TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Din Speciella låt...
Pages (2): « 1 [2]

Posted by jofawe on Dec-06-2005 16:34:

Alphaville - Forever young
Kommentarer är överflödiga...

N-Trance - Set you free
Ligger med på ett MegaDance album från mitten av 90talet (1995 tror jag).. bland de låtar som fick mig att inse att det finns bättre musik än scooter..
Blir galen när jag hör den =)

Tillman Uhrmacher Feat Peter Ries - Free [Marc ´n Ace remix]
Stråkarna... älskar låten!
Fick mig på bättre tankar under en väldigt svår period i mitt liv..

Roger Sanchez - Another Chance
Hörde den för första gången på Fashion Club på Kos 2001 ..
Många minnen associerade till min dåvarande flickvän tillsammans med dessa låtar:
Iio - Rapture [Riva mix]
Madonna - What it feels like for a girl [Above & Beyond mix]

Eric Prydz - Call on me
Blir som en liten flicka när jag hör den.. fullkomligt älskar den fortfarande, sönderspelad som den är!

Ayumi Hamasaki - M [Above & Beyond remix]
Melodiskt när det är som bäst..

Finns en drös till, mne dessa låtar får mig att rysa riktigt ordentligt!

Posted by BFS on Dec-07-2005 11:11:

Jag tycker all annan musik än skön house och trance är jobbig att lyssna på... Har lyssnat på lite allt möjligt genom tiderna men fast jag tycker låtarna är bra orkar jag inte lyssna på dom. Massive attack, portishead och tricky... Några favoritartister men det var ett par år sedan jag drog igång något från dom...

Jag har lyssnat på elektroniskmusik sen Prodigy släppte sitt andra album och kommer aldrig tröttna!

Halva min skivsamling ligger mig varmt om hjärtat, spelar man dom vid rätt tillfälle blir man verkligen varm i kroppen!!

Posted by zoric on Dec-11-2005 04:12:

Brand New - The Quite Things That No One Ever Knows

Posted by rawbound on Dec-13-2005 12:03:

Michael Burns - The Ambience Den är ju bara så fruktansvärt vacker.

Har nästan glömt bort all mainstream musik jag lyssnade på tidigare Men tidager nämnda Phil Collins har några riktiga pärlor.

Posted by Jre on Dec-19-2005 16:31:

Neil Young - Heart Of Gold

/ Jre

Posted by Kamelen on Dec-24-2005 00:41:

hade en tape med Modern Talking =) .. Brother Louie var helt klart en av favoriterna =) .. cranbarries - zombie var oxo cool =) age of love - age of love toppar dock listan (=

Posted by Laszlo on Dec-24-2005 01:16:

Kamelen är tillbaka!

Way out West feat. Trisha Lee Kelshall - Mindcircus [G&D Remix] ger mig kalla kårar varenda gång...

Conjure One feat. Sinead O'Connor - Tears from The moon [Tiesto Remix]

A-Studio feat. Polina - SOS [Skylark Vocal] Går inte att spela sönder

Jase from Outta Space feat. Claire Sky - Do what you want [Max Graham Afterhours in Montreal Mix] Var på väg till Landvetter för att hämta min brorsa på flyplatsen första gången jag hörde denna på Tiëstos ISOS 4. Fick mig nästan att börja lipa som ett litet spädbar. Om det faktum att Monika åkte till Mexico samma dag för att jobba i ett halvår gjorde väl sitt också :|

Vad gäller icke-EDM så finns det också ett gäng, men de är jag för trött för att lista just nu...

Pages (2): « 1 [2]