TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- house / club / groove
Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »

Posted by Phortastic on Aug-12-2006 22:01:

quote:
Originally posted by Blue Sky 99

Wonderland Avenue - White Horse

Jean Claude Ades Remix

Posted by Blue Sky 99 on Aug-12-2006 22:03:

quote:
Originally posted by Phortastic
Jean Claude Ades Remix

Die vocal is zo catchy dat'k zelfs de original weet te appreci�ren

Posted by Phortastic on Aug-12-2006 23:49:

^ daar heb je wel een punt hehe

Posted by eieregooie on Aug-13-2006 02:17:

quote:
Originally posted by Transfusion
Sander Kleinenberg - This is sensation

MIAMI FFS!

En jullie douwen wel alles in hokjes, maar groove bestaat niet? ROFL

En nog niet genoemd voor zover ik gezien heb:

Paolo Mojo - 1983 (Eric Prydz Remix)

Posted by Transfusion on Aug-13-2006 02:49:

Superfunk - Lucky star

Onlangs nog gekocht op plaat in den Bilbo, uberzalige plaat

Posted by DJ Zetski on Aug-13-2006 09:31:

Marc Romboy vs. Stephan Bodzin - Atlas
Petter - Some Polyphony
Oxia - Domino

Posted by Phortastic on Aug-13-2006 13:04:

quote:
Originally posted by DJ Zetski
Marc Romboy vs. Stephan Bodzin - Atlas
Petter - Some Polyphony
Oxia - Domino

techhouse ftw

Posted by Bertn on Aug-13-2006 15:02:

groove wordt door velen gewoon als verzamelnaam genomen voor alles wat tegenwoordig een beetje clubby is, en meer bij house/techno dan bij trance ligt

wat ik pas belachelijk vind: elektrohouse en elektrotrance. de meeste platen die onder dat zogezegde "genre" vallen hebben echt geen ZAK met elektro te maken. in elektro zitten helemaal niet van die groovy basslines FFS.

Posted by Phortastic on Aug-13-2006 16:24:

quote:
Originally posted by Bertn
in elektro zitten helemaal niet van die groovy basslines FFS.

Daarom heet het ook electroHOUSE

In tegenstelling tot groove is electrohouse wel een internationaal geaccepteerd genre

Net zoals tech house, deep house, ... etc

Posted by Push2005 on Aug-13-2006 16:32:

quote:
Daarom heet het ook electroHOUSE

In tegenstelling tot groove is electrohouse wel een internationaal geaccepteerd genre

Net zoals tech house, deep house, ... etc

Dat zei ik hem ook al

Posted by eieregooie on Aug-13-2006 16:32:

internationaal geaccepteerd genre?

Welke mongool verzint die bullshit? Moet je jezelf nou eens horen man

Ik dacht dat we in Nederland last hadden van hokjesgeest, maar dit slaat alles

Posted by Phortastic on Aug-13-2006 16:36:

Tis wel handig als je met andere mensen, eventueel niet Belgen, wat kunt babbelen over je favo muziekgenres.

En dan niet afkomt met:
Ow, i like groove man, it roxors my boxors.
-Uhm, what??

Genres zijn er zodat je weet waar het over hebt als je een bepaalde stijl bespreekt he, eigeel. Jij als DJ zou beter moeten weten, of ga jij een platenzaak binnen en vraag je ff naar de nieuwste hot groove vant moment

Posted by Push2005 on Aug-13-2006 16:38:

quote:
Originally posted by eieregooie
Ik dacht dat we in Nederland last hadden van hokjesgeest, maar dit slaat alles

Dankzij hokjes kan je wel specifieker zijn in wat je graag hoort h�. Het is alleen dom om elke track per s� ergens in te willen steken; sommige passen in meerdere natuurlijk. Maar overt algemeen vind ik die benamingen goed.

Posted by eieregooie on Aug-13-2006 16:40:

quote:
Tis wel handig als je met andere mensen, eventueel niet Belgen, wat kunt babbelen over je favo muziekgenres.

En dan niet afkomt met:
Ow, i like groove man, it roxors my boxors.
-Uhm, what??

Genres zijn er zodat je weet waar het over hebt als je een bepaalde stijl bespreekt he, eigeel. Jij als DJ zou beter moeten weten, of ga jij een platenzaak binnen en vraag je ff naar de nieuwste hot groove vant moment

Reken maar dat als ik om groove vraag, dat ik dan een dikke stapel voorgeschoteld krijg

Genre namen geven een stroming aan. De naam bescrijft een bepaald aspect van die muziek. En dat is zo breed of zo krap als je t zelf maakt. Use your imagination! ipv vage virtuele regeltjes.

Posted by Phortastic on Aug-13-2006 16:44:

quote:
Originally posted by eieregooie
Reken maar dat als ik om groove vraag, dat ik dan een dikke stapel voorgeschoteld krijg

ORLY?

rofl, dat was toch heel men punt in deze thread. Groove beslaat gewoon house, club, dance en soms zelfs trance dus nogal wiedes dat je een hele stapel voorgeschoteld krijgt

En ik ben liever wat precieser in men genre benamingen dan zo breed als het maar kan. Als jij het liever breed houdt is je goed recht he.

Kga nog wat verder luisteren naar men "boenkboenk" muziek

Posted by 1Million$shot on Aug-13-2006 16:58:

quote:
ORLY?

rofl, dat was toch heel men punt in deze thread. Groove beslaat gewoon house, club, dance en soms zelfs trance dus nogal wiedes dat je een hele stapel voorgeschoteld krijgt

En ik ben liever wat precieser in men genre benamingen dan zo breed als het maar kan. Als jij het liever breed houdt is je goed recht he.

boenk boenk zijn voor mij toch "puta madre kijk ik kan ski�n-plaatjes"

Posted by FUSyke on Aug-13-2006 18:33:

Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussi�ren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan!

Posted by djcresto on Aug-13-2006 18:56:

quote:
Originally posted by FUSyke
Geniet liever eens van de muziek ipv er altijd over te discussi�ren. Wat maakt het uit of het voor de ene tot genre A behoord en voor de andere tot genre B. Als ge u der maar kunt op laten gaan!

point, ware het niet dat discussieren fun is

Posted by Push2005 on Aug-13-2006 19:08:

quote:
Originally posted by FUSyke

Moest er nooit gediscussieerd worden over muziek, of moesten de producers nooit feedback krijgen van de luisteraars dan zou je (nog meer dan nu) overspoelt worden met 'random' producties hier en daar en zou de kwaliteit er ook onder beginnen lijden.

Ik geniet nog meer dan genoeg van muziek

Posted by Phortastic on Aug-13-2006 19:51:

quote:
Originally posted by Push2005
Moest er nooit gediscussieerd worden over muziek, of moesten de producers nooit feedback krijgen van de luisteraars dan zou je (nog meer dan nu) overspoelt worden met 'random' producties hier en daar en zou de kwaliteit er ook onder beginnen lijden.

Ik geniet nog meer dan genoeg van muziek

.

no offense FUSyke maar uw opmerking slaat nergens op. Caf�praat zoals Bertn zou zeggen

Posted by FCB_Fanatic on Aug-13-2006 20:01:

quote:
Originally posted by Push2005

FUYske heeft het erover dat het weinig zin heeft om te discussieren of een bepaalde track tot genre A of tot genre B hoort. Hij heeft nergens iets gezegd dat discussieren over de kwaliteit van muziek geen zin heeft, dat heb jij er van gemaakt

verder ben ik het wel eens met hetgeen je in je post zegt

Posted by Push2005 on Aug-13-2006 20:05:

Ja, ok... Maar als ik een dj aan't zien ben denk ik bvb echt niet

Plaat 1 is techtrance: wow, losgaan
Plaat 2 is tech-house: bweik, pintje gaan pakken
Plaat 3 is trance: wow terug losgaan

etc...

Dit message board dient om daarover te discussieren; het is niet dat da je uitgaan verpest ofzo. Je kan er best evenveel van genieten

Posted by eieregooie on Aug-13-2006 20:57:

quote:
ORLY?

Ik onderscheid vnl de grote "hoofdgenres" trance, techno, electro, minimal, progressive, harde herrie en voor mijn part groove ja, of club, wat je wil En van alle voorgaande genres is er maar weinig dat ook onder groove valt (in mijn boekje dan, maar ook in de platenzaken hier in de omgeving)

Maar daar gaat het even niet om, iedereen blijft zn eigen interpretatie houden. Feit blijft gewoon, dat met groove een bepaald muzikaal element wordt aangeduid, dat in verschillende platen prominent aanwezig is. En daarmee is groove evengoed een genre als alle andere vage internationale semi-officiele genres. Zeggen dat er geen genre als groove bestaat is net zo stom als het in specifieke hokjes willen proppen van alles wat je maar hoort. Dat het in belgie, danwel het internationale genre circuit, niet, of verkeerd geinterpreteerd wordt, wil niet zeggen dat het niet bestaat

imho dan he

Zowiezo blijf ik de term "internationaal geaccepteerd genre" belachelijk vinden Vertel mij eens wie die regels bepaalt dan

Posted by Phortastic on Aug-13-2006 21:13:

Geen idee wie die regels "bepaalt", maar ze zijn er wel

Kijk naar eender welke respectabele online shop, bijvoorbeeld Juno en Beatport en link me eens naar een plaat die in deze thread genoemd is met de noemer groove. Good luck with that

Mja genoeg gezeverd, groove is gewoon geen genre in my book, klaar
In jouw book wel, fair enough

Back on topic plz

Posted by eieregooie on Aug-13-2006 21:24:

Goed, dat is een aardige nuancering van je stelling

En bovendien heb ik niet gezegd dat er hier al groove is genoemd... Om te beginnen ken ik de meeste van de platen hier niet

Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »