TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Staking
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »
| quote: |
| Originally posted by Lady_LizzY We zullen er ons toch bij moeten neerleggen dat we langer moeten gaan werken als we onze pensioenenregeling willen houden vrees ik... |
Wees blij dat er gestaakt mag worden. Misschien komt het moment dat je zelf ook moet staken om je eigen haggie te redden.
De meeste hier zullen student zijn en voor jullie is het 'systeem' nog mild. Als je als werkende moet vechten om rond te komen (wat heel weinig mensen op dit moment kunnen. Alles wordt duurder maar de lonen stijgen niet. Inflatie stijgt, ziekenfondspremie gaat omhoog, benzineprijs enzenzenzenz) dan sta je in je recht om te staken. Als je dan op een punt komt dat het niet meer gaat dan moet je als werknemer een signaal afgeven naar het ministerie of de directie.
| Originally posted by New Wave Wees blij dat er gestaakt mag worden. Misschien komt het moment dat je zelf ook moet staken om je eigen haggie te redden. De meeste hier zullen student zijn en voor jullie is het 'systeem' nog mild. Als je als werkende moet vechten om rond te komen (wat heel weinig mensen op dit moment kunnen. Alles wordt duurder maar de lonen stijgen niet. Inflatie stijgt, ziekenfondspremie gaat omhoog, benzineprijs enzenzenzenz) dan sta je in je recht om te staken. Als je dan op een punt komt dat het niet meer gaat dan moet je als werknemer een signaal afgeven naar het ministerie of de directie. |
Je moet natuurlijk geen gekke dingen gaan doen.
Voor mij part stake ze 3 weke aan e stuk, I couldn't care less
ben eindelijk die interims afgewees lmao
| Originally posted by djcresto Ik kan je meedelen als werkende dat er deze maand in Belgi� een serieuze indexaanpassing van de lonen is geweest. Ze stijgen dus wel degelijk. En ik werk en ik om rond hoor Je moet natuurlijk geen gekke dingen gaan doen. |
want in nederland stijgt helemaal niets.
| Snap trouwens wel dat ze bij de nmbs staken hoor. Een goede kennis van mij is net op brugpensioen. Die is 55 en krijgt nu hij op brugpensioen slechts 50 euro minder dan toen hij werkte! |
| Originally posted by diddi En wat die vakbonden betreft: wa hebben ze allemaal al bereikt? Ze kunnen geen sluitingen van bedrijven voorkomen en dan staan ze daar me hunne grote mond over "werkduurverkorting" en te hoge werkdruk. Ze behandelen de WG telkens als de "slechterik". Vakbonden streven naar zo weinig mogelijk werken tijdens de loopbaan en zo vroeg mogelijk op pensioen. Ze hebben de werkomstandigheden in het verleden goed verbeterd en ik ben hun daar h�������l dankbaar voor, maar je kan ook overdrijven. |
Een vakbond is niet alleen om bedrijven te redden.
Een vakbond onderhandeld ook over CAO, loonbepaling en betere werkomstandigheden. Als je de cijfers europees bekijkt dan werkt het merendeel in een slechte werkomgeving. Weet niet hoe het bij jullie heet maar volgens de nederlandse wet moet een werknemer volgens de ARBO richtlijnen werken. Meer dan de helft werkt niet volgens die richtlijnen. terwijl de managers in Nederland vele bonussen en salarisverhogingen kregen werden de lonen van de arbeiders bevroren. Als werknemer kan je je dan via de vakbond hard maken. Dat hebben ze ook gedaan. In 2005 hebben vele mensen in nederland gestaakt. Onderhandelingen over loonsverhoging met de werkgevers is ook onderdeel van de vakbond. Als je salaris bevroren wordt en de prijzen stijgen de pan uit dan ga je dat wel merken als je bankrekening opeens zo vlug leeg is.
Re: Staking
| Originally posted by djcresto Bij het abvv en de volledige nmbs denken ze nog altijd dat het vol te houden is om op brugpensioen te gaan op hun 58. Rekening houdend met de vergrijziging van de bevolking is dit toch gewoon niet realistisch. Waar zou de staat al dat geld moeten blijven halen? |
| Originally posted by Dark Apostle Ik als bouwvakker kan het standpunt wel begrijpen als je naar arbeidsintensieve jobs kijkt. Op U 65 nog gaan zeullen met 20-30 kilo zware petrellen, bekistingen beklimmen, u vel tss schoren krijgen, doka's van hot naar her zeulen, etc is ni echt aangenaam om nog te zwijgen of het verantwoord is. Ik denk ook aan brandweer en militaire (niet indereen kan tot achter een bureau promoveren). Maar voor mij persoonlijk is het ver van men bed, wat ze nu afspreken kan nog veel keren veranderd worden tss nu en mijn pensioen, maar ik snap ten zeerste waarom mensen (zeker degeen die rond de 50 zijn en al meer dan 30 jaar werken) zich over het huidige debat ernstig zorgen maken. |
Re: Re: Staking
| Originally posted by Nyah (ge kunt bvb ook hartklachten krijgen van te veel stress op uw werk) |
Re: Re: Re: Staking
| Originally posted by Kaidreas de regering moet jobs bijmaken en niet de werkduur verlengen! |
^gaat gij al werken push?
drastisch verlengen.. mja leider nicht.
met jobs cre�ren had ik het in een ruime zin. tuurlijk kunnen ze daar veel aan doen, ze kunnen niet alleen ambtenaren jobs maken. sn brussels airlines? is toch gelinkt aan de overheid dacht ik. en ze kunnen andere bedrijven naar hier lokken door: wetten en regels wat aan te passen.
heb jij nog een grootvader hoe oud is die? 60-70 jaar? 65 ligt al vreed dicht bij de 70 en ik kan u zeggen dat heb ge niet veel energie meer om te gaan werken van 8-17 uur ze.
Het is gewoon omdat de mensen gewend zijn van zo "weinig" te moeten werken dat ze klagen als er daar veranderingen in komen.
Wij hebben een torenhoge staatschuld, onze sociale zekerheid staat op een zeer wankele toestand als we zo voortdoen (ze stort zelfs in binnen tientallen jaren); en de enigste oplossing is langer gaan werken.
In frankrijk en duitsland werken ze ook langer hoor. En van brugpensioen is er amper sprake.
en of ik al werk of niet is irrelevant; mijn ouders werken hard en die delen dat standpunt ook. En als de jongere generatie niet volledig de dupe wil zijn van wat er zich nu afspeelt, laat de ouderen dan toch maar ook een tandje bijsteken.
das wel relevant. werken is nog altijd iets anders dan studeren.
en kom nu niet af met whooooaaaa en das nie waar, en ge moet het niet onderschatten! ik ben ook gaan studeren ze. hoe lang leeft een mens gemiddeld? 80 jaar? ik wil u dan wel zien werken op u 70 jaar. als ge nog recht kunt blijven staan.
anyways ik zie het anders, en ik heb er zeker geen goesting in om te werken tot pietje de dood me komt halen.
wete de rijken alleen kunnen dan stoppen met werken van hun 40ste.
kent ge de film daens.. 100 jaar verder ongeveer? en er is nog geen reet veranderd
| Originally posted by Kaidreas wete de rijken alleen kunnen dan stoppen met werken van hun 40ste. kent ge de film daens.. 100 jaar verder ongeveer? en er is nog geen reet veranderd |
Face it, als we niet met zijn allen langer gaan werken, dan gaat onze welvaartsstaat eraan. Zo simpel is dat, en verder moeten daar niet al teveel woorden aan vuil gemaakt worden.
Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken.
Trouwens: abvv die staakt, allemaal goed en wel, maar ik vind het ronduit SCHANDALIG dat mensen die w�l wilden gaan werken belemmerd werden door de blokkages. Mensen die dringend op hun werk moesten zijn werden gewoon de toegang ontzegd. Dat is gewooon verzuim van het basisrecht van elke Belg, nl. het recht op arbeid, zoals in de Grondwet staat.
Daarom ben ik blij dat sommige vervelende saboteurs omvergereden zijn - en nu in het ziekenhuis liggen - door mensen die echt naar hun werk wilden maar niet mochten doorrijden. Net goed
Mensen vergeten ook blijkbaar snel dat de wettige pensioenleeftijd op 60 ligt voor vrouwen en op 65 voor mannen. En zoals het nu zit wordt brugpensioen imo te pas en te onpas gebruikt.
En eerlijk gezegd als wij later zelf een goe pensioen willen hebben dan zal daar zeker iets tegenover moeten staan. Kzie me ook niet werken tot men 65 maar het kan nie anders zeker?
| Originally posted by Bertn Trouwens: abvv die staakt, allemaal goed en wel, maar ik vind het ronduit SCHANDALIG dat mensen die w�l wilden gaan werken belemmerd werden door de blokkages. Mensen die dringend op hun werk moesten zijn werden gewoon de toegang ontzegd. Dat is gewooon verzuim van het basisrecht van elke Belg, nl. het recht op arbeid, zoals in de Grondwet staat. Daarom ben ik blij dat sommige vervelende saboteurs omvergereden zijn - en nu in het ziekenhuis liggen - door mensen die echt naar hun werk wilden maar niet mochten doorrijden. Net goed |
| Originally posted by Bertn Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken. |
| Originally posted by Dark Apostle Allemaal goed en wel, maar ik wil iedereen dat hier wel met evenveel goesting zien doen tegen dan. |
(En ik heb dan nog een heel goe werk)
| Originally posted by Bertn Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken. |
ik denk dat als de treinen en bussen niet mee hadden gestaakt er heel wat minder mensen hadden gezaagd. Sommige onder ons hebben namelijk om eerlijk te zijn een beetje kunnen profiteren van een lang weekend.
Ik besef uiteraard wel, dat het voor een arbeiderke als kik geen loon die dag betekent, maar kzal nog genoeg dagen kunnen gaan zwoegen de rest van mijn leven 
| Originally posted by Dark Apostle ik denk dat als de treinen en bussen niet mee hadden gestaakt er heel wat minder mensen hadden gezaagd. Sommige onder ons hebben namelijk om eerlijk te zijn een beetje kunnen profiteren van een lang weekend. |
| Originally posted by djcresto Ik heb zeker genoten van mijn lang weekend. Maar als het enigszins kan kies ik mijn verlofdagen toch liever zelf. Zeker als je er maar 20 op een jaar hebt. |
)
ik had te vrijdag normaal gezien labo fysica, maar ben er gewoon voor vrijgesteld omdat ik niet kon komen door de staking
de punten krijg ik wel van de andere labo's
kben al blij dat ik da niet opnieuw moet doen