TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- 2005 års Top 10
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Vizay on Dec-27-2005 23:21:

quote:
Originally posted by zoric
Fullständigt namn:

Menno de Jong Presents. Sayla - Majestic [Arizona Vs. Passiva Remix]

svar nej.
Den är faktiskt inte signad med Menno de Jong namnet utan endast sayla, kolla hemsidan själv så ser du

Posted by zoric on Dec-28-2005 01:07:

Sayla är fortfarande Menno, men det är lugnt. Den släpptes väl bara under Sayla..

Posted by trancedanne on Dec-28-2005 02:57:

Svårt att gära top 10 men ska försöka..

1. Pharmacy Of Sound - Pharmacy Of Sound
Utan tvekan årets bästa låt, helt brilliant gjord, en av de bästa jag hört. Ej kommit ut än dock
2. Ljungqvist - Society
3. 3 Colours vs Junktion - Spring Of Day
4. Alexander Kostruba - Overcast Sky
5. Noel Sanger and Dauby - My Prayer (Probspot Vocal Remix)
6. Probspot - Digital Emotions
7. Bakke & Code - Magnificence (Alucard Remix)
8. Armin Van Buuren Feat. Justine Suissa - Shivers (Hammer & Bennett Remix)
9. Gareth Emery & Jon O'Bir - Bouncebackability (Original Mix)
10. Ronski Speed & Sebastian Sand - Sole Survivor (Ronski Speed Mix)

Posted by DjAviander on Dec-28-2005 12:29:

Uppar denna posten senare

Mycket intressanta listor, verkligen! Orkar dock inte rangordna mina låtar. Producerades väldigt mycket bra, men också väldigt mycket skräp anno 2005.

11 top-låtar, 10 om jag sållar bort den med parantes

[Edit: Kommentarer!]

Lite house (Börjat lyssna rätt mycket på det 2005):
Lifelike & Kris Menace - Discopolis - Synthlinan påminner om något slags 80-tals disco! Härlig, bra driv, kan säkert fungera på dansgolvet!
Trevor Loveys - Now I'm Ready - Electro-house, grymt drag och en rejält snyggt ihopvävd komposition.
Röyksopp - Only This Moment (Alan Braxe & Fred Falke mix)- Låten är bra redan från början, men Braxe och Falke hottar upp den och gör den dansant och riktigt svängig! Given klassiker!
Axwell & Ingrosso - Together (Tocadisco Mix) - Hus-maffian har kommit starkt det här året och med låtar som denna förstår jag det verkligen! Originalet är bra, men Tocadisco mixen är för mig den slutgiltiga klämmen!

Annan EDM:
(Infected Mushroom - Meduzz) - Älskade älskade baslina säger jag bara Även stringsen är underbara! De infekterade svamparna kan fortfarande, men ändå tveksam om den hamnar bland årets hits.
Marco V - False Light - 200V är i mitt tycke en rätt bra skiva ändå. Bland de bättre "solo-plattorna" som släppts i år, enligt mig. False Light har bra driv, härliga vocals och sköna små breaks!
Probspot - God Shaped Hole - Progressive-breakbeat med Ben Lost på högvarv! Bäst på Probspot albumet! Härliga strings, underbara vocals och en bra lyssningslåt. Dansant? Nja, funkar ändå
Gabriel & Dresden - Arcadia (Gabriel & Dresden Swing 2 Funk Mix Reconstruction)
[Jämfört den här och "Swing To Chunk"-mixen, men det är två olika mixar, vet inte vem som reconstructat] - Rätt ledsen melodislinga vilket väcker många känslor. Härlig elbas och mycket snyggt komponerad!
Jonas Steur - Silent Waves - Hamnade i skymundan av "Castamara" som iofs också är en UNDERBAR låt. Silent Waves melodi är lagom dyster men samtidigt dansant och härlig. Driv finns det verkligen, vill höra mer från Jonas i framtiden!
Ljungqvist - Society - Underbar softad progressive med fantastisk melodi och ett förbannat snyggt konstruerat breakdown/buildup. HEJA LJUNGQVIST!
Özgür Can - Irony - Svensk rätt tung progressive från ett av Sveriges stjärnskott och bästa producenter. Föll direkt för melodislingan. Funkar nog lika bra på dansgolvet som hemma i vardagsrummet!

Posted by lacksesepsotygh on Dec-28-2005 13:11:

lyssnat pa for lite (ny) trance under 2005. det jag uppmarksammat ar dock:

niklas harding - butterfly effect
christopher lawrence & nicholas bennison - scorcher (miika kuisma remix)
way out west - killa (orkidea remix)
deepsky feat jes - ghost (marc mitchell remix)

Posted by Vizay on Dec-28-2005 13:18:

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
lyssnat pa for lite (ny) trance under 2005. det jag uppmarksammat ar dock:

niklas harding - butterfly effect

förlåt kan inte låta bli
Niclas harding & Tyu

förövrigt en av dom bättre låtarna under året (hmm kanske lite partisk bedömning iofs )
Kul att se ändå att det inte är många låtar som går igen två gånger mellan de olika listorna.

Posted by lacksesepsotygh on Dec-28-2005 13:21:

quote:
Originally posted by Vizay
förlåt kan inte låta bli
Niclas harding & Tyu

förövrigt en av dom bättre låtarna under året (hmm kanske lite partisk bedömning iofs )
Kul att se ändå att det inte är många låtar som går igen två gånger mellan de olika listorna.

hehe. det ar sant. lyssnat pa tva ASOT i ar, och har bara hort den dar. kommer inte ens ihag vad remixen hette.

Posted by Robbster on Dec-29-2005 14:58:

Businessman - Stranger Still [Not On Label]
First Optional Deal - Stockholm 2 Paris [Beside Music]
Hugg & Pepp - Stacy Stiff [ELP]
Jesper Dahlbäck - Voulez Vou [Not On Label]
Martinez - Stratocaster [Out Of Orbit]
Petter - Untitled Acid EP [Deep Focus]
Savas Pascalidis - Superman [International Deejay Gigolo]
The Sabrina - Welcome To The Touch Club [Mp3]
Tomas Andersson - Washing Up [BPitch Control]
Trentemøller - Polar Shift [Poker Flat]

Pages (2): « 1 [2]