TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sverige vs. Finland - Vilka vinner hockeyfinalen på söndag ???
Pages (3): « 1 [2] 3 »
YES 3 - 2 !!!!!!!!!11111oneoneone
haha fan i 10 sekunder 
genialt 
JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3-2 NU AV NIKLAS LIDSTRÖM!!!!!!!!!!!!!
FYFAN VILKEN JÄVLA ÖPPNING AV SVERIGE I 3E!!!!!!
Nä, nu orkar jag för fan inte kolla mer, jävla kuk finland
Först spelar vi skitbra i all matcher, men så fort "storebror" Svea Rike ställs på andra sidan rinken så förvandlas våra spelare till gåsridande mongoloid zigenare
Jaja, tur att man är halv svensk då, blir guld för mig hursomhelst
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
IN YOUR FACE SOUMI LAJNINENINEN
3 - 2 OS-GULD TILL SVERIGE
Fy fan va spännande !
SVERIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111
OS GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
| quote: |
| Originally posted by zoric SVERIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111 OS GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
| Originally posted by SteveTranz4ever JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IN YOUR FACE SOUMI LAJNINENINEN 3 - 2 OS-GULD TILL SVERIGE Fy fan va spännande ! |
Jag lider med Finland! Teemu såg fruktansvärt bedrövad ut. Frågan är om Sverige egentligen var värd sitt guld efter sitt uppförande i matchen mot Slovakien...
Härligt med guld!
Sista minuten var typ så här:

| Originally posted by SteveTranz4ever JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IN YOUR FACE SOUMI LAJNINENINEN 3 - 2 OS-GULD TILL SVERIGE |
| Originally posted by Aendy Jag lider med Finland! Teemu såg fruktansvärt bedrövad ut. Frågan är om Sverige egentligen var värd sitt guld efter sitt uppförande i matchen mot Slovakien... |
nu ska vi vara lite allvarliga.
var sverige värda sitt guld: ja, trots den tvivelaktiga taktiken mot slovakienmatchen.
var det en bra match: nej, absolut inte, sista perioden var bra men, matchen blev aldrig bra för finland vaknade aldrig. en bra match är en där bäda spelar fint, det är ingen abslolut dominant i matchen och där inte utvisningar styrde matchen.
finland som har spelat helt perfekt i hela turneringen lät sig sjunka ner till det svenska tempot, varför då? varför åker man ner och sover direkt. det bevisades i första period då finland spelar i nummerärt överläge men det är sverige som har kontrollen. vad hände?
det finska målet var ett som gjordes med MYCKET tur och finland visste knappt själv vad som hade hänt. det är frågan om dom visste vad som skulle hända senare? knappast. sverige spelade trots vad kommentatorerna sa inte så bra, dom kunde ha spelat bättre. om man ska ta kommandot, då tar man fan kommandot och inte lallar runt.
andra perioden spelar sverige rätt så ok, men finland vaknar äntligen upp, hur tänker man. genom dåliga & onödiga utvisningar av sverige som gjordes av temporärt uselt spelplanerande. det har varit så genom hela turneringens gång. utvisningarna bestämmde kontrollen och riktingen i matchen. sen att finland tappar den kontrollen dom temporärt hade var inte nån chock eftersom dom aldrig skulle ha nån chans, dom växlade aldrig tempot, så sverige tryckte ner finland ner till deras tempo och finland sumpa sin chans.
sen kom tredje, här så vaknar finland up på allvar
efter ett svenskt 3-2 mål. och när det målet borrat in i skallen att, "nu är det kört" så var finland tvunget att vakna, och när sista minuterna kom så kom desperationen. men det gick inte. det var kört från första början.
nu tänker ni, är du inte glad. jo, men jag kunde blivit gladare om det hade varit en bättre match. det är inte kul när motståndaren bara lägger sig ner och lallar för att man själv lallar.
jag kände synd för en spelare. selänne, denna kämpe & enormt talangfulle spelare som tack vare ett lag som inte visste vad dom skulle göra missade sin chans att vinna nåt riktigt stort.
att säga att vinna ett vm-guld i hockey är stort är inget annat än ett skämt, den spelas för ofta, den har blivit degraderad rejält nuförtiden.
men nu ska jag dricka lite guiness och skrika osguld som vilken annan bärsvenne!
Fuskare, ni är inte bättre än zigenare när det kommer till moral
| Originally posted by Dragon Kick Fuskare, ni är inte bättre än zigenare när det kommer till moral |
Suck. Om nu Sverige var så sämst och inte värda sitt guld, varför slog inte Finland oss då? Man ska vinna matcherna där det gäller.
Dom åkte fan runt i bilar och viftade med flaggor på byn när jag var ute efter matchen. Baaaallt 
Dålig förlorare 
| Originally posted by Mr.Mystery You're going down, bitches ![]() |
SÅ JÄVLA HÄRLIGT !!!! TRE KRONOR ! så jävla härlig match och turnerning, tack grabbar!
och man blir så jävla pissig på alla jävla töntar som klagar på att Sverige spela som man ska mot Slovakien, tur är ju att det bara är sånt folk som inte själva kan nåt om idrott eller huvudtaget sysslat med en idrott, va ju skitsamma va ni tycker, ingen bryr sig ju direkt om eran åsikt.

ÄCKLIGT GOA BILDER !!
fyfan så bra man har mått idag, fast man dog ju fan av nervösitet sista minuten där 
det här är den största händelsen i Svensk idrott sen OS 94 och VM i fotboll samma år, och kom ihåg att då Sverige vann OS senaste så gick det ju bra i fotbolls VM samma år 
Henrik Lundqvist ska fan ha bragdmedaljen. Vilken insats den sista perioden. Tack vare hans benparad så tog man guldet!
Att han är en reko kille utanför isen gör inte saken sämre.
HENKE FTW!!!!
2 centimeter räddade han Sverige med idag
| Originally posted by SteveTranz4ever Mogna lite nu och va inte så dålig förlorare ! It's only a game ! |
Det är absolut ok att avreagera sig, det gör jag jämt när det lag jag håller på förlorar. Men att attackera andra är inte ok 
bigUPS Mats Sundin 
Man kan säga vad man vill om Tre Kronors spel denna turnering, men fan vad kul att den "gyllene generationen" lyckades tillslut!
Tror nog att hela svenska folket unnade grabbarna detta 
Sen att Selänne, Koivo och resten av finnarna är ruskigt besvikna efter det spel dom presterat genom hela turneringen. Dom hade ju aldrig legat under i en match.
Detta rankar jag som det största jag upplevt i svensk idrottsväg!
Jag kan glatt erkänna att tårarna inte var långt borta efter slutsignalen.
Bronset i fotbolls-VM 1994 är väl större rent sportsligt kanske men då var jag endast 13 år och uppskattade väl inte sportögonblick på samma sätt då.
FY FAN VAD SKÖNT!
HEJJA SVERIGE