TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- YOJI BIOMEHANIKA till Sthlm 13/4
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »

Posted by zoric on Mar-04-2006 13:38:

Nu vet jag inte hur jag ska f� tag i biljetter eftersom jag varken har varit p� s�dana fester eller bor i Stockholm.

C.U.M. Clubwear's hemsida verkar �r nere f�r tillf�llet och jag m�ste fixa Internet f�r annars l�r jag v�l aldrig g� p� detta event. Jag skulle beh�va ganska mycket hj�lp med att k�pa f�rk�psbiljetter till mig och tv� andra kompisar, m�jligtvis en tredje som vill g� p� detta eftersom vi inte bor i Stockholm.

Utan f�rk�psbiljetter kommer vi inte allts�

Hur l�ng tid brukar det ta tills f�rk�psbiljetterna tar slut, sorry grabbar & tjejer om jag st�ller dumma fr�gor

�r det n�got mer man beh�ver veta om hur man ska ta sig dit osv..?

Posted by Dragon Kick on Mar-04-2006 18:40:

quote:
Originally posted by zoric
Nu vet jag inte hur jag ska f� tag i biljetter eftersom jag varken har varit p� s�dana fester eller bor i Stockholm.

C.U.M. Clubwear's hemsida verkar �r nere f�r tillf�llet och jag m�ste fixa Internet f�r annars l�r jag v�l aldrig g� p� detta event. Jag skulle beh�va ganska mycket hj�lp med att k�pa f�rk�psbiljetter till mig och tv� andra kompisar, m�jligtvis en tredje som vill g� p� detta eftersom vi inte bor i Stockholm.

Utan f�rk�psbiljetter kommer vi inte allts�

Hur l�ng tid brukar det ta tills f�rk�psbiljetterna tar slut, sorry grabbar & tjejer om jag st�ller dumma fr�gor

�r det n�got mer man beh�ver veta om hur man ska ta sig dit osv..?

Sorry mannen, men jag m�ste f�rmodligen l�gga ut f�r ett par kompisar redan s� det blir lite knapert f�r min del, skulle annars gladeligen hj�lpa dig.

Ang�ende CUM's hemsida s� TROR jag att det har att g�ra med att Dominika skulle sl�nga upp bilder och att det d� blivit n�t strul, men som sagt, det �r bara en chansning.

Hur snabbt biljetterna tar slut kan man inte s�ga, men iom att Herr Biomehanika �r v�ldigt eftertraktad och varit s� ett bra s� skulle jag g�ra b�st i att f� tag i tickets illa kvickt. Bara mina 2 cents.

Hursomehelst, lycka til med att skaffa biljetter och hoppas p� att f� se dig och m�nga andra SWE-TA's p� sk�rtorsdag

Posted by Vizay on Mar-04-2006 23:29:

280 sp�nn, WHAT?!

Varf�r har mondaybar b�rjat ta ut s� h�ga f�rk�pspriser all of a sudden, Marco V kostar ju ocks� ruggigt mycket mer �n deras tidigare fester gjort.

Posted by SteveTranz4ever on Mar-05-2006 00:07:

Yoji �r svindyr att boka. Berns d�r Marc 5 ska spela �r svindyr att hyra...

Lite synd f�r m�nga som inte har tillr�ckligt med cash

Posted by MondayBar on Mar-05-2006 13:26:

quote:
Originally posted by Vizay
280 sp�nn, WHAT?!

Varf�r har mondaybar b�rjat ta ut s� h�ga f�rk�pspriser all of a sudden, Marco V kostar ju ocks� ruggigt mycket mer �n deras tidigare fester gjort.

Hej

Staffan fr�n Monday Bar h�r. Jag vill g�rna kommentera det h�r med priserna p� v�ra fester. En Monday Bar Sessions-fest ska vara h�gkvalitativ med ett ofta stort (=dyrt) namn i en bra lokal p� ett bra datum. Vi hyr ocks� in mycket extra ljud och ofta en svindyr laser p� dessa fester. Allt detta g�r att biljetterna kostar lite mer. Vi tar dock inte ut mer �n vad vi m�ste f�r att det ska g� runt och ge en n�gorlunda hygglig vinst om det �r fullsatt.

N�r det g�ller festen p� sk�rtorsdag �r det s� att vi har TV� stora djs varav den ena, Yoji Biomehanika �r en av v�rldens dyraste djs som dessutom flyger business class fr�n Japan med sin manager (vi delar dock den kostnaden med flera andra i Europa). I f�rk�pspriset 280kr, ing�r dessutom garderobsavgift p� 20 kr, n�got vi b�rjat med efter festen med Armin van Buuren i oktober p� G�ta K�llare. Det blir l�ttast s� eftersom alla med f�rk�psbiljett annars m�ste betala sin garderobsavgift till kassan (enligt GKs system) vilket orsakar l�nga k�er. Allts� �r biljettpriset egentligen 260 kr, dvs 10 kr mer �n n�r vi t ex hade Thrillseekers och Pulser h�r i h�stas.

P� valborg var det t�nkt att vi skulle vara p� Mondo, men den lokalen har ju som bekant slagit igen, vilket gjorde att vi s�kt med ljus och lykta efter en annan. Den enda riktigt bra lediga lokal vi kunnat hitta p� valborgsm�ssoafton �r k�llarv�ningen p� Berns (�verv�ningen har en konsert bokad sedan l�nge). Tyv�rr tar den inte mer �n 400 g�ster, samt att den �r mycket dyr att hyra, vilket g�r att vi inte kan ta mindre �n 250 kr f�r att det ska g� ihop.

Jag kan h�lla med att det inte �r billigt att g� p� dessa fester, men att hyra lokaler i Stockholm p� bra adresser och bra datum �r f�rmodligen dyrare �n n�gon annanstans i sverige. Alternativet �r inga fester alls, i alla fall f�r v�r del, eftersom vi inte har r�d att g� back.

Mvh,
Staffan, Monday Bar

Posted by mr_fisken on Mar-05-2006 14:23:

quote:
Originally posted by MondayBar
Yoji Biomehanika �r en av v�rldens dyraste djs som dessutom flyger business class fr�n Japan med sin manager (vi delar dock den kostnaden med flera andra i Europa).

Fan kostar inte det typ 50.000/person?

Posted by jofawe on Mar-05-2006 14:45:

quote:
Originally posted by MondayBar
P� valborg var det t�nkt att vi skulle vara p� Mondo, men den lokalen har ju som bekant slagit igen, vilket gjorde att vi s�kt med ljus och lykta efter en annan.

Varf�r inte k�pa mondo?

Posted by ScuL on Mar-05-2006 19:10:

quote:
Originally posted by mr_fisken
Fan kostar inte det typ 50.000/person?

10.000 kan det v�l vara

Posted by Vizay on Mar-06-2006 11:59:

tack staffan f�r svaret, d� �r jag med p� noterna
M�ste l�ra mig att prioritera de jag helst vill g� p� (tyv�rr, vill ju helst g� p� alla men men, man kan inte f� allt)

Posted by mr_fisken on Mar-06-2006 14:26:

quote:
Originally posted by ScuL
10.000 kan det v�l vara

kostar ju typ 60.000-70.000 om man inte har n�gra avtal etc men det l�r v�l han ha om han reser mycket

Posted by ScuL on Mar-06-2006 20:56:

quote:
Originally posted by mr_fisken
kostar ju typ 60.000-70.000 om man inte har n�gra avtal etc men det l�r v�l han ha om han reser mycket

Amsterdam - Tokyo �r 800 euro i economy class. Business class borde v�l inte skilja sig s� mycket..

Posted by fede on Mar-07-2006 14:28:

quote:
Originally posted by ScuL
Amsterdam - Tokyo �r 800 euro i economy class. Business class borde v�l inte skilja sig s� mycket..

det �r det de g�r, s�g n�tt st�lle som hade f�r 30.000-40.000 i business class...

jag har iaf k�pt biljett nu

Posted by mr_fisken on Mar-07-2006 15:56:

quote:
Originally posted by fede
det �r det de g�r, s�g n�tt st�lle som hade f�r 30.000-40.000 i business class...

jag har iaf k�pt biljett nu

m man tror inte det kan st�mma men som sagt 70000kr �r inget ovanligt

Posted by SteveTranz4ever on Mar-07-2006 15:59:

Kanske dags man tar och k�per sig en ticket nu innan dom tar slut

Posted by Laszlo on Mar-07-2006 16:21:

Mycket omotiverat gn�ll fr�n olika h�ll och kanter. Hade jag bott i Stockholm och sluppit f�rden p� 100 mil T+R hade jag gladeligen kunnat punga ut 300 pix f�r en DJ jag g�rna velat se. Inte Yoji i detta fall eftersom han inte �r min cup of tea, men tydligen �r det m�nga som �r stora beundrare av honom, d�rav tycker jag heller inte 300 sp�nn �r speciellt mycket att beg�ra. Jag pungar hellre ut 300 pix f�r en biljett och festar nyktert d�r jag vet bjuds p� h�gkvalitativ musik �n dricker upp dubbelt s� mycket $$$ p� krogen d�r alla springer runt och tror att de �ger v�rlden och d�r man i b�sta fall f�r h�ra 2 minuter av "Love Generation" eller n�got annat s�nderspelat stycke musik.

Sen att Yoji �r en diva som tvunget m�ste �ka Business class �r en annan femma � andra sidan �r han en stor artist �ven p� scen d� han showar och bjuder mycket p� sig sj�lv, vilket enbart i sig n�stan �r v�rt pengarna.

Posted by jofawe on Mar-07-2006 18:27:

quote:
Originally posted by Laszlo
Mycket omotiverat gn�ll fr�n olika h�ll och kanter. Hade jag bott i Stockholm och sluppit f�rden p� 100 mil T+R hade jag gladeligen kunnat punga ut 300 pix f�r en DJ jag g�rna velat se. Inte Yoji i detta fall eftersom han inte �r min cup of tea, men tydligen �r det m�nga som �r stora beundrare av honom, d�rav tycker jag heller inte 300 sp�nn �r speciellt mycket att beg�ra. Jag pungar hellre ut 300 pix f�r en biljett och festar nyktert d�r jag vet bjuds p� h�gkvalitativ musik �n dricker upp dubbelt s� mycket $$$ p� krogen d�r alla springer runt och tror att de �ger v�rlden och d�r man i b�sta fall f�r h�ra 2 minuter av "Love Generation" eller n�got annat s�nderspelat stycke musik.

Sen att Yoji �r en diva som tvunget m�ste �ka Business class �r en annan femma � andra sidan �r han en stor artist �ven p� scen d� han showar och bjuder mycket p� sig sj�lv, vilket enbart i sig n�stan �r v�rt pengarna.

s�.. ska du med eller inte? :O

jag vet inte om jag f�r tag p� biljetter till mig sj�vl �n, Sara har ju inte tid att �ka och k�pa biljetter �t mig.
S� om MondayBar (riktat till anv�ndaren ) har lust att l�gga undan ett par tre tix s�... kan jag bjussa p� en kram eller n�tt

Posted by SteveTranz4ever on Mar-07-2006 18:33:

quote:
Originally posted by jofawe

jag vet inte om jag f�r tag p� biljetter till mig sj�vl �n, Sara har ju inte tid att �ka och k�pa biljetter �t mig.
S� om MondayBar (riktat till anv�ndaren ) har lust att l�gga undan ett par tre tix s�... kan jag bjussa p� en kram eller n�tt

Beh�ver n�n hj�lp med att k�pa tix s� messa mig p� MSN.
Beh�ver cash insatt eftersom jag m�ste ligga ute med massa annars

Jag ska iaf. till C.U.M. en sv�ng imorgon & k�pa + kolla kl�der

Posted by Pjox on Mar-09-2006 19:25:

�r det s� att man m�ste skynda sig med att k�pa biljetter?
Jag vill v�rkligen ha en biljett men kan nog inte k�pa n�gon f�rns m�ndag tidigast.

Posted by Kvicket on Mar-12-2006 14:26:

Lite synd med s� h�ga priser men vafan jag hade nog kunnat n�gra n�gra hundralappar till n�stan Yoji i sthlm �r den b�sta bokningen n�gonsin av mondaybar imho, kommer bli s� j�vla nice!

Posted by Dragon Kick on Mar-13-2006 11:50:

Hur m�nga h�r har bytt till sig biljetter mot papper och silver �n d�, �r jag den enda som hitills k�pt biljetter �n?

Posted by Vizay on Mar-13-2006 12:07:

jag h�ller iofs med lazlo, varf�r gn�lla �ver priset n�r man troligtvis �nd� dricker s� man hamnar p� samma summa. Jag vet givetvis inte hur andra t�nker men jag beh�ver definitivt inte dricka n�r jag bes�ker MB pga. e ngrym DJ (och jag g�r det inte heller).

Jag vet jag gn�llde f�rut ocks� �ver priset men efter MB's f�rklaring s� kan man inte s�ga s� mycket, det �r ju ber�ttigat

Posted by Laszlo on Mar-13-2006 12:24:

quote:
Originally posted by jofawe

Tyv�rr inte, just p� grund av avst�ndet. �vernattning+resa+biljetter �r p� tok f�r mycket pengar f�r n�gon som jag inte �r stort fan av. Hade jag bott i 08-land eller n�gonstans i n�rheten, vilket m�nga fr�n detta forum g�r, hade jag dock inte tvekat.

Posted by fede on Apr-12-2006 09:32:

vilka f�r man se imorron d�?

Posted by Dragon Kick on Apr-12-2006 09:43:

quote:

Marc Van Linden & Yoji

N�, men jag ska s�klart dit med n�gra amigos, ses d�r gott folk!

Posted by Pjox on Apr-12-2006 13:50:

quote:

Jag kommer

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »