TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- de pc-problemen thread 2
Pages (27): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »

Posted by Synthesia on Dec-04-2005 09:14:

Waar halen jullie al die virussen vandaan K'gebruik al maanden geen AV-pakket meer, zelfs firewalls staan uit en router staat op DMZ mode

Gewoon zorgen dat je up-to-date zijt met je Windows service packs. Mja misschien toch wel veiliger om na de volgende format weer een AV te installeren. Btw, Kaspersky schijnt ook zeer goed te zijn:

AV software vergelijkingstabel:

http://www.av-comparatives.org/seit...sse_2005_08.php

Posted by Real on Dec-04-2005 10:37:

quote:
Originally posted by GorenBarry
Norton neemt nogal veel resources in, te veel naar m'n goesting.

Idd!

Ik gebruik AntiVir, freeware & best program ever.

Posted by Toni_D2 on Dec-04-2005 13:05:

Symantec AntiVirus is eigenlijk meer voor bedrijven, terwijl Norton Antivirus gericht is voor de thuisgebruiker. Ze worden beiden ontwikkeld door hetzelfde bedrijf en maken bijgevolg gebruik van dezelfde virusdefinities. Zeggen dat de ene meer virussen kan detecteren dan de andere, zou dus bullshit zijn. Het verschil tussen beide versie zit vooral in het gebruik van het geheugen van uw pc. Norton AntiVirus ziet er meer gelikter uit dan de zeer eenvoudige Symantec AntiVirus. Daarbij kan je bij die laatste meer instellingen doorvoeren dan de Norton versie omdat die simpel moet blijven voor de thuisgebruiker.

Dit is wat ik er van denk.

Posted by New Wave on Dec-04-2005 13:12:

quote:
Originally posted by Toni_D2
Daarbij kan je bij die laatste meer instellingen doorvoeren dan de Norton versie omdat die simpel moet blijven voor de thuisgebruiker.

Daarom gebruik ik antivirus 9.0.

Posted by Toni_D2 on Dec-04-2005 13:13:

quote:
Originally posted by New Wave
Daarom gebruik ik antivirus 9.0.

En ik de 10.0

Posted by New Wave on Dec-04-2005 13:15:

Ik niet, ik gebruik 9.0
Maar 10 komt nu binnen rollen. Kijken of het veel verschil is.

Posted by diddi on Dec-05-2005 16:02:

Werk ook met Norton, maar heb al van verschillende kanten gehoord dat ook zij niet waterdicht zijn en dat er zelfs betere antivirus proggies bestaan. Daarbij komt nog dat ik al mensen heb gehoord die echt problemen hebben gehad met Norton: niet scannen, niet kunnen verwijderen van Norton,...

Ik zou ook nog vertrouwen op McAfee, ben zelfs van plan om over te stappen.

Verder kan ik je gerust vertellen dat verschillende betere programma's dan Norton, freeware zijn en daarbij verwijs ik graag naar 1 van de edities van PCM, waar verschillende antivirus programma's zij getest. Uit de test bleek zelfs dat sommige freeware's praktisch gelijkwaardig kunnen worden beschouwd als professionele antivirus proggies aka McAfee, Norton,...

Nog een interessante online scanner : HIER

GReetz en su6 ermee

Posted by Synthesia on Dec-10-2005 21:06:

Audio probleem.

Net een format gedaan en alles terug geinstalleerd maar audio werkt niet zoals het moet. Systeem: Abit moederbord met Dolby Digital surround geluid en S/PDIF interface. S/PDIF (optisch) is aangesloten aan mijn versterker en die is verbonden aan 5.1 speakers. Nieuwste Realtek HD Audio Drivers & Codecs geinstalleerd.

Nu is het probleem dat als ik mp3'kes speel ze ofwel gewoon uit de twee voorste speakers komen (L + R) of gewoon de center (C) speaker of C + (L + R zeer zachtjes). Ik kan in de audio-control panel kiezen tussen 2ch, 4ch, 6ch, 8ch, Dolby Digital 5.1, Dolby PCM output. Verder zijn er ook nog opties om ProLogic IIx, Virtual Speaker en Dolby Digital Live aan te zetten. Al verschillende combinaties geprobeert maar het wil niet lukken.

Btw audio werkt wel als ik een DVD-film (met 5.1 sound) wil afspelen. Ik weet dat MP3 2-channel is maar vroeger kon ik dit ook laten weergeven op alle 5.1 speakers, ook al was het volume dan veel minder, efkes werkte het dat alle 6 de speakers zeer luid konden gaan maar weet niet meer hoe.

Proggies dat ik gebruik voor nu muziek af te spelen: Winamp 5.12 (Lite) + iTunes 6.0.

Iemand enig idee?

Posted by Synthesia on Dec-11-2005 14:40:

Nog een probleem, ivm video deze keer, redelijk dringend eigenlijk.

Ik doen een oude Digital8 camera weg maar wil nog een backup maken van alles dat op die tapes staat. Camcorder heeft i.Link/Firewire en is aangekoppeld aan de computer maar hoe kan ik nu van de tapes overzetten naar uncompressed AVI. Heb hier Avid Xpress DV staan en nog wat andere apps.

Posted by Belgian Bonzai on Dec-15-2005 13:47:

^

Ik sta hier met een topografische wereldkaart van 4+GB in .BIN formaat; nixent .cue of zo. Now what?

Help is greatly appreciated

Posted by Phortastic on Dec-15-2005 17:32:

quote:
Originally posted by Bertn
hierna installeer ik een norton antivirus of zo

dont...

tenzij ge van uwe Pentium 3 ne pentium 2 wilt maken.
Use AVG professional (dus niet de free version).

Posted by Synthesia on Dec-15-2005 17:51:

quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
^

Ik sta hier met een topografische wereldkaart van 4+GB in .BIN formaat; nixent .cue of zo. Now what?

Help is greatly appreciated

3 mogelijkheden:

1. branden op dvd met nero (image file selecteren)
2. extracten met Isobuster (www.isobuster.com)
3. gewoon de image file op de schijf laten staan en met daemon tools, een freeware tool (google) eens laden en dan toont windows die als een virtuele cd/dvd schijf.

BTW, video-conversie probleem is hier al opgelost, het audio probleem nog niet 100%

Posted by Synthesia on Dec-18-2005 13:56:

Windows query, ik wil alle sub-directories van een bepaalde directory laten verschijnen in 'List' vorm, enig idee?

Posted by BZRK on Dec-18-2005 14:01:

quote:
Originally posted by Synthesia
Windows query, ik wil alle sub-directories van een bepaalde directory laten verschijnen in 'List' vorm, enig idee?

Nie bepaald een mooie oplossing, maar open een DOS venster, navigeer naar de bepaalde bovenliggende directory en typ 'tree'.
En dan copy pasten zeker

Posted by Synthesia on Dec-18-2005 14:05:

wat dan copy pasten...al die dirs? naar waar? plus als je tree doet dan is het venster te klein voor alle dirnamen (stuk of 250) te kopieren.

Posted by BZRK on Dec-18-2005 14:08:

quote:
wat dan copy pasten...al die dirs? naar waar? plus als je tree doet dan is het venster te klein voor alle dirnamen (stuk of 250) te kopieren.

Als ge klikt op uw titelbalk, dan kunt ge bij properties uw buffer wel aanpassen dat er meer dan 50 lijntjes getoond worden.

Posted by Synthesia on Dec-18-2005 14:12:

Ah merci...maar t'is precies nog altijd te klein ook al zet ik het op 999. Maar ook al worden ze allemaal getoond..en dan? T'is de Windows view dat 'List' moet zijn ipv 'Tiles'

Toch al bedankt

Posted by BZRK on Dec-18-2005 14:16:

Ahzo, dacht dat ge gewoon een lijstje wou, sorry

Posted by Synthesia on Dec-18-2005 14:27:

Nee nee, da's makkelijk, gewoon naar de dir gaan waar je het lijstje van wilt en het volgende typen

dir > list.txt
(alle dirs & bestanden alleen in de main dir)
tree > list.txt
of
(alle dirs & subdirs)
of
dir /s > list.txt
(alles)

afhangende van welke lijst je wilt

Posted by Bertn on Dec-18-2005 14:32:

quote:
Originally posted by Phortastic
dont...

tenzij ge van uwe Pentium 3 ne pentium 2 wilt maken.
Use AVG professional (dus niet de free version).

ondertussen al te laat... en ik merk eigenlijk niet zoveel verschil in prestatie.

Posted by New Wave on Dec-18-2005 21:11:

quote:

dir > list.txt
(alle dirs & bestanden alleen in de main dir)
tree > list.txt
of
(alle dirs & subdirs)
of
dir /s > list.txt
(alles)

Dit is oldskool.

Posted by Synthesia on Dec-18-2005 21:20:

quote:
Originally posted by New Wave
Dit is oldskool.

Ja e de goeie oude DOS tijden

Posted by New Wave on Dec-18-2005 21:24:

format c:

Posted by Synthesia on Dec-19-2005 18:16:

Weer een probleemke...k'zal een goed techy forum moeten zoeken denk ik Anyways misschien dat iemand hier raad weet.

Ik wil in Outlook 2 mailboxen installeren (GEEN 2 mail addressen). Elke mailbox heeft een paar email addressen en per mailbox wil ik een aparte mail folder / .pst file (dus ook aparte inbox, etc.). Als er email binnenkomt op een andres van mailbox A dan moet die ook naar de Inbox van mailbox A en niet naar die van B.

Alle mails komen wel binnen maar alles komt binnen in 1 folder :s De inbox onderverdelen in sub-folders gaat wel allemaal maar t'moeten 2 totaal verschillende inboxen zijn.

Alvast bedankt.

Posted by djcresto on Jan-04-2006 23:43:

sinds we hier een nieuwe draadloze verbinding hebben kan ik niets meer downloaden en zoeken via DC++ Iemand enig idee hoe dat komt?

Kan het gewoon zijn dat ik men ip nr moet ingeven. Ik sta op active maar naast men IP is er niets meer ingevoegd.

En hoe kan ik men ip nummer zien?

Pages (27): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »