TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Is mode really a slang term from blowjob in swedish...
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by zoric on Jul-19-2006 22:32:

quote:
Originally posted by Jeremy H
Haha!
Jag kom fr�n Frankrike till Sverige i slutet p� 92.. skulle fylla 9�r S� nu har man �nd� bott h�r ett par �r...

Sj�lv(a)?

Bihać, BiH.

Samma �r som du, i slutet av Augusti.

Posted by benni on Jul-19-2006 22:34:

quote:
Originally posted by Jeremy H
Haha!
Jag kom fr�n Frankrike till Sverige i slutet p� 92.. skulle fylla 9�r S� nu har man �nd� bott h�r ett par �r...

Sj�lv(a)?

Reykjav�k Island, sommar '03

Posted by Laszlo on Jul-19-2006 23:19:

vafan, detta �r ju v�rsta blattest�llet - fler f�rstagenerationens invandrare h�r �n svenskar. Ska vi d�pa om SWETA till BLATTA?

Sj�lv kom jag hit 1988, vid sex �rs �lder. �r f�dd i den ungersktalande delen av Rum�nien, f�r omv�dlden mer k�nd som Transylvanien

Posted by SteveTranz4ever on Jul-19-2006 23:32:

quote:
Originally posted by Laszlo
vafan, detta �r ju v�rsta blattest�llet - fler f�rstagenerationens invandrare h�r �n svenskar. Ska vi d�pa om SWETA till BLATTA?

Sj�lv kom jag hit 1988, vid sex �rs �lder. �r f�dd i den ungersktalande delen av Rum�nien, f�r omv�dlden mer k�nd som Transylvanien

Det var d�rf�r man k�nde sig lite urholkad p� v�tska (l�s blod) n�r man vaknade dag 2 p� f�rra kryssen...

Posted by ScuL on Jul-19-2006 23:37:

quote:
Originally posted by benni
fast jag antar att skillnaden �r st�rre mellan svenska och holl�nska, �n isl�ndska och svenska.. s�.. plus att ScuL har aldrig bott innan i Sverige... bravo

det st�mmer bra..
jag b�rjade faktiskt med att l�ra mig lite ord s� tidigt som 1998 :P
s� jag var tidigare �n dig trots att jag har aldrig bott i landet hehe

folk brukar s�ga att det knappast h�rs att jag inte kommer fr�n Sverige s� det tar jag som ett stort komplimang

Posted by Cloudburst on Jul-20-2006 01:49:

Jag �r f�dd i Sverige men jag kan tala finska ist�llet (gissa varf�r). Talade bara finska mina f�rsta 3-4 �r sedan b�rjade jag l�ra mig svenska d� jag fick en svensk kompis n�r vi flyttade.

Sen s� talade jag kanske inte s� j�ttemycket det f�rsta �ret i livet kom jag p�.

Posted by iammesol on Jul-20-2006 02:52:

quote:
Originally posted by Aendy
The swedish word mode means fashion...

i know, i looked it up

quote:
Originally posted by zoric
You really love swedish iammesol

Men jag talar inte svenska

Posted by anuga on Jul-20-2006 03:08:

quote:
Originally posted by iammesol
i know, i looked it up

Men jag talar inte svenska

Dude, you need to visit Sweden!

Posted by lonne on Jul-20-2006 07:51:

Alright mate, I'll try to give you a brief explanation.
I know Sebastian through common friends and he tend
to use the term in each and every sentence.
However, there's no actual meaning of the word, as far as I am concerned.
Mode can be used for everything, like a nice female ass,
a sunny day, tasy food and so on...

I reckon you compare it to *forget about it*.

Posted by iammesol on Jul-20-2006 18:16:

quote:
Originally posted by anuga
Dude, you need to visit Sweden!

lol... why?

quote:
Originally posted by lonne
Alright mate, I'll try to give you a brief explanation.
I know Sebastian through common friends and he tend
to use the term in each and every sentence.
However, there's no actual meaning of the word, as far as I am concerned.
Mode can be used for everything, like a nice female ass,
a sunny day, tasy food and so on...

I reckon you compare it to *forget about it*.

ahhhhhh that makes sense! Thanks

Posted by anuga on Jul-20-2006 18:31:

quote:
lol... why?

Cause your a pratically a Swed already SweTA-in-Training

Posted by iammesol on Jul-20-2006 18:38:

quote:
Originally posted by anuga
Cause your a pratically a Swed already SweTA-in-Training

lol... I just love what the country produces. Or wait... I do have blonde hair... I do get burned easily... OMG NOOOOOOOOOOOOOOOO!

Posted by Ry Diggs on Jul-20-2006 19:28:

worst thread evar

Posted by anuga on Jul-20-2006 19:30:

quote:
Originally posted by Ry Diggs
worst thread evar

Cause?

Posted by iammesol on Jul-20-2006 19:44:

cuz he was the one that told me it was blowjob

Posted by anuga on Jul-20-2006 20:51:

quote:
cuz he was the one that told me it was blowjob

How wrong he was then

Posted by Pjox on Jul-20-2006 20:56:

Haha jag har daknat swe-ta. Man kan l�ra sig s� mycket on�digt och konstigt h�r.

Posted by jofawe on Jul-20-2006 21:25:

sj�lv �r jag svensk, svenska f�r�ldrar men efter lite snabb sl�ktforskning s� ser man att min mors sida h�rstammar i �sterike (sl�kten Mozart faktist) och min fars sl�kt �r fr�n spanien.. Det ni!

Posted by nils on Jul-21-2006 13:20:

quote:
Originally posted by jofawe
sj�lv �r jag svensk, svenska f�r�ldrar men efter lite snabb sl�ktforskning s� ser man att min mors sida h�rstammar i �sterike (sl�kten Mozart faktist)

haha inte illa! d� f�rv�ntar vi oss lite musik fr�n din del d�

jag �r f�dd i LA (amerikansk farsa), men vi fl�g hit efter bara n�got �r.. s� jag �r svensk. tycker jag.

quote:
n�r jag kom till sverige 2003 kunde jag endast s�ga hej hejd�

den �r cool! grymt att l�ra sig svenska s� fort. jag menar, isl�ndskan �r v�l inte s� pass 'svensk'?

Posted by ScuL on Jul-21-2006 13:38:

quote:
Originally posted by nils
jag menar, isl�ndskan �r v�l inte s� pass 'svensk'?

mer �n du tror. det �r bara mycket sv�rt att l�sa
jag har kollat lite p� nordiska spr�k. b�de norska och danska �r V�LDIGT l�tta n�r man kan svenska... det bara kr�ver lite sisu

far�erska och isl�ndska �r b�da v�ldigt sv�ra spr�k att l�sa men m�nga ord har sitt ursprung i danska och norska

Posted by Joe Nas on Jul-21-2006 14:01:

quote:
Originally posted by ScuL
mer �n du tror. det �r bara mycket sv�rt att l�sa
jag har kollat lite p� nordiska spr�k. b�de norska och danska �r V�LDIGT l�tta n�r man kan svenska... det bara kr�ver lite sisu

far�erska och isl�ndska �r b�da v�ldigt sv�ra spr�k att l�sa men m�nga ord har sitt ursprung i danska och norska

�r det inte snarare danskan och norskan som har m�nga ord fr�n isl�ndska. Isl�ndskan p�minner mycket om det spr�k alla i norden pratade under vikingatiden

Posted by ScuL on Jul-21-2006 14:27:

quote:
Originally posted by Joe Nas
�r det inte snarare danskan och norskan som har m�nga ord fr�n isl�ndska. Isl�ndskan p�minner mycket om det spr�k alla i norden pratade under vikingatiden

joa det s�gs att danska var ganska likt isl�ndska under den tiden fast p� kontinenten har spr�ket utvecklats och moderniserats och p� �erna (island/f�r�er) �r det n�stan likadant till gammla vikingspr�ket.
isl�ndska har fortfarande flera artikel och grejer som finns i tyska till.ex men inte l�ngre i swe/nor/dk

Posted by jofawe on Jul-21-2006 15:44:

quote:
Originally posted by Joe Nas

�r det bara n�got jag f�tt f�r mig, eller f�rst�r inte isl�nningarna svenska r�tt bra? Jag tr�ffade n�mnligen en isl�nsk tjej n�r jag var p� kreta f�r m����nga �r sen och hon pratade och f�rstod svenska..

Posted by benni on Jul-21-2006 16:02:

island �r ocks� ett av dom f� l�nder som bevarar spr�ket.. s� fort det kommer ett nytt internationellt ord i v�rlden s� d�per man om det p� island... det har man ocks� b�rjat med i norge.. dom kallar det nynorska.. j�vla h�rmare

personligen tycker jag att det finns m�nga nackdelar med det ocks�, eftersom v�rlden blir alltmer globaliserad, och eventuellt kan man inte uttrycka sig s� bra i andra l�nder, eller till utl�nningar i allm�nhet, fast samtidigt s� vill man bevara spr�ket s�klart (inte s� m�nga som pratar det ju)..

island �r f�r�vrigt ett v�ldigt isolerat land, som m�nga v�ljer att flytta ifr�n.. jag har ocks� f�r mig att tredje st�rsta "isl�ndska" staden �r K�penhamn... j�vligt m�nga har immigretat dit... det h�nder n�stan aldrig att jag g�r runt i k�penhamn utan att h�ra isl�ndksa ute p� gatan.

Posted by ScuL on Jul-21-2006 18:16:

quote:
Originally posted by jofawe
�r det bara n�got jag f�tt f�r mig, eller f�rst�r inte isl�nningarna svenska r�tt bra? Jag tr�ffade n�mnligen en isl�nsk tjej n�r jag var p� kreta f�r m����nga �r sen och hon pratade och f�rstod svenska..

jag har faktiskt ingen aning hur isl�ndska egentligen l�ter
kanske f�r testa att lyssna p� en isl�ndskt webradio eller n�got

quote:
island �r ocks� ett av dom f� l�nder som bevarar spr�ket.. s� fort det kommer ett nytt internationellt ord i v�rlden s� d�per man om det p� island...

I Syd-Afrika och Belgien g�r de detsamma.
Internationella ord som "computer" eller "keyboard" blir �vers�ttat.
F�rresten Svenskan g�r det samma med "dator" och "tangentbord". I NL anv�nder n�stan alla de befintliga Engelska ord f�r det.

Pages (3): « 1 [2] 3 »