TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Burn Mp3/Cue
Pages (2): « 1 [2]

Posted by Cosmic on Nov-11-2002 14:23:

quote:
Originally posted by MennoB
Ik heb zo'n cue gemaakt in word, maar kan hem niet openen in nero omdat het bestand niet eindigt op .cue, maar ik heb wel winamp. Hoe kun je dat dan in winamp maken, of moet je er een programmatje bij downloaden??

Tip: save as .txt

Enne, er is ook een programma die cue sheets maakt, Cue-editor dacht ik. Laad je gewoon het mp3-tje en door een druk op de knop split ie hem waar je wil.

Posted by Flipper01 on Nov-11-2002 15:44:

quote:
Ik heb zo'n cue gemaakt in word, maar kan hem niet openen in nero omdat het bestand niet eindigt op .cue, maar ik heb wel winamp. Hoe kun je dat dan in winamp maken, of moet je er een programmatje bij downloaden??

Ik maak ze meestal met winamp, hoef je alleen de artiest/titel van het nummer in te voeren en de cue tijd. De link voor het programmatje staat ergens bovenaan in deze thread
En als je hem in Word hebt opgeslagen kan je heel simpel hernoemen naar *.cue

Posted by Scorpio Rising on Nov-12-2002 20:03:

Ik wil zelf een cue maken: welk programma kan ik gebruiken om de indexen te bepalen? (nauwkeurig tot op het frame) Dus een audio programma dat de positie van de cursor aanduid in min:sec:frames en niet in min:sec:miliseconden zoals de meeste programmas.

Posted by MennoB on Nov-15-2002 18:59:

quote:
Originally posted by TranceFool
Jep....daar je bestand selecteren, dan *file* - *burn image*....je cue selecteren en hoppeta, bakken

Oke, heb op winamp een Cue gemaakt. Heb ook alle namen van de nummers ingegeven. Maar als ik hem wil laden in Nero zegt hij dat er een fout is opgetreden. Dit deed hij ook al, als ik geen namen in vulde, alleen maar audio 01 (deed hij automatisch)

Posted by MennoB on Nov-15-2002 19:00:

quote:
Oke, heb op winamp een Cue gemaakt. Heb ook alle namen van de nummers ingegeven. Maar als ik hem wil laden in Nero zegt hij dat er een fout is opgetreden. Dit deed hij ook al, als ik geen namen in vulde, alleen maar audio 01 (deed hij automatisch)

Hoe zorg ik er dan voor dat ik hem wel kan laden, heb hem wel opgeslagen als .cue

Posted by Odyne on Nov-15-2002 19:10:

quote:

dit probleem heb ik ook, dan doe ik braaf *file* - *burn image* maar dan geeft ie een error (nero can't read this file) terwijl hij qua naam enzo verder t zelfde is..

Posted by eieregooie on Nov-15-2002 21:47:

quote:
Originally posted by Flipper01
En als je hem in Word hebt opgeslagen kan je heel simpel hernoemen naar *.cue

Mja... MITS je het bestand hebt opgeslagen als .txt en niet als .doc want dan gaat ut niet helemaal werken

Je ken die cues beter gewoon maken met notepad ipv Word... en dan je textbestandje hernoemen van blablabla.txt naar blablabla.cue (of natuurlijk gelijk opslaan als .cue )

Maarja, dan zijn er ook nog een hoop mensen waarbij Windows de known file type extensions niet weergeeft... dat ken ook weer voor problemen zorgen bij renamen...

Lang leve de gebruiksvriendelijkheid

Posted by Biohazard on Nov-17-2002 14:42:

als ik burn cue doe in nero crasht het programma

en WinCRD kan mijn CDRW niet vinden

Posted by Flipper01 on Nov-19-2002 11:12:

Ik heb gister voor het eerst een cue file met nero proberen te fikken, maar het ging hopeloos mis.. Ik weet niet wat ik nou psies fout aan het doen was, maar ik denk dat ik eerst maar even deze thread nog maar ff door moet gaan lezen voor ik het nog een keer ga proberen

Posted by mansie on Nov-19-2002 19:15:

quote:
Originally posted by Flipper01
Ik heb gister voor het eerst een cue file met nero proberen te fikken, maar het ging hopeloos mis.. Ik weet niet wat ik nou psies fout aan het doen was, maar ik denk dat ik eerst maar even deze thread nog maar ff door moet gaan lezen voor ik het nog een keer ga proberen

Mij lukt het ook nietom zo'n .cue file in Nero te gebruiken!

Is er eigenlijk wel iemand waarbij dat wel is gelukt? De cue-files zoals wij die gebruiken (uit WimAmp) werken volgens mij helemaal niet. Heeft Nero aparte cue-files?

Volgens mij wordt het gewoon als vanouds alles met het handje invoeren.

Posted by Dj Odelpha on Nov-20-2002 00:20:

Kortom, cues branden is gewoon zwaar KUT!

Posted by magrec on Nov-20-2002 11:38:

Ik ben ook maar een nitwit op dat gebied maar mij is het wel gelukt om een cd met behulp van een .cue file te branden (zowel een game als een mp3)

de mp3 heb ik gewoon omgezet in een wav file en dat heb ik aangegeven in de cue file (mp3 in wav veranderen) en branden maar.

Als ik hem meteen als mp3 wil branden dan loopt nero bij mij ook vast dus ik moet als ik met cue werk de mp3 altijd omzetten naaar wav.

Trouwens branden op cd-rw met nero is pas KUT, gaat ie multisessies maken vage shit

Posted by stampertje on Nov-20-2002 14:20:

quote:
Originally posted by magrec

Trouwens branden op cd-rw met nero is pas KUT, gaat ie multisessies maken vage shit

dat is juist flex als je de volgende keer weer die cd-rw erin doet kun je m zegmaar updaten. Dus als je er een mapje op hebt staan vult tie gelijk de nieuwe bestanden bij en vernieuwd hij de geweizigde

Posted by magrec on Nov-20-2002 14:24:

ik weet het niet hoor, maar ik heb er nu 3 sessies op staan en als ik dus het ene mp3tje wil horen en dan weer die andere moet ik steeds van sessie wisselen (eigenschappen klikken en dan volumes kiezen)

maar goed die cd-rw gaat straks naar mijn harde schijf en dan wis ik hem ff en dan pleur ik al mijn plaatjes er wel weer op.

Posted by Dj Odelpha on Nov-20-2002 21:01:

Na mijn conclusie van gister dat een cue(+mp3) branden zwaar kut is, ben ik me er iets verder in gaan verdiepen, ik wist er al een paar dingen vanaf, en het is me net gelukt om 1 grote mp3 file met cue te branden zodat er losse nummers op de cd komen, die goed overlopen en die in een cd-speler af te spelen is!!! Hier volgt de beschrijving van wat ik heb gedaan:

1) Gebruik CDRWIN 3.9B. Download deze hier: http://www.goldenhawk.com/cdrwin.htm

2) Zorg voor een goede crack/serial zodat je met meer dan 1x speed kan branden.

3) Start het programma, kies Record Disc (linksbovenaan) en klik op Load Cuesheet. Ga naar de directory waar de .cue file en de mp3 in staan (moeten in dezelfde directory staan voor zover ik weet) en dubbelklik hierop. Er staat nu als het goed is Compiling Cuesheet... Please Wait... In de .cue file, die je kan bekijken en veranderen met notepad(kladblok), moet achter FILE wel dezelfde bestandsnaam staan als die van de mp3, dus al heb je trance.mp3 wordt het FILE trance.mp3 MP3 (een directory opgeven is niet nodig). Je kan .mp3 MP3 gewoon laten staan, dit hoeft geen .wav WAVE te zijn!!!

4) Vink bij Recording Options Underrun Protection aan en selecteer de snelheid van je brander bij speed.

5) Klik op Start Recording.

That's it!!! Conclusie: Eigenlijk is het supersimpel.

Hopende hiermee jullie van dienst te zijn geweest,

Dj Odelpha

Posted by SanduTje on Nov-20-2002 21:14:

quote:
Originally posted by mansie
Mij lukt het ook nietom zo'n .cue file in Nero te gebruiken!

Is er eigenlijk wel iemand waarbij dat wel is gelukt? De cue-files zoals wij die gebruiken (uit WimAmp) werken volgens mij helemaal niet. Heeft Nero aparte cue-files?

Volgens mij wordt het gewoon als vanouds alles met het handje invoeren.

LOL winamp cues??

cues branden gaat bij mij perfect..

- zorg dat je laatste versie heb van nero

- controleer of cue goed is

VOORBEELD CUE-BESTAND
quote:
TITLE "Satoshi Tomiie - Nubreed 06 - CD2"
FILE "Satoshi Tomiie - Nubreed 6 - CD2.mp3" MP3

TRACK 01 AUDIO
TITLE "Lesser Man"
PERFORMER Graffik
FLAGS DCP
INDEX 00 00:00:00
INDEX 01 00:00:01

TRACK 02 AUDIO
TITLE Substance
PERFORMER Echomen
FLAGS DCP
INDEX 01 07:39:14

TRACK 03 AUDIO
TITLE Graffiti
PERFORMER "Medway/Sean Cusick"
FLAGS DCP
INDEX 01 13:04:17

enz enz..

belangrijk is het volgende: FILE "Satoshi Tomiie - Nubreed 6 - CD2.mp3" MP3

tussen de "" staat de locatie & bestandsnaam van de te branden MP3, zorg dat dat goed is.

Als laatste staat MP3, dat geeft aan dat het om een mp3 bestand gaat.

- zorg dat bestand opgeslagen is als .cue

- ale het goed is kun je doormiddel van kiezen File/bestand=>burn image/brand image de cue selecteren en zal nero de desbetreffende mp3 opzoeken en vervolgens opslitten volgens de cue file.

brand ze

Posted by Dj Odelpha on Nov-20-2002 21:52:

Ten eerste hangt Nero vaak als je burn image doet, het duurt in ieder geval !@#$%^& lang en ten tweede is dat TITLE, PERFORMER en FLAGS (onder TRACK 01 AUDIO enz.) allemaal onzin, TITLE en PERFORMER blijft sowieso nix van over en waar dat FLAGS voor is weet ik niet. Ik raad in ieder geval aan om het niet met Nero te doen, mijn methode is een stuk makkelijker en sneller.

Grtz

Pages (2): « 1 [2]