TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- U vraagt, wij maken : BETA Anthem 2006
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by pooley on Apr-12-2006 07:59:

kan micha gelijk geven, vind dit maar wat flauwtjes, het vorige had wel iets meer.

Posted by Xilver on Apr-12-2006 08:13:

Zeker niet slecht, maar waarom het Beta Anthem vervangen? Dat was een fantastische plaat, en IMHO toch zeker niet aan vervanging toe.

Voor mij blijft Plus Ultra de echte Beta Anthem, sorry. Dit is goed, maar niet de naam Beta Anthem waardig, daarvoor was de vorige veel beter

Posted by Xilver on Apr-12-2006 08:39:

Gert kwam met een nice idee. Waarom release je de oude Beta Anthem niet online, met enkele nieuwe remixes van onze bekende Beta's, zoals Airwave en Jonas Steur. Als zij dit zien zitten natuurlijk, kan me wel voorstellen dat ze een druk schema hebben.

Posted by Bertn on Apr-12-2006 09:23:

quote:
Originally posted by Xilver
Gert kwam met een nice idee. Waarom release je de oude Beta Anthem niet online, met enkele nieuwe remixes van onze bekende Beta's, zoals Airwave en Jonas Steur. Als zij dit zien zitten natuurlijk, kan me wel voorstellen dat ze een druk schema hebben.

of MIKE?

Posted by Real on Apr-12-2006 09:26:

En met een Icone Remix 2006, z�nder dolfijngeluidjes.

Posted by Jasperovitsj on Apr-12-2006 11:09:

En allemaal gratis en voor niks zeker?

Posted by Push2005 on Apr-12-2006 11:30:

nee jong; die dolfijn geluidjes zijn cool

en vergeet Fred Baker ook nie te vragen h�

Posted by Vishnu on Apr-12-2006 11:35:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
En allemaal gratis en voor niks zeker?

Why not?
Als een producer een remix maakt voor een andere (bekende) producer, wordt die daar toch ook niet voor betaald (of vergis ik mij)?
De remixers krijgen toch gewoon hun deel van de opbrengst via de (online) verkoop van de (online) release, da moet maar genoeg zijn.
EN tis dan nog eens voor de Beta's

Posted by Bertn on Apr-12-2006 11:43:

ik dacht dat remixes gemaakt werden voor een vast bedrag.

Posted by domineesje on Apr-12-2006 11:45:

quote:
Originally posted by Bertn

en aangevraagd door producer zelf, ,anders geen remix

Posted by Vishnu on Apr-12-2006 11:48:

quote:
Originally posted by Bertn

Zou wel kunnen, ik zeg het, ben er niet zeker van, maar heb altijd gedacht dat dat dikwijls gewoon vriendendiensten zouden zijn (zeker binnen het zelfde label). Of stel dat ge een remix gereleased krijgt van een track van uw idool, kan me inbeelden dat er velen dat gratis en voor niks zouden willen doen! Then again, I can be wrong

Posted by domineesje on Apr-12-2006 12:19:

quote:
Originally posted by Vishnu
kan me inbeelden dat er velen dat gratis en voor niks zouden willen doen! Then again, I can be wrong

wat met hun rechten dan????

hebben jullie niet teveel fantasie?

Posted by Vishnu on Apr-12-2006 12:28:

quote:
Originally posted by domineesje
wat met hun rechten dan????

hebben jullie niet teveel fantasie?

Ik heb het over het maken van de remix zelf he, niet over de opbrengst van de verkoop achteraf (daar hebben ze uiter��rd recht op).

Over die vaste vergoeding voor een remix had ik geen weet.. Maar om dat niet te weten heb je imo niet veel fantasie nodig
Ik had er graag over verder gediscussieerd maar mn witte gevleugelde draak komt me net oppikken om naar het Elfenbos te vliegen

Posted by Blue Sky 99 on Apr-12-2006 12:50:

Begin deed me onmiddelijk denken aan "Michael Lanning - Sacred Geometry (Feral Code Remix)" ... meer commentaar volgt later, nog een paar keer nauwkeuriger beluisteren

Posted by TOR on Apr-12-2006 19:56:

quote:
Zeker niet slecht, maar waarom het Beta Anthem vervangen?

Check first post. De vraag bestond.

quote:
Voor mij blijft Plus Ultra de echte Beta Anthem, sorry. Dit is goed, maar niet de naam Beta Anthem waardig, daarvoor was de vorige veel beter

Om eerlijk te zijn, ik ben die zo beu als koude pap. En nieuwe remixes zouden het greintje van leven die er nog inzit volledig weghalen ipv er nieuw in te blazen.

Jonas wil ik best een pm sturen voor Englobe.. zijn sound zou de track zeker een extra cachet geven en die mss volledig anthem-waardig maken (ik heb de indruk dat de mensen vooral vallen over de Schulz-sound). We kunnen hem natuurlijk enkel vragen als we de zekerheid hebben dat hij op de affiche staat in juli, anders heeft het weinig zin natuurlijk. De vraag is idd ook of hij het gratis en voor niets wil doen zoals Wim indertijd.

Wim zelf is hors de question.

Posted by Jasperovitsj on Apr-12-2006 21:12:

quote:
Originally posted by TOR
We kunnen hem natuurlijk enkel vragen als we de zekerheid hebben dat hij op de affiche staat in juli, anders heeft het weinig zin natuurlijk.

Nog 2 weken geduld

Posted by Icone on Apr-13-2006 15:31:

Hey Jack & Kev,

puike productie, melodietjes en drums/baslijnen zitten goed in de mix. Het is helaas niet helemaal mijn stijl, beetje teveel 'belletjes' en squares... Maakt hem een beetje 'awkward' voor mij

Kwil gerust wel een Icone Remix proberen; tot wanneer hebben jullie nog ervoor? Laat me gerust iets weten (midi file is welkom). Ik moet daar niets voor hebben hoor, voor de BeTA's is dat gratis

Greetz,
Wim

PS: een remix wordt idd oftewel met een vast bedrag uitbetaald (een 'remix fee', als 'kost' berekend op de originele plaat), oftewel met royalties en een kleiner vast bedrag, oftewel met een zeer hoge royalty rate op de verkoop. Dat zijn degene die ik tot nu toe al ben tegengekomen

Posted by mrcanon on Apr-13-2006 15:55:

quote:
Originally posted by TOR

Jonas wil ik best een pm sturen voor Englobe.. zijn sound zou de track zeker een extra cachet geven en die mss volledig anthem-waardig maken (ik heb de indruk dat de mensen vooral vallen over de Schulz-sound).

Wat is er nu mis aan de Schulz-sound? Ik vind dit juist een enorm goe nummer. OK, ieder zijn smaak natuurlijk. Persoonlijk vind ik dit heel sterke plaat.

Posted by Blue Sky 99 on Apr-13-2006 16:47:

quote:
Originally posted by Blue Sky 99
Begin deed me onmiddelijk denken aan "Michael Lanning - Sacred Geometry (Feral Code Remix)" ... meer commentaar volgt later, nog een paar keer nauwkeuriger beluisteren

Heb hem ondertussen al verschillende keren beluisterd, dat geluidje heeft echt wel veel weg van die Sacred Geometry remix, ik weet niet of jullie dat zelf al opgevallen was, nuja voor mij geen probleem hoor, bovendien zullen er weinig mensen zijn die deze track kennen

Het is niet helemaal mijn ding maar dat wil niet zeggen dat het geen goeie track is ... het ligt idd wat in de lijn van de Schulz-sound zoals sommige al aangaven maar voor mij overstijgt hij toch het niveau van de gemiddelde *mcprogplaat*.

In ieder geval is er zeker een goede basis voor een vette remix, liefst met minder belletjes dan en een vette break

Posted by Jasperovitsj on Apr-13-2006 17:17:

quote:
Originally posted by Blue Sky 99
het ligt idd wat in de lijn van de Schulz-sound zoals sommige al aangaven maar voor mij overstijgt hij toch het niveau van de gemiddelde *mcprogplaat*.

.

Het heeft inderdaad wel net dat ietsje meer. Een iets tragere versie zou ik zelfs met plezier in m'n eigen sets draaien.

Posted by TOR on Apr-13-2006 18:09:

Wim, je verrast me

We zorgen ervoor dat we dit weekend een remix pack klaar hebben (midi + gezangen + mss nog wat andere geluiden), dan zien we nog wel wie we contacteren In mijn hoofd klinkt een Icone remix iig al erg vet, maar we wilden je niet nogmaals lastigvallen

Sacred Geometry, dat zal idd onbewust geweest zijn, want het is voor ons beiden al een eeuwigheid dat we die nog gehoord hebben, lol. We zullen dat es verder moeten uitspitten..

Posted by domineesje on Apr-14-2006 06:46:

Posted by Jakhira on Apr-16-2006 07:50:

Blue Sky : al je het hebt op die fluit, die is eigenlijk hetzelfde als in die remix, maar daar trok ik mij niks van aan

LPG : yep het werkt

Posted by Zehra on Apr-16-2006 14:19:

zalige vocals

Posted by Real on Apr-16-2006 14:50:

Waar

Die tribal shizzle ofwa?

Pages (3): « 1 [2] 3 »