TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Antwerp was burning
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Posted by mrcanon on Jan-11-2006 17:45:

Ik ben nooit naar AIB geweest en heb daar wel spijt van. Tomorrowland vond ik toch wel erg goed. Sensation niet, ok toffe show en zo, maar heb toch liever kwaliteitsmuziek. De line-up was niet echt mijn ding, alleen Armin Van Buuren en Elof vond ik goe. Van mij mogen ze gerust Sensation switchen met AIB. Heb nog geen kaart gekocht voor Sensation, mss dat ik ga, ik wacht op de line-up. Als die goed is zal ik wel gaan.

Posted by Hydra on Jan-12-2006 14:42:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
AIB Indoor 2003, M.I.K.E. als afsluiter in de kleine zaal. Pakweg 6u 's morgens, het licht van de opkomende zon schijnt door die crappy zwarte gordijnen waarmee ze de ramen hadden afgedekt, en M.I.K.E. mixt de Liquid Overdose remix van The First Rebirth in. De 100 mensen die nog overgebleven waren allemaal voor een laatste keer compleet uit hun dak. Zelden zo geflipt op een feestje!

Hey daar was ik ook . Ben gebleven tot de muziek afmoest Er was toen nog 15 man ofzo.
Onvergeetbaar...

Posted by djcresto on Jan-12-2006 14:49:

quote:
Originally posted by Hydra
15 man ofzo.

waarvan 12 beta's waarschijnlijk

Posted by Joker666 on Jan-12-2006 17:20:

AiB indoor vond ik steeds wel een super vet feestje! Ook de combinatie van Trance, later in de nacht overgaan op Minimal/Techno vond ik ook best wel iets hebben, zeker in combinatie met de kleine (veel te warme) zaaltes.

En ID&T heeft per jaar 2 nachtvergunningen om iets te organiseren in het sportpaleis... dus waarom geen Sensation White EN AiB Indoor (ipv bv een Sensation Black).

Persoonlijk vind ik de line up ook de belangrijkste reden om naar een event te gaan (wat op AiB steeds wel origineel en meer dan ok was...), vervolgens de belichting (lasers, ook meer dan ok op Aib) en dan pas de show erond.... maar ja... *zucht*

Posted by Aur�lie on Jan-12-2006 21:13:

quote:
Originally posted by Hydra
Er was toen nog 15 man ofzo.

Kom kom ni overdrijven e .

Posted by Hydra on Jan-13-2006 08:29:

zo herinner ik het mij toch

Posted by Kaidreas on Jan-13-2006 19:40:

^en ik ook
was dat niet met de grote (trance.nu... ooooo the forbidden word) meeting met mike zonder mike

Posted by Jasperovitsj on Jan-13-2006 20:10:

quote:
Originally posted by Kaidreas

was dat niet met de grote (trance.nu... ooooo the forbidden word) meeting met mike zonder mike

The one where Mike chickened out

Posted by Kaidreas on Jan-13-2006 20:11:

^not once, not twice but trice

Posted by New Wave on Jan-13-2006 20:51:

Geen ze na nederland nu alles in belgie verneukt?

Shockers, innercity en sensation hebben ze al flink weten te verneuken.

Posted by Phortastic on Jan-14-2006 03:16:

Kzal AiB ook nooit vergeten. Heb er op 1 avondje 200� aan boetes opgedaan in da klote Antwerpen

En ohja, het was ook een bom feestje ja. Kweet niet meer precies wanneer het was dat ik geweest ben (2003 of 2004 denk ik) maar ik vond het wel zeer nice. Ik weet dat Armin in de main o.a. phantom manor en Dream Machine draaide en dat Mike en Armin back to back waren in de kleine zaal, wat ook super was.

Iets als AiB zou ik nu nog naar teruggaan... (hoewel ik niet meer echt into trance ben)
Sensation daarentegen nooit van zen leven. Zoals bertn al zei: het gaat daar niet om de muziek...

Posted by Push2005 on Jan-14-2006 10:20:

quote:
Originally posted by Phortastic
het gaat daar niet om de muziek...

Dat is waar; maar wat wil je, ze programmeren Trance Dj's... Hoeveel mensen komen eigenlijk naar trance-events louter voor de muziek in Belgi�? Ze komen voor het spektakel; voor de naam; voor eens gewoon weg te gaan met maten... maar trance voor de muziek; daar vul je nooit een evenement mee. Hoeveel ECHTE tranceluisteraars zijn er in Belgi�? Procuentueel gezien zijn wij een marginale bende, bestaan wij gewoon niet; dus die events moet je niet afbreken dat het niet om de muziek gaat, wees blij dat je nog ergens trance te horen krijgt !

En dan nog; als ik naar Sensation geweest ben, ging ik w�l voor de muziek en zooo slecht was het zeker nie (zeker Elof was top). Kvind het gewoon nogal een groteske bedoening.

Posted by Bertn on Jan-14-2006 11:38:

dat was het leuke aan aib: het trok nog genoeg volk omdat er die avond ook een paar technodj's van zeer hoge kwaliteit (sven vath, richie hawtin,...) draaien. dus als ge geen ganse avond techno wou horen moest ge gewoon ff naar vath gaan horen, die draait soms nog behoorlijk proggy .

Posted by Push2005 on Jan-14-2006 12:29:

quote:
Originally posted by Bertn
dat was het leuke aan aib: het trok nog genoeg volk omdat er die avond ook een paar technodj's van zeer hoge kwaliteit (sven vath, richie hawtin,...) draaien. dus als ge geen ganse avond techno wou horen moest ge gewoon ff naar vath gaan horen, die draait soms nog behoorlijk proggy .

Wel daar zeg je het nu zelf; het staan van events hier is dan gebaseerd op andere genres. Aib trok zijn volk helemaal niet omdat M.I.K.E of JOOF daar speelden hoor. Dat kwam door de afwisseling aan techno; idem met Tomorrowland.

Highlite was toch ook een prachtig voorbeeld. 1 Trance room; 1 Techno room... welkeen was leeg: idd de zuivere trance room. Buiten de BETA's waren er misschien een 20tal anderen die eens kwamen kijken omdat ze al ooit van de namen Estuera & Elof gehoord hebben. Bij TCX (die overigens een VEEL sterkere set neerzette dan Estuera) was er geen kat, buiten wij.

Trance trekt hier geen kat aan; wees blij dat het er nog is met Sensation... ook al komt men niet voor de muziek; 'tis maar dat ze eens iets anders te horen krijgen; want anders wilt er gewoon niemand in contact komen met trance.

Posted by Kaidreas on Jan-14-2006 12:36:

quote:
Originally posted by Bertn

sven was in het begin een trance dj!
Op Aib draaide hij toch james holden-a break in the clouds.
Ik kan zijn stijl (nintendo-muziek) toch ook wel pruimen

Posted by Phortastic on Jan-14-2006 12:52:

toen ik op AiB was draaide vath ook in de main (als laatste denk ik). Ik was toen wel totaal niet techno minded en ik vond er niet veel aan

Ik denk wel dat als ik het nu moest opnieuw horen dat ik Vath beter zou vinden.

(lol vath doet me altijd op 1 of andere rare manier aan star wars denken )

Posted by Kaidreas on Jan-14-2006 13:40:

^

Sven Solo

Posted by Jasperovitsj on Jan-14-2006 14:26:

^ ROFL

Posted by Phortastic on Jan-14-2006 18:41:

lol Kaidreas

Posted by Dark Apostle on Jan-15-2006 14:53:

Heb maar 1 AiB-tje kunnen meepikken maar het was een prachtige

J00F als afsluiter in 2004, het zonnetje dat opkwam, 5 man en een paardekop die nog stonden te springen en The Prodigy - Voodoo People (Eskimo Mix) als afsluiter. Derna op de Tram 3 (vervoer was veel beter geregeld dan met Tommorrowland) aan Elizabeth afstappen, croissantje gaan halen bij de bakker en nog geen 20 minuten na het afsluiten van AiB lag ik vreedig te knorren, hoewel het kan zijn dat ik eerst wat heb gepost hier.

