TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Yves Deruyter - Infinity
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »

Posted by diddi on Nov-29-2005 12:29:

quote:
Originally posted by Push2005
Tzijn der ook verschillende waarvan ze uw toontje nie zo aanstaan

hehehe

Wat ik uit deze discussie onthou: mss tijd dat er in den Belgique een ander label wordt opgestart en dat enkele knappe producers hun daarin knn verenigen! een tegenhanger van Bonzai binnen BE dat zich op internationaal niveau qua trance kan bewijzen... that should be great! Knn we mss die NL'ers eens de mond snoeren!

Posted by Jasperovitsj on Nov-29-2005 13:00:

Misschien is Icone ook gewoon wat boos omdat het misschien eigenlijk niet past dat ��n van de grootste labels in dit land vaak middelmatige producties van gewezen toppers (YDR dan) uitbrengt, in de hoop dat de naam van de artiest en het label genoeg is om te doen vergeten dat het eigenlijk maar een zwakke plaat is met heel veel samples uit oudere platen. En dat terwijl er veel jong talent rondloopt met effectief nieuwe idee�n, maar dat ze gewoon niet aan de bak geraken of moeten wijken voor de oudere generatie...

Dus ergens heeft hij wel gelijk dat hij wat kritiek heeft op de plaat, maar dan moet je ook het grotere plaatje zien h�. Het gaat hem niet pers� over die ene plaat, maar wel over de hierboven genoemde trend erachter. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de vaak gebruikte argument van "als ge het ni goe vindt, luister er dan ni naar" echt een oplossing is. Want daarmee gaan de middelmatige producties die puur op naam en reputatie teren niet ophouden.

Moraal van het verhaal: Teken Icone en geef hem ook eens een kans om te bewijzen wat hij kan

Posted by Phortastic on Nov-29-2005 13:15:

Alle succes die Yves Deruyter voornamelijk heeft, heeft ie te danken aan de 2 Belgische trance gods M.I.K.E. en Airwave. Dus who cares wa YVD uitbrengt. Op productiegebied is YVD opt zelfde niveau als Dj Jean. Lekker boeiend

Tis wel idd jammer dat Bonzai gewoon alles released zolang zen naam der ma opstaat, mja da doen alle labels.

Posted by FredNova on Nov-29-2005 18:21:

Ik heb de vraag vanmiddag aan YDR zelf gesteld in een interview.
Zijn (uitgebreid) antwoord lees je eind December in ID&T 'Release'... (als het stuk tekst hierover erin gezet wordt natuurlijk, dat hangt af van de hoofdredacteur)

(ikzelf kon mij goed vinden in het (heel eerlijke) antwoord van Yves, als het niet verschijnt, post ik het later zelf )

Posted by TOR on Nov-29-2005 18:48:

klinkt interessant, ben benieuwd Fred

quote:
Originally posted by Toni_D2
ps:
Jouw toontje staat me wel niet zo aan eigenlijk. Maar ja..

Posted by Icone on Nov-29-2005 23:58:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Misschien is Icone ook gewoon wat boos omdat het misschien eigenlijk niet past dat ��n van de grootste labels in dit land vaak middelmatige producties van gewezen toppers (YDR dan) uitbrengt, in de hoop dat de naam van de artiest en het label genoeg is om te doen vergeten dat het eigenlijk maar een zwakke plaat is met heel veel samples uit oudere platen. En dat terwijl er veel jong talent rondloopt met effectief nieuwe idee�n, maar dat ze gewoon niet aan de bak geraken of moeten wijken voor de oudere generatie...

Dus ergens heeft hij wel gelijk dat hij wat kritiek heeft op de plaat, maar dan moet je ook het grotere plaatje zien h�. Het gaat hem niet pers� over die ene plaat, maar wel over de hierboven genoemde trend erachter. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de vaak gebruikte argument van "als ge het ni goe vindt, luister er dan ni naar" echt een oplossing is. Want daarmee gaan de middelmatige producties die puur op naam en reputatie teren niet ophouden.

Moraal van het verhaal: Teken Icone en geef hem ook eens een kans om te bewijzen wat hij kan

Da's precies wat ik wilde zeggen (behalve dat laatste dan hehe). Daarenboven gaat het om een persoonlijke opinie en vind ik dat iemand als Lolo daar toch zeker tegen zou moeten kunnen? Volgens mij heb je toch al miljoenen kritieken gekregen, zoals jij kan produceren jongen
Dat is toch helemaal geen persoonlijke aanval of kritiek op al je werk? Geloof me, ik heb ook al zulke dingen naar mijn oren geslingerd gekregen - een track posten op het Music Producers forum is altijd weer een avontuur zoals Kevin zegt worden de mensen echt superkritisch tegenwoordig.

Terug ff op de post komen, mijn standpunt is inderdaad om eerlijk te zijn niet louter gebaseerd op de plaat zelf. Ergens is het mijn uiting van frustratie tegenover het nieuwe Bonzai. Ik heb mensen al steengoede platen weten opsturen naar Bonzai (ik hoef het daarom helemaal niet zelf te zijn daar gaat het niet om). Maar antwoorden doen ze daar verschrikkelijk weinig (als ze het dan doen, zelfs niet in het Nederlands naar een collega-Belg/Vlaming) of steeds een onpersoonlijk antwoord zonder enige houvast. Met al dat buitenlands geweld dacht ik toch dat ze als een Belg eindelijk eens iets zou inzenden van toch wat meer aan te moedigen, of effe bij stil te staan. Trance is al zo dood hier...

En als ze dan zoiets uitbrengen gaan mijn wenkbrauwen toch wel eens stevig fronsen en roept dat toch erg wat vragen op van hoe alles daar aan toe gaat. Commercieel tot daar aan toe, maar het pakketje bekijkende en de kwaliteit van muziek vind ik dit vreselijk matig. Dat Bonza niet respectabel is, is misschien wat ver, maar dat hoorde bij de frustratie denk ik...

Posted by Ultravibe! on Nov-30-2005 13:01:

quote:
Originally posted by CygnusX
Ik heb enkel een korte sample gehoord en ik vind het niet slecht eigenlijk

Edit: van welke plaat is het eigenlijk een rip-off?

Ik herken de melodielijn van Coldplay - Clocks en het welbekende vocaaltje uit de classic Papua New Guinea.

Toch kan ik dit nummer best waarderen. Volgens mij heeft Yves hem in ASOT gedraaid tijden terug.

Posted by Sh!fty on Nov-30-2005 18:49:

als iedereen hier ne thread moest make elke keer da em een slechte plaat hoort, wordt da hier een wreed saai forum

Voor deze, als ge nog mededelingen over slechte plaatjes hebt, post ze hier (dan weet ik tenminste dak dezen thread nie meer moet openen)

Posted by solidslide on Dec-01-2005 00:47:

lekker plaat

Posted by Bertn on Dec-01-2005 00:51:

quote:
Originally posted by solidslide
lekker plaat

slijmbal

Posted by solidslide on Dec-01-2005 00:54:

quote:
Originally posted by Bertn
slijmbal

haha

Posted by diddi on Dec-01-2005 12:29:

quote:
Originally posted by FredNova
Zijn (uitgebreid) antwoord lees je eind December in ID&T 'Release'... (als het stuk tekst hierover erin gezet wordt natuurlijk, dat hangt af van de hoofdredacteur)

(ikzelf kon mij goed vinden in het (heel eerlijke) antwoord van Yves, als het niet verschijnt, post ik het later zelf )

toffe job moet jij hebben! Geen vacatures meer voor financi�le functies?

Posted by InTeXoR on Dec-01-2005 12:40:

YDR is ook ingeschreven op TA (heb hem toch ooit reclame weten maken voor z'n born slippy-track in music discussion), maarja misschien volgt hij het forum hier niet zo vaak anders kon hij zich hier ook eens in de discussie mengen, zou wel interessant zijn.

Posted by Xilver on Dec-01-2005 12:47:

Buh, ik ben nooit fan geweest van Yves z'n produce en dj-kunsten, maar ik vind deze plaat toch niet slecht.

Posted by Belgian Bonzai on Dec-01-2005 14:56:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
...maar dat ik de melodie vond lijken op een andere track

quote:
Originally posted by Ultravibe!
Ik herken de melodielijn van Coldplay - Clocks

JUST! Ik ga trouwens sebiet eens de volledige versie beluisteren.

Posted by Belgian Bonzai on Dec-01-2005 15:15:

Ewel, toch nie slecht? Ik blijf erbij, hoog Elemental- en Clocksgehalte, maar om nu te zeggen onge�nspireerd, dat toch niet. Er is anderzijds niets revolutionairs in, beetje bang dat ie in de middenmoot gaat verdrinken, maar ik zou em zeker graag horen op een feestje; qua stijl is het wel volledig mijn ding.

Posted by FredNova on Dec-05-2005 21:07:

quote:

heb net finale versie gelezen, het staat er dus niet in, dan zet ik het hier he

Ik sprak hem dus over de reactie op zijn laatste release...

YDR zen antwoord samengevat:
Vroeger was het allemaal voor de fun, we waren niet met de centen bezig. Nu draait het allemaal rond centen. Alles is commercieler.
Hoewel, de sample is niet gecleared, van deze plaat gaat hij dus heel weinig inkomsten hebben.
Maar het is gedaan om zijn bekendheid (ook in het buitenland) op peil te houden. Hij draait al 20 jaar en staat er nogsteeds (vergeet niet dat ze hem als een pionier zien he). Maar zonder af en toe iets plat en herkenbaar gaat dat niet en zou hij snel van het toneel verdwijnen.
Kort over de bkant: er ligt al lang een nieuwe remix van feel free klaar, maar die moet nog uitkomen.

voila, take it or leave it, ik vind het heel eerlijk (ganse interview was meer dan uur)

Posted by FredNova on Dec-05-2005 21:11:

quote:
Originally posted by diddi
toffe job moet jij hebben! Geen vacatures meer voor financi�le functies?

Mijn job? Ik werk momenteel als trainer en unit manager bij Proximus.
ID&T is vrije tijd he... denk aub niet dat ik hier iets aan verdien

Posted by YDR on Dec-05-2005 23:06:

Rasta

No stress...

Posted by YDR on Dec-06-2005 23:53:

Er is juist een vocal mix klaar van vandaag !!! Super vet !!!

Posted by Jasperovitsj on Dec-06-2005 23:58:

Zelf de vocals ingezongen Yves?

Posted by YDR on Dec-07-2005 10:26:

Nee nee... Iemand die dat beter doet als ik. hehe

Posted by Push2005 on Dec-07-2005 10:29:

Is er geen sample beschikbaar ?

Posted by New Wave on Dec-07-2005 11:01:

quote:

ID&T is vrije tijd he... denk aub niet dat ik hier iets aan verdien

Sorry? ID$T vrije tijd?!?!?!
Je bent gek!