TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Klockor (och annat bling-bling)
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Aendy on Jan-24-2006 15:38:

quote:
Originally posted by n0bben
vem fan beh�ver armbandsur?

http://lisag.com/photos/011605/flav...%20on%20set.jpg

(kunde inte l�ta bli)

Kolla, han har en Jacobs & co, precis som jag skrev tidigare (bilden �r ju p� Flava Flav)

Posted by reveal on Jan-24-2006 16:48:

quote:
Originally posted by lacksesepsotygh
jag skulle m� d�lig om den klocka jag b�r kostar mer �n 200 kronor. jag tror det var n�n form av prenumerationsklocka som man f�r med allers eller liknande tanttidningar. duger gott f�r mig. kan inte inse varf�r man ska l�gga ut tusentals kronor p� en pryl som inte g�r annat �n visar tiden.

Inte f�r att jag k�r med armbandsur, men jag kan t�nka mig att det �r lite som ett smycke? Varf�r k�pa en diamantring, n�r en imitationsring s�kert ser likadan ut? (OBS gissar bara )

Posted by Laszlo on Jan-24-2006 17:26:

quote:
Originally posted by hustler
En klocka speglar en mans personlighet. Det �r inte bara en klocka, it 's a way of life.

PRECIS. Skrev faktiskt ett litet inl�gg om just klockor i min blogg ig�r kv�ll, f�r de som bryr sig: http://www.djlaszlo.com/blog/post/index/25/Naken

Posted by Kamelen on Jan-24-2006 17:53:

�r inte s� mycket f�r bling bling =) (har if�rsig klocka sj�lv o lite s�nt skrutt, bild kommer senare)

men s�g att n�n undrade om mekaniken i klockan �r d dyra eller smyckena.. vet en kl som kostar ca 100 000 =) fet som fan.. men den har en knapp oxo.. som funkar EN g�ng.. var du �n befinner dig.. blir du upph�mtad om du anv�nder knappen =).. fick h�ra fr�n en chef f�r n�tt �r sen =) kom o t�nka p� det efter�t.. vad andrahandsv�rdet blir p� en s�n

n�� klockor �r inte min grej

Posted by Laszlo on Jan-24-2006 19:12:

Fan allts� - har snokat runt lite p� n�tet och hittat j�vlig schyssta Breitling-replicas f�r runt 2000 sp�nn...Ska nog banne mig sl� till p� en s�dan. �ven om den bara h�ller i tv� �r s� �r det v�rt pengarna....

check it out:

Posted by Kamelen on Jan-24-2006 20:53:

haha tog bild p� mitt "bling bling" .. anv�nder aldrig n�n av dessa sj�lv =) k�pte klockan f�r n�ra �r sen..och �r faktiskt heln�jd med den.. k�rs utan baterier.. va skeptiskt i b�rjan men det funkar skitbra =D (klockor kanske inte drar s� mycket)

men har inte beh�vt st�lla om klockan en enda g�ng typ (bara vid sommar/vinter-tid)

http://kmlbox.unixguru.se/static/images/blingbling.jpg

ps ber om urs�kt f�r armbanden =D men kunde inte l�ta bli.. passade ju topicen lite ds

Posted by hustler on Jan-25-2006 00:36:

quote:
Originally posted by Laszlo
Fan allts� - har snokat runt lite p� n�tet och hittat j�vlig schyssta Breitling-replicas f�r runt 2000 sp�nn...Ska nog banne mig sl� till p� en s�dan. �ven om den bara h�ller i tv� �r s� �r det v�rt pengarna....

check it out:

Sv�rt att motst� en s�dan godbit f�r bara 2000:-�ven fast det inte �r 'The Real Thing'..Sjukt snygg.

Posted by Kaveh on Jan-25-2006 01:02:

Sant, fast � andra sidan f�rst�r jag inte riktigt vitsen med att k�pa kopior. Lite av grejen med en �kta omega/breitling/rolex osv �r v�l att man vet dess v�rde (inte enbart pengav�rde).

Finns snygga �kta ur �ven i 2000-kronors klassen :]

Posted by hustler on Jan-25-2006 02:52:

quote:
Originally posted by Kaveh
Sant, fast � andra sidan f�rst�r jag inte riktigt vitsen med att k�pa kopior. Lite av grejen med en �kta omega/breitling/rolex osv �r v�l att man vet dess v�rde (inte enbart pengav�rde).

Finns snygga �kta ur �ven i 2000-kronors klassen :]

St�r dock fast vid att jag att Laszlo borde ta det piano och spara ihop ett par loppr till. Exempelvis till en Seiko.

Posted by Laszlo on Jan-25-2006 10:06:

Vad som �r bra med just dessa Breitling-kopiorna �r att urtavlan "bara" �r 40mm, och p� de riktiga �r de 45 eller 47 mm...massiva med andra ord. Ut�ver det s� ska det tydligen vara sv�rt f�r gemene man att urskilja �kta fr�n kopia. Med min handled som har en omkrets 16 cm s� �r det knappt att jag kan ha p� mig 40mm versionen, �n mindre den �kta varan...jag f�r ta och �ta upp mig helt enkelt

Satt hela eftermiddagen och kv�llen ig�r och bl�ddrade igenom forumet h�r: http://www.replica-watches-guide.com/ Det �r helt sjukt hur stor marknaden med replica-klockor �r...

$300, inkl frakt kostar Breitlig Navitimern, den som �r p� bild...(fick mail nyss fr�n dealern som anses vara den b�sta och mest seri�sa p� sajten).

Tyv�rr �r Breitlingklockorna de som �r s�mst kvalit� p�, vad g�ller kopiorna...de asiatiska 7750-utravlorna som anv�nds till de verkar vara rena lotteriet. De kan h�lla i flera �r, medans andra l�gger av efter en m�nad,,.,,Nja, blir v�l till att k�pa en trisslott ist�llet och h�lla tummarna..

Posted by Christian �. on Mar-26-2006 16:50:

Lazslo, hur har det g�tt? skaffat en klocka �n?
Jag g�r ocks� i tankar om att inf�rskaffa en klocka...

Posted by Laszlo on Mar-26-2006 18:24:

K�pte en klocka f�r 200 sp�nn n�r Ur & Penn h�r i stan hade utf�rs�ljning... f�r bli n�got exklusivare n�r jag har r�d

Posted by jofawe on Mar-26-2006 18:38:

quote:
K�pte en klocka f�r 200 sp�nn n�r Ur & Penn h�r i stan hade utf�rs�ljning... f�r bli n�got exklusivare n�r jag har r�d

mer pengar �ver till annat bling bling allts�

Posted by Laszlo on Jul-29-2006 11:50:

woho...k�pte �NTLIGEN en ny vettig klocka...en Seiko, nedsatt fr�n 3999 till 2998 Nu k�nner jag mig som en man igen

Posted by Kaveh on Jul-29-2006 15:06:

schysst val!

du som tagit bilden? j�vligt nice den med isf.

Posted by Laszlo on Jul-29-2006 15:39:

Japp, jag som tagit den...fast klockan �r �nnu snyggare IRL

Posted by Laszlo on Jul-30-2006 17:44:

Av ren tristess tog jag ett par foton till...h�r �r ett av de

Posted by fede on Jul-30-2006 17:53:

quote:
Av ren tristess tog jag ett par foton till...h�r �r ett av de

bra sk�rpa osv. men synd att klockan �r �t "fel" h�ll att m�rket Seiko blir ol�sbart typ. annars bra bild :P

h�r e min klocka som jag fick p� studenten, har dock bara en mobilkamera tillg�nglig s� bilden �r inte riktigt lika snygg som din bild, klockan �r desto snyggare dock

m�ste ocks� s�ga att klockan �r myyyyyycket snyggare irl.

Posted by P4z! on Jul-31-2006 04:01:

edit: lagom risig man k�nde sig efter att ha kollat p� alla andras klockar i den h�r tr�den..

Posted by Laszlo on Jul-31-2006 06:48:

Den var ju schysst...diggar urtavlan. Lederremar �r dock inte min grej - har alltid varit kn�svag f�r st�ll�nkar. Varf�r vet jag inte, men s� �r det

Posted by Christian �. on Aug-03-2006 10:49:

Jag har kollat runt lite p� klockar och hittat denna (klicka p� bilden)
Jag tycker den verkar fr�sch, har inte sett den i IRL �n men vad tror ni?

Posted by Jeremy H on Aug-03-2006 11:04:

quote:
Originally posted by P4z!

edit: lagom risig man k�nde sig efter att ha kollat p� alla andras klockar i den h�r tr�den..

Sjysst M�nskligt pris ox� f�r mig som har en tendens att vara lite of�rsiktig med s�nt h�r...

Posted by fede on Aug-07-2006 21:16:

s����ja nu har jag fixat �n b�ttre bild p� mitt bling bling med min nya bling bling kamera!

h�r e noob-fotot

Posted by Laszlo on Aug-08-2006 06:17:

Faktiskt riktigt bra foto! Klona bort skuggan i �vre v�nstra h�rnet och den �r mogen f�r en produktkatalog...

Posted by fe_maLe on Aug-13-2006 23:53:

oh en tr�d f�r mej ��lskar bling bling o sm�plock..

h�r e min klocka..tror l�nken ska funka

Pages (3): « 1 [2] 3 »