TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Böcker
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Aendy on Jan-01-2007 22:13:

quote:
Originally posted by [SWE]Helios
Jag har nyligen fastnat i coelho's magiska grepp. Läste Valkyrierna och Alkemisten, ska ge mig på The Devil and Miss Prym härnäst (läser dem på engelska =))

En annan författare jag fått upp ögonen för är Bret Easton Ellis. Maken till groteska berättelser får man leta efter
Less Than Zero och Rules of Attraction är avklarade, ska börja med American Psycho nu

Usch Bret Easton Ellis har jag sjukt svårt för. Läste Glamorama sedan har jag inte tittat åt hans namn nåt mer.

Posted by DjAviander on Jan-02-2007 19:57:

Häftigt med en boktråd!

Då jag är utbytesstudent är de få stunderna jag kan fly dom jag läser så under det senaste gångna halvåret har jag plöjt igenom sjukt med böcker.

"The Da Vinci Code" - Dan Brown - Liiite överhypad - ja visst, jag fastnade också, men den är lite för mycket tycker jag. Har också läst "Digital Fortress" av samme man och dom är för lika till stilen tycker jag..

"Game of Thrones" - George RR. Martin - Riktigt välskriven, udda och rätt trovärdig fantasy-bok, tyvärr har jag dock bara fått tag i första delen i serien - ska ivrigt läsas ut!

"Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans" - Anna Gavalda - Klart att jag ska läsa en Fransk bok av en Fransk författare när jag befinner mig i Frankrike! Underbara små noveller om massor med livsöden och händelser - rekommenderas varmt!

"Tärningsspelaren" - Luke Rhinehart - En enda lång psykologisk LSD-tripp skulle jag ville säga..? Intressant skrivsätt och tankeväckande intrig..!

"Battle Royale" - Koushun Takami - Blodig, skrämmande och riktigt riktigt j*vla bra! Novellen som har blivit Manga som blivit Anime och spelfilm. Har läst Mangan på 15 band som var något av det bättre jag läst.