TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Discussie : Deense cartoons
Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »
| quote: |
| Originally posted by Phortastic waarom trekt ge het direct in het andere extreme? Ik haal dit (dat voorbeeld op straat) toch gewoon aan als voorbeeld dat die vrijheid van meningsuiting IMO soms wat te ver gaat en misbruikt wordt door sommige. Als ik daardoor een verwend nest ben, so be it dan. |
vrijheid van meningsuiting toch?
ke nog ff iets zeggen, na die deense krant, zijn er verschillende kranten in europe (mss de wereld) die deze cartoons al hebben gepubliceerd. dus ligt de fout dan wel werkelijk bij de denen.
ik weet een ding, die tekenaar zit nu met een serieus ei in zen broek.
| Originally posted by Jasperovitsj Oftewel: hoe uzelf tegenspreken in 2 zinnen |
idd Push, geniaal
maar ben ik nu een racist en moeten mijn ramen kapotgesmeten worden omdat ik dit grappig vind?
| Originally posted by Phortastic waarom trekt ge het direct in het andere extreme? Ik haal dit (dat voorbeeld op straat) toch gewoon aan als voorbeeld dat die vrijheid van meningsuiting IMO soms wat te ver gaat en misbruikt wordt door sommige. Als ik daardoor een verwend nest ben, so be it dan. |
Originally posted by Antony |
Kijk, da vind ik wel grappig 
[QUOTE]Originally posted by Antony
All�; zie da nu eens... is dit bvb een cartoon om hetse rond te maken ? Da is geweldig ! En dit moet gewoon gerelativeerd worden. Ik noem dit zelfs nie eens provocerend.
Dit komt uit het brein van een echte humorist !
En als ze zoiets doen me Jezus dan lach ik daar even hard mee.
Moest het zijn met mijn moeder, dan is dat een andere zaak h�. Ik zou er niet mee kunnen lachen omdat het dan tegen mij PERSOONLIJK gericht is ... Die cartoons blijven vrij neutraal. Trouwens, zelfs al moest het met mijn moeder zijn, als da nu echt grappig gedaan is zou ik er wellicht nog mee lachen.
| Originally posted by Zehra Kijk, da vind ik wel grappig |
khad ze nog nie allemaal gezien
zal ik u uitleggen waarom ik deze wel grappig vind en de andere niet?
Bij deze gaat 't om 't feit dat die zelfmoordterroristen wordt beloofd da ze maagden gaan krijgen in de hemel enzovoort... Die belofte wordt gedaan door terroristen en heeft totaal niks te maken met de Islam zelf
Die cartoon van de profeet als een terrorist: dat profileert volgens mij de ganse moslimgemeenschap als terroristen. En ik vind dat dat niet kan 
Voila 
Ze reageren vooral zo kwaad omdat ge "mijnheer mohammed" niet moogt afbeelden, in de koran is er nooit een beschrijving van mohammed geweest.
Ook nie over God; God wordt constant afgebeeld; zels in bvb The Simpsons, een programma waar de meest conservatieve amerikanen ook naar kijken. Ik heb nog steeds geen censuur van dat programma te horen gekregen en er is geen opstoot rond geweest ook.
Nogmaals: De meeste moslims in het midden oosten zijn fanatiekelingen, en ongelukkigen diege�ndoctrineerd zijn. Ze zijn niemeer in staat om zelfstandig te denken. Het intellectueel vlucht weg uit die landen. En als dat gebeurd; blijven alleen de niet al te snuggeren over en dan krijg je zon reacties 
Dit zijn ze allemaal:
http://www.geertwilders.nl/index.ph...d=381&Itemid=74
Bende achterlijke mensen om hiervoor zo geweldadig te reageren.
| Originally posted by Tiger777 Veralgemenen is: Alle moslims hakken hoofden af. VERALGEMENING! Laten we even aan zinsontleding doen: onderwerp: Alle moslims, lijdend voorwerp: hoofden. Daar moet ge geen 10 jaar universitaire ervaring voor hebben toch? Vaststellen is: Hoofden werden afgehakt door moslims. FEIT! Hoofden: onderwerp. Nope, waarschijnlijk ben ik te dom. Of misschien zijn jullie niet intellectueel genoeg om de redenering te weerleggen. 'je veralgemeent' is een iets te goedkope weerlegging vind ik, ALS ik al zou veralgemenen. Wees blij dat het allemaal kan. Karikaturaal: Als er geen vrije meningsuiting zou zijn, met CD&V aan de macht, zouden we allemaal naar de kerk moeten. Vrije meningsuiting laat u toe om dat niet te doen. Mensen als dom aanschouwen omdat ze je mening niet delen..laat toch ook over het niveau van discussie te wensen over |

