TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Mag Top 100 2006
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Remy D on Aug-22-2006 15:52:

ik ga niet stemmen, ik luister voor 95% toch alleen nog maar trance enzo van voor 2002. Zeg niet dat de muziek die nu uitkomt niet gaaf is, het verveelt alleen zo snel..

Posted by Djeebie on Aug-22-2006 15:57:

01. John Digweed
02. Luke Fair
03. Danny Howells
04. Desyn Masiello
05. Sasha

Eigenlijk zou ik veel liever een producer top 5 opgeven, want de sets die bovenstaande heren weggeven zitten vol met vette tracks van een aantal producers. Waaronder Prydz, Booka Shade, Trentemoller, Gui Boratto, Extrawelt etc.

Posted by Tom Lont on Aug-22-2006 22:47:

quote:
Originally posted by basvh
Kansloos

En 60% van de klasse van de dj is het aanvoelen van de crowd, het lezen, timen welke plaat wanneer, een sfeer creeeren. Dat kan je nooit via MP3 beoordelen. Pff als jij jouw beste dj van dit jaar niet eens live hebt gezien.

Ik heb genoeg dj's live meegemaakt om te weten dat platenkeuze en opbouw van de set juist het belangrijkste zijn. Een dj kan technisch nog zo perfect draaien, als de platen mij niet aanspreken dan zal ik een dj nooit hoog waarderen. Het gaat mij er om dat het een mooi opbouwende set is en dat een dj leuk 'communiceert' met het publiek is een extra. De reden dat ik voor deze dj's gekozen heb is om ze te supporten, omdat ik vind dat ze goed bezig zijn.

Het feit dat jij mijn keuze als kansloos aanmerkt zegt meer over jou dan over mij.

Posted by Mindphaser on Aug-25-2006 23:49:

quote:
Kansloos

En 60% van de klasse van de dj is het aanvoelen van de crowd, het lezen, timen welke plaat wanneer, een sfeer creeeren. Dat kan je nooit via MP3 beoordelen. Pff als jij jouw beste dj van dit jaar niet eens live hebt gezien.

Ow jah mijn lijstje:

1. Kerri Chandler
2. Deep Dish
3. Sander Kleinenberg
4. Leroy Styles
5. Carl Cox

Of ik ga stemmen weet ik nog niet.

Beetje trieste reply.. niet iedereen gaat regelmatig naar feesten. Niks mis mee imo.

Posted by Ferry 0 on Aug-28-2006 00:01:

EENS!!! Beetje jammer zo'n reply....

Posted by basvh on Aug-28-2006 01:09:

Pfff house muziek gaat over het gevoel op de dansvloer. De dj die de juiste plaat op het juiste moment erin gooit. Een dj die afsluit met een handjes in de lucht plaat. een dj die opbouwt naar een hoogtepunt. enz enz. Dit kan je noooooooit via mp3 beoordelen. Ik heb dit jaar genoeg vette essential mixen voorbij horen komen maar voor mij gaat het om hoe een dj ter plekke een feestje kan bouwen.

quote:
Het gaat mij er om dat het een mooi opbouwende set is en dat een dj leuk 'communiceert' met het publiek is een extra. De reden dat ik voor deze dj's gekozen heb is om ze te supporten, omdat ik vind dat ze goed bezig zijn.

hoe kan je weten of en hoe een dj opbouwt via een mp3. Je weet niet wat de sfeer is, hoe het publiek is en wat de mood is.

Supporteren juig ik alleen maar toe maar een betere manier is om naar gigs van die gasten toe te gaan dan achter je pc een paar lousy stemmen via djmag.com. KOOP PLATEN EN GA NAAR FEESTEN is de beste manier om een artiest/dj te steunen!!!!

quote:
niet iedereen gaat regelmatig naar feesten. Niks mis mee imo.

natuurlijk niks mis mee, niet iedereen heeft het geld/zin/connecties/gastenlijst/leeftijd of mogelijkheid. Maar het gaat om of je een DJ moet/kan beoordelen vanachter je computer. En voor mij is dat antwoord gewoon heel simpel: Nee. Er lopen zoveel goede dj's rond waar niet of nauwelijks live sets van zijn. Ga gewoon een keer naar een festival of een feest en kies een keer wat andere dingen dan de gebruikelijke weg. Zoals het oud hollandse spreekwoord gaat: Verandering van spijs doet eten!

Panama gaf afgelopen maand ontzettend veel vrijkaarten weg voor de 5 years feesten. Met een mailtje was je gewoon binnen gekomen. M.a.w met een beetje moeite en inzet kan je voor weinig naar een feestje gaan en top djs zien. Dus de mogelijkhijden zijn er zker om naar feesten te gaan het is gewoon een kwestie van willen!!!

Posted by magrec on Aug-28-2006 15:44:

mooi betoog bas maar kansloos mbt het dj mag top 100 verhaal waar duizenden mensen hun stemmen bepalen aan de hand van setjes van het internet.

