TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Afrijden..Hoe erg is het?
Pages (2): « 1 [2]


Posted by AirPole on Sep-20-2006 16:29:

quote:
Originally posted by robin
Ah, grunn leeft ook nog kom ens op msn of dc man

Nu dit topic er toch is, iemand een idee hoelang je je rijbewijs moet hebben om een slipcursus te mogen volgen, begreep dat veel 'scholen' hier een minimum tijd voor hebben staan (anwb in lelystad zou het worden dan.. niet echt tijd gehad om te zoeken nog, hoor net 10 min terug dat ik het, als het mag, krijg voor mijn verjaardag lijkt me wel kicken hehe )


Ja, Grunn leeft zeker. Over je vraag weet ik niet dude. Ik denk minstens 2 jaar ofzo?

En ja, ik zal binnenkort eens op DC komen. Op msn ben ik echt NOOIT. Vind MSN al heel lang echt geen FUCK aan.


Posted by Siesta on Sep-20-2006 16:49:

quote:
Originally posted by AirPole

En ja, ik zal binnenkort eens op DC komen. Op msn ben ik echt NOOIT. Vind MSN al heel lang echt geen FUCK aan.



heb je geen vrienden? of heb je geen msn sletjes?

pffff msn is dope man


Posted by Massive84 on Sep-20-2006 20:54:

Heh nee ik had het dus niet gehaald. Reden was dat ik 3 momenten niet ver voor me keek of zo en de situatie niet goed had afgehandeld.

Voorbeeld was ik rij op een straatt met veel zebrapaden. Ik zie juist dus in de verte een meisje 3 meter of zo er voor staan. maar zijn stond naar de rechter kant staren (ik kom van links) echt 5-10 seconden of zo. Dit zie ik op 50-70 meter afstand en in mijn achterhoofd had ik zo iets ga je nou oversteken niet..Toen ik er bijna was bij die zebrapad. draaid die hoer de kop om opeens naar me toe en toen moest ik wel remmen. Maar volgens die gast was dat te plotseling of zo en als ik ver voor me keek had ik dat wel kunnen voorkomen.. Vaag he? ik had wel een botsing met een busje kunnen voorkomen omdat hij bijna mij geen voorrang verleende toch zag ik dit van .."ver". maar ja rest was goed behalve dit dus.

Tja ik rij al een jaar zonder rijbewijs..dus ik blijf door rijden zonder of met Maar ga het hoop ik volgende week weer proberen..of het niks kost


Posted by Dj_Day-V on Sep-20-2006 20:56:

Hehe

Over een half jaartje ga ik denk ik met theorie beginnen


Posted by magrec on Sep-21-2006 15:28:

quote:
Originally posted by Massive84

Tja ik rij al een jaar zonder rijbewijs..dus ik blijf door rijden zonder of met Maar ga het hoop ik volgende week weer proberen..of het niks kost


hoe bedoel je dit? Niet zo snugger om zonder rij instructeur te rijden als je een ongeluk krijgt of wordt aangehouden tijdens controle ben je flink het haasje.


Posted by AirPole on Sep-21-2006 15:40:

quote:
Originally posted by Siesta
heb je geen vrienden? of heb je geen msn sletjes?

pffff msn is dope man


Ik heb gelukkig vrienden zat. Misschien dat ik daarom juist niet op msn zit. Ik zie ze liever in het echt, gezellig babbelen en een pilsje er dan dat ik op vrijdagavond op MSN zit met ze te kletsen en dan gesprekken voeren die nergens over gaan. Pfff. En nee ik heb geen msn sletjes. Ik heb een vriendin, heb dus geen Breezertjes nodig.


Posted by ZZandirt on Sep-21-2006 15:41:

quote:
Originally posted by magrec
hoe bedoel je dit? Niet zo snugger om zonder rij instructeur te rijden als je een ongeluk krijgt of wordt aangehouden tijdens controle ben je flink het haasje.


inderdaad (zei hij die vanaf zijn 14e op alles wat meer dan 2 wielen heeft reed.) goed oppassen. als een of andere dronkelap jou aanrijdt, ben jij de lul. als ie dan nog voor de rest van zijn leven arbeidsongeschikt wordt, dan ben je je hele leven aan het betalen....

het is af te raden... ik heb in de 10 jaar (vanaf mijn 19e) dat ik zonder rijbewijs reed 2 ongelukjes gehad. beide blikschade met minder dan 50 km/h, maar een ongeluk blijkt in een heel klein hoekje te zitten..beide gelukkig in de minne geschikt.

ik heb op een gegeven moment (leasebak, moestwel) een paar lesjes genomen, met daarin een proefexamen. ideaal. daarin mag je alvast je bijzondere verrichtingen doen, en als je daarvoor slaagt, neem je dat mee naar het "echte" examen.. (wist je trouwens dat je niet eens op je spiegels mag inparkeren...???? gek zeg!!) dat betekent, dat je dat dan kan overslaan.... dat is met de zenuwen van het moment toch prettig. ik had destijds een aardige vent (rechercheur/ parttime examinator...) die mij na 15 mins al terugstuurde naar het cbr.. (ondanks een ruk aan het stuur van hem, toch gewoon geslaagd... (hij stuurde mij overigens wel over de doorgetrokken streep van een busbaan.... niet duidelijk geweest zei 'ie achteraf, verder leek het alsof ik al jaren reed....)

als je jonger bent (was toen 30 ofzo) doen ze moeilijker. en laten we wel zijn, jongeren (18-22) zijn nou niet de meest verstandige rijders....:-) plus het feit dat er bij het CBR een opgelegde ratio is van 66,6 t/o 33,3 procent. raad maar eens wat de zakkers en slagers zijn. hufters.... creeren gewoon werk...:-)

geslaagd?


Posted by AirPole on Sep-21-2006 15:51:

quote:
Originally posted by ZZandirt
goed oppassen. als een of andere dronkelap jou aanrijdt, ben jij de lul. als ie dan nog voor de rest van zijn leven arbeidsongeschikt wordt, dan ben je je hele leven aan het betalen....


geslaagd?


Volgens mij is diegene die alcohol opheeft dan toch nog steeds de schuldige hoor, vooral als ie jou aanrijdt.


Posted by ZZandirt on Sep-21-2006 16:06:

quote:
Originally posted by AirPole
Volgens mij is diegene die alcohol opheeft dan toch nog steeds de schuldige hoor, vooral als ie jou aanrijdt.


deels gelijk:

ja hij is schuldig aan beschonken rijden, en zal daar ook voor berecht worden, edoch, aangezien jijzelf geen rijbewijs hebt (= onbekwaam bent zo'n voertuig te besturen), noch verzekerd bent......)

trust me... dat wil je NIET uitproberen voor welke rechter dan ook...



het is net zoiets als door rood rijden op een voorrangsweg en geschept worden van rechts.... diegene is in beginsel in overtreding, aangezien jij op een voorrangsweg rijd...:-( dat jij door rood rijdt, kost je een boete...


Posted by robin on Sep-21-2006 19:53:

quote:
Originally posted by ZZandirt
plus het feit dat er bij het CBR een opgelegde ratio is van 66,6 t/o 33,3 procent. raad maar eens wat de zakkers en slagers zijn. hufters.... creeren gewoon werk...:-)



Das echt gemekker.. in een hoop regio's is het 50/50, sommige 60/40 of 40/60. Das al jaren zo en het lijkt me niet meer dan logisch dat dat ongeveer op pijl blijft om eerlijk te zijn. Als je hoort wat voor fouten sommige maken op hun examen snap ik best dat er een hoop zakken.. schuld van de rijschool die ze veel te snel op examen stuurd imo.. 90% van die 'onterecht gevallen' zijn volgens mij ook nogal eenzijdig bekeken


Posted by kolkiewolkie on Sep-22-2006 17:48:

Ik vind zonder rijbewijs rijden wel ZO debiel! Buiten het feit dat je een fikse beuk kunt verwachten als je me ooit zou T-bonen in het verkeer (en ik nog in die staat zou zijn dat ik dat zou kunnen) zou ik echt NIET in jouw schoenen willen staan als je rijbewijsloos een keer een koter van iemand ondersteboven beukt. Zoiets kan op zich zomaar gebeuren (heb het nooit gehad, hoop het nooit te hebben en lijkt me verschrikkelijk �m te hebben) maar als el pappie van die koter hoort dat jij ook nog eens het gore rotlef hebt gehad om zonder rijbewijs te gaan karren .... pffff. See you in court or in prison zeg maar .

Geen excuses ook trouwens, ik ben vrij rechttoerechtaan als het op zulke dingen aankomt .


Posted by basvh on Sep-22-2006 18:42:

Hehe. Een niet nader te noemen persoon die ik ken heeft vele keren in de vrachtwagen van paps rondgereden zonder rijbewijs. Hier heb ik het dan niet over kleine stukjes maar gewoon best lange ritten. Paps vond het trouwens niet eens erg zolang die maar uitkeek.


Posted by snitz on Dec-11-2006 11:46:

quote:
Originally posted by basvh
Hehe. Een niet nader te noemen persoon die ik ken heeft vele keren in de vrachtwagen van paps rondgereden zonder rijbewijs. Hier heb ik het dan niet over kleine stukjes maar gewoon best lange ritten. Paps vond het trouwens niet eens erg zolang die maar uitkeek.


geen idee over wie je het hebt


Posted by Massive84 on Dec-11-2006 14:47:

Leuk om de topic weer te lezen.

Kennelijk veel ophef over het rijden zonder rijbewijs. Misschien denk je dat ik dit deed voor de lol. maar heb gewoon ander half jaar netjes auto gereden puur voor transport zeg maar. En pappie heeft me leren auto rijden

Ik moet wel zeggen dat ik altijd voorzichtig heb gereden en omdat ik dit ander half jaar heb gedaan, heb ik nu na het behalen van mijn rijbewijs (29-09-2006 perfecte rit gereden ) niet de behoefte om 150 te rijden op de snelweg, of zonder gordel etc. Wat je dus HEEL vaak bij jongeren ziet als ze eenmaal hun papiertje halen. Geen wonder dat je nu de 3 staf punten systeem hebt.

Ider zijn mening


Posted by Donna on Dec-14-2006 07:22:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie
Ik vind zonder rijbewijs rijden wel ZO debiel! Buiten het feit dat je een fikse beuk kunt verwachten als je me ooit zou T-bonen in het verkeer (en ik nog in die staat zou zijn dat ik dat zou kunnen) zou ik echt NIET in jouw schoenen willen staan als je rijbewijsloos een keer een koter van iemand ondersteboven beukt. Zoiets kan op zich zomaar gebeuren (heb het nooit gehad, hoop het nooit te hebben en lijkt me verschrikkelijk �m te hebben) maar als el pappie van die koter hoort dat jij ook nog eens het gore rotlef hebt gehad om zonder rijbewijs te gaan karren .... pffff. See you in court or in prison zeg maar .

Geen excuses ook trouwens, ik ben vrij rechttoerechtaan als het op zulke dingen aankomt .


Helemaal mee eens!
Leuk dat je kunt rijden zonder rijbewijs,dat kan zo goed als iedereen,de gevolgen na een ongeluk WIL echter niet iedereen,alleen sukkels


Posted by eXos on Dec-14-2006 09:46:

De gevolgen zijn meestal niet zichtbaar voor diegene.

Vaak gaat het goed, maar als het dan mis gaat dan ben je ook echt goed de sjaak!

Onverzekerd, onvolwassen etc.


Het afrijden bij mij ging trouwens prima. Was na een half uurtje weer terug. Ben nu inmiddels 9 jaar trots eigenaar van zo'n roze papiertje en (gelijk ff afkloppen) heb nog nooit een ongeval gehad of veroorzaakt.


Pages (2): « 1 [2]

Powered by: vBulletin
Copyright © 2000-2021, Jelsoft Enterprises Ltd.