska man k�pa en dockningsstation eller �r det overkill?

Posted by reveal on Jul-18-2005 10:28:

quote:
Originally posted by chjo
Vad jag vet, f�rutom design, s� �r det enda funktionen som skiljer k750 fr�n w800, just mp3 i avst�ngt l�ge

Sj�lva mp3-spelarapplikationen skiljer sig v�ldigt mycket �t, betydligt b�ttre p� W800i. I �vrigt �r det inga st�rre skillnader f�rutom de du n�mner. Vissa knappar har ett n�got annorlunda beteende.

W800i klarar 4 gig, 15 timmar lyssning eller 30 timmar om man inte har ig�ng telefondelen s� att s�ga.

Posted by Christian �. on Jul-18-2005 16:30:

Va inne i stan och kollade på H10'an ida. Den va ju rätt stor så det blir nog en mini på 6gb

Posted by chjo on Jul-19-2005 07:28:

quote:
Sj�lva mp3-spelarapplikationen skiljer sig v�ldigt mycket �t, betydligt b�ttre p� W800i. I �vrigt �r det inga st�rre skillnader f�rutom de du n�mner. Vissa knappar har ett n�got annorlunda beteende.

W800i klarar 4 gig, 15 timmar lyssning eller 30 timmar om man inte har ig�ng telefondelen s� att s�ga.

�r det inte s� att det g�r att mha programvara f� samma f�rb�ttrade applikation i k750i??

Sj�lva spelaren �r v�l annars samma i b�gge antar jag??

btw hade f�r�vrigt k�pt w800i om jag inte haft s� br�ttom

Posted by Christian �. on Jul-19-2005 19:15:

Kan meddela att jag k�pte mig en iPod mini 6gb idag
K�nns mycket bra, eftersom jag ville ha en liten med mycket plats, h10an k�ndes on�digt stor.

Posted by Gate 42 on Jul-19-2005 19:30:

^ Det blev en rosa hoppas jag!

Posted by zoric on Jul-19-2005 20:31:

Jag gick till El-Giganten idag och visade upp min MP3-spelare och att den inte kunde spela normalt utan att man var tvungen att i stort sett h�lla i den f�r att den skulle spela n�gorlunda normalt.

Det gick inte s� j�vla fort, Personalen var f�rbannat seg och jag �r hur j�vla tr�tt som helst n�r jag gick ut d�rifr�n, Men jag har i alla fall en helt ny Creative Zen Micro 5GB.

Posted by Christian �. on Jul-19-2005 20:57:

quote:
Originally posted by Gate 42
^ Det blev en rosa hoppas jag!

Sj�lvklart! Ner�, det blev en gr� diskret en

Zoric, p� tal om det s� va de glapp i min syrras h�rlursutg�ng ocks� (fast hon har n�gon B-variant av en mp3 spelare) men n�r hon gick till siba d�r den va k�pt och visa problemet s� fick hon pengarna tillbaka, trots att den va ��r gammal?! R�tt bra aff�r, att anv�nda en mp3 i ett � och sen n�r den pajjar f�r man alla pengar tillbaka och kan k�pa en ny

Posted by cviper on Jul-19-2005 21:49:

quote:

Vad �r f�r plugg till h�rlurarna p� den mobilen?

En av de sakerna jag st�r mig mest p� min mobil (som anv�nds flitigt som mp3 spelare, som �r en motorola 'tegelsten' a920) �r att uttaget till h�rlurarna �r helt st�rt (typ 2.5 mm stereo plugg, fast det som borde vara h�gerkanalen anv�nds som mic och den egentliga h�gerkanalen �r en liten "fl�rp" p� utsidan av pluggen).

Och det finns ingen konverter/etc att k�pa som passar

Posted by zoric on Jul-19-2005 23:11:

quote:
Originally posted by Christian �.
Zoric, p� tal om det s� va de glapp i min syrras h�rlursutg�ng ocks� (fast hon har n�gon B-variant av en mp3 spelare) men n�r hon gick till siba d�r den va k�pt och visa problemet s� fick hon pengarna tillbaka, trots att den va ��r gammal?! R�tt bra aff�r, att anv�nda en mp3 i ett � och sen n�r den pajjar f�r man alla pengar tillbaka och kan k�pa en ny

Ok. Det brukar h�nda om man har h�rlurarna lindade runt MP3-spelaren, Men jag kom till El-Giganten idag och de erbj�d mig pengarna ocks�, Men jag �lskar Zen Micro s� jag tog en ny och gav den en ny chans. Blir att pumpa den full med bra musik, Men inte nu, Jag orkar bara inte g�ra det nu

De gav mig ett presentkort f�rresten, P� 100:-

Pages (3): « 1 [2] 3 »