Posted by Tom Lont on Aug-28-2006 16:39:

quote:
Panama gaf afgelopen maand ontzettend veel vrijkaarten weg voor de 5 years feesten. Met een mailtje was je gewoon binnen gekomen. M.a.w met een beetje moeite en inzet kan je voor weinig naar een feestje gaan en top djs zien. Dus de mogelijkhijden zijn er zker om naar feesten te gaan het is gewoon een kwestie van willen!!!

Natuurlijk, alles is mogelijk, alleen moet je in het dagelijks leven prioriteiten stellen. Wat ik al zei, ik bezoek regelmatig feesten en probeer favoriete dj's live te zien. Dat lukt niet altijd, doordat het feest te ver weg is of dat een dj nog niet in Nederland gedraaid heeft. Dat weerhoudt mij er niet van om mijn keuze te baseren op een 'internet setje'.

Posted by Siesta on Aug-28-2006 16:59:

Afgelopen zondag Axwell gezien in Bloomingdale, hij gaat sowieso in mn top5! (technisch) hele goede dj. Met natuurlijk fantastische producties...

Posted by basvh on Aug-29-2006 01:28:

quote:
Originally posted by magrec
mooi betoog bas maar kansloos mbt het dj mag top 100 verhaal waar duizenden mensen hun stemmen bepalen aan de hand van setjes van het internet.

klopt! vooral die yanken laten alles afhangen op setjes. Heel de djmag is de laatste jaren een triest verhaal maar mag best me mening geven daarover.

quote:
Dat weerhoudt mij er niet van om mijn keuze te baseren op een 'internet setje'.

Dat weerhoudt mij er niet van om dat als kansloos te bestempelen. De redenen daarvoor heb ik gegeven.

quote:
Afgelopen zondag Axwell gezien in Bloomingdale, hij gaat sowieso in mn top5! (technisch) hele goede dj. Met natuurlijk fantastische producties...

In de auto richting ML heb ik stukje van zijn essential mix gehoord. Klonk erg lekker, maar hoop dat hij betere skills heeft dan steve angello. Die valt me laatste tijd toch erg tegen qua DJ en producties. Al is Otherwise Then toch best dikke track.

Posted by Frenkieee on Aug-29-2006 06:05:

Otherwise Then is wel lekker, maar eigenlijk ook hartstikke simpel. Steve is het de laatste tijd een beetje aan het kwijtraken, dat klopt. Axwell daarentegen is nog steeds op hoog niveau bezig, al werd zijn EM wel gezien als onder zijn huidige niveau. Maar wat die man doet met acappella's en zijn edit's van bekende nummers, dat is echt wel klasse.

Nummer 1 blijft voor mij gewoon Eric Prydz. W�t een producties, w�t een sets. Hoop zo dat ie binnenkort weer naar NL komt, dan ga ik er zeker heen, al moet ik er voor naar het uiterste noorden van het land.

Posted by Rubenderonde on Aug-29-2006 09:09:

quote:
Originally posted by Frenkieee
Otherwise Then is wel lekker, maar eigenlijk ook hartstikke simpel. Steve is het de laatste tijd een beetje aan het kwijtraken, dat klopt. Axwell daarentegen is nog steeds op hoog niveau bezig, al werd zijn EM wel gezien als onder zijn huidige niveau. Maar wat die man doet met acappella's en zijn edit's van bekende nummers, dat is echt wel klasse.

Nummer 1 blijft voor mij gewoon Eric Prydz. W�t een producties, w�t een sets. Hoop zo dat ie binnenkort weer naar NL komt, dan ga ik er zeker heen, al moet ik er voor naar het uiterste noorden van het land.

Mee eens! Zeker zijn Cirez D platen van afgelopen jaar.
Was jammer dat hij er op Dancevalley niet was

Posted by Ultravibe! on Aug-29-2006 19:50:

quote:
Originally posted by Ultravibe!
Dit gaat um worden denk ik:

Digweed
Sasha
Kleinenberg
Armin
Funk D'void

En dit is mijn vote geworden:

1. Sven Vath
2. Armin van Buuren
3. John Digweed
4. Sander Kleinenberg
5. Funk D'void

De overweging dat Sasha me eigenlijk erg teleurstelde op Extrema en Vath mij op Mysteryland de beste twee en een half uur op een feest in jaren heeft gegeven, heeft me deze verandering laten doen aanbrengen. Armin is na Dancetour Ehv ook wel weer een echte held!

Posted by MennoB on Sep-03-2006 11:18:

1. Ti�sto
2. Markus Schulz
3. Paul van Dyk
4. Sander Kleinenberg
5. Ronald van Gelderen

Heb ze alle 5 meerdere malen live gezien afgelopen jaar en hebben toen zeer goede sets afgeleverd.

Posted by basvh on Sep-03-2006 16:37:

quote:
Originally posted by Frenkieee

Prydz was ook erg lekker bezig op Loveland festival. Geen fratsen gewoon dikke basslijnen neer leggen.

Posted by Chicane on Oct-26-2006 10:24:

Top 100 DJs 2006: Results
The results of the most important poll in dance music
A staggering 217,102 dance music fans voted in DJmag's 2006 Top 100 DJs poll.

That's 90,000 more than last year and a true indication that dance music is still a massive global phenomenon.

The truly global reach of DJ culture was once again highlighted with votes coming in from 229 different countries (there are only 243 recognised countries in the world).

The USA provided the most votes in 2006, closely followed by the UK, and then Germany.

But there was also a sharp increase in voters from Brazil, Israel and Canada.

The next 150 DJs who didn't make it into the poll will be revealed exclusively on DJmag.com on 8 November 2006.

There are interviews with all 100 of the DJs that made it into the poll in DJmag's special collector's edition of the magazine. Out Now.

Top 10
1 Paul van Dyk - PVD has retained his crown as the world�s number one DJ in 2006. The German trancer remains top dog for the second year running.

2 Armin van Buuren - After spending three years at No.3, Dutch trance star Armin has beaten the mighty Ti�sto to second place. His hard work continues to pay off.

3 Ti�sto - Three times No.1 DJ Ti�sto remains one of the world�s biggest spinners, capable of filling stadiums with his epic Dutch trance sounds.

4 Christopher Lawrence - North American trance don Lawrence is leading the scene Stateside and is increasingly present on the global stage. He�s climbed up 10 places since last year.

5 DJ Dan - US jock Dan wins the �Highest House DJ� accolade this year. Although something of a dark horse in Europe, in the States he�s huge.

6 Ferry Corsten - Ferry has had a number of big hits over the years, and 2006 was a great year for him - his album received critical acclaim the world over.

7 Sasha - Sasha is the highest placed British DJ in this year�s poll, and still one of the world�s biggest. He played at Sonar in Barcelona for the first time in 2006.

8 Digweed - Diggers has been in the Top 10 for years, and has constantly strived to inject new sounds into his sets. He�s a true renaissance man.

9 Above & Beyond - The DJ/production trio are one of the main acts breathing new life into the trance scene. It�s no surprise they have finally broken into the Top 10.

10 Deep Dish - The Washington-based duo fill clubs the world over, and have won many awards over the years whilst remixing the likes of Madonna.

Posted by Frenkieee on Oct-26-2006 11:38:

quote:
The USA provided the most votes in 2006, closely followed by the UK, and then Germany.

Ik zou wel willen weten hoeveel procent Amerikanen er in totaal hebben gestemd.. dit zal wel heel erg veel zijn t.o.v. de rest want van DJ's als Christopher Lawrence en DJ Dan heb ik nog nooit gehoord.

Nu wil dat natuurlijk niets zeggen, dat �k er niet van heb gehoord

Posted by magrec on Oct-26-2006 15:38:

Ik denk dat us votes heel veel invloed hebben gehad. Ik bedoel dj sammy dat zien amerikanen gewoon als techno muziek he///

Posted by BaRTeZ on Oct-26-2006 15:46:

Waar is HBtje?

Posted by magrec on Oct-26-2006 15:48:

Menno de jong heeft zeker ook flink lopen spammen.
Beetje een vage lijst dit maar goed...TA heeft weer flink gevote dit jaar.

Posted by SonnyM on Oct-26-2006 15:56:

Net geen no.1 plekje dit jaar maar hij is iig wel no. 1 van Nederland en uiteraard mijn no. 1 DJ

Dus Armin gefeliciteerd en ga zo door...

Posted by basd on Oct-26-2006 17:46:

quote:
Originally posted by magrec
Ik denk dat us votes heel veel invloed hebben gehad. Ik bedoel dj sammy dat zien amerikanen gewoon als techno muziek he///

Ik blijf het vooral grappig vinden dat een hoop Armin en PvD-fans niet zien dat Sammy vaak dezelfde platen draait in zijn livesets als hun 'echte trance'-helden.

En maar zeiken.

Posted by magrec on Oct-26-2006 18:24:

quote:
Originally posted by basd
Ik blijf het vooral grappig vinden dat een hoop Armin en PvD-fans niet zien dat Sammy vaak dezelfde platen draait in zijn livesets als hun 'echte trance'-helden.

En maar zeiken.

is dat zo?? naja ik las ergens anders dat er toch een boel dj's zijn die met een groep vrienden continu aan het stemmen zijn waardoor je toch een vertekend beeld krijgt. Het feit is dat veel promotors/bookers deze lijst gebruiken als referentiepunt en je niet mag klagen als je in de lijst staat.

Posted by basd on Oct-26-2006 19:50:

Tuurlijk is die hele schijtlijst een grote vriendjeshoererij.. Maar da's niks nieuws toch? Tot die conclusie komen we geloof ik ieder jaar weer..

Neemt inderdaad niet weg dat een goeie notering een goed marketingmiddel is..

Posted by Unique2701 on Oct-26-2006 20:11:

De tracklists van DJ Sammy zijn idd niet zo heel divers van die van Armin bijvoorbeeld. DJ Sammy heeft alleen niet veel gedaan voor de industrie, Armin wel. Verder hebben ze allebei flink veel gehoerd.

Pages (3): « 1 [2] 3 »