TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Det här med att ThePirateBay stängdes...
Pages (2): « 1 [2]
Dem undersöker fortfarande sevrarna som dem beslagtog från PRQ, dem skriver att dem inte vet hur lång tid det kommer ta. Är informationen krypterad, ja då säger det sig själv att det lär dröja. Dem har inte upphovsrättskyddat material på sina servrar (säger dem), däremot skulle dem kunna bli åtalade för medhjälp, men knappast mer än så.
Videoupptagning från razzian: http://www.youtube.com/watch?v=30HF-m_I6yY
Sen det där med World Wide Hackers var lite roligt. Finns dem ens?
hemsidor med enkel javascript upplagd på freewebs... jomen 
| quote: |
| Kort efter anmälan satte Säpo ihop ett team med it-poliser som nu ska jaga de hackers som släckte hemsidan och utreda hur det gått till. I styrkan finns it-experter från Säpo, Rikspolisstyrelsen och Rikskriminalpolisen. |
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew Tycker inte att det finns någon anledning att skylla på USA när vi nu faktiskt är en självständig stat... |
| quote: |
| Originally posted by Vizay hur kan du vara så säker? Enligt vissa källor är det USA som har utövat påtryckningar mot svenska regeringen om att något måste göras med TPB. Enligt regeringen själva så har USA ingenting med saken att göra. Vem som har rätt återstår att se men man bör nog inte avskriva några anledningar så lättvindigt än så länge. |
ja men om USA utövat påtryckningar innan dom nu gjorde tillslaget så ser du väldigt illa ut. vare sig dom hade bestämt sig eller ej så kommer det se ut som att USA ligger bakom. Get it?
Har ingenting att göra med att sverige är ett eget land, det kommer ändå framstå som att svenska regeringen går USA's ärenden.
| quote: |
| Originally posted by Vizay ja men om USA utövat påtryckningar innan dom nu gjorde tillslaget så ser du väldigt illa ut. vare sig dom hade bestämt sig eller ej så kommer det se ut som att USA ligger bakom. Get it? Har ingenting att göra med att sverige är ett eget land, det kommer ändå framstå som att svenska regeringen går USA's ärenden. |
absolut, var det jag menade. Vår regering framstår som tafatt och lam i ett sånt läge. (som så många gånger annars)
Kan ju bara jämföra med tsunamikatastrofen.
För sverige tog det flera dagar att komma till ett beslut om man skulle skicka ett plan eller inte, i Italien gick deras utrikesminister (tror det var han) direkt till berlusconi å bad om ett plan för att flyga dit och hämta hem italienare, fick tillstånd direkt samma sekund!
| quote: |
| Originally posted by Vizay absolut, var det jag menade. Vår regering framstår som tafatt och lam i ett sånt läge. (som så många gånger annars) Kan ju bara jämföra med tsunamikatastrofen. För sverige tog det flera dagar att komma till ett beslut om man skulle skicka ett plan eller inte, i Italien gick deras utrikesminister (tror det var han) direkt till berlusconi å bad om ett plan för att flyga dit och hämta hem italienare, fick tillstånd direkt samma sekund! |
Hoppas hursomhelst att sanningen kommer fram i det här fallet, känns som det finns mycket skummt. Kul att integritet/polismakt/etc kommer upp i en dager så det blir lite debatt om alla ändringar vi gjort i vårat rättsystem dom senaste åren...
Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.