TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- 2005 års Top 10
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| Originally posted by zoric Fullständigt namn: Menno de Jong Presents. Sayla - Majestic [Arizona Vs. Passiva Remix] |
Sayla är fortfarande Menno, men det är lugnt. Den släpptes väl bara under Sayla..
Svårt att gära top 10 men ska försöka..
1. Pharmacy Of Sound - Pharmacy Of Sound
Utan tvekan årets bästa låt, helt brilliant gjord, en av de bästa jag hört. Ej kommit ut än dock
2. Ljungqvist - Society
3. 3 Colours vs Junktion - Spring Of Day
4. Alexander Kostruba - Overcast Sky
5. Noel Sanger and Dauby - My Prayer (Probspot Vocal Remix)
6. Probspot - Digital Emotions
7. Bakke & Code - Magnificence (Alucard Remix)
8. Armin Van Buuren Feat. Justine Suissa - Shivers (Hammer & Bennett Remix)
9. Gareth Emery & Jon O'Bir - Bouncebackability (Original Mix)
10. Ronski Speed & Sebastian Sand - Sole Survivor (Ronski Speed Mix)
Uppar denna posten senare 
Mycket intressanta listor, verkligen! Orkar dock inte rangordna mina låtar. Producerades väldigt mycket bra, men också väldigt mycket skräp anno 2005.
11 top-låtar, 10 om jag sållar bort den med parantes
[Edit: Kommentarer!]
Lite house (Börjat lyssna rätt mycket på det 2005):
Lifelike & Kris Menace - Discopolis - Synthlinan påminner om något slags 80-tals disco! Härlig, bra driv, kan säkert fungera på dansgolvet!
Trevor Loveys - Now I'm Ready - Electro-house, grymt drag och en rejält snyggt ihopvävd komposition.
Röyksopp - Only This Moment (Alan Braxe & Fred Falke mix)- Låten är bra redan från början, men Braxe och Falke hottar upp den och gör den dansant och riktigt svängig! Given klassiker!
Axwell & Ingrosso - Together (Tocadisco Mix) - Hus-maffian har kommit starkt det här året och med låtar som denna förstår jag det verkligen! Originalet är bra, men Tocadisco mixen är för mig den slutgiltiga klämmen!
Annan EDM:
(Infected Mushroom - Meduzz) - Älskade älskade baslina säger jag bara
Även stringsen är underbara! De infekterade svamparna kan fortfarande, men ändå tveksam om den hamnar bland årets hits.
Marco V - False Light - 200V är i mitt tycke en rätt bra skiva ändå. Bland de bättre "solo-plattorna" som släppts i år, enligt mig. False Light har bra driv, härliga vocals och sköna små breaks!
Probspot - God Shaped Hole - Progressive-breakbeat med Ben Lost på högvarv! Bäst på Probspot albumet! Härliga strings, underbara vocals och en bra lyssningslåt. Dansant? Nja, funkar ändå 
Gabriel & Dresden - Arcadia (Gabriel & Dresden Swing 2 Funk Mix Reconstruction)
[Jämfört den här och "Swing To Chunk"-mixen, men det är två olika mixar, vet inte vem som reconstructat] - Rätt ledsen melodislinga vilket väcker många känslor. Härlig elbas och mycket snyggt komponerad!
Jonas Steur - Silent Waves - Hamnade i skymundan av "Castamara" som iofs också är en UNDERBAR låt. Silent Waves melodi är lagom dyster men samtidigt dansant och härlig. Driv finns det verkligen, vill höra mer från Jonas i framtiden!
Ljungqvist - Society - Underbar softad progressive med fantastisk melodi och ett förbannat snyggt konstruerat breakdown/buildup. HEJA LJUNGQVIST!
Özgür Can - Irony - Svensk rätt tung progressive från ett av Sveriges stjärnskott och bästa producenter. Föll direkt för melodislingan. Funkar nog lika bra på dansgolvet som hemma i vardagsrummet!
lyssnat pa for lite (ny) trance under 2005. det jag uppmarksammat ar dock:
niklas harding - butterfly effect
christopher lawrence & nicholas bennison - scorcher (miika kuisma remix)
way out west - killa (orkidea remix)
deepsky feat jes - ghost (marc mitchell remix)
| Originally posted by lacksesepsotygh lyssnat pa for lite (ny) trance under 2005. det jag uppmarksammat ar dock: niklas harding - butterfly effect |

)
| Originally posted by Vizay förlåt kan inte låta bli ![]() Niclas harding & Tyu ![]() förövrigt en av dom bättre låtarna under året (hmm kanske lite partisk bedömning iofs )Kul att se ändå att det inte är många låtar som går igen två gånger mellan de olika listorna. |
Businessman - Stranger Still [Not On Label]
First Optional Deal - Stockholm 2 Paris [Beside Music]
Hugg & Pepp - Stacy Stiff [ELP]
Jesper Dahlbäck - Voulez Vou [Not On Label]
Martinez - Stratocaster [Out Of Orbit]
Petter - Untitled Acid EP [Deep Focus]
Savas Pascalidis - Superman [International Deejay Gigolo]
The Sabrina - Welcome To The Touch Club [Mp3]
Tomas Andersson - Washing Up [BPitch Control]
Trentemøller - Polar Shift [Poker Flat]