TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Beste producer volgens het Holland Forum
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Origin X on Mar-12-2002 18:47:

1. Laurent Veronnez
2. Marco Verkuylen
3. Mauro Picotto
4. Dirk Diercksen
5. Tijs Verwest
6. Oliver Lieb

Posted by moogwai on Mar-13-2002 10:26:

quote:
Originally posted by Jukx

dat is dus helemaal niet wat ik bedoelde..
ik vroeg me alleen af of de goede producers/djs soms zo dun gezaaid zijn in het trancewereldje aangezien iedereen hier dezelfde namen noemt??
...vrij logische vraag

Zeker niet.. hier wordt gevraagt om je 6 beste producers... ik kan wel 30 producers opnoemen die ik goed vind.. zoals Carlos Resoort (4 Strings), Geert Huinink (Dawnseekers)... maar vergeleen met deze "bekende" namen hebben hun maar weinig geproduceert.

Posted by Jukx on Mar-13-2002 11:10:

quote:
Originally posted by moogwai

Zeker niet.. hier wordt gevraagt om je 6 beste producers... ik kan wel 30 producers opnoemen die ik goed vind.. zoals Carlos Resoort (4 Strings), Geert Huinink (Dawnseekers)... maar vergeleen met deze "bekende" namen hebben hun maar weinig geproduceert.

daar gaat het ook niet om..
iedereen noemt zo ongeveer dezelfde 6 mensen als beste producer. blijkt daar dus uit dat de zogenaamde "top" heel erg smal is? wordt de trance-scene gedicteerd door slecht een handjevol mensen?
en vooral: is dit niet te voorspelbaar zo?

ik ben gewoon benieuwd hoe j�llie daar nou tegen aankijken.

(de reden waarom ik geen top-6 plaats is omdat ik waarschijnlijk toch de enige zal zijn die die namen noem en ze dus toch geen kans maken om in de uiteindelijk top-10 te komen. dan zou ik kolkiewolkie alleen maar opzadelen met nutteloos werk.. en dat wil ik hem natuurlijk niet aandoen! )

Posted by eXos on Mar-13-2002 11:14:

Staat niet bij dat het trance moet zijn, dus komt ie

1. Andr� Hazes
  2. Marco V
  3. Laurent Verronez (Airwave,Cloud 69,The Green Martian,Ultravibe,Velvet Girl,L-Vee,Meridian,V-One,V-Two,V-Three,Fire & Ice,Cosmic Junkie..)
  4. Tijs Verwest
  5. Dirk Diercksen

Posted by TranceFool on Mar-13-2002 11:52:

1. Reverb (man die deels achter SHOKK en Flutlicht zit en natuurlijk Reverb)
2. Mauro Picotto
3. Michael Pollen (Silverblue Nexus...enz)
4. Marco Verkuylen en Benjamin
5. DJ Scot Project
6. Tijs Verwest

lekkerrrrr

Posted by TimeportE on Mar-13-2002 12:40:

quote:

daar gaat het ook niet om..
iedereen noemt zo ongeveer dezelfde 6 mensen als beste producer. blijkt daar dus uit dat de zogenaamde "top" heel erg smal is? wordt de trance-scene gedicteerd door slecht een handjevol mensen?

keej ik zal hier op reageren..
ik denk dat je in de "techno"scene ook een aantal producers hebt die der ook boven uitsteken.. ik noem een Umek die toch bijna altijd super lekkere plaatjes maakt..
veel lui hebben idd de zelfde soort top6 maar je kan het ook zo bekijken, deze gastjes die in veel top6'en staan zijn zoo goed dat andere producers (die ook goed zijn) net der buiten vallen..
kijk, ik vin riva echt lekkere plaatjes maken (hun remix van Marc Et Claude - Tremble is echt super flex net zoals hun remix van samb adagio.. en dan spreken we nog nie eens over stringer!! w00tt) maar als je kijkt naar een laurent verronez, dan kan riva het wel schudden (bij mij dan) ..
hetzelfde geldt voor katana (laatste tijd erg goed bezig), plastic angel (altijd lekker) en een james holden (die maakt super lekkere remixen en zijn nieuwe nummer uuuh.. I Have Put Out the Light is echt super meeslepend (echt trancy gevoel, lekker zweven..)
dus ik hoop dat ik je vraag het weten te beandwoorden..

Posted by Jukx on Mar-13-2002 14:07:

quote:
Originally posted by TimeportE

keej ik zal hier op reageren..
ik denk dat je in de "techno"scene ook een aantal producers hebt die der ook boven uitsteken.. ik noem een Umek die toch bijna altijd super lekkere plaatjes maakt..

we hadden het over TRANCE!! deze site heet TRANCEaddict hoor!! als je het over techno wil hebben ga je maar lekker naar TECHNOaddict.com ofzo!!

nee maar, altijd als ik iets zeg dan gaat men er maar van uit dat het in vergelijking met techno zou zijn.. is dus niet zo!!
dus om on-topic te blijven (eigenlijk zijn we allang off-topic maarja.. het gaat toch om de mailtjes en niet om de lijstjes in de thread) zal ik hier niet op in gaan.

quote:

veel lui hebben idd de zelfde soort top6 maar je kan het ook zo bekijken, deze gastjes die in veel top6'en staan zijn zoo goed dat andere producers (die ook goed zijn) net der buiten vallen..

maar dan blijft toch nog steeds de stelling van kracht dat de zogenaamde "top" heel erg smal is?
of je nou zegt dat de top erboven uit steekt omdat de rest slechter is of omdat de rest minder goed is.. dat blijft natuurlijk hetzelfde!

Posted by kolkiewolkie on Mar-13-2002 14:57:

ok, het gaat lekker, maar er kunnen er nog veeeeeeeeeeel meer bij ..... wacht nog op lijstjes van enkele 'kopstukken' hiero

anywayz, voor diegenen die het nog niet verstuurd hebben:

bij voorkeur 1 NAAM per plek doorgeven, dus niet combinatie van producers, maar echt personen. ALS je dan toch meerdere mensen onder 1 naam doorgeeft probeer dan te zorgen dat dit lui zijn die niet in 10 andere producties meedoen. zo kan cosmic gate prima, omdat die lui naar mijn weten niet echt in andere projecten zitten (correct me if I'm wrong), maar piet bervoets word lastiger omdat ie zelf ook lekker knooit met samples , maar ook in rank 1 zit, en beide worden genoemd, en tellen word dan lastig...

bij de weg: NOG STEEDS GELD DAT ALLEEN MEELTJES/PM TELLEN!!! (dus dat petrus zijn lijstje hier post is heel leuk, maar ik heb er zo nix aan... (no offence))

Posted by TimeportE on Mar-13-2002 15:13:

quote:
we hadden het over TRANCE!! deze site heet TRANCEaddict hoor!! als je het over techno wil hebben ga je maar lekker naar TECHNOaddict.com ofzo!!

ik nam de techno scene eff genomen als voorbeeld (en omdat jij daar idd een "voorstander" van bent.. ), om duidelijk te maken dat een top der nie alleen bij trance is.. en bij alle genre's van muziek dus is..
quote:
maar dan blijft toch nog steeds de stelling van kracht dat de zogenaamde "top" heel erg smal is?
of je nou zegt dat de top erboven uit steekt omdat de rest slechter is of omdat de rest minder goed is.. dat blijft natuurlijk hetzelfde!

heb je helemaal gelijk in.. en ik zou eff nie weten wat ik der op terug zou moeten zeggen.. (iemand anders mag het natuurlijk proberen).. (heb jij eigenlijk een echte top6 kwa producers of heb jij meerdere namen in gedachte.. )

Posted by Jukx on Mar-13-2002 15:56:

ik heb me dan toch maar aan een top 6 gewaagd..

01 Terence Fixmer
02 Johannes Heil
03 Deep Dish
04 Adam Beyer
05 Marco Carola
06 John Creamer & Stephane K (hoewel dit 2 namen zijn, gelden ze als 1 "act", kolkiewolkie!)

nouja, allemaal stijlen door elkaar maarja waarom zou je je op 1 stijl fixeren?

mailtje komt eraan!

Posted by Opti on Mar-13-2002 16:15:

1. DJ Scot Project
2. Mauro Mauro Mauro Mauro ghehehe
3. Hennes & Cold
4. BK
5. Tiesto
6. Gigi Gigi Gigi

Posted by moogwai on Mar-13-2002 21:14:

quote:

De top van de progressive scene is toch ook maar klein?

Deep Dish, Nick Warren, Digweed, Kleinberg, etc... precies hetzelfde... dit geld ook voor R&B, Hardrock.. iedere muziekstyle heeft toch enkele uitschieters.. of niet?

quote:
Originally posted by TimeportE

Precies.. die producers hebben eigenlijk een soort standaard van hoge kwaliteit... als zij iets produceren weet je bijna zeker dat het een goed nummer is (oke. je moet wel van z'n style horen, maar daarom is hij ook jouw favoriete producer ).

quote:

Top is constant top... die produceren een aantal nummers per jaar, die echt top zijn, terwijl andere producers juist maar 1 of 2 echte topnummers produceren... ligt ook aan het verleden van die producer... Tiesto, Ferry Corsten, L-vee, M.I.K.E. hebben al een dozijn topnummers geproduceert, terwijl producers die nu "in" zijn zoals Ralph Barendse, Carlos Resoort, Michael Pollen, Riva (nog steeds onbekend wie daar nou precies achter zit) bijvoorbeeld niet echt dat verleden hebben.

quote:
Originally posted by magrec

Way out west (nick warren plus name lost hehe)

Nick Warren en Jody Wisternoff

quote:
Originally posted by kolkiewolkie

bij voorkeur 1 NAAM per plek doorgeven, dus niet combinatie van producers, maar echt personen. ALS je dan toch meerdere mensen onder 1 naam doorgeeft probeer dan te zorgen dat dit lui zijn die niet in 10 andere producties meedoen. zo kan cosmic gate prima, omdat die lui naar mijn weten niet echt in andere projecten zitten (correct me if I'm wrong), maar piet bervoets word lastiger omdat ie zelf ook lekker knooit met samples , maar ook in rank 1 zit, en beide worden genoemd, en tellen word dan lastig...

ff voor de duidelijkheid...deze rij van producers kun je als zeker als 'een naam' beschouwen, want deze produceren alles samen (en datgene wat ze alleen produceren kun je verwaarlozen)

Marco Verkuylen & Benjamin Kuyten (Marco V, etc)
Johan Gielen & Sven Maes (Svenson & Gielen, Airscape)
Ronald Hagen & Pascal Minnaard (Signum)
Sebastiaan Molijn & Eelke Kalberg (Pronti & Kalmani)
Dominik de Leon & Jurgen Mutschall (Jamx) (Dumonde)
Nic Chagall & Bossi (Cosmic Gate)
Rick Simmonds & Stephen Jones (Space Brothers)
Dave & Brendan Webster (Transa)
Piet Blank & Jaspa Jones (Blank & Jones)
Pierre Hiver & Mario Hammer (Hiver & Hammer)

Posted by Blik on Mar-13-2002 21:59:

quote:
Originally posted by moogwai

Riva (nog steeds onbekend wie daar nou precies achter zit) bijvoorbeeld niet echt dat verleden hebben.

heel simpel, dat is Jon Riva

Posted by Jukx on Mar-14-2002 18:20:

quote:
Originally posted by Blik

heel simpel, dat is Jon Riva

nee joh! het waren 2 nederlanders.. ze zitten ook achter Chocolate Puma en achter nog wat projecten. hoe ze heten ben ik alleen vergeten. was laatst een url in omloop waarop het onomstotelijke bewijs stond.

tssss, weet je dat niet eens!
zelfs ik weet het en ik luister niet eens naar trance!

Posted by moogwai on Mar-15-2002 13:44:

quote:

nee joh! het waren 2 nederlanders.. ze zitten ook achter Chocolate Puma en achter nog wat projecten. hoe ze heten ben ik alleen vergeten. was laatst een url in omloop waarop het onomstotelijke bewijs stond.

deze misschien?

Maar ik heb nog nergens een bevestiging gezien....

Posted by Blik on Mar-15-2002 14:24:

quote:

laatst op #armind waren een paar dj's/producers, waaronder Armin, Guy Ornadel en Jon Riva, leek mij logisch dat dat dezelfde zijn dan.....

Posted by Tha Force on Mar-17-2002 19:12:

Top 6:

1. Dirk Diericks (Push, M.I.K.E)
2. L-Vee (Airwave etc.)
3. Armin van Buuren (Perpetuous Dreamer, Rising Star e.d.)
4. RIVA
5. Thijs Verwest
6. Ron Hagen & Pascal M. (Signum etc.)

ff trug kome op RIVA, volgens mij is Jon Riva een schuilnaam, maar da hadde jullie zelf ook wel kunne bedenke denk ik.
In et hoesje van Stringer staat J. Riva & J. Horn, maar zow ask al eerder zijn, kdenk dat et schuilnamen zijn!

Posted by kolkiewolkie on Mar-20-2002 12:25:

ik schop deze maar eens omhoog....

WANT....

*kw pakt de holland TA forum map er eens bij
*kw doet een vlotte telling
*kw telt om de nabij 80 (!!) dutch TA's
*kw kijkt in de pm-box:4 stuks
*kw kijkt in de meelbox: 11 stuks

...

*kw krapt zich eens op het hoofd, en denkt, zooohooo, de bereidheid is weer lekker hoog...

moeilijk is het toch , om fftjes 6 namen door te geven he? nou nou, poeh poeh.

deze post geldt niet voor de mensen die zo vriendelijk zijn geweest WEL een lijstje door te geven, maar van de rest moet ik zeggen dat het toch wel ENORM tegenvalt hoor....

en o ja, petrus en tha force: lijstje in de thread zetten heeft geen zin als ie niet ge-pmt wordt....no offence..

voor de rest, wellicht ten overvloede, meeltjes kunnen nog tot zondag naar: [email protected]

Posted by TranceFool on Mar-20-2002 12:40:

Tis lullig maar mensen moeten natuurlijk zelf weten of ze dat doen....als ze er geen zin hebben is dat hun eigen keus

Posted by Miss Proximus on Mar-20-2002 12:58:

Slaafse hond # 16 meldt zich

Mijn mail is op de e-bus..dit stond erin:

1. Scot Project
2. Mauro Picotto
3. Adam Beyer
4. Paul van Dyk
5. Mark Norman (moet toch wel m'n maatje supporten )
6. Felix da Housecat

Ik heb een HEEEEEEEEELEBOEL platen die me laten smelten maar dat zijn allemaal van die eendagsvliegen
Ik vind m'n lijstje lekke gevarieerd: techno, hard"house" (trance), trance, club en watnogmeerzij

Net zoals mijn muzieksmaak dus En met King Mauro bedoel ik ook gewoon al zijn producties: dus ook de cheesy (wat je cheesy vindt) hitjes e.d. King Mauro en Queen Proximus lol

Posted by magrec on Mar-20-2002 18:03:

Ik ben te lui om te mailen

Posted by TranceSeeker on Mar-22-2002 21:43:

1)Dirk Dierxcks aka MIKE aka PUSH

.....

Posted by Dj Lex on Mar-28-2002 11:57:

En wanneer krijgen we de uitslag?

Posted by kolkiewolkie on Mar-28-2002 12:03:

patience my friend...

feit is dat ik redelijk druk ben atm....

hoop hem voor het weekend rond te hebben... tot die tijd kunnen er nog meels gestuurd worden hoor.... ben gewoon druk en zal daarom coulant wezen...

(plus dat ik die van mijzelf nog fftjes moet opkrabbelen....)

Posted by TimeportE on Mar-28-2002 15:01:

uuuh keej.. ik wacht
trouwens uuh kolkie, je kan je eigen status al veranderen nadat je de 400 posts gehaald hebt.. dat je em nie kan veranderen daar weet ik nix op.. (k zelf zit nu over de 1000.. mooie prestatie )

Pages (3): « 1 [2] 3 »