| Originally posted by Jasperovitsj Interessante discussietechnieken daar Tijgerke Wat zei Aur�lie ook al weer over dat ongenunceerd zwart-wit populistisch denken? Ge zou niet misstaan in een partij als het Vlaams Belang met uw manier van betoog voeren ![]() En uw redenering weerleggen is trouwens oersimpel, toch als ge vertrekt vanuit mijn letterlijke woorden, en niet de zin die gij construeert om uzelf niet tegen te spreken ![]() "Het waren toch moslims die hoofden afgehakt hebben?" refereert op GEEN ENKELE manier naar een bepaalde groep moslims of bepaalde individuen, wel in tegendeel. De toon van die zin en het gebrek aan verdere specifi�ring of uitsluiting (neutrale connotatie, voor ge daar over begint) van moslims die g��n hoofden afhakken (pakweg een 99.9999%?) zorgt ervoor dat uw zin uitermate veralgemenend en bovendien denigrerend is. En bovendien komt het ook over alsof ge geen greintje empathie hebt om uzelf ook maar een minuut in de schoenen van een moslim te plaatsen. En spaar ons alstublief dat gelul over "den oorlog" en "oudstrijders", want we hebben ondertussen al wel gezien hoe veel ge in feite kent van de geschiedenis... |
| Originally posted by MikeVee Dit zijn ze allemaal: http://www.geertwilders.nl/index.ph...d=381&Itemid=74 Bende achterlijke mensen om hiervoor zo geweldadig te reageren. |
Ik heb nergens in mijn posts gezegd dat ze de persvrijheid moeten inperken whatever. Maar zoals Phortastic al meerdere malen heeft gepost, mensen misbruiken lately wel meer dingen dan alleen maar de vrijheid van meningsuiting.
| Groep Wilders ziet deze gebeurtenissen als zeer verontrustend en vindt het vooral zorgwekkend dat de Deense krant die deze cartoons heeft geplaatst zich, na vele dreigingen tegen de krant en haar personeel, heeft verontschuldigd tegenover de Moslimgemeenschap voor het plaatsen van deze cartoons. Nu eisen ministers van 17 arabische landen zelfs dat de Deense overheid de persvrijheid in Denemarken beperkt. Dit is een kwalijke zaak. |
| Originally posted by Jasperovitsj Interessante discussietechnieken daar Tijgerke Wat zei Aur�lie ook al weer over dat ongenunceerd zwart-wit populistisch denken? Ge zou niet misstaan in een partij als het Vlaams Belang met uw manier van betoog voeren ![]() En uw redenering weerleggen is trouwens oersimpel, toch als ge vertrekt vanuit mijn letterlijke woorden, en niet de zin die gij construeert om uzelf niet tegen te spreken ![]() "Het waren toch moslims die hoofden afgehakt hebben?" refereert op GEEN ENKELE manier naar een bepaalde groep moslims of bepaalde individuen, wel in tegendeel. De toon van die zin en het gebrek aan verdere specifi�ring of uitsluiting (neutrale connotatie, voor ge daar over begint) van moslims die g��n hoofden afhakken (pakweg een 99.9999%?) zorgt ervoor dat uw zin uitermate veralgemenend en bovendien denigrerend is. En bovendien komt het ook over alsof ge geen greintje empathie hebt om uzelf ook maar een minuut in de schoenen van een moslim te plaatsen. En spaar ons alstublief dat gelul over "den oorlog" en "oudstrijders", want we hebben ondertussen al wel gezien hoe veel ge in feite kent van de geschiedenis... |
| Originally posted by Push2005 Nogmaals: De meeste moslims in het midden oosten zijn fanatiekelingen, en ongelukkigen diege�ndoctrineerd zijn. Ze zijn niemeer in staat om zelfstandig te denken. Het intellectueel vlucht weg uit die landen. En als dat gebeurd; blijven alleen de niet al te snuggeren over en dan krijg je zon reacties |

| Originally posted by Phortastic En dan zeggen bepaalde mensen dat Jasper soms arrogant kan doen... Kvraag me af wa meneer Tijger dan is, arrogant tot de macht 6 ofzo? |
| Originally posted by Jasperovitsj Maar het betaamt niemand om zomaar te zeggen dat het gevoel dat moslims bij die cartoons hebben ook overdreven en onnozel is! |
| Originally posted by Tiger777 Verklaar uzelf nader. Ja, jasper is arrogant. Laatste gevecht dat ik met hem had komt hij af met 10 jaar universitaire ervaring... Das arrogant. Doe ik uit de hoogte als intellectueel geschoold mens? "Ik wil mijn prille schoolresultaten gerust naast al die van jullie tesamen leggen." Da's arrogant, maar ik heb dat nog nooit in een welke discussie ooit gebruikt/misbruikt. Trouwens, ge speelt op de persoon. |
^^ if you say so. Ik heb daar geen problemen mee. Ik wil u niet overtuigen
Eigenlijk zou het toch veel makkelijker zijn als ik zou vinden dat het inderdaad allemaal niet kan he. Iedereen hier zou mij leuk vinden ipv arrogant of zwart-wit. Merkwaardig.
Seg mensen ben ik het alleen of is het jullie opgevallen dat de hevigste onrusten zijn begonnen in landen die zelf op hete kolen zitten?
Iran: wel die hebben problemen genoeg, hoef ze nimeer op te sommen
Syri�: heel de kwestie met Libanon, dat nu ferm terug in hun gezicht slaagt
Palestina: Hamas dat op de vingers wordt getikt en gewezen wordt dat ze nu verantwoordelijkheid moet oppakken voor hun daden.
En ik weet nu ook van mensen uit Denemarken, dat de problemen zijn onstaan nadat er mensen die al jaren artikels waar ook maar 1 letter kritiek tov Islam of Moslims stond hebben bijgehouden en afgeleverd in de bovenstaande landen met de bewering dat ze allemaal verband met elkaar hielden om zo expres rellen uit te lokken.
Dat een heel deel van de nieuwsbeelden die we geserveerd krijgen in scene zijn gezet, daar twijfel ik ook niet over. 1 ding is voor mij duidelijk, er zijn een heleboel mensen die precies alles op alles willen zetten op serieuze globale conflicten uit lokken.
En dan wijs ik niet alleen naar exremistische moslim groepering, maar ook naar democratische westerse regeringen.
Het wordt tijd dat de wereld wakker wordt en stopt met te geloven dat die arrogante zakken die voor leiders der naties en religies moeten doorgaan ook maar iets menen van wat ze zeggen. Die willen alleen zoveel mogelijk conflict en zo snel mogelijk.
De eerste kruistochten/ jihad/ "het equivalent voor andere totalitaire godsdiensten" zijn uitgemolken, het imperialisme is uitgemolken, het hyper-nationalisme is uitgemolken en de koude oorlog heeft ook zowat zijn charme verloren...dus in ware hollywood stijl beginnen ze aan de remake van een oud conflict, yep de Kruistochten/ Jihad/ "het equivalent voor andere totalitaire godsdiensten".
En voor mensen hier groen uitslaan. Ja ik weet dat noch Islam, noch het Christendom of ender welke andere godsdienst oorlog en moord predict (ahja een godsdienst kan alleen groeien met levende, niet met lijken), maar om een of andere manier trappen genoeg mensen er nog steeds in, desondanks al miljarde jaren van evolutie.
Er is wel een punt dat ik vind ivm met Moslims. Ze moeten zich eens dringend beginnen ontvoogden van "blinde gehoorzaamheid", teveel van hun leiders misbruiken dat principe om zelfs rijker te worden.
In de Kerk noemde dat "vroom en kuis zijn", maar het Vaticaan lijkt bij mijn weten alles behalve vroom en kuisheid was in den tijd daar ook niet bepaald een prioriteit. Nen mens zou denken dat je iets kan leren uit andere hun fouten, blijkbaar niet.
Goed bezig dierbare wereld!
| Originally posted by Tiger777 Maar doe gerust verder, polarizeer maar. |

| Originally posted by Tiger777 De toon.. daar moet ik nu eens mee lachen. Subjectiviteit. |

| Originally posted by Tiger777 Wel, laten we het omkeren. De 99.9999% die g��n spotprenten over mohammed tekenden... houden de betogers daar dan positieve rekening mee..? |
| Originally posted by Tiger777 En dat gelul... Toont maar hoe verwend je wel bent. Hebben we dat gezien? Als 10 jaar gezamelijke intellectuele affiniteit dat zegt, dan zal dat wel zo zijn he, |

| Originally posted by Tiger777 maar mijn gedachtegangen weerleggen kunt ge blijkbaar niet. |

| Originally posted by Tiger777 En we wijken weer af. |
| Originally posted by Jasperovitsj Ik snap niet goed wat dit hier komt doen in de discussie, buiten misschien om persoonlijk op mensen af te geven en daarbij te verdoezelen dat ge eigenlijk geen punt hebt? |

Naja,geen van beide zijn leuk, maar goe, de neus zit boven de boeken, dus ik kan mezelf wel sussen dat ik toch een beetje leer
Wete wa, laat ze protesteren, ik woon in een boeregemeente, geen kans dat hier geradicaliseerde moslims zitten. Ik zit toch veilig.