TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Cruise 2006
Pages (10): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 »
| quote: |
| Originally posted by jofawe jag har f�r mig att Ferry spelade p� mondo 5/6 2005 .. det �r v�l inte h�st :P |
| Originally posted by jofawe jag har f�r mig att Ferry spelade p� mondo 5/6 2005 .. det �r v�l inte h�st :P |
Lite nytt fr�n Monday Bar
Saxat ur senaste nyhetsmailet.
MONDAY BAR SPRING CRUISE M/S SILJA FESTIVAL 13-14 MAJ
D� var det dags att b�rja boka djs till n�sta kryssning. Denna g�ng har vi f�tt Silja Line att g�
med p� att l�na ut b�ten en helg till skillnad fr�n de tv� sista g�ngerna d� avg�ngen varit torsdag,
en dag d� m�nga kanske inte kunnat f� ledigt. Som bekant blev f�rra �rets valborgskryssning
inst�lld. Bokad p� den var ju ingen mindre �n Ferry Corsten samt tranceduon Angelli & Nelson.
V�r ambition har varit att den kryssningen skulle bli av n�gon g�ng i framtiden, s� efter mycket
pusslande med olika datum har vi kommit fram till en helg d� b�ten �r ledig (nja.. Silja var tvungen
att boka om 200 ryssar ..) samt b�de Ferry Corsten och A&N kan. Inte helt l�tt kan vi ber�tta,
med s� otroligt stora och popul�ra djs.. men det gick!
VILKA DJS VILL DU ATT VI SKA BOKA?
Nu vill vi ha din hj�lp att boka djs till de andra golven.
Eftersom det �r en helg �r detta �r en betydligt dyrare avg�ng. F�r att slippa h�ja biljettpriserna
skulle vi helst boka s� m�nga svenska djs (eller fr�n grannl�nder) f�r att slippa att h�ja priserna.
Men det hindrar f�rst�s inte att vi kan flyga in an och annan �nd�. Dock inte i samma prisklass
som Ferry och A&N, men det kanske ni f�rst�r. S�, skicka en lista p� djs du skulle vilja att vi
bokar, g�rna med motivering varf�r du tycker att de �r bra samt en beskrivning av vilken musik
de spelar. Skicka din lista till: [email protected][/email]
FUTURE LOUNGE
F�r tredje g�ngen kommer vi p� denna kryssning att ha ett golv med nya, eller inte helt etablerade
djs. Det golvet kommer att vara �ppet n�r de stora golven �r st�ngda. Om du �r intresserad av att
spela h�r, skicka in en CD/kassett/minidisc med en timmes egenh�ndig musikmix som speglar
det du skulle vilja spela. Det kan vara allt fr�n house till techno, trance, hardstyle mm. Vi v�ljer
sedan ut ett antal bidrag/djs som f�r spela en timme var. Biljetten till kryssningen f�r du ordna sj�lv,
men vi bjussar sj�lvfallet p� lite drinkar och en tung dj-setup och anl�ggning! Du m�ste ha fyllt 20 �r
senast dagen f�r kryssningen f�r att f� deltaga.
Skicka ditt bidrag till:
FUTURE LOUNGE
Monday Bar
Box 2254
SE-103 16 Stockholm
VILL DU F�RBOKA BILJETT?
P� senaste kryssningen tog vi upp namn p� folk som vill bli uppringda av Silja Line innan biljetterna
sl�pps till allm�nheten. Detta f�r att vara s�ker p� att f� plats. N�rmare 1000 personer har skrivit
upp sig. Denna g�ng, eftersom kryssningen �r p� en helg l�r trycket p� biljetter vara st�rre �n
n�gonsin. Vi rekommenderar allts� att du mejlar in ditt namn och mobilnummer (eller annat d�r
du kan n�s dagtid) till oss. D� kommer Silja Line att ringa upp dig n�gra dagar innan bokningarna
sl�pps och du kan i lugn och ro reservera den hytt eller de antal hytter du vill ha.
Skicka namn och telefonnnumer till: [email protected]
N�R SL�PPS BILJETTERNA?
N�r vi f�tt in ett antal f�rslag p� djs att boka kommer vi att b�rja s�tta ihop en lineup. Detta
b�r ta ett par veckor. Sedan kommer vi att g� ut med full lineup och priser och tidpunkt d� vi
sl�pper bokningarna till allm�nheten. Har du d� redan skickat in ditt nummer till oss kommer
Silja Line att kontakta dig r�tt snart. Vi r�knar dock med att sl�ppa biljetterna i mitten p�
februari med f�rsta betalningsdag i b�rjan p� mars.
Monday Bar Spring Cruise 2006
23 timmars klubbmusik-kryssning m/s Silja Festival
Stockholm-�bo-Stockholm 13-14 maj 2006
Avg�ng: L�rdag 13 maj kl 20.15
Ankomst: S�ndag 14 maj kl 19.15
Pris fr�n 595 kr/hyttplats
�ldersgr�ns: 20 �r (du m�ste ha fyllt 20 senast 13 maj, 2006)
Jag f�rv�ntar mig att alla SWETA-DJs skickar in en promo ! 
| Originally posted by SteveTranz4ever Jag f�rv�ntar mig att alla SWETA-DJs skickar in en promo ! |

| Originally posted by SteveTranz4ever Jag f�rv�ntar mig att alla SWETA-DJs skickar in en promo ! |
funtar p� � skicka in en, om jag v�gar
vill fan ha lite house/electro p� den h�r kryssen, k�nns som det enbart vart trance/hardstylecoreraveschranz p� dom 3-4 senaste .. f�r att �verdriva lite .. 
jag kommer nog skicka in en demo till future lounge den h�r g�ngen, vem vet dom kanske gillar det 
vore grymt kul att b�de f� parta loss p� stora golven � sen lira vidare sj�lv 
| Originally posted by jofawe inte jag iallafall :P Men du steve, du borde kanske skicka in? |

Ska f�rs�ka det. Det �r bara en stor nackdel att jag f�r betala flyget och biljetten sj�lv 
| Originally posted by ScuL Ska f�rs�ka det. Det �r bara en stor nackdel att jag f�r betala flyget och biljetten sj�lv |
| Originally posted by jofawe du ska ju �nd� med :P |
MONDAY BAR MAIN FLOOR
Dancing Palace, d�ck 7-8
22.30-00.00 : Nick Sinner
00.00-03.00 : Agnelli & Nelson
03.00-06.00 : Ferry Corsten
13.30-15:30 : Fredde
15:30-17:30 : Scot Project
PANORAMA FLOOR
Panorama Bar, d�ck 9
22.30-00.00 : Jeff Cooper
00.00-02.00 : John Dahlb�ck
02.00-04.00 : David West
04.00-06.00 : Martin H
(SISTER STHLM DAY):
13:00-14:00 : Adeline
14:00-15:30 : Anaya
15:30-17:00 : Miss Dilemma
MONDAY BAR SPRING CRUISE - L�RD-S�ND 13-14 MAJ 2006
D� s�.. nu kan vi presentera "linan" till den tionde Monday bar-kryssningen
sedan 2002. Denna g�ng har vi dessutom lyckats boka partyskutan Silja Festival
en helg, vilket g�r att betydligt fler kommer att ha m�jlighet att �ka med. Vi har
redan f�tt intresseanm�lningar p� l�ngt fler hytter �n vad som finns p� b�ten,
men med tidigare erfarenhet kommer vi att �verboka eftersom vi vet att m�nga
"gl�mmer" att betala i tid. R�kna dock med att detta kommer att bli en proppfull kryssning.
Allts�, vill du vara s�ker p� att komma med och f� den hytt du vill ha, se till att boka
n�r Silja Line h�r av sig (eller n�r resten av biljetterna sl�pps) och betala din bokning
f�re f�rsta betalningsdatum, den 7 mars.
LINEUP
Vi har f�tt in �ver 200 email med f�rslag p� djs att boka till kryssningen f�rutom de
tidigare meddelade supernamnen Agnelli & Nelson och Ferry Corsten. Utifr�n dessa
har vi jobbat p� att s�tta upp en bred lineup med m�nga svenska namn f�r att slippa
att h�ja priset pga den betydligt dyrare helgavg�ngen. Vi har dock lyckats kl�mma
in ytterligare ett riktigt stort namn, Scot Project, som kommer att st� f�r avslutningssetet
s�ndag eftermiddag. Han v�rms av en av de djs som vi f�tt mest �nskem�l om fr�n v�ra
medlemmar, Fredde, som vanligtvis �r resident p� Stockholms enda stora veckoklubb
f�r trance, l�rdagar p� Grand Garbo i Sundbyberg.
