TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Mondiale politiek en geschiedenis
Pages (3): « 1 [2] 3 »

| quote: |
Originally posted by eieregooie |

research leert dat het maximum aantal leden van de NSB (ooit) in 1942 op 100.000 lag.
| originally published by VecIP. Niet-aanhangers van de NSB minachten de partij vanwege hun samenwerking met de bezetter. Toch neemt het aantal leden tot 1942 toe. De partij groeit tot 100.000 leden. |
Amerikanen zullen best aardig zijn, zolang ze maar niet overdreven gaan doen...dan heb ik een hekel aan ze
het is vrij simpel:
99,9 % van alle yanken die ik heb mogen ontmoeten, waren stuk voor stuk erg aardig. zouden zelfs vrienden kunnen zijn.
ditzelfde geldt ook voor ADO supporters: one-on-one zijn ze erg aardig, aimable zelfs.
het wordt pas vervelend als ze kuddes gaan vormen die niet meer individueel denken, maar meegaan als schaapjes in de richting die 1 slimmerd aangeeft.
| Originally posted by ZZandirt het wordt pas vervelend als ze kuddes gaan vormen die niet meer individueel denken, maar meegaan als schaapjes in de richting die 1 slimmerd aangeeft. |
De enige plek in de VS die niet wereldvreemd is heet New York
| Originally posted by ZZandirt 'Vergeet niet dat geweld in een koloniale natie als de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld is. We verliezen al gauw uit het oog, dat de Amerikanen een heel volk hebben uitgemoord om hun land te veroveren en dat ze onmiddelijk bereid zijn hetzelfde te doen in om het even wel ander deel van de wereld. Een mengsel van Ondernemingslust, barbarendom [belgisch.. ik zou kiezen voor barbaarsheid (sh)], rauwheid, padvinderij, zucht naar avontuur, machismo, cowbowmentaliteit, gek zijn op vuurwapens, enzovoort.' |
Waren dit eigenlijk niet de europeanen die Amerika hadden ontdekt en zich in het nieuw ontdekte land gingen vestigen?
Het waren de Hollanders die er als eerste nederzettingen bouwden en er handel dreven met de Indianen. De Engelsen ruilden dit stuk land met Suriname en begonnen zich in de loop der tijd 'Amerikaan' te voelen. De Spanjaarden werden richting Mexico verdreven. Na de (burger)oorlog met Engeland werd Amerika onafhankelijk en begon de drang tot landjepik richting The New Fronteer. Mede dankzij de technische ontwikkelingen als de telegraaf en spoorwegen was binnen de kortste keren de hele VS verdeeld en de laatste Indianen in reservaten opgeborgen.
De rest van de nationaliteiten (Italianen, Chinezen) kwamen pas begin 20e eeuw.
Originally posted by magrec Waren dit eigenlijk niet de europeanen die Amerika hadden ontdekt en zich in het nieuw ontdekte land gingen vestigen? |
Ach ja, nu zijn het de Amerikanen en over 100-200 jaar zijn het de Chinezen. De onvermijdelijke 'downfall' van een hegemonie zorgt ervoor dat een volgende wereldmacht het over kan nemen. Azi� heeft wat dat betreft de beste papieren.
Tegen die tijd zijn we allemaal dood en ben niet van plan kinderen te verwekken die dit mee gaan maken 
| Originally posted by Djeebie over 100-200 jaar zijn het de Chinezen. |
Ik heb die periode ook erg ruim genomen inderdaad, want je weet maar nooit. Misschien maken wij het zelfs nog wel mee op onze ouwe dag, maar ik denk het niet eigenlijk.
Het is in ieder geval te hopen dat de 'macht' een beetje vreedzaam wordt overgedragen en dat het geen toestand met atoom - en biologische wapens wordt.
| Originally posted by Djeebie Ach ja, nu zijn het de Amerikanen en over 100-200 jaar zijn het de Chinezen. De onvermijdelijke 'downfall' van een hegemonie zorgt ervoor dat een volgende wereldmacht het over kan nemen. Azi� heeft wat dat betreft de beste papieren. |
| Originally posted by Muppy volledig mee eens... |
| Originally posted by ZZandirt volledig mee oneens... chinezen zullen het noooit worden... |
Hoe dan ook, the Asians are coming 
| Originally posted by Djeebie Hoe dan ook, the Asians are coming |
| Originally posted by jp Tegen die tijd zijn we allemaal dood en ben niet van plan kinderen te verwekken die dit mee gaan maken |
| Originally posted by ZZandirt daar zit een (klein) beetje meer waarheid in.... maar japan's economie is binnen 45 jaar ingestort (vraag elke geoloog), chinezen zullen zichzelf wel uitroeien in een gevecht om taiwan met rusland / USA (ben ik blij dat we daar geen nato-verplichtingen hebben. "beschaving" as we know it now, zal over 100 jaar niet meer bestaan.. Einstein riep al:"kweenie hoe ww3 wordt uitgevochten, maar ww4 met knuppels en speren." daar komt bij dat datgene wat wij de natuur noemen een evenwicht is, zooo groot dat een nietig iets als de mens daar geen enkele invloed op uit kan (en zal) oefenen.... (een klein voorbeeldje... het gemiddelde virus (kleiner dan een micron) is sterker dan de mens (en dier). ik hoorde laatst een "wetenschapper" (nasa, dan weet je het wel) roepen "dat alle leven begint met water" (kots!!) ik durf te roepen dat er duizenden lifeforms bestaan in het heelal die geen water nodig hebben.... prove me wrong please.... als we praten over de aarde dan is cyclisch denken een noodzaak... niet lineair... |
| Originally posted by Muppy Hmm de kans is groot dat Japan zn eigen economie opblaast |
japan sleurt USA (en dus EU als we afhankelijk blijven) mee....
| Originally posted by ZZandirt ghehe geologie is iets anders... aardbevingen etc... enn.... (weinigen weten dit japan sleurt USA (en dus EU als we afhankelijk blijven) mee....daar zit nogal wat yen in bonds enzo |
| Originally posted by Muppy ik ben ook geen geoloog, maar ik voelde me wel vrij om er op te reageren... |
Trouwens een interessant boek om te lezen is: 'Utrecht aan Zee'
Gaat er over hoe de wereld ingedeeld gaat worden als de natuur eens flink zn best gaat doen op de aarde.