TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars
Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »

Posted by SteveTranz4ever on Jan-23-2007 17:59:

13 kryssningar �r respekt!

Hardstyle DJ bokad och klar... tillk�nnages snart i n�sta MondayBar nyhetsmail!
Han har spelat p� Qlimax....

Posted by mr_fisken on Jan-23-2007 20:31:

mm det blir en tung snubbe hoppas mondaybar provar k�ra hardstylen p� stora golvet, kul o se den feta basen skaka rutorna

Posted by SteveTranz4ever on Jan-25-2007 08:03:

F�r er hardstyle fraks!

TATANKA �r bokad !!!

Full line-up i f�rsta posten!

Posted by jofawe on Jan-25-2007 08:25:

Jag f�rst�r inte denna j�kla hysteri p� alla j�vla hardstyle djs... De borde d�pa om kryssningarna till bitchbar cruises..

Posted by SteveTranz4ever on Jan-25-2007 08:34:

quote:
Originally posted by jofawe
Jag f�rst�r inte denna j�kla hysteri p� alla j�vla hardstyle djs... De borde d�pa om kryssningarna till bitchbar cruises..

Vad menar du? Alla som �r s� superk�ta p� HS-DJs ?

Det �r ju den stora flugan... och smaken �r ju som baken...
Sj�lv f�redrar jag trance framf�r HS...

Posted by mr_fisken on Jan-25-2007 08:52:

quote:

ha ha

Posted by jofawe on Jan-25-2007 10:25:

Klart smaken �r som baken, men det spelas ju hs �verallt p� b�tj�veln, n�n j�kla m�tta f�r det vara.. N�stan s� jag skiter i denna, hade det inte varit f�r b&j s�.. Kryssningarna har alltid varit en bra blandning av stilar, men nu.. N�

Posted by Akia on Jan-25-2007 10:35:

Jag gillar alla stilar s� l�nge det �r melodiskt. Bra att dem blandar!

Posted by Laszlo on Jan-25-2007 10:37:

quote:
Klart smaken �r som baken, men det spelas ju hs �verallt p� b�tj�veln, n�n j�kla m�tta f�r det vara.. N�stan s� jag skiter i denna, hade det inte varit f�r b&j s�.. Kryssningarna har alltid varit en bra blandning av stilar, men nu.. N�

+1

Posted by SteveTranz4ever on Jan-25-2007 16:00:

quote:

Man kan ju n�stan s�ga detsamma om festerna i trapphusen... knappt s� folk l�mnar dem f�r den stora festen p� dansgolven!
Men det �r v�l lite s� att alla vi ha den r�jjigaste, ballaste f�rfesten som alla stannar till och steppar till lite... inte samma variation som det var f�rr...

Men jofawe... du gl�mmer ju att �ven jag ska spela...

HS �r r�jjigt men saknar en emotionell k�nsla... eller ja... de ska isf. vara b�rs�rkag�ngs-k�nslor!
Lite kul �r ocks� att det alltid vart lite s� att de som diggar h�rdare musiken dissar den mjukare... Minns f�rr n�r techno/mangeltechno var stor... dom dissade trance oftast...

Posted by MondayBar on Jan-25-2007 16:11:

quote:

Jofawe:
Vad �r det du saknar denna g�ng? Att vi har en (av 16) hardstyle-dj som avslutar i Panorama dag 2 �r v�l inte s� farligt. Det �r ju massvis som �nskar det. Vi k�r musikstilar som v�ra g�ster ber oss att boka och som fungerar.

Sen har vi i princip lagt av med house p� kryssningarna. Det beror p� att det �r allt f�rre som vill ha det helt enkelt. De sista g�ngerna vi har haft stora housejockeys p� kryssningarna har vi haft halvtomma golv.

Posted by anuga on Jan-25-2007 16:35:

quote:
Originally posted by MondayBar
Jofawe:
Vad �r det du saknar denna g�ng? Att vi har en (av 16) hardstyle-dj som avslutar i Panorama dag 2 �r v�l inte s� farligt. Det �r ju massvis som �nskar det. Vi k�r musikstilar som v�ra g�ster ber oss att boka och som fungerar.

Det bara k�nns som det har varit en hel del HS p� sista tiden, men det kan vara s� att man har varit p� fel plats.

Som det ser ut i linan denna g�ngen, s� �r det inte 9 stycken FF som lirar HS eller dess like.

S� jag ser nog fram emot denna kryssningen mer �n den f�rra.

Bara jag f�r h�ra Pure Thrust p� Main s� kan jag s�tta mig med Minttu flaskan brevid sen i eXtas.

Posted by SteveTranz4ever on Jan-25-2007 16:36:

Det har v�l inte vart s� himla mycket HS men det �r ju de som gillar HS som l�ter mest... sen kanske Patrik syftar p� att det spelas HS i n�stan varenda hyttf�rfest

Skippa Minttun denna g�ngen anuga ! Det ska jag g�ra!

Minns din dag1... minns min dag2.... MOPPE-FYLLA DeLuxe !

Posted by Laszlo on Jan-25-2007 16:45:

nja..i vilket fall som s� h�nger jag med p� kryssningen om mitt konsutuppdrag inte drar ut p� tiden mer �n fyra veckor...missade ju f�rra...gjorde ont i sj�len...jag kan leva med att r�ja p� dag tv�,,,om nu inte johnny boy goes wild och manglar hardstyle i tv� timmar

Posted by anuga on Jan-25-2007 16:49:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Skippa Minttun denna g�ngen anuga ! Det ska jag g�ra!

Minns din dag1... minns min dag2.... MOPPE-FYLLA DeLuxe !

Jo, visa ord, f�r nog bli n�got annat

Posted by MondayBar on Jan-25-2007 16:52:

Vi skulle g�rna ha fler stilar p� kryssningen om det fanns publik och dansgolv f�r det, men vi har en b�t att fylla och g�r d�rf�r p� det som drar mest folk eftersom det �r folket i f�rsta hand, inte musiken, som g�r festen. Dessa fester skulle vara en katastrof om vi bara hade halvfullt med folk, oavsett hur bra musik som spelades.

Sen f�rs�ker vi sj�lvfallet variera oss s� mycket som det g�r. Tycker dock inte att utbudet p� denna kryssning skiljer sig s� dramatiskt fr�n tidigare.. vad tycker ni?

/Staffan

ps
Johnny hittar p� n�t nytt varje g�ng. P� denna kryssning kommer "Johnny van Boy" att k�ra big room music, dvs full-on melodic trance. I Finland om n�gra veckor �r han bokad att k�ra ett house/electro-set, s� han har inte helt gl�mt sina r�tter...

Posted by jofawe on Jan-25-2007 17:18:

Jag saknar k�rleken p� kryssarna.. kan det vara den smutsiga hardstylen som g�r det? Kanske �r det att jag utvecklats musikm�ssigt i fel riktning?
Det �r bara lite v�l mycket.. h�rt.. nuf�rtiden.

�sch, jag vet inte, kanske bara �r gn�llig.
Men det har k�nts som om de senaste kryssnarna bara varit hs folket som f�tt sitt, inte det Ni sj�lva vill ha..

�h, jag kommer st� d�r p� d�ck och skrika i extas �nd� n�r allt kommer till kritan, konstigt nog s� �r man ju d�r alla andra �r.

btw:
hur fasen l�ter full-on melodic trance? skuuuum genre...

(och steve, klart jag inte gl�mt att du ska spela )

Posted by MondayBar on Jan-25-2007 17:30:

Jag tror du blandar ihop hardstyle och det faktum att musiken generellt l�ter h�rdare nuf�rtiden. Vi har bara haft tv� hardstyle headliners hittills (Dana och Tatanka) samt n�gra svenska djs som Stenis, Ferren m fl (Edit: gl�mde ScuL - han var skitbra!), d�remot massvis med klassiska trancedjs som Ferry, Armin, Agnelli & Nelson, Above & Beyond etc

Om du lyssnar p� de stora namnen s� �r det v�ldigt f� som k�r den renodlade "sn�lla" trancen som var poppis f�r n�gra �r sedan, det �r helt enkelt h�rdare �ver lag.

Egentligen ska jag kanske inte uttala mig om musikstilar eftersom jag inte vet s� mycket om det. Vi g�r ju p� vad som �r st�rst i resp genre och vad man bokar p� v�rldens st�rsta fester samt det folk �nskar p� forum som detta och TC m fl.

Ang min beskrivning av Johnnys set.. hehe.. det d�r hittade jag p�. Tyckte att det l�t bra... Det jag vet �r att du aldrig l�r har h�rt honom s� f�rut...

Posted by SteveTranz4ever on Jan-25-2007 17:36:

Har bara h�rt talas om Johnny van Boy tidigare... h�rt det �r en galen j�vel
"Steve van Lloyden" som han heter spelar innan innan JvB...

Snacka om att Steve van Lloyden flashar med sina cash!
Han senaste ink�p!
En �ggvit Lloyd!

Galet pimpad med vita pl�t-rims och kromad grill!

Posted by jofawe on Jan-25-2007 17:52:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Har bara h�rt talas om Johnny van Boy tidigare... h�rt det �r en galen j�vel
"Steve van Lloyden" som han heter spelar innan innan JvB...

Snacka om att Steve van Lloyden flashar med sina cash!
Han senaste ink�p!
En �ggvit Lloyd!

Galet pimpad med vita pl�t-rims och kromad grill!

inte nog med det, galen pl�t med h�rt bl�s-jobb med :P

Posted by ScuL on Jan-25-2007 18:58:

quote:

lugnt det �r bara 2 timmar hardstyle i hela linan :X

Posted by jofawe on Jan-25-2007 19:26:

Mondaybar:

ja, jag blandar nog ihop det..
Men, det faktum att de k�r allt h�rdare beh�ver ju inte betyda att alla som lyssnar p� dem gillar det?

F�r visst �r det skumt att det �r som b�st drag p� ett dansgolv n�r en �ldre, melodisk d�nga spelas, �n n�r en sprillans ny blippelliblopptoppboomboom ch00000n spelas?

Posted by anuga on Jan-25-2007 19:51:

quote:
F�r visst �r det skumt att det �r som b�st drag p� ett dansgolv n�r en �ldre, melodisk d�nga spelas, �n n�r en sprillans ny blippelliblopptoppboomboom ch00000n spelas?

Finns ju video bevis p� det N�r klassikerna kickar in, blir ormgolvet st�rre o mer slingrande

Posted by mr_fisken on Jan-25-2007 20:09:

allts� vad snackar du om jofawe det har varit en eller tv� hardstyle djs p� dom senaste vad� 2-3 kryssningarna? av hur m�nga jocks? typ 15
vad folk lyssnar p� i hytterna (f�r det v�l det du syftar p� n�r du s�ger �verallt) s� kan ju knappast mondaybar h�llas ansvariga f�r det.

Jag tycker det �r asnice med n�n fet artist som lirar hardstyle. tycker danas spelning var det roligaste jag upplevt p� ett dansgolv, ska �ka med och dra med mig folk till tv� hytter enbart tackvare ni bokade Tatanka

Posted by Kvicket on Jan-25-2007 20:30:

L�ser inte o skriver inte s� mkt h�r nu men jag kan s�ga att jag har aldrig l�st n�got s� urbota korkat som vissa har skrivit i den h�r tr�den Helt otroligt faktiskt. Tur att man kanske h�lla sig utan att skriva saker man blir bannad f�r.

Kort o gott.
Jofawe, �r du blind d�v eller vad?
Har varit i princip 5 hardstyle-djs varav 2 stora namn p� alla kryssningar, l�s om igen ALLA kryssningar. Kolla g�rna upp hur m�nga andra djs det har varit, tror inte hardstyle �r i majoritet iaf?
Sen kan jag ju h�lla med, �r ju f�rdj�vligt att folk spelar hardstyle i hytterna, jag menar vafan. Tror folk att dom ska f� spela det dom vill o tycker om? Nej n�gon m�tta f�r det vara.

Sen �r det �ven lite synd att l�sa Steve som ju �r en hyvens kille och brukar t�nka till innan han skriver.
Att hs folket l�ter mest osv, kan verkligen inte h�lla med. P� tc har det l�nge varit s� att dom som blir argast n�r det g�ller olika linor �r diverse trancem�nniskor som inte kan acceptera att folk gillar hardstyle. Sen visade det sig kanske att det inte var s� j�ttef� som faktiskt gillar musiken n�r det var ett faktum att stora golvet var TOMT och panorama smockat n�r Dana spelade.

Sedan att ni s�ger att folk som lyssnar p� h�rd musik inte kan lyssna p� n�got annat �r ganska fel det ocks�, alla hs-nissar fr�n link�ping drar p� alla fester p� BK. �ven om det �r trance t.ex.
Kan ju �ven s�ga att t.ex. jag och fisken gillar house lika mycket som hardstyle.

Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »