TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Böcker
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Aendy on Jan-01-2007 22:13:

quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Jag har nyligen fastnat i coelho's magiska grepp. Läste Valkyrierna och Alkemisten, ska ge mig på The Devil and Miss Prym härnäst (läser dem på engelska =))

En annan författare jag fått upp ögonen för är Bret Easton Ellis. Maken till groteska berättelser får man leta efter
Less Than Zero och Rules of Attraction är avklarade, ska börja med American Psycho nu

Usch Bret Easton Ellis har jag sjukt svårt för. Läste Glamorama sedan har jag inte tittat åt hans namn nåt mer.

Posted by DjAviander on Jan-02-2007 19:57:

Häftigt med en boktråd!

Då jag är utbytesstudent är de få stunderna jag kan fly dom jag läser så under det senaste gångna halvåret har jag plöjt igenom sjukt med böcker.

"The Da Vinci Code" - Dan Brown - Liiite överhypad - ja visst, jag fastnade också, men den är lite för mycket tycker jag. Har också läst "Digital Fortress" av samme man och dom är för lika till stilen tycker jag..

"Game of Thrones" - George RR. Martin - Riktigt välskriven, udda och rätt trovärdig fantasy-bok, tyvärr har jag dock bara fått tag i första delen i serien - ska ivrigt läsas ut!

"Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans" - Anna Gavalda - Klart att jag ska läsa en Fransk bok av en Fransk författare när jag befinner mig i Frankrike! Underbara små noveller om massor med livsöden och händelser - rekommenderas varmt!

"Tärningsspelaren" - Luke Rhinehart - En enda lång psykologisk LSD-tripp skulle jag ville säga..? Intressant skrivsätt och tankeväckande intrig..!

"Battle Royale" - Koushun Takami - Blodig, skrämmande och riktigt riktigt j*vla bra! Novellen som har blivit Manga som blivit Anime och spelfilm. Har läst Mangan på 15 band som var något av det bättre jag läst.

"Liftarens Guide till Galaxen" - Douglas Adams - Enligt mitt tycke, världens nästan bästa bok! Driver med allt och alla men lyckas ändå hålla ihop det till en helt osannolik och galen - och till trots - sammanhängande historia. Ett måste i varje bokhylla.

In Progress:

"The Caves of Périgord" - Martin Walker - Annorlunda deckare/krigsroman/sciencefiction.. Väldigt svårt att genrebestämma - men mycket läsvärd - undrar hur det slutar..!?

"Long John Silver" - Björn Larsson - Fick av Farfar i Julklapp, ska bli spännande att plöja igenom nere i Frankrike!

Posted by [SWE]Helios on Jan-02-2007 22:31:

Tärningsspelaren, är det han som säger "om jag slår en sexa går jag ner och slår ihjäl grannfrun" eller nåt? =)

Började igår läsa en av böckerna i serien om Inspector Lynley av Elizabeth George. A Suitable Vengeance heter denna. Ganska så intressant så långt jag har läst =)

Posted by avh on Jan-02-2007 23:01:

quote:
Jag har nyligen fastnat i coelho's magiska grepp. Läste Valkyrierna och Alkemisten, ska ge mig på The Devil and Miss Prym härnäst (läser dem på engelska =))

När det är en engelsk bok det handlar om försöker jag läsa dem på engelska för att få ut maximalt av dem.

Hade tid över idag så kastade mig över Veronika bestämmer sig för att dö och 2 timmar senare var sista sidan läst. Nu står den och glänser i bokhyllan som den i särklass bästa bok jag läst!

Posted by [SWE]Helios on Jan-03-2007 15:19:

quote:
Originally posted by avh
När det är en engelsk bok det handlar om försöker jag läsa dem på engelska för att få ut maximalt av dem.

Hade tid över idag så kastade mig över Veronika bestämmer sig för att dö och 2 timmar senare var sista sidan läst. Nu står den och glänser i bokhyllan som den i särklass bästa bok jag läst!

Nu är det väl så att Coelho skriver på portugisiska, men jag förstår vad du menar =) Läser i princip bara böcker på engelska nu, eftersom inga svenska författare intresserar mig för tillfället.

Posted by avh on Jan-03-2007 15:26:

quote:
Nu är det väl så att Coelho skriver på portugisiska, men jag förstår vad du menar =) Läser i princip bara böcker på engelska nu, eftersom inga svenska författare intresserar mig för tillfället.

Ja precis, och eftersom jag inte kan portugisiska får jag läsa den svenska översättningen!
Var riktigt längesedan jag läste en bok av en svensk författare. Senaste jag kan minnas måste ha varit Jan Guillos böcker om Arn.

Posted by Aendy on Jan-03-2007 16:56:

quote:
Originally posted by avh
Ja precis, och eftersom jag inte kan portugisiska får jag läsa den svenska översättningen!
Var riktigt längesedan jag läste en bok av en svensk författare. Senaste jag kan minnas måste ha varit Jan Guillos böcker om Arn.

Ge er på Göran Tunström om ni vill ha en svensk författare. Annars var den senaste boken som rörde mig riktigt mycket "Dagarnas skum" av Boris Vian, en riktigt surrealistisk bok om den stora kärleken. Varning utfärdas dock, blev sjukt deppig i en veckas tid efter jag läste ut den.

Posted by Akia on May-19-2007 17:09:

Har precis läst ut Terry Pratchetts & Neil Gaimans - Goda Omen, som är en galet rolig berättelse om Harmagedon.

Himmel och Helvete förbereder sig för den slutliga striden men en demon och en ängel, som bott på jorden länge har börjat gilla den och samarbetar nu för att försöka förhindra jordens undergång. Och Antikrist som uppfostrats till människa... Vem är Ond och vem är God - egentligen?

Posted by hustler on May-21-2007 11:58:

Rekommenderar alla att läsa False Impressions av Jeffrey Archer som jag blev klar med häromdagen. Spännande berättelse om händelser kring 9/11.

http://www.amazon.com/False-Impress...r/dp/0312353723

Posted by Akia on Oct-20-2007 19:25:

Harry Potter And The Deathly Hallows - J.K Rowling, den 7:e och sista boken i Harry Potter serien. Och bästa! Jag var väldigt skeptisk när jag började med första boken, enkom för att träna upp engelskan. Men blev snart ett hänryckt fan! Och serien har bara blivit bättre och bättre för varje bok, magiskt!

Posted by mize on Nov-17-2007 03:22:

James Clavell - Fånglägret , Tai-pan , Noble House.. alla tre böker är riktga Sköna roliga spännade romaner. Rekomenderas Stark, Se upp Dom andra böckerna som han har skrivit är inte lika roliga, och dom känns mycket segare.

Stieg Larsson - Millennium Triologin (Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden, Luftslottet som sprängdes, )
Här händer grejer, Riktigt riktigt läsvärt =) riktigt riktigt bra..

Alla Lee Child Böcker om Jack Reacher är sköna! =) Bara att läsa!

Jan Guillou Böcker om hamilton.. om du klarar av politiska resonimang.. annars kan politiken kännas lite på trängande.. annars tycker jag att dom var bra!

Pages (2): « 1 [2]