TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vart köper ni ravekläder?
Pages (2): « 1 [2]

Posted by mindshooter on Mar-19-2002 12:29:

Klart att det är lätt om man är en jävel på att sy....men jag skulle nog tror att det är svårare att göra majoriteten av rave kläder än att göra majoriteten av vanliga kläder....

Har aldrig förstått hur folk kan betala för att deras jeans ska se gammla ut

Posted by ExOn on Mar-19-2002 15:57:

Jag tänkte på det häromdagen.. sy kan jag ju alltid lära mig
Och så tänkte jag på att Uv trycken på t-shirtar är snor enkelt att göra själv.. egna coola mönster med hjälp av Uv Färg

Posted by reveal on Mar-19-2002 16:18:

coolaste tröjan jag sett är en t-shirt med en VU-meter (tror det heter så, en sån grej med staplar som ändras beroende på musiken, finns till väsnter under tiden i winamp)
iaf så funkade den, och den tog upp ljudet i omgivningen och gjorde sitt utslag efter det! skitcoolt, synd att den kostade £45

Posted by fruktsoppa on Mar-19-2002 16:29:

quote:
Originally posted by mindshooter
Klart att det är lätt om man är en jävel på att sy....men jag skulle nog tror att det är svårare att göra majoriteten av rave kläder än att göra majoriteten av vanliga kläder....

Har aldrig förstått hur folk kan betala för att deras jeans ska se gammla ut

va? skojar du med mig? rave-kläder e nog av de lättaste plagg man skulle kunna göra typ.. man behöver juh bara en mall o sen klippa o så. materialet fixar man juh också själv. det e jh inte alls svårt.
det är juh som mjukis/jumpa byxor allihopa.. den har man sytt PÅ fickor o skit.

ja, förstår inte hur dum man kan vara.. det finns t.om. ett Diesel kit med sand, jord o skiftnyckels mall o sandpapper som man ska designa sina egna byxor.. rätt innovativit o fantasifullt, men vafan.. att ta betalt för det.. =(
grejerna kan man hitta hemma..

Posted by reveal on Mar-19-2002 16:44:

quote:
Originally posted by fruktsoppa
ja, förstår inte hur dum man kan vara.. det finns t.om. ett Diesel kit med sand, jord o skiftnyckels mall o sandpapper som man ska designa sina egna byxor.. rätt innovativit o fantasifullt, men vafan.. att ta betalt för det.. =(
grejerna kan man hitta hemma..

finns tom byxor me färdigsliten bakficka så det ser ut som om en snusdosa har legat där länge...

Posted by Ravesquad on Mar-19-2002 19:56:

quote:
Originally posted by doter
D flesta kläderna på Saturn Return å andra rave affärer är sååååå fula!
Skulle aldrig ens ha tanken å köpa "ravekläder" asså!

*blääääää*

vad hade du på TE 2002?

Posted by doter on Mar-19-2002 20:44:

Hade typ ljusa, vita jeans, en vit tajt t-tröja å en vit långärmad tröja m ett silvermönster på bröstet.
Å sen vit-orangea And 1 skor...

Godkänt?

Posted by reveal on Mar-19-2002 20:47:

quote:
Godkänt?

vad man har på sig spelar väl ingen roll, alla kläder är "godkända"
men är det inte väldigt vart och svettigt med jeans? tycker jag iaf

Posted by doter on Mar-19-2002 20:53:

quote:
Originally posted by reveal
coolaste tröjan jag sett är en t-shirt med en VU-meter (tror det heter så, en sån grej med staplar som ändras beroende på musiken, finns till väsnter under tiden i winamp)
iaf så funkade den, och den tog upp ljudet i omgivningen och gjorde sitt utslag efter det! skitcoolt, synd att den kostade £45

Koll in denna länken... Där finns antagligen den tröjan du nämnde, å andra feta tröjor!!!
http://www.torget.se/v3/shoppar/1,2640,13376,00.html

Säg till om d e nån som tycker dessa e fula...

I like it aLOT!

Posted by Kraith on Mar-19-2002 21:09:

quote:
Originally posted by Aendy
Annars finns alltid Gröna Moln där man kan beställa hur plaggen ska se ut och det kostar inte mer än det skulle göra på Saturn Return.

Ligger det i Stockholm? Mer info tack.

Jag lät sy upp ett par byxor på en liten affär på drottninggatan. Pröjsade 800 spänn, men blev inte speciellt nöjd.

Posted by doter on Mar-19-2002 21:23:

quote:
Originally posted by reveal

väldigt vart och svettigt med jeans? tycker jag iaf

Jo som faN... men d var som en bastu hela jävla anläggningen lr va man kallar d!
Så man hade dött i bara underkläder åkså =)

Posted by Aendy on Mar-19-2002 21:32:

quote:
Originally posted by Kraith

Ligger det i Stockholm? Mer info tack.

Ligger i Passagen i Gamla Stan. Men var beredd på att tanten där inne är helt galen. Du måste kunna stå på dig annars säljer hon allt möjligt till dig på ren aggresivitet. Hon är inte så jätteglad för brallor, sysslade mer med sådant förr, men om man är snäll mot henne blir hon betydligt mer medgörlig. Men kolla in alla störtsköna jackor och kappor hon har på display. De är så jäla läckra. Och alla tröjor har samma modell, men som sagt, hon syr upp efter beställning eller så kan man köpa något av det färdigsydda om det passar, men hon är jäligt noga med att det ska sitta snyggt. Hon kommer påtala att det är en botique och att man inte ska tjafsa om priserna för då kan man lika gärna gå till H&M. Som sagt lite speciell tant, men störtskön.

Posted by mindshooter on Mar-19-2002 22:09:

quote:

Koll in denna länken... Där finns antagligen den tröjan du nämnde, å andra feta tröjor!!!
http://www.torget.se/v3/shoppar/1,2640,13376,00.html

Säg till om d e nån som tycker dessa e fula...

I like it aLOT!

feta t-shirts...och dom är inte dyrare än en vanlig T-shirt på Saturn return....ska överväga detta!!!

Posted by fruktsoppa on Mar-19-2002 23:00:

jävlar.. om man skulle tjacka en sån tee där på stället, blir det en EKG eller equalizer.. you that don't you?

"Music is everything.. Or is it?
even if it is so, the yellow equalizer controls it all..."

ahh, sug på den trancers!

Posted by reveal on Mar-20-2002 01:39:

var faktiskt inte den tröjan med eq som jag hade sett, men denna var ungefär samma är sjukt sugen på en sån... men det är ju jävligt dyrt... sen undrar jag hur skönt det är att dansa när man har en sån grej tätt inpå kroppen?

Posted by Kraith on Mar-20-2002 19:36:

quote:
Originally posted by Aendy
Ligger i Passagen i Gamla Stan. Men var beredd på att tanten där inne är helt galen. Du måste kunna stå på dig annars säljer hon allt möjligt till dig på ren aggresivitet. Hon är inte så jätteglad för brallor, sysslade mer med sådant förr, men om man är snäll mot henne blir hon betydligt mer medgörlig. Men kolla in alla störtsköna jackor och kappor hon har på display. De är så jäla läckra. Och alla tröjor har samma modell, men som sagt, hon syr upp efter beställning eller så kan man köpa något av det färdigsydda om det passar, men hon är jäligt noga med att det ska sitta snyggt. Hon kommer påtala att det är en botique och att man inte ska tjafsa om priserna för då kan man lika gärna gå till H&M. Som sagt lite speciell tant, men störtskön.

Hehehe, jag får glida dit och kolla. Tack för tipset.

Posted by ExOn on Mar-23-2002 20:17:

Hehe den equalisern finns på Balagan Cyberdog är det tror jag?
Ska köpa en vit tajt t-shirt med Biohazard på...tvär snygg!!
Reflekterar ljuset från strobbar

Posted by mindshooter on Mar-23-2002 23:47:

Wohoo idag köpte jag mina vita Catch 23 byxor.......dom är så saaatans sköna! Nu har jag ett helt sett med Byxor, tröja och väst från catch 23 FETT!

Posted by fruktsoppa on Mar-24-2002 00:10:

ähh, det spelar juh ingen roll om kläderna är ifrån samma märke utan att dom passar ihop..

Posted by mindshooter on Mar-24-2002 00:57:

quote:
Originally posted by fruktsoppa
ähh, det spelar juh ingen roll om kläderna är ifrån samma märke utan att dom passar ihop..

Klart att det inte gör...vem sa det? Tycker det är coolt iaf....dom matchar....Catch 23 äger.....

Posted by ExOn on Mar-24-2002 10:03:

Lyssna på Mindshooter

Pages (2): « 1 [2]