TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Overproducen onze trance-artiesten?
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| Originally posted by RadiantB (op Sensation moet je het alleszins niet proberen ) |

| Vind ik redelijk bullocks dat je tegenwoordig niet met wat meer stijlen kan experimenteren in je sets hoor. Want dat gebeurt echt wel. Carl Cox al eens horen draaien? Die gast draait bekans alles en het publiek loopt ook niet weg hoor |
| 01 M.I.K.E. presents Totally Ahead - 3Gether 02 Supermodels From Paris - Keep On (Komytea Remix) 03 The Drill - The Drill 04 Stoneface & Terminal - Venus 05 Deep Voices - Alone Again (Thomas Datt Mix) 06 ID 07 Push - Strange World (2000 Remake) 08 M.I.K.E - Voices From The Inside (Progressiva Mix) 09 Hammer & Bennett - Language (Santiago Ni�o Dub Tech Mix) 10 Marcel Woods - Advanced (Woods Re-Visited Remix) 11 Valentino Kanzyani - Nueva York 12 Purple Haze - Adrenaline 13 Jones & Stephenson - The First Rebirth (Liquid Overdose Remix) 14 Perry O'Neil - Wave Force |
zalige set imo, maar de doorsnee Sensationist is een toerist die alleen commerciele, mainstream trance wil (AvB tunes bvb)
| Originally posted by Phortastic Dat is de kwaal van deze tijd. Veel labels gooien maar zoveel mogelijk op de markt en verlangen dat ook van hun producers. Zelfde met albums: zoveel mogelijk cd's (bijna alle albums zijn tegenwoordig al 2 cd's of zelfs meer) want anders verkoopt het niet genoeg denken ze dan (zal ook zo wel zijn i guess). Maar dat komt de kwaliteit echt niet ten goede IMO, en op het laatste zie je door het bos de bomen niet meer door de overflow aan releases. Tot daar mijn 2 eurocent. |

En ik zeg ook niet dat iets meer tijd tss de producties niet positief kan zijn, maar ik vind het niet noodzakelijk.
| Originally posted by RadiantB En nee, het laatste Sensation Anthem heb ik nog niet gehoord |
pff ik heb ook zoiets van overproducen. Als je dat vind luister dan niet naar die producties. Of misschien luister je dan zelf wel teveel naar dezelfde dingen. Probeer het maar uit. Luister maar een uurtje per dag naar trance en misschien vind je vele platen dan weer beter.
Ik ga wel akkoord dat sommigen hun sound veel dezelfde is zoals bij Jonas en Fred Baker. Maar zolang de melodie fantastisch blijft is dit voor mij ok. Ontbreekt die melodie dan krijg je snel een standaard plaatje.
En dit is zeker geen Belgisch fenomeen. Markus Schulz heeft bv een periode gehad waar er elke week bijna een remix van hem kwam met ongeveer dezelfde klanken. Imo met Ferry Corsten in 99-01. Die artiesten worden daar ook niet voor afgebroken waarom zouden we het dan met onze eigen Belgische artiesten doen? Laten we allen wat jovinistischer zijn!
Qua trance vind ik het momenteel trouwens een enorm sterke periode. Veel heerlijke melodische trance uitgebracht de laatste maanden.
| Originally posted by djcresto pff ik heb ook zoiets van overproducen. Als je dat vind luister dan niet naar die producties. Of misschien luister je dan zelf wel teveel naar dezelfde dingen. Probeer het maar uit. Luister maar een uurtje per dag naar trance en misschien vind je vele platen dan weer beter. Ik ga wel akkoord dat sommigen hun sound veel dezelfde is zoals bij Jonas en Fred Baker. Maar zolang de melodie fantastisch blijft is dit voor mij ok. Ontbreekt die melodie dan krijg je snel een standaard plaatje. En dit is zeker geen Belgisch fenomeen. Markus Schulz heeft bv een periode gehad waar er elke week bijna een remix van hem kwam met ongeveer dezelfde klanken. Imo met Ferry Corsten in 99-01. Die artiesten worden daar ook niet voor afgebroken waarom zouden we het dan met onze eigen Belgische artiesten doen? Laten we allen wat jovinistischer zijn! Qua trance vind ik het momenteel trouwens een enorm sterke periode. Veel heerlijke melodische trance uitgebracht de laatste maanden. |
Er is altijd al overproduced geweest in EDM-land. dat komt vast ook omdat EDM-producers vaak alleen werken, zodat er geen ganse rockband aan te pas komt, zodat niet elke beslissing met een 5tal man moet genomen worden, EN omdat danceproducers nu eenmaal enkel goeie tracks moeten maken, en geen SONGS moeten schrijven.
