TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance reviews Januari/Februari/Maart 2006
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Phortastic on Jan-18-2006 13:56:

quote:
Originally posted by domineesje
dacht ik ook (2000 als ik me niet vergis)

das beeeeeeeeetje overdreven

Posted by Push2005 on Jan-18-2006 22:03:

Re:Locate - Rolling Thunder / Remorse[Galactive - 12/01/06]

A1: Re:Locate - Rolling Thunder
Paul Moelands is terug met een opvolger van het geweldige Absoluum. Ook Re:Locate slaagt er net als Arizona in om van die perfect geproducete trance af te leveren. Ondanks dat is het toch niet zo'n origineel deuntje; ik had er meer van verwacht. De bas is wel echt uitstekend, maar dat alleen volstaat natuurlijk niet. Een track met een hoog energielevel, maar niets vernieuwends.
6.5/10

B1: Re:Locate - Remorse
Deze track geen haar beter. Erg jammer van de 4minuten durende, redelijk saaie intro. Idem als A-side; goede bas maar niets nieuws... te standaard.
6/10

PG2 - Forum Of Love (Remixes) [Tc Recordings - 18/01/06]

A1: PG2 - Forum Of Love (Danjo & Styles Mix)
Danjo & Styles bewijzen alweer dat ze getalenteerd zijn; want ze zijn terug met alweer 'n fantastische remix. Ook dit is 'n z��r epische track met 'n fenomenale break: originele, melodieuze synths, die een hands-in-the-air-effect verwekken . Al geruime tijd wordt gewacht op deze release; maar eindelijk is het zover. Puur genot deze track
9/10

B1: PG2 - Forum Of Love (LCM Impressive Remix)
Impressive is deze remix helemaal niet... integendeel, ze stoort! Dit is weer 'n voorbeeld van hoe trance NIET moet klinken; aangezien het geweldig opgefokt en commercieel klinkt.
3/10

Airbase - Escape / For The Fallen [Intuition Recordings - 19/01/06]

A1: Airbase - Escape
Het was een tijdje geleden dat Airbase nog eens iets releasde onder deze naam (Hij is druk bezig geweest met het Parc project)... Maar hij heeft echt wel klasse released. Het resultaat: een zeer epische track met een geweldige break. Zeer energiek ook; wat 'n bom De 3de stijlvolle release bij intuition
9/10

B1: Airbase - For The Fallen
Ook dit is een epische track; met een geweldig pianospel in het midden... Verder erg verzorgd in Airbase z'n eigen stijl.
7.5/10

Nic Chagall - Monday Bar [High Contrast - 30/01/06]

A1: Nic Chagall - Monday Bar (Original Mix)
Nic Chagall is ��n van de leden achter het duo Cosmic Gate. Dit is een vrij leuke plaat maar ik vind het eerlijk gezegd een opvallende mengelmoes van al 3 bestaande platen. De intro begint een beetje mojado achtig... de structuur van de track is dezelfde als Ottaviani's Linkin' People en de melody is een een lichte ripoff van Push - R.E.S.P.E.C.T (Remix). ... Maar goed; dat neemt eigenlijk weinig af van de schoonheid van de plaat. Het nummer mag best gehoord worden en is een favoriet van verschillenden ATM.
8/10

B1: Nic Chagall - Monday Bar (Sunset Mix)
Trekt gewoon sterk op het origineel; is ook wel leuk.
8/10

Frost & Maron - Mute Your Mind [Flashover Recordings - 30/01/06]

A1: Frost & Maron - Mute Your Mind (Original Mix)
Een goed plaatje op een sublabel van Ferry . Dit is een plaatje dat populariteit gaat verwerven denk ik, want het is vrij toegangkelijk. De intro gaat al redelijk energiek van start met wat percussie erbij; maar de lead in deze track gebeurt door een gitaarsampletje die toch wel �rg fijn gedaan is. Deze track geeft een zomers gevoel en kan je erg happy maken. Het sampletje blijft doorspelen in de track en wordt dan vergezeld van wat leukere lage tonen en bas. Creatief
8/10

B1: Frost & Maron - Mute Your Mind (Yield Remix)
Nog niet gehoord... (volgt later)

Zo; dat was het zowat voor januari... ook in februari staan er al goede releases te wachten

Posted by ahp2002 on Jan-18-2006 22:14:

airwave - trilogique

superrelease jongens. jullie mogen trots zijn op jullie landgenoot!

Posted by Vishnu on Jan-18-2006 23:24:

quote:
Originally posted by ahp2002
airwave - trilogique

superrelease jongens. jullie mogen trots zijn op jullie landgenoot!

Daar ben ik al effe enorm benieuwd naar. En zoveel tracks

Posted by Bl@ckOut on Jan-19-2006 16:48:

quote:
Originally posted by Push2005
9.8/10

Intuition komt idd toch altijd met steengoede releases af hoor. Ik ga er een erezaak van maken om alle Intuition-platen in mijn bezit te hebben . De andere 2 heb ik al, nu deze nog.

Posted by Gladius on Jan-19-2006 17:40:

Orkidea - Music Speaks In Thousand Languages
01. Have a nice this moment
02. Beautiful (ambient mix 2004)
03. Sparkles
04. Power of chi
05. Theme isla blanca
06. Melancholy (softys mix)
07. Machester 1992
08. Dreams are free
09. Spacedubbedout
10. Oceania
11. Take me baby
12. Universal music
13. Joutsenlaulu

zalige ambient album van wat nu toch wel m'n favoriete producer is geworden.
Sparkles doet warempel aan Ulrich Schauss denken

Posted by Shadowkid on Jan-19-2006 18:06:

Jup, is een schitterend album.

Posted by Shadowkid on Jan-19-2006 18:53:

quote:
Het was een tijdje geleden dat Airbase nog eens iets releasde onder deze naam (Hij is druk bezig geweest met het Parc project)... Maar hij heeft echt wel klasse released. Het resultaat: een zeer epische track met een geweldige break. Zeer energiek ook; wat 'n bom De 3de stijlvolle release bij intuition
9/10

Couldn't agree more. Dat nummer heeft echt alles: energie, een zalige break, emotie,... bijna perfecte voorbeeld van wat trance moet zijn

Posted by Phortastic on Jan-19-2006 20:32:

quote:
Originally posted by Gladius

Orkidea - Taika - Selected Works �98 - �03

een van men favo albums of all time

Posted by Phortastic on Jan-21-2006 00:47:

quote:
03. Sparkles
04. Power of chi
05. Theme isla blanca
07. Machester 1992
08. Dreams are free
09. Spacedubbedout
10. Oceania
11. Take me baby
12. Universal music
13. Joutsenlaulu

damn zeg, ik wist dat Orkidea goed was in prachtige trance maar ook progressive house, downtempo, ambient is geen probleem blijkbaar

Prachtig album!

En totaal niet 1tonig ofzo. Zeer veel afwisseling, prachtige ambient sounds, verveelt gene seconde. TOP

Posted by dj Elof on Jan-21-2006 18:59:

Ik heb twee promo vinyls binnen gekregen die ik, heel eerlijk, beetje links liet liggen omdat ik dacht van 'het zal wel niets zijn'. Deze middag tot mijn scha en schande gezien dat het weldegelijk zijn.

DAVE MCCULLEN - ELECTRIC GIRL
Een opvolger van Bitch. Wat een nummer! De klanken zijn een beetje gepikt van andere nummers zoals Playmo en zelfs een hard retro nummer dat mij de naam ontschiet. But it works! Het nummer klinkt echt super, leuke electro met een zeer catchy vocal.
Mijn rating: 9/10

VIRTUAL ZONE - CHANGE U MIND (2006 REWORKS)
Deze had ik links laten liggen omdat de reworks werden gemaakt door... dj Furax. Geen steen naar deze mens/dj, maar jump en hardstyle zijn nu ��nmaal mijn ding niet. Tot ik de plaat deze middag oplegde. Niks geen jump of monotone beats, hell no. DJ Furax maakt van de toch al zeer energieke original twee super geslaagde remixen. Het tempo ligt wat hoger, maar het wordt allemaal zeer leuk gebracht. Ik ben er zeker van dat dit nummer de komende weken/maanden in de commerci�le clubs zoals Kokorico, Sotto's en Illusion zullen gedraaid worden.
Mijn rating: 8,5/10

Posted by New Wave on Jan-21-2006 20:33:

quote:
Originally posted by dj Elof

VIRTUAL ZONE - CHANGE U MIND (2006 REWORKS)

Is 'Into temptation' ook van hun of is dit een andere producent met dezelfde naam?

Posted by Jasperovitsj on Jan-21-2006 20:36:

Dat zijn dezelfde producers

http://www.discogs.com/artist/Virtual+Zone

Posted by New Wave on Jan-21-2006 20:37:

Had die Into temptation vroeger eens gedownload. Die week ging ook mijn oom dood. Bij dat nummer heb ik altijd een speciaal gevoel. Leuk dat nummers bepaalde gevoelens teweeg kan brengen.

Posted by dj Elof on Jan-22-2006 16:23:

Virtual Zone heeft echt wel veel betekend voor de Belgische trance. In '97 of '98 brachten ze supernummers uit. Ik heb ze voor de eerste keer weten optreden in de toenmalige Zillion. Dat was een zalig moment.

Op de vorige Carr�tro wou men iets speciaals doen en ik stelde voor om Virtual Zone te boeken. Van de originele bezetting bleef niet veel over, ook de danseressen hadden hun beste tijd gehad, maar de sound bleef echt wel overeind. It was fun to see Virtual Zone @ Carr�.

Posted by Shadowkid on Jan-22-2006 23:02:

quote:
03. Sparkles
04. Power of chi
05. Theme isla blanca
07. Machester 1992
08. Dreams are free
09. Spacedubbedout
10. Oceania
11. Take me baby
12. Universal music
13. Joutsenlaulu

Is me daarstraks pas opgevallen, maar Manchester 1992 doet mij enorm aan een George Michael nummer denken.

Posted by Real on Jan-26-2006 08:28:

Die Carl B remix van Fusion2006 is idd een boemeke.

Posted by Shadowkid on Feb-10-2006 16:31:

Aava - Replica/Mesh

Replica is geen track die het meteen moet hebben van zijn energie maar eerder van de melodie en opbouw (net dat zijn mijn favo tracks) en dat wordt hier uitstekend gedaan imo. De track bouwt langzaam op met wat aanstekelijke geluidjes en wat piano om eigenlijk pas na 5 minuten los te barsten met een ongelooflijke melodie. Ik ben echt onder de indruk van dit nummer.

Mesh begint met een veel stevigere baslijn dan Replica en bevat ook meer energie. Er wordt minder lang opgebouwd maar ook in dit nummer is de melodie schitterend. De sound van dit nummer doet me wat denken aan tracks van Niklas Harding maar dan beter.

Blijkbaar is deze wel al even beschikbaar, maar ik heb hem pas ontdekt.

Replica: 9/10
Mesh: 9/10

Posted by Bl@ckOut on Mar-01-2006 18:08:

Kheb toch ni veel te doen momenteel dus ik dacht laat ik dit topic nog maar even nieuw leven inblazen

Odyssee - 2Morrow/Cruise Control [27/2 First Second Records ]

Odyssee ken ik vooral van "Evolution", te vinden op ISOS 4. Is een heel leuke track en was dus zeker benieuwd naar deze dubbelaar.

2Morrow
Nummer komt een beetje traag op gang, maar klinkt wel goed, lekkere bassline. De break had beter gekund denk ik. Verder imponeert de melodie mij niet echt. Het is zeker niet slecht maar steekt er ook niet bovenuit. Beetje een gewone middelmatige trancer.
6,5/10

Cruise Control
Het begin klinkt opnieuw goed, hoewel iets meer afwisseling wel mocht in zo'n lange opbouw. Korte break, maar de uitwerking die er op volgt is zeker niet slecht (na enkele keren beluisteren zelfs heel goed). Zeker goed om even op weg te dromen of zo. Imo een pak beter dan 2Morrow. 8/10

Kuffdam & Plant - Tears [15/2 Monster Pure]
Op discogs is te vinden dat deze in 2005 uitkwam, maar andere bronnen zeiden februari 2006 en ik dacht ook dat laatste.

KP 3 way mix
Opbouw is zeer geslaagd. Lekkere bass, leuke pad die er in komt op 2:10 etc, en het past ook allemaal heel goed bij elkaar. De break is heel mooi, vooral als die vocals erbij komen. En ook de rest van het nummer is goed te noemen, niet echt iets voor op de dansvloer maar echt iets om aachterover op je bed te gaan liggen en te genieten
9/10

KP 3 deep mix
Op zich is deze versie niet zo slecht, maar haalt het lang niet bij de 3 way mix. Zit niet zo veel afwisseling in. Vind het maar een flauw afkooksel. 6/10

Posted by TOR on Mar-01-2006 20:36:

quote:
Originally posted by Bl@ckOut
2Morrow
Nummer komt een beetje traag op gang, maar klinkt wel goed, lekkere bassline. De break had beter gekund denk ik. Verder imponeert de melodie mij niet echt. Het is zeker niet slecht maar steekt er ook niet bovenuit. Beetje een gewone middelmatige trancer.
6,5/10

vind die erg goed
heeft zo die heerlijke oude trance sound.. al had er idd mss wat meer variatie in de melodie en harmonie gemogen.

luister momenteel naar Sunny Lax - Puma.. ook zo'n zalige uplifting tranceplaat

Posted by Push2005 on Mar-01-2006 21:01:

Hier zijn nog een paar leuke tranceplaten die in februari released zijn:

Estuera - Flow (27 februari 2006 - In Trance We Trust)
Out Of The Past - Mystery (24 februari 2006 - Captivating Sounds)
Interstate - Remember Me (20 februari 2006 - Armind)
Peetu S - Bigger Palace (20 februari 2006 altitude)

Kzal in maart wel weer wat reviewkes schrijven

Posted by Antony on Mar-02-2006 14:57:

quote:

da wier tijd

Posted by CygnusX on Mar-02-2006 23:11:

Sophie Sugar pres. Saona - Isis
Typische uplifting melodic trance met veel energie. Naast de Original Mix zijn er ook nog 2 Alex MORPH Mixen, die een beetje steviger zijn en de typische MORPH qualiteit bevatten. Ik vind ze alle 3 even goed.
Original Mix : 7.5/10
Alex MORPH Mix 1 : 7.5/10
Alex MORPH Mix 2 : 7.5/10

Tenthu - Orange
Tenthu is een nieuwe Russisch talent en Orange is een euforisch, melodisch trance nummer. De Frase Remix is rustiger en heeft een zomers gevoel. 2 sterke nummers.
Original Mix : 7.5/10
Frase Remix : 7/10

DT8 Project ft. Andrea Britton - Winter (Galen Behr Remix)
Het origineel is al wat ouder, maar deze Galen Behr Remix is nieuw. De vocals zijn hetzelfde, maar de melodie is volledig anders: Hij heeft er uplifting trance van gemaakt. In't midden van het nummer komt er nog een extra melodie bij die heel aanstekelijk werkt en tot de afbouw doorgaat.
Galen Behr Remix : 8/10

PG2 - Txetxe's Memory
Zeer originele productie van de Spanjaard PG2. De opbouw en afbouw doen me wat denken aan Katana, maar dan rustiger. De breakdown bevat zowaar een stuk jazz-muziek. Echt een leuk nummer, alhoewel er ook velen zullen zijn die er niets van moeten weten.
Original Mix : 8/10

Posted by Push2005 on Mar-03-2006 17:54:

quote:
Originally posted by CygnusX
alhoewel er ook velen zullen zijn die er niets van moeten weten.

Zoals ikke ... 4/10

Nice reviews voor de rest ... zeker die Winter is nice

Posted by Antony on Mar-03-2006 18:26:

quote:

waarom kost die op dancetunes 1.49 euro?

door een actie tijdje geleden heb ik er nog 3 gratis te goed, als ik er nu 1 van 1.49 neem heb ik er nog maar 1 extra over zeker? iemand ervaring mee

Pages (3): « 1 [2] 3 »