TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Burn Mp3/Cue
Pages (2): « 1 [2]
| quote: |
| Originally posted by MennoB Ik heb zo'n cue gemaakt in word, maar kan hem niet openen in nero omdat het bestand niet eindigt op .cue, maar ik heb wel winamp. Hoe kun je dat dan in winamp maken, of moet je er een programmatje bij downloaden?? |
| Originally posted by MennoB Ik heb zo'n cue gemaakt in word, maar kan hem niet openen in nero omdat het bestand niet eindigt op .cue, maar ik heb wel winamp. Hoe kun je dat dan in winamp maken, of moet je er een programmatje bij downloaden?? |

Ik wil zelf een cue maken: welk programma kan ik gebruiken om de indexen te bepalen? (nauwkeurig tot op het frame) Dus een audio programma dat de positie van de cursor aanduid in min:sec:frames en niet in min:sec:miliseconden zoals de meeste programmas.
| Originally posted by TranceFool Jep....daar je bestand selecteren, dan *file* - *burn image*....je cue selecteren en hoppeta, bakken |
| Originally posted by MennoB Oke, heb op winamp een Cue gemaakt. Heb ook alle namen van de nummers ingegeven. Maar als ik hem wil laden in Nero zegt hij dat er een fout is opgetreden. Dit deed hij ook al, als ik geen namen in vulde, alleen maar audio 01 (deed hij automatisch) |
| Originally posted by MennoB Oke, heb op winamp een Cue gemaakt. Heb ook alle namen van de nummers ingegeven. Maar als ik hem wil laden in Nero zegt hij dat er een fout is opgetreden. Dit deed hij ook al, als ik geen namen in vulde, alleen maar audio 01 (deed hij automatisch) |
| Originally posted by Flipper01 En als je hem in Word hebt opgeslagen kan je heel simpel hernoemen naar *.cue |

)
als ik burn cue doe in nero crasht het programma
en WinCRD kan mijn CDRW niet vinden 
Ik heb gister voor het eerst een cue file met nero proberen te fikken, maar het ging hopeloos mis.. Ik weet niet wat ik nou psies fout aan het doen was, maar ik denk dat ik eerst maar even deze thread nog maar ff door moet gaan lezen voor ik het nog een keer ga proberen 
| Originally posted by Flipper01 Ik heb gister voor het eerst een cue file met nero proberen te fikken, maar het ging hopeloos mis.. Ik weet niet wat ik nou psies fout aan het doen was, maar ik denk dat ik eerst maar even deze thread nog maar ff door moet gaan lezen voor ik het nog een keer ga proberen |
Kortom, cues branden is gewoon zwaar KUT! 
Ik ben ook maar een nitwit op dat gebied maar mij is het wel gelukt om een cd met behulp van een .cue file te branden (zowel een game als een mp3)
de mp3 heb ik gewoon omgezet in een wav file en dat heb ik aangegeven in de cue file (mp3 in wav veranderen) en branden maar.
Als ik hem meteen als mp3 wil branden dan loopt nero bij mij ook vast
dus ik moet als ik met cue werk de mp3 altijd omzetten naaar wav.
Trouwens branden op cd-rw met nero is pas KUT, gaat ie multisessies maken vage shit 
| Originally posted by magrec Trouwens branden op cd-rw met nero is pas KUT, gaat ie multisessies maken vage shit |
ik weet het niet hoor, maar ik heb er nu 3 sessies op staan en als ik dus het ene mp3tje wil horen en dan weer die andere moet ik steeds van sessie wisselen (eigenschappen klikken en dan volumes kiezen)
maar goed die cd-rw gaat straks naar mijn harde schijf en dan wis ik hem ff en dan pleur ik al mijn plaatjes er wel weer op.
Na mijn conclusie van gister dat een cue(+mp3) branden zwaar kut is, ben ik me er iets verder in gaan verdiepen, ik wist er al een paar dingen vanaf, en het is me net gelukt om 1 grote mp3 file met cue te branden zodat er losse nummers op de cd komen, die goed overlopen en die in een cd-speler af te spelen is!!! Hier volgt de beschrijving van wat ik heb gedaan:
1) Gebruik CDRWIN 3.9B. Download deze hier: http://www.goldenhawk.com/cdrwin.htm
2) Zorg voor een goede crack/serial zodat je met meer dan 1x speed kan branden.
3) Start het programma, kies Record Disc (linksbovenaan) en klik op Load Cuesheet. Ga naar de directory waar de .cue file en de mp3 in staan (moeten in dezelfde directory staan voor zover ik weet) en dubbelklik hierop. Er staat nu als het goed is Compiling Cuesheet... Please Wait... In de .cue file, die je kan bekijken en veranderen met notepad(kladblok), moet achter FILE wel dezelfde bestandsnaam staan als die van de mp3, dus al heb je trance.mp3 wordt het FILE trance.mp3 MP3 (een directory opgeven is niet nodig). Je kan .mp3 MP3 gewoon laten staan, dit hoeft geen .wav WAVE te zijn!!!
4) Vink bij Recording Options Underrun Protection aan en selecteer de snelheid van je brander bij speed.
5) Klik op Start Recording.
That's it!!! Conclusie: Eigenlijk is het supersimpel.
Hopende hiermee jullie van dienst te zijn geweest,
Dj Odelpha
| Originally posted by mansie Mij lukt het ook nietom zo'n .cue file in Nero te gebruiken! Is er eigenlijk wel iemand waarbij dat wel is gelukt? De cue-files zoals wij die gebruiken (uit WimAmp) werken volgens mij helemaal niet. Heeft Nero aparte cue-files? Volgens mij wordt het gewoon als vanouds alles met het handje invoeren. |

| TITLE "Satoshi Tomiie - Nubreed 06 - CD2" FILE "Satoshi Tomiie - Nubreed 6 - CD2.mp3" MP3 TRACK 01 AUDIO TITLE "Lesser Man" PERFORMER Graffik FLAGS DCP INDEX 00 00:00:00 INDEX 01 00:00:01 TRACK 02 AUDIO TITLE Substance PERFORMER Echomen FLAGS DCP INDEX 01 07:39:14 TRACK 03 AUDIO TITLE Graffiti PERFORMER "Medway/Sean Cusick" FLAGS DCP INDEX 01 13:04:17 enz enz.. |
Ten eerste hangt Nero vaak als je burn image doet, het duurt in ieder geval !@#$%^& lang en ten tweede is dat TITLE, PERFORMER en FLAGS (onder TRACK 01 AUDIO enz.) allemaal onzin, TITLE en PERFORMER blijft sowieso nix van over en waar dat FLAGS voor is weet ik niet. Ik raad in ieder geval aan om het niet met Nero te doen, mijn methode is een stuk makkelijker en sneller.
Grtz