TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Choklad
Pages (2): « 1 [2]

Posted by reveal on Jan-29-2006 17:43:

quote:
Originally posted by Jeremy H
wikipedia �r din v�n
http://en.wikipedia.org/wiki/White_chocolate

Wikipedia st�dde iaf vad jag tidigare trodde (och allts� fortfarande tror)
"As white chocolate does not contain cocoa solids it does not meet the standards to be called chocolate in many countries."

Posted by mr_fisken on Jan-29-2006 17:55:

quote:
Originally posted by reveal
Var har du l�st detta? Jag har alltid trott att vit choklad egentligen inte �r choklad f�r att d�r inte �r kakao i, men det st�mmer kanske inte?

Nej men den inneh�ller mest kakosm�r och kakosm�r �r dyrt och d�rf�r blir vit choklad dyrare och kan d�rf�r kallas f�r den mest exklusiva.

Posted by reveal on Jan-29-2006 18:11:

quote:
Originally posted by mr_fisken
Nej men den inneh�ller mest kakosm�r och kakosm�r �r dyrt och d�rf�r blir vit choklad dyrare och kan d�rf�r kallas f�r den mest exklusiva.

Det kanske st�mmer

Personligen tycker jag att vit choklad �r f�r s�t, men det kan vara gott ibland

Posted by Kamelen on Jan-30-2006 11:59:

quote:
Originally posted by Rikard
�re inte meningen att man ska �ta den med punsch eller n�got liknande? iaf inte �ta den som man g�r med marabou... sen visst, k�nner m�nniskor som kl�mmer i sig s�nt �nd�

jadu..ingen aning =) .. jag provade att �ta som man g�r med marabou..o det var inge vidare.. funderat p� sm�lta det och g�ra n� god bakelse/kaka

Posted by ScuL on Jan-30-2006 12:31:

quote:
Originally posted by reveal
Wikipedia st�dde iaf vad jag tidigare trodde (och allts� fortfarande tror)
"As white chocolate does not contain cocoa solids it does not meet the standards to be called chocolate in many countries."

Det st�mmer.
I Frankrike finns det ett f�rbund som kallas f�r "sjokladspr�vare" och de anser att vit sjoklad �r INTE sjoklad som sagt

Posted by DjAviander on Jan-30-2006 21:38:

Vit choklad har aldrig varit n�gon hit tycker jag. Bara socker smakar det

Vanlig "�tchoklad" s� att s�ga s� �r jag svag f�r "Frukt&Mandel" fr�n Marabou, d�r snackar vi grejer

I �vrigt �r jag svag f�r m�rk choklad, speciellt Aladdin-askar. K�rsb�r i lik�r �r favoriten, har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag och morsan sl�ss n�stan p� julafton

Vid 70% slutar jag att �ta chokladen "rent" s� att s�ga.. :P D� m�ste jag ha det med kaffe eller s�, men gott blir det Choklad �r min favorit

Posted by gurra on Jan-31-2006 13:15:

after eight �r j�vligt gott, fast det kanske �r mindre choklad och mer annat i den.

Posted by St_Andrew on Feb-01-2006 19:15:

Har alltid tyckt att marabou och liknande varit mkt godare �n "fin" choklad, men nu p� sistone har jag helt �ndrat mig helt. M�rk "fin" chocklad �r verkligen s� j�vla mycket godare. Inte alls lika s�tt o sliskigt och mycket mer smak ist�llet!

Posted by jofawe on Feb-01-2006 19:55:

jag kan utan problem dra i mig en hel 300g chokladkaka...

har ett enoooormt s�tsaksbehov n�r jag v�l k�per n�tt.
Fast inte s� jag k�per varje dag utan mer.. tja.. mer s�llan �n ofta, det �r bra

Posted by Kamelen on Feb-01-2006 21:49:

�hh choklad =( =( =( =(

minns ni n�r ni var sm� bebisar o gick till kiosken med en 10?.. k�pte en liten p�se med sm�godis.. s� var hela veckan r�ddad..

sm�godis �r B�ST!!

Posted by jofawe on Feb-02-2006 12:33:

quote:
Originally posted by Kamelen
�hh choklad =( =( =( =(

minns ni n�r ni var sm� bebisar o gick till kiosken med en 10?.. k�pte en liten p�se med sm�godis.. s� var hela veckan r�ddad..

sm�godis �r B�ST!!

Tv� tiolappar gick jag med till kiosken

Posted by montana on Feb-02-2006 13:33:

marabous choklad funkar b�stan i alla l�gen tbh men man gillar fazers geisha och belgiska praliner

Posted by November on Feb-02-2006 13:58:

Jag slutade �ta choklad och godis i ton�ren..
Klarar liksom inte av det.. en liten tugga kanske sen �r det stopp... Samma sak med glass...

Posted by gurra on Feb-04-2006 16:22:

Jag brukar iofs inte heller �ta s�tsaker speciellt ofta, tr�ttnade n�ng�ng i gymnasiet... och n�r det v�l blir n�t brukar det inte vara n�gra st�rre m�ngder. Men n�r jag gjorde lumpen kunde jag ha ett enormt godissug p� permissionerna. Men efter muck blev det �ckligt igen. M�rkligt.

Posted by dbl on Feb-05-2006 09:27:

quote:
Originally posted by November
Jag slutade �ta choklad och godis i ton�ren..
Klarar liksom inte av det.. en liten tugga kanske sen �r det stopp... Samma sak med glass...

herregud.... kan inte heller �ta mycket godis l�ngre.. men glass.. kan �ta hur mycket som helst typ
finns ju inget b�ttre �n glass

Posted by reveal on Feb-05-2006 12:53:

quote:
Originally posted by dbl
herregud.... kan inte heller �ta mycket godis l�ngre.. men glass.. kan �ta hur mycket som helst typ
finns ju inget b�ttre �n glass

H�ller med, glass �r n�rap� on�digt gott

Posted by lacksesepsotygh on Feb-05-2006 18:53:

p� tal om glass. om ni har n�got Willys i n�rheten s� har de billiga magnumkopior. ett paket med tre s�dana kostar bara 10:-

vad g�r en vanlig magnum p� nu f�r tiden? 12-13?

Posted by keddo on Feb-05-2006 19:40:

testade en grej p� jobbet idag, la i 2 bitar center i en kopp kaffe och l�ste upp dom, smakade faktiskt riktigt gott

Posted by jofawe on Feb-05-2006 19:53:

quote:
Originally posted by keddo
testade en grej p� jobbet idag, la i 2 bitar center i en kopp kaffe och l�ste upp dom, smakade faktiskt riktigt gott

�r inte det en Kajjan special?

Posted by fe_maLe on Feb-07-2006 20:05:

choklad e farligt gott, f�rs�ker h�lla mig borta fr�n de men ibland g�r de inte s� bra marabou apelsin � polly kan man �ta hur mkt som helst av

Posted by mr_fisken on Feb-07-2006 20:12:

quote:
Originally posted by fe_maLe
choklad e farligt gott

T�nk bara s� h�r att det �r det nyttigaste godiset du kan �ta f�r det �r det

Posted by benni on Feb-07-2006 20:16:

jag smakade polly endast p� grund av den riktigt bulla polly reklamen som jag s�g p� TV n�n g�ng .. ville se om det smakade likadant

Posted by fe_maLe on Feb-07-2006 20:19:

quote:
Originally posted by mr_fisken
T�nk bara s� h�r att det �r det nyttigaste godiset du kan �ta f�r det �r det

mja, kanske �r s� men end� ska man nog inte leva p� de kanske

Pages (2): « 1 [2]