TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- house / club / groove
Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »
| quote: |
| Originally posted by Blue Sky 99 Wonderland Avenue - White Horse |
| Originally posted by Phortastic Jean Claude Ades Remix |
^ daar heb je wel een punt hehe 
| Originally posted by Transfusion Sander Kleinenberg - This is sensation |

Superfunk - Lucky star
Onlangs nog gekocht op plaat in den Bilbo, uberzalige plaat 
Marc Romboy vs. Stephan Bodzin - Atlas
Petter - Some Polyphony
Oxia - Domino
| Originally posted by DJ Zetski Marc Romboy vs. Stephan Bodzin - Atlas Petter - Some Polyphony Oxia - Domino |
groove wordt door velen gewoon als verzamelnaam genomen voor alles wat tegenwoordig een beetje clubby is, en meer bij house/techno dan bij trance ligt
wat ik pas belachelijk vind: elektrohouse en elektrotrance. de meeste platen die onder dat zogezegde "genre" vallen hebben echt geen ZAK met elektro te maken. in elektro zitten helemaal niet van die groovy basslines FFS.
| Originally posted by Bertn in elektro zitten helemaal niet van die groovy basslines FFS. |

| Originally posted by Phortastic Daarom heet het ook electroHOUSE In tegenstelling tot groove is electrohouse wel een internationaal geaccepteerd genre ![]() Net zoals tech house, deep house, ... etc |
internationaal geaccepteerd genre?
Welke mongool verzint die bullshit? Moet je jezelf nou eens horen man
Ik dacht dat we in Nederland last hadden van hokjesgeest, maar dit slaat alles 
Tis wel handig als je met andere mensen, eventueel niet Belgen, wat kunt babbelen over je favo muziekgenres.
En dan niet afkomt met:
Ow, i like groove man, it roxors my boxors.
-Uhm, what??
Genres zijn er zodat je weet waar het over hebt als je een bepaalde stijl bespreekt he, eigeel. Jij als DJ zou beter moeten weten, of ga jij een platenzaak binnen en vraag je ff naar de nieuwste hot groove vant moment ![]()
| Originally posted by eieregooie Ik dacht dat we in Nederland last hadden van hokjesgeest, maar dit slaat alles |
| Originally posted by Phortastic Tis wel handig als je met andere mensen, eventueel niet Belgen, wat kunt babbelen over je favo muziekgenres. En dan niet afkomt met: Ow, i like groove man, it roxors my boxors. -Uhm, what?? Genres zijn er zodat je weet waar het over hebt als je een bepaalde stijl bespreekt he, eigeel. Jij als DJ zou beter moeten weten, of ga jij een platenzaak binnen en vraag je ff naar de nieuwste hot groove vant moment |
| Originally posted by eieregooie Reken maar dat als ik om groove vraag, dat ik dan een dikke stapel voorgeschoteld krijg |
| Originally posted by Phortastic ORLY? rofl, dat was toch heel men punt in deze thread. Groove beslaat gewoon house, club, dance en soms zelfs trance dus nogal wiedes dat je een hele stapel voorgeschoteld krijgt En ik ben liever wat precieser in men genre benamingen dan zo breed als het maar kan. Als jij het liever breed houdt is je goed recht he. Kga nog wat verder luisteren naar men "boenkboenk" muziek |
Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussi�ren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan!
| Originally posted by FUSyke Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussi�ren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan! |
| Originally posted by FUSyke Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussi�ren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan! |
| Originally posted by Push2005 Moest er nooit gediscussieerd worden over muziek, of moesten de producers nooit feedback krijgen van de luisteraars dan zou je (nog meer dan nu) overspoelt worden met 'random' producties hier en daar en zou de kwaliteit er ook onder beginnen lijden. Ik geniet nog meer dan genoeg van muziek |
| Originally posted by Push2005 Moest er nooit gediscussieerd worden over muziek, of moesten de producers nooit feedback krijgen van de luisteraars dan zou je (nog meer dan nu) overspoelt worden met 'random' producties hier en daar en zou de kwaliteit er ook onder beginnen lijden. |
Ja, ok... Maar als ik een dj aan't zien ben denk ik bvb echt niet
Plaat 1 is techtrance: wow, losgaan
Plaat 2 is tech-house: bweik, pintje gaan pakken
Plaat 3 is trance: wow terug losgaan
etc...
Dit message board dient om daarover te discussieren; het is niet dat da je uitgaan verpest ofzo. Je kan er best evenveel van genieten 
| Originally posted by Phortastic ORLY? rofl, dat was toch heel men punt in deze thread. Groove beslaat gewoon house, club, dance en soms zelfs trance dus nogal wiedes dat je een hele stapel voorgeschoteld krijgt En ik ben liever wat precieser in men genre benamingen dan zo breed als het maar kan. Als jij het liever breed houdt is je goed recht he. Kga nog wat verder luisteren naar men "boenkboenk" muziek |
En van alle voorgaande genres is er maar weinig dat ook onder groove valt (in mijn boekje dan, maar ook in de platenzaken hier in de omgeving)

Vertel mij eens wie die regels bepaalt dan
Geen idee wie die regels "bepaalt", maar ze zijn er wel
Kijk naar eender welke respectabele online shop, bijvoorbeeld Juno en Beatport en link me eens naar een plaat die in deze thread genoemd is met de noemer groove. Good luck with that 
Mja genoeg gezeverd, groove is gewoon geen genre in my book, klaar 
In jouw book wel, fair enough 
Back on topic plz 
Goed, dat is een aardige nuancering van je stelling 
En bovendien heb ik niet gezegd dat er hier al groove is genoemd... Om te beginnen ken ik de meeste van de platen hier niet