Posted by Bertn on Jan-15-2006 15:23:

quote:
Originally posted by Push2005

Trance trekt hier geen kat aan; wees blij dat het er nog is met Sensation... ook al komt men niet voor de muziek; 'tis maar dat ze eens iets anders te horen krijgen; want anders wilt er gewoon niemand in contact komen met trance.

nee, net niet. als ge mensen over sensation hoort praten is het van "is d�t trance? zon belachelijk wit showspel? het draait blijkbaar niet om de muziek in trance dan, etc..."
geeft het genre helemaal geen goede naam, integendeel zelfs.

Posted by Dark Apostle on Jan-16-2006 21:42:

Eerlijk gezegd als ik mensen hoorde praten over Sensation wisten ze niet eens naar wat ze gingen

a) veel spraken van White Sensation en keken u nog raar aan als je zei dat het omgekeerd was.
b) veel mensen hadden kaartjes besteld omdat het "graaf" en "goed" zou zijn, enfin hadden ze horen zeggen, van line-up wisten ze niets.

Tommorrow-land waren naar mijn ervaring wel beter ge�nformeerd, miss kwam het ook omdat ID&T meer info vrijgaf voor Tommorrow-Land en bij Sensation White alleen maar een hype cre�erde.

BTW nog een extra bedenking ivm populariteit van trance.

Ik vraag me af waar mensen hun afkeer vandaan halen. Op TV zie je het niet, op de radio hoor je het niet, in de winkels kan je het amper kopen en als je het opzet in een discotheek of op een fuif zonder bij manier van spreken "dit is trance h�" te roepen gaat iedereen lustig uit hun bol.
Volgens mij heeft gewoon de naam Trance een imago probleem, wordt in de media ook nogal eens snel opgeslokt door de term Dance waarbij iedereen spontaan aan Silver een consoorten denkt.

Posted by Push2005 on Jan-16-2006 21:51:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Ik vraag me af waar mensen hun afkeer vandaan halen. Op TV zie je het niet, op de radio hoor je het niet, in de winkels kan je het amper kopen en als je het opzet in een discotheek of op een fuif zonder bij manier van spreken "dit is trance h�" te roepen gaat iedereen lustig uit hun bol.
Volgens mij heeft gewoon de naam Trance een imago probleem, wordt in de media ook nogal eens snel opgeslokt door de term Dance waarbij iedereen spontaan aan Silver een consoorten denkt.

Tja; en Ti�sto z'n clipjes h�... Just Be enzo wordt vreselijk jeanetterig gevonden

Ik kwam eens een kerel tegen die trance hartsgrondig haattee zonder er echt mee in contact geweest te zijn; gewoon door de reclame van sensation op TV door die stem "Indulge into the extravagance of white" enzo... tkomt belachelijk over

Posted by Vishnu on Jan-16-2006 21:56:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
BTW nog een extra bedenking ivm populariteit van trance.

Idd een heel intrigerend fenomeen..

Volgende zaken spelen een rol denk ik:
- verwarring dance - trance (zoals je zelf al zei), en ook verwarring trance - goa toestanden met fluo taferelen etc..
- nog steeds gelinkt aan drugsgebruik
- ..
Zou niet slecht zijn moest hier is een enquete over gehouden worden onder de Belgische jeugd.

Posted by Bertn on Jan-16-2006 22:05:

technopeople vinden de synthklanken van trance crappy, en vinden dat het ritme niet genoeg uitgewerkt is, en ook teveel breaks.

alle jumpers en co vinden het gewoon te soft

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »