TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance på MTV
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »

Posted by mindshooter on May-25-2002 18:00:

hehe just vad jag gör
4 Strings - Into the night

väntar fortfarande på minimalistix - Close cover (mix jag aldrig hört)

Får se.....fan på roger goode - the beginning skrev dom inte att det var F.corsten mix...dåligt

Posted by reveal on May-25-2002 18:03:

quote:
Originally posted by mindshooter
Får se.....fan på roger goode - the beginning skrev dom inte att det var F.corsten mix...dåligt

men hon sa det

nu väntar jag på rank 1 - awakening, som de kommer att spela

Posted by lonne on May-25-2002 18:29:

Såg Rank 1-Awakening igår på Mtv...partyzone eler vad det nu är som går på fredagar.Nåväl ett steg i rätt utveckling...synd att videon är mindre bra.

Posted by reveal on May-25-2002 18:33:

fan va dålig den videon var!!!
ca 2 minuter lång plus att de lade på massa folk som snackade

direkt efter körde de ian van dahl - reason... men såklart inte i langes remix, utan i nån jävla mesversion... inte konstigt att folk har svårt för "trance"

Posted by reveal on Jul-05-2002 22:11:

var just Lange - Drifting

Posted by keddo on Jul-06-2002 15:48:

Smiling Frog

jo de e sant såg
Driftwood- Freeloader (Driftwood Remix)och paul oakenfold - southern sun på mtv för ett litet tag sen ... fast southern sun va säämst remix :| hadde inte ens nåra vocals

Posted by lonne on Jul-06-2002 17:37:

Såg just 4 Strings-Take Me Away Into The Night...godkänd video,dock inget nämnvärt.

Posted by RagingEskimo on Sep-14-2002 10:02:

Timo Maas - Der Schieber såhär på tidiga eftermiddagens MTV.

Besynnerligt.
Uppiggande.

Posted by reveal on Jun-28-2003 17:23:

såg just Paul van Dyk - Nothing but you på MTV

Posted by St_Andrew on Jun-28-2003 20:45:

quote:
Originally posted by reveal
såg just Paul van Dyk - Nothing but you på MTV

fan va tufft!
var det en grymm video?

Posted by Treo on Jun-29-2003 00:51:

hey skönt! min favvolåt just nu!

Posted by A-Gren on Jun-29-2003 09:35:

PÅ MTV just nu... en skön låt... Evanescence - Bring Me to life
En ruskit bra låt. Jag gillar all musik =P

Annars gillar jag inte MTV. Den är alldeles för up-pumpad med översminkade och överbetalda 14-is idoler som inte ens skriver sina egna låtar. Det är en grym duktigt fet gubbe som skriver låtarna som då småflickorna inbillar sig att det är deras idoler som gjort. USCH!

Sen har vi 25% av videona och 100% på kvällarna... Bara massa Kebab-mercedes och hash-nissar som vill visa att dem har pengar och brudar, som dem i själva verket inte har i verkligheten. det märker man på att den knappt rör bilarna, dvs dem har hyrt dem

Jag längtar till den dagen då jag (eller nån annan) kan få byta mudik-smak på världen... typ ni vet... BRA LÅTAR. med bra artister =)

Det va allt för mig

Posted by Kongo_kim on Jun-29-2003 09:43:

Är det här threadet typ 1-2 år gammalt eller.

PPK, Minimalistix, RAnk 1 på DFC? Har ju inte hänt på evigheter.

Nu är det ju skit som Panjabi MC som toppar.

Posted by reveal on Jun-29-2003 10:32:

quote:
Originally posted by Kongo_kim
Är det här threadet typ 1-2 år gammalt eller.

första inlägg i tråden gjordes Mar-10-2002 18:39

Posted by St_Andrew on Jun-29-2003 11:31:

quote:
Originally posted by A-Gren
PÅ MTV just nu... en skön låt... Evanescence - Bring Me to life
En ruskit bra låt. Jag gillar all musik =P

Annars gillar jag inte MTV. Den är alldeles för up-pumpad med översminkade och överbetalda 14-is idoler som inte ens skriver sina egna låtar. Det är en grym duktigt fet gubbe som skriver låtarna som då småflickorna inbillar sig att det är deras idoler som gjort. USCH!

Sen har vi 25% av videona och 100% på kvällarna... Bara massa Kebab-mercedes och hash-nissar som vill visa att dem har pengar och brudar, som dem i själva verket inte har i verkligheten. det märker man på att den knappt rör bilarna, dvs dem har hyrt dem

Jag längtar till den dagen då jag (eller nån annan) kan få byta mudik-smak på världen... typ ni vet... BRA LÅTAR. med bra artister =)

Det va allt för mig

Tycker den här bilden säger allt:

Posted by dj_hysterix on Jun-29-2003 11:36:

hahhaa...antal kilo guld runt nacken...bohahah

Posted by U121 on Jun-29-2003 11:42:

quote:
Originally posted by Vizay
smaken e som baken, lurvig

nee, politisk =P

(*delad* för e tröga trancegalningar =P)

Posted by tobo99 on Jun-30-2003 19:15:

FInns fortafarande tvkanalen Viva kvar? hämtade många musikvideor rippade därifrån för ett par år sen.

Posted by chjo on Jul-01-2003 11:27:

quote:
Originally posted by tobo99
FInns fortafarande tvkanalen Viva kvar? hämtade många musikvideor rippade därifrån för ett par år sen.

Viva ska finnas kvar vad jag vet, hade den hemma för ett tag sen. Dom kör mkt bövlar bra musik. Det tråkiga med mtv är att om dom mot all förmodan skulle köra nån bra trancelåt, så är den förkortad(mainstream-hor-förstörd). Klart att den stora publiken, Hipp-hopp, R&B och div. inte fastnar för sånt då.

Skulle kedja fast Mr/Mrs Director för MTV och andra musik-medier vid ex. scenen på Sensation White/Black, när morgonen gryr är är dom frälsta...
Lite laser och Paul van Dyk kan rädda vem som helst upp ur musik-träsken.

Posted by St_Andrew on Jul-04-2003 19:01:

quote:
Originally posted by tobo99

Var i polen i våras o där fanns den, kolla på den mest hela tiden, skitbra (för att vara musikkanal...)! går den o få på någe vettigt sätt i sverige?

Posted by Aendy on Jul-04-2003 19:22:

quote:
Originally posted by St_Andrew
går den o få på någe vettigt sätt i sverige?

Ska gå att ta in via parabol på Astra. Jag har den lite då och då när jag är i sommarstugan.

Posted by Sigma on Jul-07-2003 13:28:

http://w1.182.telia.com/~u18212494/danceshows.txt

Där e en lista på program med dance/trance som jag försöker följa så gott det går varje vecka, jag rippar videos åt mv-scenen och jag tar in samtliga kanaler digitalt via parabol/dvb-s.

Här e en liten lista på videos som har bra rotation på TMF och VIVA just nu:
TMF: Svenson & Gielen - Beachbreeze, E-Craig - Drumbeats, Rank 1 - Breathing, Armin Van Buuren - Sunburn.
VIVA: Paul Van Dyk - Nothing But You, ATB - Long Way Home, Dj's@Work - Past Was Yesterdays, Lichtenfels - Sounds Like A Melody.

(Tyska och Polska VIVA samt VIVA Plus och ONYX har i princip samma utbud, MTV2Pop likaså men de visar även klassiker från tex Members Of Mayday, RMB, Westbam, etc.)

Posted by reveal on Oct-17-2003 23:13:

Såg just DJ Tiësto - Traffic på ZTV, schyst live-video

Posted by St_Andrew on Oct-17-2003 23:15:

quote:
Originally posted by reveal
Såg just DJ Tiësto - Traffic på ZTV, schyst live-video

w0000t! jag kolla ju fan nyss på ztv, oså missa jag det! daaaamn! såg satisfaction däremot.. nu e det iaf scooter...

Posted by fede on Oct-18-2003 06:12:

jag såg soutern sun igår :P, men original mixen. inte alls lika bra som tiestos =(

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »