TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Val van het Kabinet ....!!!
Pages (2): « 1 [2]

Posted by magrec on Jul-01-2006 07:10:

quote:
Originally posted by @win
Daar bedoel ik mee dat je mensen kansen geeft om deel te nemen aan alle segmenten in de samenleving. Wannneer mensen kansen krijgen stijgt de welvaart in ons land en dan kunnen de rijkeren op termijn ook minder belasting gaan betalen.

Dat is wel hele simpele economie want om meer mensen kansen te geven moet er werk zijn, meer werk is er vooral wanneer de economie het goed doet. Ik snap ook niet wat je bedoelt dat mensen meer kansen moeten krijgen?? Kansen in deelname samenleving? Volgens mij is daar nu al kans genoeg voor.

Posted by @win on Jul-01-2006 22:18:

quote:
Originally posted by magrec
Dat is wel hele simpele economie want om meer mensen kansen te geven moet er werk zijn, meer werk is er vooral wanneer de economie het goed doet. Ik snap ook niet wat je bedoelt dat mensen meer kansen moeten krijgen?? Kansen in deelname samenleving? Volgens mij is daar nu al kans genoeg voor.

Ik bedoel dat je de kansarmen wel naar de kansen toe moet leiden. Het is gebleken dat dat voor henzelf moeilijk is, dus vandaar.

Posted by Teknikol on Jul-02-2006 08:16:

quote:
Originally posted by @win
Zolang rood nu naar weer een kans krijgt! En dan bedoel ik een kabinet met PvdA, maar zonder de SP!

Ik ben juist z��r benieuwd wat er zou gebeuren als de SP overmacht krijgt ten opzichte van de andere (huidige, grote) partijen. Marijnisen is een leider, maar misschien toch te autoritair en idealistisch. In een coalitie met andere partijen zie ik het persoonlijk beter in dan met Jan Peter "Skateboard" en "Charisma" Balkenende. Ten opzichte van het buitenland, maar vooral ook als Nederland op zichzelf. Balkenende vond het buitenlandse beleid bijzonder belangrijk, terwijl de problematiek momenteel qua leefsfeer in het binneland ligt. De optrekkenende economie is voor de doorsnee Nederlander nog niet voelbaar, maar dat kan komen. Het is Balkenende zijn verdienste niet in ieder geval, onthoud dat aub!!!!!

Posted by magrec on Jul-02-2006 08:33:

quote:
Originally posted by Teknikol
Ik ben juist z��r benieuwd wat er zou gebeuren als de SP overmacht krijgt ten opzichte van de andere (huidige, grote) partijen. Marijnisen is een leider, maar misschien toch te autoritair en idealistisch. In een coalitie met andere partijen zie ik het persoonlijk beter in dan met Jan Peter "Skateboard" en "Charisma" Balkenende. Ten opzichte van het buitenland, maar vooral ook als Nederland op zichzelf. Balkenende vond het buitenlandse beleid bijzonder belangrijk, terwijl de problematiek momenteel qua leefsfeer in het binneland ligt. De optrekkenende economie is voor de doorsnee Nederlander nog niet voelbaar, maar dat kan komen. Het is Balkenende zijn verdienste niet in ieder geval, onthoud dat aub!!!!!

Wie zijn verdienste is het dan wel?Een groot deel van het beleid van dit kabinet was gebaseerd op het verbeteren van de economie door o.a. loonmatiging. Remember de acties van de fnv...

Posted by Rubenderonde on Jul-04-2006 11:54:

Er is afgelopen kabinet een hoop gebeurd. Wel te begrijpen dat dit allemaal aan de gang is, er moet immers naar te toekomst gekeken worden i.v.m. de vergrijzing. Het is onmogelijk voor ons (generatie die nu net de arbeidsmarkt op is gegaan) die zorgkosten te gaan dragen.

Het ligt dan ook dit in de lijn van verwachting dat alles over 10 jaar niet meer te betalen is (red. zorgverzekering zal wel stijgen naar minimaal 200 per maand in een aantal jaar) benzine van 2,00 (kwartje van kok waar ben je, we hebben inmiddels de duurste benzine in de wereld) etc. etc.

Als je kijkt hoe het allemaal in Noorwegen is geregeld.. Schijt hebben aan de Europesche Unie (lidmaatschaps geld gooi je allemaal zonder pardon de oostblok in , aaaaaaaalstublieft, terwijl de armoede hier de spuigaten aan het uitgroeien is) Ze zitten daar op een enorme hoeveelheid olie en gas en de economie is gezond!! Als je nagaat dat studeren aan de universiteit ed. gewoon GRATIS is!! Dat is nog eens investeren in de toekomst!

Het is allemaal triest om te zien hoe politici popsterrenstatus hebben, maar dat is in elk land zo, net als met campagnes. Dit kabinet heeft moeite met prioriteiten stellen. Het is bizar dat een heel kabinet die een knalsalaris hebben zo veel tijd investeren in een zinloos debat als dat van Hirsi ali, en vervolgens een dag erna voor lutelle duizenden euros pompen in een jaarlijkse barbecue!

Zodra mijn vriendin klaar is met haar studie zeg ik bonjour en vertrek naar een ander land, waar de jeugd van nu w�l een toekomst heeft.

Posted by magrec on Jul-04-2006 12:23:

quote:
Originally posted by Rubenderonde
Er is afgelopen kabinet een hoop gebeurd. Wel te begrijpen dat dit allemaal aan de gang is, er moet immers naar te toekomst gekeken worden i.v.m. de vergrijzing. Het is onmogelijk voor ons (generatie die nu net de arbeidsmarkt op is gegaan) die zorgkosten te gaan dragen.

Het ligt dan ook dit in de lijn van verwachting dat alles over 10 jaar niet meer te betalen is (red. zorgverzekering zal wel stijgen naar minimaal 200 per maand in een aantal jaar) benzine van 2,00 (kwartje van kok waar ben je, we hebben inmiddels de duurste benzine in de wereld) etc. etc.

Als je kijkt hoe het allemaal in Noorwegen is geregeld.. Schijt hebben aan de Europesche Unie (lidmaatschaps geld gooi je allemaal zonder pardon de oostblok in , aaaaaaaalstublieft, terwijl de armoede hier de spuigaten aan het uitgroeien is) Ze zitten daar op een enorme hoeveelheid olie en gas en de economie is gezond!! Als je nagaat dat studeren aan de universiteit ed. gewoon GRATIS is!! Dat is nog eens investeren in de toekomst!

Het is allemaal triest om te zien hoe politici popsterrenstatus hebben, maar dat is in elk land zo, net als met campagnes. Dit kabinet heeft moeite met prioriteiten stellen. Het is bizar dat een heel kabinet die een knalsalaris hebben zo veel tijd investeren in een zinloos debat als dat van Hirsi ali, en vervolgens een dag erna voor lutelle duizenden euros pompen in een jaarlijkse barbecue!

Zodra mijn vriendin klaar is met haar studie zeg ik bonjour en vertrek naar een ander land, waar de jeugd van nu w�l een toekomst heeft.

Studeren is dan mischien wel gratis in noorwegen, je betaalt daar weer veel meer geld voor andere zaken. eten, drinken en een woning. Ik geef toe studeren zou voor iedereen mogelijk moeten zijn en investeren in het onderwijs is naar mijn mening de beste investering die er is maar gratis is denk ik niet mogelijk daar voor is het aantal studenten in Nederland te groot t.o.v een land als Noorwegen. .

Posted by Rubenderonde on Jul-04-2006 12:31:

Dingen zijn duurder, maar in verhouding met het loon niet.
Voorbeeld (mijn vriendin is Noorse): zij was 18 jaar en werkte bij de post, naast school een bijbaantje. In Nederland, mijn neefje (21 jaar) doet dat nog steeds.

Zijn loon in nederland: �6,55 p/u
Mijn vriendin haar loon: 130 NOK (�16,00) per uur.

Bovendien, buiten de grote steden (Oslo, Bergen etc) is het wonen echt niet duur. Koophuizen vanaf �75.000 is niet een uitzondering

Qua inwoners, daar heb je gelijk mee. Maar dat is hier in Nederland ook wel een soort van eigen schuld (onrascistische ondertoon!!)

Posted by magrec on Jul-04-2006 14:52:

16 euro p/u?? dat is een maand loon van 2500 euro. (40 uur p/w dan he)moet ik eerlijk zeggen dat ik dat een beetje moeilijk kan geloven voor een 18 jarige postbode.

Posted by Rubenderonde on Jul-04-2006 15:21:

Je hoeft het ook niet te geloven Ik vond het eerst ook sterk, maar ja het is echt zo!

Posted by Bailey on Jul-04-2006 17:09:

quote:
Originally posted by Rubenderonde

Sorry, maar dit is een beetje kort door de bocht mijns inziens. Noorwegen is ook geen eerlijk voorbeeld. Zoals je zegt zitten zij in een bijzonder luxe positie, met al hun Olie en Gas. Nederland heeft ook wel gas, maar in veel mindere mate. Zo meen ik te weten dat Noorwegen zelfs een reservepot van 150 miljard euro heeft uit olie opbrengsten. Dat is in NL ondenkbaar.

Het probleem is niet de Europese Unie. Wat zou er gebeuren als NL bijvoorbeeld uit de EU zou stappen (als het al mogelijk is). Dan zijn wij met onze export (80% van ons nationale inkomen) nog steeds afhankelijk van de EU landen, alleen kunnen we geen invloed meer uitoefenen op het beleid van de zelfde EU.

Het probleem is mijns inziens ook niet de uitbreiding. Natuurlijk kost het veel geld. Maar als die economi�n eenmaal op orde zijn, fungeren die weer prima als afzetmarkten voor onze export. Voor een land als NL is het juist erg lucratief dat er nieuwe landen meedoen. Maar ze moeten het natuurlijk niet overhaasten, wellicht is een pauze nu wel op z'n plaats.

En gratis studeren is prima. Dat is in meer Europese landen zo (Duitsland, Finland). Maar het is ook overal te zien dat het niet meer op te brengen is. In Duitland moeten ze bijvoorbeeld dit jaar voor het eerst betalen (geloof 500 euro per semester). In NL betalen we dan wel rond de 1300 euro, er komt natuurlijk ook weer geld terug via de Studiefinanciering en indirect de OV kaart.

Dat zijn mijn 2 centjes

Posted by John on Jul-05-2006 00:12:

het gemiddelde inkomen in noorwegen ligt boven de 38.000 euro per jaar. in europa doen alleen zwitserland en luxemburg het ietsjes beter (paar 100e per jaar meer).

ter vergelijking het gemiddelde inkomen in nl zit ergens tussen de 23-25.000e per jaar. vergelijkbaar met landen als duitsland en belgie.

dus dat van die postbode kan best kloppen.

verder is de situatie in nederland niet te vergelijken met noorwegen. zij hebben olie en gas en waterkracht, wij alleen een beetje gas (/me leest nu terug en ziet dat dat al gezegd is.) en een staatsschuld van een 215 miljard ofzo, misschien dat dat eens afbetaald moet worden voordat er straks een links kabinet weer met vette uitkeringen gaat strooien voor iedere kansarme persoon die het allemaal wel best vind (sorry dikke generalisatie maar het gaat ff om het principe).

gratis studie is trouwens ook niet alles, je ziet het nu al, allemaal van die aankutters die 6,7 of 8 jaar over hun studie doen. soms zal daar een reden voor zijn, maar vaak ook niet. kan je na gaan hoe het zal worden als het gratis is. ligt volgens mij aan de mentaliteit van de gemiddelde nederlandse student, maar das misschien een beetje offtopic

quote:
Het is bizar dat een heel kabinet die een knalsalaris hebben zo veel tijd investeren in een zinloos debat als dat van Hirsi ali, en vervolgens een dag erna voor lutelle duizenden euros pompen in een jaarlijkse barbecue!

zo'n knalsalaris hebben ze ook niet, gezien de verantwoordelijkheid die ze dragen en in verhouding tot het bedrijsleven.
dat ze hun tijd verdoen met dat hirsi ali/megan gedoe is idd zinloos.

oke bedtijd

Posted by eieregooie on Jul-05-2006 00:16:

Vergeleken met het bedrijfsleven verdienen ze idd maar een schijtje...

Posted by magrec on Jul-05-2006 08:54:

quote:
Originally posted by John
gratis studie is trouwens ook niet alles, je ziet het nu al, allemaal van die aankutters die 6,7 of 8 jaar over hun studie doen.

*voelt zich helemaal niet aangesproken* hahaha

Posted by John on Jul-05-2006 10:23:

quote:
Originally posted by magrec
*voelt zich helemaal niet aangesproken* hahaha

hahah ach, ik ben zelf ook zo..3 jaar en halfway

Posted by magrec on Jul-05-2006 11:37:

quote:
Originally posted by John
hahah ach, ik ben zelf ook zo..3 jaar en halfway

net afgestudeerd na 6 jaar

Posted by magrec on Jul-05-2006 11:37: