TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vad lyssnar ni på förutom trance?
Pages (2): « 1 [2]

Posted by NooN on Jun-14-2004 21:13:

Just nu är det 50/50 mellan Trance och Synth...

Covenant, VNV Nation, De/Vision m.f. är det som spelas inom Synth.

Posted by Amnezia on Jun-15-2004 08:21:

House...iofs mer house än trance ja lyssnar på men iaf
breakbeat,dnb...sen blire ju en hel del "vanligt" på förfesterna å krogen

Posted by Kongo_kim on Jun-15-2004 08:46:

Trance all the way.

är väl bara på gymmet när man är där som man inte lyssnar på det

Posted by SilverX on Jun-15-2004 09:03:

hmm... förutom trance:

techno, hardstyle, hardtrance, house, hardhouse, deephouse, hardcore, happy hardcore, speedcore (etc.)

that's it.... tror jag

Posted by SteveTranz4ever on Jun-15-2004 09:16:

quote:
Originally posted by SilverX
hmm... förutom trance:

techno, hardstyle, hardtrance, house, hardhouse, deephouse, hardcore, happy hardcore, speedcore (etc.)

that's it.... tror jag

Under vilken genre hamnar Scooter... vet du är ett stort fan, en av få på detta forum... Är det "happy hardcore" , "happy eurodance" eller "scream & shoutdance" eller... ja... försöker hitta på ett passande namn om man är tvungen att placera

Posted by EsseT on Jun-15-2004 09:21:

Hello =) Förutom elektronisk musik så blir det väl lite Enya gregorian o lite soft musik =) sen är det gammal hederig Euro och lite nyare eurodance/trance
Klassik musik fungerar med hehe =) Sen är det klart att jag kollar vad som händer i den komesiella delen av musikvärlden fast det är mer o se vad som skall komma när det kommer på hitlistorna så är redan dåligt blää =)

Posted by SilverX on Jun-15-2004 10:49:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Under vilken genre hamnar Scooter... vet du är ett stort fan, en av få på detta forum... Är det "happy hardcore" , "happy eurodance" eller "scream & shoutdance" eller... ja... försöker hitta på ett passande namn om man är tvungen att placera

94-98 Happy Hardcore och Hardcore
98-02 Hardtrance, Trance och lite Hardcore
02->> Trance och Techno

tycker jag iaf

Posted by mjz on Jun-15-2004 15:07:

blir nästan bara EDM för mig också, stereon matas av dom två datorerna och det är vad som finns på dom...

händer även att man lyssnar på tv-spelsmusik, mestadels från 80-talet... bra rock går väl alltid att lyssna på, men det finns inte tillräckligt med bra rock egentligen... klassiskt funkar, i små doser, samma sak med pop som håller hyfsad klass (vilket icke är vanligt)...

annars:

quote:
Originally posted by n0bben-
sen blir det lite punkrock då o då..

ex. bodyjar, "gamla" millencolin, strung out, lagwagon, mxpx m.fl

lägg till nofx och en och annan good riddance-låt...

den enda musik jag egentligen inte klarar är rap, hiphop, r&b, opera, country, och det mesta som går under namnet jazz... okej, det blev en och annan genre...

lyssnar man nån gång på sån där icke-internet-baserad radio så blir det p3... rix och dom andra är rätt värdelösa, förutom om mr fylking är där förstås... fast det hade väl inte så mycket med musiken att göra...

Pages (2): « 1 [2]