TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- McDonalds Policy
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Gaby on Dec-12-2001 16:20:

Usch ! det var tider det...

Posted by SteveTranz4ever on Dec-12-2001 17:17:

*kurr kurr muller i magen*

Posted by tjockis on Dec-18-2001 17:29:

hur farligt �r det egentligen med lite snor fr�n en anst�lld som kanske dessutom spottar � l�gger bajs i maten n�r du inte ens vet om det? du f�r juh aldrig reda p� hur det ser ut i k�ken...

det man inte vet tar man inte skada av

hellre att folk forts�tter s� som dom har gjort s� l�nge restauranger har funnits �n att dom b�rjar f�rbruka miljontals plasthandskar som dessutom inte ens kommer bytas s� ofta eftersom kockar � serveringspersonal i regel �r ganska �ckliga och eftersom en hel del mcdonaldsrestauranger s�kert inte kommer r�kna in s�nt i sin budget � d�rf�r inte k�pa nya s� ofta som de borde

allts� kommer det vara MINST lika mycket �ckel och p�ckel hur dom �n g�r med handskarna

...typ

Posted by mindshooter on Dec-19-2001 06:38:

Bror min har alldeles r�tt.....Fast jag har iof aldrig uts�ndrat biologiska v�tskor fr�n min kropp p� hamburgarna en enda �g�ng.....fast det �r klart......de h�nder att man tar upp ett br�d fr�n golvet och torkar av det n�r man �r stressad m�ste jag erk�nna det f�r typ alla.....ajaj

Posted by Gaby on Dec-19-2001 10:04:

Vi hade t�vlingar...favoriten var att s�lja hamburgare som hade varit i sk�pet hur l�nge som helst!!! Vi sparade alltid n�gra till otrevliga personer allts� var trevlig s� f�r du en fr�sh hamburgare

Posted by mindshooter on Dec-19-2001 11:30:

Det �r sant.....om jag ser n�gon som verkar j�ttetrevlig s� brukar jag personligen se till att den f�r en extra fin burgare
V�nlighet ska bel�nas

Posted by Ravesquad on Dec-19-2001 17:40:

m�h.. jag trodde det va en r�ttighet att f� va otrevlig mot mcdonaldspersonalen..

Posted by reveal on Dec-19-2001 18:05:

quote:
Originally posted by mindshooter
Det �r sant.....om jag ser n�gon som verkar j�ttetrevlig s� brukar jag personligen se till att den f�r en extra fin burgare
V�nlighet ska bel�nas

hur �r det med motsatsen? g�r du/ni/n�gon s�mre burgare f�r att n�n verkar otrevlig?

Posted by Gaby on Dec-19-2001 20:57:

quote:
Originally posted by Ravesquad
m�h.. jag trodde det va en r�ttighet att f� va otrevlig mot mcdonaldspersonalen..

Alla verkar tro det.. men ju mer otrevlig desto mer �veraskningar i hamburgaren!!

Posted by mindshooter on Dec-20-2001 14:25:

quote:
Originally posted by reveal

hur �r det med motsatsen? g�r du/ni/n�gon s�mre burgare f�r att n�n verkar otrevlig?

N�h d� bryr jag mig inte.....Men jag vet att dom i kassan med flit tar dom hamburgare som legat l�ngst ibland till s�dana personer....

Posted by Ravesquad on Dec-21-2001 02:14:

min kompis tycker jag e j�ttef�nig, o det e ja kanske ocks�, men jag ber alltid om den nyaste burgaren...annars e det ju bara o byta om man e missn�jd.. ����h ida va det 30 min k� p� slussen *suck*

Posted by mindshooter on Dec-21-2001 10:26:

Question

Och varf�r ska du ha en b�ttre burgare �n n�gon annan?
Betalar du mer?

Posted by reveal on Dec-21-2001 16:14:

"kunden har alltid r�tt"

Posted by Ravesquad on Dec-21-2001 16:53:

quote:
Och varf�r ska du ha en b�ttre burgare �n n�gon annan?
Betalar du mer?

n� men varf�r ska inte jag ha den b�sta? n�n ska ju ha den..

Posted by mindshooter on Dec-21-2001 17:20:

Nej...det g�r ut p� att alla f�r samma......man har ett speciellt tidskortsystem som g�r ut p� "First in, first out" Vilket g�r att om tempot h�lls �r alla hamburgare lika om man tar hela tiden....b�rjar man ta bakifr�n (dom som �r nyast) s� blir dom l�ngst fram gammla....

Posted by SteveTranz4ever on Dec-21-2001 17:46:

quote:
Originally posted by reveal
"kunden har alltid r�tt"
Hmm nj�, s� �r det ju inte riktigt d� tycker jag....

Posted by RebeL9 on Dec-21-2001 19:48:

kunderna skall bara ha sina burgare och sen tiga.

Posted by Ravesquad on Dec-22-2001 01:12:

quote:
Nej...det g�r ut p� att alla f�r samma......man har ett speciellt tidskortsystem som g�r ut p� "First in, first out" Vilket g�r att om tempot h�lls �r alla hamburgare lika om man tar hela tiden....b�rjar man ta bakifr�n (dom som �r nyast) s� blir dom l�ngst fram gammla....

ok jag ska sluta va s� kinkig d�

Posted by Gaby on Dec-22-2001 22:26:

quote:
Originally posted by Ravesquad

ok jag ska sluta va s� kinkig d�

MAn b�r f� dom hamburgarna som kom in sist om man ska ta med sig maten... men annars s� kan det vara jobbigt...fast be om en ny ifall klockan �r mycket och det �r typ halvtomt i lokalen

Posted by fruktsoppa on Dec-23-2001 19:06:

vad �r mcdonalds policy?
allts� har dom en lista p� saker som dom r�knar som policy?

Posted by tjockis on Dec-25-2001 13:18:

det �r v�l lika mycket mcdonaldsarbetarens r�tt att total�ckla ner allt som en dum kund ska �ta, medan det �r kundens r�tt att totalt bara �ckla sig genom att vara otrevlig...

den �ckliga kunden f�r �ckliga saker att �ta f�r att han (eller ibland hon) helt enkelt �r en �cklig m�nniska som g�r �ckliga saker och d�rf�r f�r �ckliga efterf�ljder.

mcdonaldsmedarbetaren d�remot f�r helt enkelt utlopp f�r sin ilska mot �ckliga m�nniskor genom att g�ra s�.

man skulle kunna s�ga att alla som jobbar p� mcdonalds �r ett slags domare, n�stan... bara n�stan, som en gud som delar ut straff...

allts�: alla som �r �ckliga f�r vad dom f�rtj�nar

what goes around comes around

Posted by mindshooter on Dec-26-2001 10:35:

quote:
Originally posted by fruktsoppa
vad �r mcdonalds policy?
allts� har dom en lista p� saker som dom r�knar som policy?

Ja det finns det...har dock gl�mt den....
Tror att det �r

Renlighet
Service
Kvalitet

Skratta p�.....heh

Tycker att Tjockis har helt r�tt......We are the judge....the f�rtj�nar vi med den l�nen...s� passa er

Posted by reveal on Oct-22-2003 00:25:

(detta verkar vara r�tt tr�d f�r min fr�ga)

vad �r grejen med mcdolands nya friterade "baconbitar-i-sm�lt-ost"-bitar? hur nyttigt p� en skala kan det vara? har iofs inte smakat dem, men de ser verkligen inte goda ut p� reklamen...

Posted by sipowitz on Oct-22-2003 06:17:

hmm

Well n�ringsv�rdet �r faktiskt inte ultrad�ligt
protein: 12,2g
kolhydrater: 17,2g
fett: 10 g

Men �nnu ett exempel p� att mcdonalds snack om v�lbalanserad mat bara �r ett stort skitsnack... kollar man bara p� t.e.x. hamburgaren s� h�ller det hyfsat bra n�ringsv�rde, men ett meal ajaj..

Det m�nga tyv�rr stirar sig blinda p� �r fetthalten i en produkt, visst det �r bra att kolla p� det - men minst lika viktigt �r m�ngden kolhydrater, och om det �r en fiberrik produkt (vilket ger l�ngsamma kolhydrater som ger n�ring l�nge) eller t.e.x pommes som �r raka motsatsen..

Bara som ett exempel big mac&co +5kr
protein: 33,4g
kolhydrat: 138,6g
fett: 49,4

En liten enkel f�rklaring varf�r man blir m�tt men ack s� snabbt hungrig igen efter ett mcdbes�k..

(Oljekokt potatis och sockerbaserat vatten smakar gott... eller? :-)

/Sipo N�ringsguru

Posted by Aendy on Oct-22-2003 09:33:

Gjorde ett arbete i skolan en g�ng d�r jag tog reda p� om det gick att leva p� enbart McDonalds mat.

Om man k�kade alla sina m�l i tre dagar p� McD blev detta resultatet:
Total vikt av allt man k�ka och drack f�r att f� i sig all energi som kr�vs (helt meningsl�s fakta): 7895,2 gram
Energif�rdelning:
Fett Kolh Prot
31E% 55E% 14E%

Dessa siffror �r inte direkt skr�mmande d�liga men s�ger inte s� mycket om man inte har referensuppgifter s� d�rf�r:

Om man k�kade alla sina m�l i tre dagar p� Subway blev detta resultatet:
Total vikt av allt man k�ka och drack f�r att f� i sig all energi som kr�vs: 9082,5 gram
Energif�rdelning:
Fett Kolh Prot
28E% 61E% 11E%

Pages (3): « 1 [2] 3 »