TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Producers
Pages (3): « 1 [2] 3 »
ik ben ook begonnen met screamtracker.....8-bit samples hoera!
en latter zette ik stuff om van screamtracker naar fasttracker omdat die wel 16 bit hapte
okeeh eff een request voor alle producers etc.. ik ben nu op zoek naar 2 samples:
- zon opbouw.. die je vaak meemaakt in een nummer voordat de melody derin word gegooit.. shhhhhhht bang (kan het eff nie beter uitleggen)
hier heb ik een redelijke lange "shhhhhhttt" van nodig
- een lekker "techy" sampltje.. om het lekker te late beuken in de beats.. 
hopelijk kunnen jullie me helpen en kan ik verder met mijn track (ook al ben ik nog steeds nie helemaal tervreden met wat ik heb, de omslagen/toevoegingen van nieuwe samples zijn nog echt nie soepel genoeg)
een snareroll kun je t beste zelf bouwen met een mooie 909 snair
4 measures lang noten op alle 16en en dan volume (velocity meestal) laten klimmen van 0 naar 128 (eenvoudigste build up)
techy sample....iets specifieker mag ook 
| quote: |
| Originally posted by TimeportE okeeh eff een request voor alle producers etc.. ik ben nu op zoek naar 2 samples: - zon opbouw.. die je vaak meemaakt in een nummer voordat de melody derin word gegooit.. shhhhhhht bang (kan het eff nie beter uitleggen) hier heb ik een redelijke lange "shhhhhhttt" van nodig - een lekker "techy" sampltje.. om het lekker te late beuken in de beats.. ![]() hopelijk kunnen jullie me helpen en kan ik verder met mijn track (ook al ben ik nog steeds nie helemaal tervreden met wat ik heb, de omslagen/toevoegingen van nieuwe samples zijn nog echt nie soepel genoeg) |
| Originally posted by mido Ennuh over het algemeen zit die ook wel standaard in iedere digitale synthesizer...... |
dit zoek ik maar dan langer.. click hier | quote: |
| techy sample....iets specifieker mag ook |
idd een omgedraaide crash
of gewoon een microfoon bij de stortbak van de wc houden als je hebt doorgetrokken 
| ikzelf werk nu met reason and cubase |
| Originally posted by Kamaya Theoden: Heb je dat gekocht, gedownload, of wat. Ikzelf heb reason gedownload. Maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb de installatie-files (+/- 17 mb.) en de soundbank (+/- 520 mb.) maar als ik hem opstart dan blijft ie vragen naar de soundbank. (ik heb em er op cd'tje naast gehad (in m'n cd-rom drive) en gewoon als bestand in de directory van Reason)De soundbank is een "rfl" bestand (wat volgens mij wel klopt) enig idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen of wat ik mis of fout doe (behalve dan naar de winkel gaan)(waar koop je dat eigenlijk?) Alvast bedankt voor je hulp. De groeten. |

ik maak ook welles wat met reason...klinkt meestal (=altijd) zeer kut:S noem mezelf dus geen producer
download hiero mn laatste track... commentaar enzow mag hier

ik ga denk begin volgend jaar cursus volgen hoe je je eigen studio bouwt en leert beheersen en er muziek uit kan krijgen. de cursus kan je volgen in a dam en r dam. tis wel prijzig maar je leert er veel van
site van instelling die de cursus geeft
Ik ben tegenwoordig ook het een en ander aan het producen...effetjes kijken hoor dit nummertje is bijna af, ik zit te denken om er nog wat vette vocals in te tiefen en nog een aantal kleine effectjes, ohh ja ik heb dit nummer in een nogal stronken bui gemaakt. Waarom ik dat zeg kom je gauw genoeg 8ter
hmm het wil niet echt lukken om em te posten en ik ben nu te lui om uit te zoeken waarom niet. Dan maar een ander keertje![]()
hehe ik ben wel wat in fruity aant doen maar niet zo dat je 't produce kan noeme..

Jah, ik rommel ook wat met muziek ... eerst voornamelijk met fruityloops, maar dat hep ik ervangen door reason1 (binnekort reason2, woeiiii !!!)
Aangezien ik voornamelijk achter m'n 'slechte' pc zit die er nogal moeite mee heeft om meerdere modules tegelijk af te spele, en m'n 'goeie' pc midden in de huiskamer staat waar ik dus slechts oordopjes gebruik, klinkt de sound vaak erg BAGGER 
Ik doe ook mee aan de remix competitie, maar aangezien 't eind van de maand af moet zijn en ik slechts de beat, bassline en wat herrie hep, gaat me dat nie echt lukke denk ik ...
jah ik doe ook reason2, maar ik heb een probleempie...kweenie of het veel uitmaakt maar ik kan geen wafjes laden in die advanced sampler
herkenbaar voor iemand?
| Originally posted by Teknikol jah ik doe ook reason2, maar ik heb een probleempie...kweenie of het veel uitmaakt maar ik kan geen wafjes laden in die advanced sampler herkenbaar voor iemand? |
(bij mij werkt dat iig hehe)
goed nieuws mannen, ik heb weer eens wat tijd vrij kunnen maken om weer eens wat te produceren, ditmaal samen met een oude maat van mij.
we hebben wat van onze nummers op cd gezet en de demo naar buiten gestuurd.
op dezelfde dag nog belt Mish Helsloot om ons te vertellen dat hij weg is van wat nummertjes.
Nu staat er nog niets vast, maar ik ben heel positief.
| Originally posted by theoden goed nieuws mannen, ik heb weer eens wat tijd vrij kunnen maken om weer eens wat te produceren, ditmaal samen met een oude maat van mij. we hebben wat van onze nummers op cd gezet en de demo naar buiten gestuurd. op dezelfde dag nog belt Mish Helsloot om ons te vertellen dat hij weg is van wat nummertjes. Nu staat er nog niets vast, maar ik ben heel positief. |

weet iemand hoe ik aan reason 2 kan komen en dan heb ik het niet over in de winkel kopen

| Originally posted by John je moet dat ding deronder openen...en dan staat er een beetje linksbovein load sample...(zie plaatje) en dat is alles (bij mij werkt dat iig hehe) |
...laten we maar zeggen dak een zware schooldag achterde rug had
| Originally posted by theoden goed nieuws mannen, ik heb weer eens wat tijd vrij kunnen maken om weer eens wat te produceren, ditmaal samen met een oude maat van mij. we hebben wat van onze nummers op cd gezet en de demo naar buiten gestuurd. op dezelfde dag nog belt Mish Helsloot om ons te vertellen dat hij weg is van wat nummertjes. Nu staat er nog niets vast, maar ik ben heel positief. |

| Originally posted by basvh weet iemand hoe ik aan reason 2 kan komen en dan heb ik het niet over in de winkel kopen |

* je vraagt ff rond in je klas totdat je iemand vind die 't heeft, je geeft 'm 3cdees om 't te kopieren en je w8 'n week. Na de week wachten vraag je 'm hoe 't zit en hij zal je vertellen dat hij niet alleen de gekopieerde cdees kwijt is, maar ook z'n origineel ... arme hij. Je w8 weer 3 daagjes en besluit 't 'm nog maar es te vragen. Al heeft hij wel z'n origineel terug gevonden, jouw gekopieerde versie is nog pleite, dus je w8 weer 3daagjes. Nu met 'n wat minder vriendelijke toon vraag nogmaals naar de cdees ... Eureka !!! Hij heeft ze gevonden en belooft ze de volgende dag mee te nemen. Dat doet hij ook, 't zijn niet de cdees die jij 'm gegeven hept, maar 't werkt dus je klaagt niet.
Zow ben ik aan Reason2 gekome 
| Originally posted by Access * je vraagt ff rond in je klas totdat je iemand vind die 't heeft, je geeft 'm 3cdees om 't te kopieren en je w8 'n week. Na de week wachten vraag je 'm hoe 't zit en hij zal je vertellen dat hij niet alleen de gekopieerde cdees kwijt is, maar ook z'n origineel ... arme hij. Je w8 weer 3 daagjes en besluit 't 'm nog maar es te vragen. Al heeft hij wel z'n origineel terug gevonden, jouw gekopieerde versie is nog pleite, dus je w8 weer 3daagjes. Nu met 'n wat minder vriendelijke toon vraag nogmaals naar de cdees ... Eureka !!! Hij heeft ze gevonden en belooft ze de volgende dag mee te nemen. Dat doet hij ook, 't zijn niet de cdees die jij 'm gegeven hept, maar 't werkt dus je klaagt niet. Zow ben ik aan Reason2 gekome |
Naast draaien is producen toch egt wel n grote hobbie, meer kannik er niet over zeggen. Gewoon heerlijk om met muziek bezig te zijn