TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Fotbolls-VM 2006
Pages (24): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
Posted by RebeL9 on Dec-13-2005 20:09:
vaaa. afrikansk fotboll �r ju den roligaste. VM 90 Kamerun FTW!!!!!!!!
Posted by benni on Dec-13-2005 20:23:
| quote: |
Originally posted by ScuL
Hm Sverige - England spelas i K�ln. Det �r typ 18 mil fr�n d�r jag bor. K�nns n�stan lockande att dra dit |
man f�r akta sig f�r engelsm�nnen, inte bara p� plan utan ocks� utanf�r.
de sl�ss som satan
Posted by ScuL on Dec-13-2005 20:31:
Originally posted by benni
man f�r akta sig f�r engelsm�nnen, inte bara p� plan utan ocks� utanf�r.
de sl�ss som satan |
jep en av de sk�ll jag inte tycker om fotboll.
men det vore kul att ha varit p� en riktig VM's match n�n g�ng i livet
(h�nder inte oft det �r s� n�ra)
Posted by zoric on Dec-13-2005 20:37:
Originally posted by RebeL9
det trodde man v�l om Senegal ocks� 
nej man ska aldrig ta ut vinsten i f�rv�g. jag tror det �r den stora anledningen till att England torskat varje g�ng.
De h�jer sitt landslag till skyarna och gudf�rklarar spelarna. D� f�r spelarna en enorm press p� sig sj�lva och misslyckas de s� kallas de landsf�rr�dare (notera Beckham i Argentinamatchen).
Personligen hoppas jag och �nskar att n�gon av outsiderna kommer l�ngt och kniper medalj. Sist hoppades jag p� Senegal.
Men jag tror att Tyskland vinner. De spelar tr�kig fotboll men lyckas alltid komma l�ngt. Vem trodde tex att de skulle ta sig till final i VM 2002? =)
Och nu p� hemmaplan och allt. Det �r som serverat. |
Jag skulle vilja p�st� att det �r precis vad m�nga kommer att tro lag som Togo, Angola och m�nga kommer nog s�ga att Ghana �r ett s�dant lag (utan att ta till sig av vad de tidigare har presterat och det faktum att de har en enormt bra tr�nare).
Sj�lv tror jag att T&T inte har n�gon chans i detta VM, �ven om det skulle vara kul (f�r jag h�ller j�mt p� outsiders). Om det ska bli n�gon outsider som vinner s� tror jag mest p� de som inte �r s� omn�mnda i media. Det �r lag som Ukraina, Serbien, Angola, Togo, Ghana, Iran men �ven Saudi Arabien. Jag har sett n�stan samtliga lags alla VM-kval matcher och tycker att Ukraina, Elfenbenskusten och Serbien ser starkast ut tillsammans med m�jligtvis Ghana eller Saudiarabien.
Alla dessa lag har vunnit �ver stora fotbollsnationer, Ukraina kvalificerade sig ganska l�tt i en av de sv�raste VM-Kval grupperna och spelar sannerligen fin fotboll, borta och hemma. Elfenbenskusten hade tur n�r de gick vidare p� Kameruns bekostnad, Ingen Samuel Eto'o i VM, men v�l en Didier Drogba. De har �ven fina spelare i mindre ligor i Europa, som belgiska, franska och �ven italienska.
Serbien �r vann sin grupp f�re Spanien och Bosnien, sl�ppte in ett m�l i hela VM-Kvalet (minst av alla lag i v�rlden) och har n�got stort p�g�ng med en helt ny tr�nare k�nns det som.
Saudierna vann mot Sydkorea, och spelade extremt bra. De kommer f�rmodligen att bli slagp�se, men jag hoppas de kan �verraska, hoppas inte att det blir 0-8 mot n�gon i det h�r vm:et 
Angola �r ett lag som krossar allt hemma, men borta har man desto st�rre problem. I VM har man inte lika stort tryck som p� hemmaarenan i Angola. Men de har en f�rv�nasv�rt bra organisation f�r ett Afrikanskt lag, tyckte att de stod upp riktigt bra mot alla lag de spelade emot trots att de flesta spelarna spelar i allt fr�n f�rsta ligan i Portugal till div 2 i samma land.
Fr�n Togo's matcher har jag dock bara sett lite h�jdpunkter, s� jag kan inte uttala mig om de i dagsl�get.
Posted by Cham on Dec-13-2005 21:07:
Originally posted by SWE_TRANCE
Lottning l�r det bli som g�ller, s� det suger pung.
Svenska fotbollsf�rbundet f�r ca 6% av arenakapaciteten till varje match, vilket inte �r alls mkt...
Mkt b�ttre att k�pa direkt via www.fifaworldcup.com!
Finns 4 priskategorier, fr�n 45-100 EUR.
Finns INTE m�nga biljetter kvar d�r till sverige gruppspelsmatcher. |
hmm.. som jag o de jag ska �ka till VM med s� fattar vi det som att alla biljetter lottas �ven dessa som du pratar om.
"As was the case in the two previous sales periods, the timing of applications has no bearing on the applicant�s chances of receiving the tickets. At the end of the third sales period, a ballot for all applications will take place on 31 January 2006, under the aegis of the German Federal Technical Inspection Authority and with a notary present. The distribution of tickets will begin in early February, accompanied by written confirmation, either by post or by e-mail."
Hur tolkar ni detta annars?
Posted by reveal on Dec-13-2005 21:59:
Originally posted by RebeL9
nej man ska aldrig ta ut vinsten i f�rv�g. |
H�ller med dig 100%. Alltid lika roligt n�r "experterna" som kommenterar f�r �ndra sig i 89:e minuten av en match 
Fast om jag skulle tippa gruppens f�rlorare, s� skulle jag ju s�tta p� Trinidad
Posted by SWE_TRANCE on Dec-13-2005 22:50:
Originally posted by Cham
hmm.. som jag o de jag ska �ka till VM med s� fattar vi det som att alla biljetter lottas �ven dessa som du pratar om.
"As was the case in the two previous sales periods, the timing of applications has no bearing on the applicant�s chances of receiving the tickets. At the end of the third sales period, a ballot for all applications will take place on 31 January 2006, under the aegis of the German Federal Technical Inspection Authority and with a notary present. The distribution of tickets will begin in early February, accompanied by written confirmation, either by post or by e-mail."
Hur tolkar ni detta annars? |
hrm, okej.
Har inte l�st det "finstilta" p� fifas hemsida.
Men s� fattade inte jag det som.
Varf�r ska dom ha kortnummer osv nu direkt isf n�r du k�per biljetterna?
Posted by Vizay on Dec-14-2005 10:35:
Originally posted by zoric
Serbien �r vann sin grupp f�re Spanien och Bosnien, sl�ppte in ett m�l i hela VM-Kvalet (minst av alla lag i v�rlden) och har n�got stort p�g�ng med en helt ny tr�nare k�nns det som.
|
om jag inte minns fel s� var saverige n�st b�sta lag vad g�ller insl�ppta m�l, 2 eller 3 insl�ppt a under hela kvalet.
F�r�vrigt tycker jag snarare att det �r s�d�r typiskt svenskt att som vanligt r�kna ut sverige, vi har inte tillr�ckligt bra trupp heter det fan j�mt.
Fan inse fakta och se possitivt p� det hela, s�h�r br achans att ta oss till en final har vi inte haft sedan 50-talet (om ens det).
Vi har en av sveriges redan nu b�sta spelare genom tiderna, en spelare som l�tt kan bli b�st i v�rlden. Vi har dessutom en anfallspartner till zlatan som har ett s�dant taktiskt snille som s�llan sk�das, kan b�de g�ra m�l och spela f�r de andra i laget f�r att ge dom chanser.
n�gra journalister och dylikt har klagat p� svenska backlinjen, visst har vi ingen mj�llby l�ngre och mellberg skulle v�l m� b�ttre av ett klubbyte men med folk som �stlund (stavning?) och lucic ska det inte bli problem.
mittf�ltet �r det stora problemet imo. Visst har vi ljungberg men han kan inte spelas i landslaget som han spelas i Arsenal, det g�r honom mycket mindre betydelsefull i landskamperna. Vi har dessutom problem p� den offensiva delen av mittf�ltet, detta st�ndiga skiftande mellan svensson och k�llstr�m g�r att vi inte f�r n�gon stabilitet d�r, mycket d�ligt! Skulle beh�vas en ny utmanare till den platsen som kan ta en sj�lvklar plats i startelvan d�r.
visst har vi lite brister men som sagt, s� h�r bra lag har vi inte haft p� l�nge, stabiliteten finns och nu g�r vi dessutom m�l till skillnad fr�n tidigare.
Posted by Cham on Dec-14-2005 11:36:
hrm, okej.
Har inte l�st det "finstilta" p� fifas hemsida.
Men s� fattade inte jag det som.
Varf�r ska dom ha kortnummer osv nu direkt isf n�r du k�per biljetterna? |
Det vet jag inte, men som de st�r d�r �r det s� att man skal lotta ut de 200000 biljetterna typ den 31 januari med hj�lp av n�n tysk lotteriinspektion.. varf�r de ska ha kontonummer vet jag ej.. kanske f�r att n�r de lottas s� drar de cashen dir fr�n kontot.. s� att de som f�r blir bundna.. s� de slipper lotta ut de biljetter som folk inte betalar en g�ng till.. blir v�l troligtvis f�r dyrt eller jobbigt att beh�va g�ra 2 st lottningar.
Posted by Try on Dec-14-2005 13:05:
sverige och england kommer g� vidare!
Posted by SWE_TRANCE on Dec-14-2005 17:30:
Originally posted by Cham
Det vet jag inte, men som de st�r d�r �r det s� att man skal lotta ut de 200000 biljetterna typ den 31 januari med hj�lp av n�n tysk lotteriinspektion.. varf�r de ska ha kontonummer vet jag ej.. kanske f�r att n�r de lottas s� drar de cashen dir fr�n kontot.. s� att de som f�r blir bundna.. s� de slipper lotta ut de biljetter som folk inte betalar en g�ng till.. blir v�l troligtvis f�r dyrt eller jobbigt att beh�va g�ra 2 st lottningar. |
Japp, har l�st lite n�rmare nu och det verkar st�mma.
Du har ingen aning om VARF�R biljetterna lottas?
Helt otroligt j�vla korkad id� tycker jag!
Och varf�r st�r det "few tickets left" om dom �nd� kommer att l�ta folk boka fler �n vad som finns tillg�ngliga? Eller sker lottningen �ver VILKEN Priskategori (plats) man f�r?
Det hela suger stenh�rt enligt mig, fan ska det lottas f�r?
�r det f�r att alla som vill men inte har r�d direkt ska ha chansen att f� en biljett? D� f�r man v�l se till att spara ihop tills biljetterna sl�pps...aja
Posted by St_Andrew on Dec-14-2005 18:16:
Det hela suger stenh�rt enligt mig, fan ska det lottas f�r? |
^^
Posted by zoric on Dec-14-2005 19:21:
synd att det �r det d�r skitsystemet. det k�rde man i japan pga. det var f�r m�nga som ville ha biljetter till deras matcher.
Posted by Kamelen on Dec-19-2005 21:09:
brasilien m�ste ha det starkaste laget hittills.. har f�ljt alla barca's, milans och real m's matcher.. brassarna �r kungliga..sen har vi cicihno(stavning) fr�n sao paolo (de kom etta i klubblags vm i veckan) .. n�du .. om brasilien inte vinner byter jag namn till [insert name here]
sverige f�rlorar mot england i�r.. tror henke kommer vara sjukt bra oxo.. vill nog avsluta kari�ren p� ett fint s�tt..
argentina �r oxo starka i�r .. Riquelme, Messi.. ehm.. sorin.. etc.. tror/hoppas det blir ett bra wm ..sen �r det n�ra oxo vilket g�r det �nnu b�ttre =)
varf�r de ska ha kortnummer tror jag beror p� (obs endast vad jag tror) .. att de vill se till att det �r master card ni betalar med.. har.. MC �r huvudsponsor och har d�rf�r f�rbjudit fifa att ta emot andra kort f�r�ns n�tt datum (sista sl�ppet av biljetterna tror jag)
obs bara vad jag tror =)
Posted by zoric on Dec-22-2005 23:56:
S�g p� e-bay att det var n�gon som s�lde samtliga 32 lappar som drogs i lottningen av bl.a. Heidi Klum och Pel� osv..
Fan vad skit allts� 
Posted by SWE_TRANCE on Dec-23-2005 01:42:
S�g p� e-bay att det var n�gon som s�lde samtliga 32 lappar som drogs i lottningen av bl.a. Heidi Klum och Pel� osv..
Fan vad skit allts� |
H�rde att det var en st�dare som hittat dom lapparna =)
Posted by zoric on Dec-23-2005 01:51:
H�rde att det var en st�dare som hittat dom lapparna =) |
Jag h�rde att det var n�gon som hittade de i en container och att den personen tog med sig de och b�rjade s�lja de p� E-bay. Det �r helt sjuk vad mycket m�nniskan tj�nar p� vissa lappar, tex. Tyskland-lappen
Posted by zoric on Dec-23-2005 23:12:
H�rde precis att han som s�ljer de d�r VM-lotterna har blivit kn�ckt, Han fick ta bort det pga. folk b�rjade s�lja fakelappar 
Posted by reveal on Feb-10-2006 16:31:
N�n mer �n jag som f�tt biljett? 
Posted by zoric on Feb-10-2006 16:52:
Vilken match fick du till? 
F�r mig lutar det �t att det blir n�gon match i m�jligen Serbiens grupp eller i Frankfurt..
Posted by reveal on Feb-10-2006 17:04:
Vilken match fick du till?  |
Jag vet faktiskt inte �nnu, man f�r inte reda p� det direkt, st�r bara att man har f�tt till en eller flera av de matcher man anm�lt intresse till. Man skulle f� reda p� det i veckan.
Oavsett vilken s� �r det roligt, komma ner och k�nna p� st�mningen etc
Posted by zoric on Feb-10-2006 19:06:
Originally posted by reveal
Jag vet faktiskt inte �nnu, man f�r inte reda p� det direkt, st�r bara att man har f�tt till en eller flera av de matcher man anm�lt intresse till. Man skulle f� reda p� det i veckan.
Oavsett vilken s� �r det roligt, komma ner och k�nna p� st�mningen etc |
Absolut. Jag trodde att man visste vilka matcher man f�r biljetter till direkt, men s� var nte fallet. Hoppas du fick till n�gon av de matcherna du skulle vilja se i s� fall
Posted by St_Andrew on Feb-11-2006 14:47:
Vill ox� ha
Fick inga av FIFA men hoppas nu p� svff, fast inte f�tt n�ge svar �n 
Posted by Cham on Feb-16-2006 11:01:
Sk�n k�nsla var f�rra veckan n�r man fick det magiska mailet fr�n fifa.. jo men visst! biljetter till VM 
Dock ej Englandsmatchen men de andra iaf!
Posted by St_Andrew on Feb-16-2006 13:33:
Lyckades inte f� n�gra biljetter ig�r heller trots att vi s�kte typ 10 sekunder efter dom sl�pts 
Pages (24): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »