TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance/Prog Reviews - September/Oktober 2005
Pages (3): « 1 [2] 3 »
Kaidreas had niet echt het recht van over prog te klagen, want er staat idd trance/prog reviews. En so what, op een forum post je gewoon wat je wilt vertellen h�, zolang het maar geen spam wordt.
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj En kwil nu ook ni op iemands kap zitten, maar ksnap ni goe waar de laatste weken terug die anti-prog attitude vandaan komt? |
. Er is niet zoiets als een anti-prog attitude die plots opkomt; maar wat ik wel vind is dat de prog-liefhebbers hier wel nogal eens rapper naar tranceliefhebbers durven uithalen. Als ik nu eigenlijk vind dat ik Matthew Dekay Vs. Proluctors - Bad geen mooie plaat vindt, dan wil je precies het tegendeel bewijzen en kom je af met:| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Bad precies nog nooit live gehoord |
| Originally posted by Jasperovitsj Bad live = heerserij En energetischer m'n kl*ten. |
Ge hebt m'n punt over Bad ook precies niet volledig gesnapt h� 
Het ging hem erom dat ge zei dat Bad een saaie plaat is waarop ge alleen maar kunt stilstaan. En op die uitspraak was mijn live-argument volledig legitiem toe te passen. En al dat gedoe over snelheid en pitch was iets puur DJ-technisch, en daar kwam IMO weinig persoonlijke smaak bij te kijken. Feit is gewoon dat die plaat niet gemaakt is om 6% of 8% opgepitched te worden en zo gespeeld te worden in het midden van een uplifting trance-set...
En het is uw goed recht om die plaat niet goed te vinden, ik wil absoluut niet het tegendeel bewijzen of uw persoonlijke voorkeuren betwisten. Het was alleen uw argumentatie en de redenen waarom ge die plaat niet goed vond die blijkbaar bij een paar mensen, waaronder mezelf, reacties opwekte 
Ok ok, ma ik zei dat IK stilsta bij zo'n platen, nie dat het platen zijn om op stil te staan. Anyhow, nu is het een overroepen geval geworden, zonder dat het nodig is ( da vinden we beiden wel zeker
); ma ksnap nie goed waar je int algemeen een anti-prog attitude vandaan haalt ze. Ik kan leven met progressive luisteraars 
En kom, een reviewke om al m'n gezever en betweterij wat goed te maken
Keenan vs Anderson - Futurestep
Plaatje dat ��n dezer weken op Lost Language uitkomt, een label dat al jaren garant staat voor de beste quality prog en trance met ballen. En Futurestep is weeral zo'n progtrance nummer met serieuze kloten aan het lijf, en meteen ��n van m'n favorieten van de laatste maanden. Het heeft alles om een bom te zijn, zowel thuis op de stereo als in de club op de dansvloer: een kick en bassline die je van de sokken blaast, lekker donkere effecten die dan weer in prachtig contrast staan met de relatief simpele maar dodelijk effectieve tranzy melodie compleet gemaakt wordt door progressie op het juiste moment. Progtrance met net dat ietsje meer, een absolute aanrader!! En te horen in mijn volgende BETA Sessions mix 
| Originally posted by Push2005 ma ksnap nie goed waar je int algemeen een anti-prog attitude vandaan haalt ze. Ik kan leven met progressive luisteraars |
Gebt gelijk
2 nieuwe keigoeie Alex M.O.R.P.H Remixes. Deze Duitse vetzak is goe bezig. Schijnt samen met Danjo & Styles de absolute favo. remixer van 2005 te zijn 
Kenny Hayes - Ibiza Sky ( Alex M.O.R.P.H. Remix ) [Somatic Sense] 8/10
Zeer uplifting, wat we van Alex gewend zijn. Speciale elementen bevat deze plaat niet, behalve een leuke breakdown die wel erg lang aansleept, daarna overgaat in melodieuze synths en het wordt compleet als de bas er weer in komt. Het origineel wordt weinig behouden, maar dat is niet erg want deze remix gaat duidelijk dieper.
Andy Moor - Halcyon ( Alex M.O.R.P.H Remix ) [Armind] 8.5/10
Dit is hoe je een progressive plaat omtovert in geweldige uplifting trance. De enorm krachtige baslijn in dit nummer doet het hem wel. De speciale vocals worden behouden en een sterke melodie errond gebouwd. ��n van mijn favorieten.
| Originally posted by Push2005 Andy Moor - Halcyon ( Alex M.O.R.P.H Remix ) [Armind] 8.5/10 Dit is hoe je een progressive plaat omtovert in geweldige uplifting trance. De enorm krachtige baslijn in dit nummer doet het hem wel. De speciale vocals worden behouden en een sterke melodie errond gebouwd. ��n van mijn favorieten. |
| Originally posted by Jasperovitsj Kben net naar CD1 aan het luisteren, en het eerste wat me opvalt: de snelheid ligt veel te hoog. Een paar BPM's lager had zeker voor de eerste paar platen absoluut geen kwaad gekund. Flow is tot nu toe wel te doen, hoewel hij meteen begint met redelijk pompende tracks die misschien beter wat later in de mix aan bod waren gekomen. Jammer genoeg ook niet echt veel exclusieve of onbekende tracks, ik had stiekem wel gehoopt op een paar nieuwe en exclusieve M.I.K.E. producties |
inderdeed er staat trance/prog reviews, ma tegenwoordig is het precies alleen maar prog prog prog prog prog. daarom zei ik: zouden we de prog reviews beter niet tot 1 thread houden, kwestie van niet 100 keer herzelfde te posten wat opden duur als spam telt. als je wat prog reviews wil zien, ga dan naar die ene thread. het is nog altijd een trance forum. anyways dat denk ik erover.
en kzit totaal niet op de prog-heads hun kap, ik luister ook naar prog. maar het valt me op dat er weinig over trance wordt gesproken.
anyways carry on, and don't mind me 
| Originally posted by Kaidreas maar het valt me op dat er weinig over trance wordt gesproken. |
| Originally posted by Kaidreas anyways carry on, and don't mind me ![]() |
| Originally posted by Phortastic dat ligt dan meer aan de trance lovers dan aan progheads denk ik zo, niet? |

ja idd een proginvasie zou ik het ook niet noemen 
Wat is prog en wat is trance?
Voor mij (ik zeg wel voor mij) is bijvoorbeeld Chable & the dirty fours - Tokyo eigenlijk trance.
als tokyo trance is ben ik ne chinees 
das prog house / breaks
edit: chable heeft naar mijn weten nog nooit trance gemaakt 
Kvind Tokyo ook redelijk zwaar naar trance neigen, tis in ieder geval geen diepe prog IMO 
Blijft wel een klasseplaat, no matter what 
| Originally posted by Phortastic als tokyo trance is ben ik ne chinees ![]() das prog house / breaks edit: chable heeft naar mijn weten nog nooit trance gemaakt |
kvind da ni echt prog trance ze, mja ook beetje kwestie van persoonlijke interpretatie he 
maakt ook ni uit wat het is, tis een super plaat 
en on topic (en speciaal voor Kaidreas
) een prog review.
Speedcats feat. Owen Jarvis - Speedcats (Original Mix)
zeer lekker en originele prog met zelfs wat rock invloeden. Geniaal
9.5/10
Speedcats Feat Owen Jarvis - Speedcats (Roel Remix)
voor de meeste waarschijnlijk te electro, maar dit is wel een KNALLER remix
Normaal ben ik ook niet echt voor die electro toestanden maar dit is wel zeer sterk. Ook een echte grower deze plaat. Kvond hem eerste keer niet zo goed als nu...
9-9.5/10
Full review here: http://www.progressive-sounds.com/r...s-Speedcats.asp
^
wete spam heel het forum vol met prog, maar dan hoeft er ook geen gezeik te zijn dat er voor het minste een nieuwe thread wordt gemaakt.
(en neen ik ben niet slecht gezind ofzow, als dat iemand zen volgende reply moest zijn
)
kheb naar mijn weten nog nooit gezeikt over teveel threads 
^wie zegt dat ik het alleen op u heb? er zijn toch nog prog spammers
anyways, kga het laten want kzie dat er toch altijd een excuse is... dus het heeft geen nut
Ik volg echt ni meer ze, zeg dan eens waar er zoveel prog gespamd wordt? Kvoel me deels persoonlijk aangesproken als proghead, en kvind het een beetje unfair dat alles wat wij zeggen "excuses" zijn, terwijl wij begot niks verkeerd doen 
Randy Katana - Play It Loud(er)
Ik vind het echt spijtig dat die Blade-melodie erbij komt tegen het einde van 'Play It Louder', want anders was het een echte topper. Zoals Giesber me het zei, bevat Play It Louder de vette geluidjes uit alle vorige Katana's. A-kant 'Play It Loud' heeft die Blade-melodie niet, maar mist ook wat elementen die de B-kant zo goed maakt.
Play It Loud : 6.5/10
Play It Louder : 6/10
Play It Louder (enkel eerste 6 minuten) : 8/10
Armas - Angels & Demons
Doet misschien wat denken aan 'Adagio For Strings', maar toch is het nog een trancer van formaat. Een heerlijke melodie en veel energie, zo heb ik ze graag
De Carl B Remix is energetischer en krijgt mijn voorkeur boven de Original Mix.
Original Mix : 7/10
Carl B Remix : 8/10
Mike Foyle vs. Signalrunners - Love Theme Dusk (Airbase pres. Parc Mix)
Zeer stevige remix, weinig uplifting en serieus "techy". Van het origineel is nog maar weinig te bespeuren, de bekende melodie neemt maar 30 seconden van het nummer in. Het heeft iets...
7/10
B & W - Mistaken [A State Of Trance]
A1: B&W - Mistaken (Fictivision Remix):
Het nummer begint met een vrij standaard bassline. De build-up is betrekkelijk flauw en daarna krijg je weer de gekende Fictivision elementen. Toch klinkt het weer naar Symbols, en daarom is het ook geen originele plaat meer.
5/10
B1: B&W - Mistaken (Mindsensation Remix)
Deze mix klinkt iets harder en origineler. Dit bevat wel wat variatie in de opbouw en na de break is er zelfs een erg sterke melodie. Dit nummertje mag er wezen.
8/10
Hawk - Need For Cognition (Original Mix/Planisphere Remix)
De Original Mix is een rustige progressive trancer, � la Markus Schulz. De Planisphere Remix bevat de typische dreamy Planisphere-sound. Twee topnummers, zeker als je Markus Schulz en/of Planisphere kan appreci�ren.
Original : 7/10
Planisphere : 7/10
Ryan G - Supernova (Original Mix/Sonicvibe Remix)
Deze wordt al een tijdje op ASOT gespeeld. De opvolger van Emoticon en een energiek uplifting trancebom. De Original Mix krijgt mijn voorkeur, maar de Sonicvibe Remix is ook niet slecht.
Original : 8/10
Sonicvibe Remix : 7/10
Epos - Vivagio (Danjo & Styles Remix)
Uplifting/melodic trance om de vingers van af te likken. Heerlijke breakdown en melodie, die me het gevoel geeft alsof ik boven de wolken vlieg, zo uplifting is ie
��n van de toppers van 2005 voor mij. De Original Mix moet ik nog horen.
Danjo & Styles Remix : 9/10
Aalto - Resolution (Original Mix/Oliver Prime Remix)
Een nieuwe van het duo Paavo Siljamaki (1/3 van Above & Beyond) en Miika Eloranta (Super 8) en dat is eraan te horen. De goeie melodie en heerlijke drive maken dit een nummer dat al vele keren in mijn hoofd is blijven hangen. De Oliver Prime Remix is voor de liefhebbers : nogal techy en minimal, met een "donkere" sfeer.
Original Mix : 8/10
Oliver Prime Remix : 6.5/10
Solid Globe vs. Nickelson - Black Wood/Crystal Water(Woken)
Black Wood doet veel denken aan Sahara, maar is wat rustiger en spijtig genoeg ook saaier. Crystal Water (Woken) is net als Yin een trance-versie van een film-theme (welke film weet ik niet). Vergelijkbaar ook met qua sound, maar niet zo goed als Yin. Het zijn zeker geen slechte nummers, maar wel de minst goeie Solid Globe-release tot nu toe imo.
Black Wood : 7/10
Crystal Water (Woken) : 7/10
Grenz & Fillmore - Waterworld (Original Mix/Mystery Islands Remix)
Nieuw nummer van Ryan G en nog een kerel. Deze viel me op tijdens ASOT 211. Zeer uplifting en energiek, met een heel mooie melodie. De Mystery Islands Remix focust meer op het melodische aspect, met de typische Mystery Islands/Kaste-sound. De Original Mix heeft meer punch en een hoop verrassende/nieuwe geluidjes, waardoor het geheel behoorlijk "fresh" klinkt.
Original Mix : 8/10
Mystery Islands Remix : 8/10
| Originally posted by CygnusX Epos - Vivagio (Danjo & Styles Remix) Uplifting/melodic trance om de vingers van af te likken. Heerlijke breakdown en melodie, die me het gevoel geeft alsof ik boven de wolken vlieg, zo uplifting is ie ��n van de toppers van 2005 voor mij. De Original Mix moet ik nog horen.Danjo & Styles Remix : 9/10 |