Kijk naar de periode 90-93. Drie volle jaren lang heeft praktisch ELKE producer de "wreeaaaaaw" klanken in een nummer opgenomen (twas geloof ik voor het eerst hoorbaar in het nummer "dominator" of zoiets...). De jaren daarvoor en vele jaren daarna gebruikte ELKE EDM artiest, in welk genre ook, die bekende acid klankjes uit de roland...
Temeer en hardnekkig deze discussie buiten dit forum oplaait, hoe meer mijn handen gaan jeuken om te reageren in deze draad.... Maar tis zo zinloos. Ik sluit me derhalve maar aan bij hetgeen Benny gepost heeft:
| Originally posted by CygnusX Ik pik er zelf wel uit wat ik goed vind. |
ff in een belgisch topic posten 
enerzijds is het waar wat Jonas aangeeft dat door internet dingen veel sneller opgepikt worden. Hierbij wil ik niet de positieve kanten van datzelfde internet verdoezelen voordat ik daar reacties op krijg 
Over verschillende aliases waaronder redelijk dezelfde muziek wordt geproduceerd: dat kan gebeuren door problemen met bepaalde labels, labels die de ene plaat wel willen tekenen en de andere niet, die wel weer door een ander label wordt opgepikt (bij mij bijvoorbeeld is die innerstories plaat op isos4 redelijk in dezelfde style als de surpresa plaat op asot (back in the days)). Aan de andere kant geven andere aliases je de vrijheid om verschillende dingen te doen (voor mij geldt idd: precursor is techy, en nu zelfs housy met electro invloeden soms).
Daarnaast is het soms echt moeilijk om jezelf te weerhouden een bepaald ding weer te doen. Ik merk vaak als ik een nieuw trucje ontdek, dat ik het vaak in de productie daarna ook gebruik. In de productie d��rna merk ik dat het saai wordt en dat de plaat daarom ook niet sterk genoeg is. Wel is het zo dat elk 'trucje' wat ik leer in mijn achterhoofd blijft zitten. In combinatie met andere technieken kan het maar zo eens zijn dat je zoiets in een productie van een jaar later weer tegenkomt. Voor mij is produceren dan ook het combineren van nieuwe dingen.
Toevallig is het zo dat ik veel nieuwe dingen van Jonas ken, dus hier ter verdediging: heb veel nieuw spul van hem gehoord, waaronder een dikke rauwe technokletser, geproduceerd met een niet nader te noemen andere producer (en met technokletser bedoel ik niet de platte vol met loopjes gepropte techtrance die je vaak hoort, maar echte originele shit).
Daarnaast: vergelijk Flow eens met Tales from the South, totaal verschillende platen binnen tranceland. Verder nog: Jonas is natuurlijk erg goed in het verzinnen van pakkende, catchy melodieen, dus ik vind het niet erg als er af en toe eens weer een plaat uitkomt in de lijn van tales, red shores, castamara of silent waves 
my 200 cents 
Interessante discussie.
Over Jonas Steur z'n producties kan ik kort zijn: Hoewel er inderdaad in de platen dezelfde elementen worden gebruikt, vind ik toch dat de tracks voldoende van elkaar verschillen. Zijn producties zijn trouwens stuk voor stuk pareltjes die me telkens weer kippevel doen krijgen. Van mij verdient hij op dit moment evenveel respect als L-Vee. De toekomst zal uitwijzen of zijn producties kwalitatief goed blijven, zoals dat bij L-Vee het geval is, die uiteraard al veel langer bezig is.
Het is een tijdje crappy gesteld geweest met de trance, maar door die overvloed aan producties, hebben we wel zelf geleerd eruit te filteren wat wij onder "kwaliteit" verstaan. Iets dat de mannen van Intuition Recordings zeer goed gesnapt hebben, zij releasen niks dan kwaliteit.
Waarmee ik dus ook hetzelfde wil zeggen als Benny: Laat die producers maar producen en releasen, ik kies zelf wel wat ik goed vind. Als er dan producers zijn die in mijn ogen bij elke release er vlak op zijn, more power to them.
Carry on, I like what I'm hearing. Wij zijn bevoorrechtigd omdat wij zo dicht bij die muziek staan. Het grootste deel van de mensen die naar trance-parties gaan, hebben niet zo'n duidelijk idee van de platen die er gedraaid worden hoor. Wij zijn gewoon een enorm kritisch publiek, moge dat nu positief of negatief zijn.