P� panoramagolvet dag 1 har vi bokat n�gra av sveriges st�rsta inom house och techno,
nya internationella stj�rnskottet John Dahlb�ck, Antiloop-killen David West och
"J�tteb�rjaren" Martin H, alla otroligt framg�ngsrika producenter och djs p� den
internationella arenan. Dag 2 st�r dj-kollektivet Sister Sthlm v�rd f�r detta golv. V�nta
dig tung house och techno fr�n Adeline, Anaya och Miss Dilemma (som ocks� spelade
i Future Lounge p� f�rra v�rkryssningen).
Vi har ocks� bokat ytterligare ett par djs som tidigare spelat p� Future Lounge-golvet,
Nick Sinner fr�n Sundsvall samt Jeff Cooper fr�n Stockholm. De v�rmer b�da var sitt stort
golv f�rsta kv�llen med tung, progressiv house.
N�r det g�ller de djs som ska spela i Future Lounge s� �r vi inte riktigt klara �n. Vi har
f�tt in massvis av CD-mixar och det kommer att bli v�ldigt sv�rt att v�lja, men vi r�knar
med att vara klara med det till n�sta nyhetsbrevutskick (alla som h�rt av sig kommer att
BOKNING
Fr o m fredag den 17 februari b�rjar Silja Line att ringa upp de som i f�rv�g l�mnat
in telefonnummer (p� senaste kryssningen och via email) f�r att f� f�rtur till
kryssningsbiljetterna. N�r dessa �r uppringda kommer resterande biljetter
att sl�ppas p� m�ndag 20 februari kl 08 via Silja Lines ordinarie telefonbokning.
Silja Lines bokning (fr�n 20 februari): 08-22 21 40
Bokningskod: MBAR
risigt att scot som kommer erbjuda mest energi i sin musik ska spela d� man �r som mest tr�tt och seg :/
e man ju inte.. big tank day 2 ere som g�ller d�, man e bara seg om man vill vara seg.
fuck - antar att det �r f�r sent f�r mig att skicka in en promo till denna kryssen 
| Originally posted by staz e man ju inte.. big tank day 2 ere som g�ller d�, man e bara seg om man vill vara seg. |
Va ere jag h����r !?!?! Ska gubben rocka ifr�n alla kidz som vanligt...
Det �r ju fullt j�vla �s b�da dagarna !!!
100% med 3stegs afterburner all the way !!!
ruuuuuuu..... Scot Project !
argh.
kanske borde skicka in en demo �nd�.
�r det lugnt att man f�r tag p� hytt(er) (C-hytter) om man ringer p� m�ndag morgon och inte har f�rbokat? Visste inte om att man kunde g�ra det. Och brukar man f� hytter bredvid varandra eller kan de hamna var som helst?
ere klippt med att skicka in demo redan lr?
verkar ju n�stan s�, ser iaf ut att bli en maffig kryss. m�ste fan med 
Till er som inte skickat demo... Testa, kostar ju inte mer �n ett par tior i porto !
Klart man kan boka... bara att ringa men h�ng p� telefonen kl.8 m�ndag morgon.
Men allts� vanligvis brukar man kunna f� plats till de sista dagarna fast d� f�r man leta och jobba mer. Men det g�r... alltid folk som bokar och inte kan betala i tid eller folk som hoppar av f�r dom �r f�r dumma f�r att veta att dom missar n�t j�vligt j�vligt kul ! Typ de roligaste i festv�g man kan g�ra i Sverige !!!!!
J�vligt f�rv�nad att inte alla p� SWETA redan �kt p� en kryss (bortsett fr�n de som inte har �ldern inna) f�r dem har missat n�t j�vulskt bra !
S� komiskt att sitta och l�sa inf�r varje g�ng hur n�n f�ne gn�ller p� linan hit och dit... haha dom vet inte hur bra det blir varje g�ng 
| Originally posted by SteveTranz4ever J�vligt f�rv�nad att inte alla p� SWETA redan �kt p� en kryss (bortsett fr�n de som inte har �ldern inna) f�r dem har missat n�t j�vulskt bra ! S� komiskt att sitta och l�sa inf�r varje g�ng hur n�n f�ne gn�ller p� linan hit och dit... haha dom vet inte hur bra det blir varje g�ng |
k�ka lite koffeintabletter d� martin din whiner 
| Originally posted by SteveTranz4ever Klart man kan boka... bara att ringa men h�ng p� telefonen kl.8 m�ndag morgon. |
| Originally posted by Kaveh okok =) M�ste man ha namn och personnumer p� alla som ska bo i hytten redan nu? Vore ju dumt om man blir tvungen att byta sen osv, hur funkar det? |