TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Wat vinden jullie nu leuke muziek
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by @win on Feb-01-2007 22:21:

Trance staat hier nog altijd op nummer 1. Ik vind juist dat het heel goed gaat met de trance op dit moment. De stroming is zich de laatste tijd erg aan het vernieuwen. Het mogen dan wel steeds minder producties zijn in de '99' stijl maar ik vind dat trance goed meedraait met de huidige electro-koers. Die invloeden maken de trance veel rauwer en het knalt beter dan eerder. Ook de invloeden van mannen als Cosmic Gate, Dave 202 en vooral Sean Tyas vind ik zeer bemoedigend. Snoeihard knallen, zonder dat het kazig of hardtrancerig wordt, met heel veel gevoel voor melodie. Echt mijn ding! Veel mensen zullen het wel 180 graden met me oneens zijn, amar allaa...

daarnaast luister ik ook veel naar electro en minimal e.d. EDM is en blijft gewoon erg in beweging in positieve zin!

Posted by Donna on Feb-01-2007 22:28:

Kijk,iedereen doet t ergens voor,en is t niet om de centen dan is t wel de hoeveelheid aandacht en adoratie waar t om kan gaan.
De erkenning en bladibla.
Ze zullen er toch ook niet echt armer van worden als je de studio's bekijkt waar ze in werken.
En ok,toegegeven,veel producers van nu hebben een rijke paps of suikeroom die de spullen voor ze aanschaft,deze types maken ook klote tracks met fake-emotie,brrrr.

Posted by AirPole on Feb-01-2007 23:00:

quote:
Originally posted by @win
ik vind dat trance goed meedraait met de huidige electro-koers. Die invloeden maken de trance veel rauwer en het knalt beter dan eerder. Ook de invloeden van mannen als Cosmic Gate, Dave 202 en vooral Sean Tyas vind ik zeer bemoedigend. Snoeihard knallen, zonder dat het kazig of hardtrancerig wordt, met heel veel gevoel voor melodie. Echt mijn ding! Veel mensen zullen het wel 180 graden met me oneens zijn, amar allaa...

Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Trance klinkt tegenwoordig echt niet meer rauw. Dat komt omdat de meeste producers nu TE veel bezig zijn met het afmixen, vooral met het EQ en Compress gebeuren. Ik vind goede kwaliteit in een track niet erg, maar de tracks van nu klinken veelal echt te 'schoon', te klinisch ofzo. Vroeger had je nog wel eens zo'n lekkere snijdende open hi-hat die met de kick meeliep. Vroeger werd er nog aandacht besteed aan lekkere ritmes in de drums, alhoewel er op zichzelf niet heel veel percussie kanalen gebruikt werden, nu zijn de drums toch vaak echt hetzelfde. En dan de melodien... De melodien van nu klinken veelal als een zooi willekeurig bijmekaar geraapte noten, in plaats van een ritmisch en tonaal lekker klinkende melodie. Ze moeten weer de kant op van vroeger. Neem nou zo'n melodie als die van Kamaya Painters - Endless Wave of Solid Sleep - Club Attack, beide zijn niet de meest complexe of ingewikkelde melodien die ooit geschreven zijn, maar ze zijn wel zeer effectief en liggen lekker in het gehoor en klinken niet overdone en willekeurig!

Just my 2 cents!

Posted by Remy D on Feb-02-2007 08:56:

quote:
Originally posted by AirPole
Hier kan ik het echt niet mee eens zijn. Trance klinkt tegenwoordig echt niet meer rauw. Dat komt omdat de meeste producers nu TE veel bezig zijn met het afmixen, vooral met het EQ en Compress gebeuren. Ik vind goede kwaliteit in een track niet erg, maar de tracks van nu klinken veelal echt te 'schoon', te klinisch ofzo. Vroeger had je nog wel eens zo'n lekkere snijdende open hi-hat die met de kick meeliep. Vroeger werd er nog aandacht besteed aan lekkere ritmes in de drums, alhoewel er op zichzelf niet heel veel percussie kanalen gebruikt werden, nu zijn de drums toch vaak echt hetzelfde. En dan de melodien... De melodien van nu klinken veelal als een zooi willekeurig bijmekaar geraapte noten, in plaats van een ritmisch en tonaal lekker klinkende melodie. Ze moeten weer de kant op van vroeger. Neem nou zo'n melodie als die van Kamaya Painters - Endless Wave of Solid Sleep - Club Attack, beide zijn niet de meest complexe of ingewikkelde melodien die ooit geschreven zijn, maar ze zijn wel zeer effectief en liggen lekker in het gehoor en klinken niet overdone en willekeurig!

En dat is voor mij dus ook de reden dat ik bijna nooit meer live sets luister (wel naar live sets van voor 2004), qua nieuwe tunes vind ik er heel veel bruut en luister ze dan ook veel los van elkaar. Maar de laatste set die ik luisterde, die ik overigens wel na 70 minuten uitgezet heb vanwege de eentonigheid, was weer zo'n eenheid gebeuren. Net of ik 1 heel lang nummer aan het luisteren ben. Dat was de EM mix van Armin van 24/12/2006. Heel veel nummers uit die set luister ik heel vaak los en vind ze heel gaaf maar om ze in een set te horen kan mij niet meer bekoren. Maar eigenlijk vind ik dit al sinds een paar jaar met livesets, op een paar uitzonderingen na dan.

Posted by Massive on Feb-02-2007 13:14:

zijn er hier nog mensen die van platen van een label als deze houden?

om maar wat te noemen

het is geen "trance" h�, maar o zo trancy

Posted by magrec on Feb-03-2007 16:12:

Oef gisteren naar digweed en jimmy van m geweest in de panama.
Damn wat een platen, absoluut niet meer die oude "progressive" maar nog steeds wel die drive, minimal, electro en techno subliem gemixed. Daar luister ik graag naar. Ging goed los in de panama heb ik lang niet gezien daar.

Daarnaast luister ik naar de wat meer melodieuze progressive van desyn masiello hoewel ik die sounds soms iets te oppervlakkig vind. Eigenlijk vind ik alle muziek met dikke basslines een goede groove vet. Dan kom je al vrij snel op minimal/neo trance progressive/electro/tech-house uit. Muziek met ballen zonder cheesy break

Posted by Botol&Cebok on Feb-04-2007 08:56:

quote:
Originally posted by Remy D
En dat is voor mij dus ook de reden dat ik bijna nooit meer live sets luister (wel naar live sets van voor 2004), qua nieuwe tunes vind ik er heel veel bruut en luister ze dan ook veel los van elkaar. Maar de laatste set die ik luisterde, die ik overigens wel na 70 minuten uitgezet heb vanwege de eentonigheid, was weer zo'n eenheid gebeuren. Net of ik 1 heel lang nummer aan het luisteren ben. Dat was de EM mix van Armin van 24/12/2006. Heel veel nummers uit die set luister ik heel vaak los en vind ze heel gaaf maar om ze in een set te horen kan mij niet meer bekoren. Maar eigenlijk vind ik dit al sinds een paar jaar met livesets, op een paar uitzonderingen na dan.

dj cross !!! at trance energy 2000 1999 jammer dat ik die tijd niet kon meemaken

Posted by Donna on Feb-04-2007 10:48:

quote:
Originally posted by magrec
Muziek met ballen zonder cheesy break

Ja,dat.

Posted by Little Theseus on Feb-04-2007 19:21:

zou het toeval zijn dat ik jaren dol was op kaaskoekjes en ze nu nauwelijks meer kan pruimen?

Posted by DjRV on Feb-05-2007 14:52:

quote:
Originally posted by Creamfields23
Ik luister steeds meer minder naar EDM. Trek af en toe nog wel eens een gauwe ouwe Trance plaat uit de kast.

De kick die ik vroeger kreeg van een plaat is ver te zoeken en het doet me tegenwoordig weinig al die "nieuwe meuk".

P.S. Aan Donna:

Er zijn weinig producers die rijk zijn geworden denk ik. Laatst las in in het Belgisch forum dat een Lolo/airwave het moet doen met 900 euro in maand. Zoiets vind ik echt jammer. Hij vertelt ik doe het niet voor de centen en voor zoiets heb ik echt diepe respect.

Das bullshit.L-Vee gaat echt niet zijn inkomen lopen te spammen en als hij te weinig verdient komt dat omdat zijn laaste platen echt KUT zijn. Beter gaat ie weer iets maken als Escape from nowhere ipv te janken met een track als People just don't care,ik kots ervan als mensen hun talent zo bruut weg gooien. Veel van de allerbeste trance classics komen uit zijn handen, hoe durft hij dit soort dingen nu te maken. Gewoon scheit hebben aan wat zogenaamd in is en gewoon weer EMOTIE muziek maken, ipv fake troep.

Verder valt er PRIMA te verdienen als producer, beetje goede producer krijgt voor een remixje tussen de 500 en 1500 euro. Het klopt wel dat je minder krijgt voor het komen op een mix cd, maarja de slimme producers gaan dj'en en ontvangen door naamsbekendheid 500-> 2000 euro per set. Tis maar net hoe je met je mogelijkheden omgaat.

Posted by Chicane on Feb-12-2007 07:19:

Laatste maanden helemaal weg van ambient en lounge, helemaal geweldig! Niet alleen Caf� del Mar en Supperclub meuk, maar ook zweverige shizzle zoals op http://www.sphericlounge.de/

Top!

Posted by Donna on Feb-12-2007 07:24:

zweverige shizzle rocked als een beer!

Posted by TOR on Feb-12-2007 12:28:

quote:
Originally posted by DjRV
Das bullshit.L-Vee gaat echt niet zijn inkomen lopen te spammen en als hij te weinig verdient komt dat omdat zijn laaste platen echt KUT zijn. Beter gaat ie weer iets maken als Escape from nowhere ipv te janken met een track als People just don't care,ik kots ervan als mensen hun talent zo bruut weg gooien. Veel van de allerbeste trance classics komen uit zijn handen, hoe durft hij dit soort dingen nu te maken. Gewoon scheit hebben aan wat zogenaamd in is en gewoon weer EMOTIE muziek maken, ipv fake troep.

Verder valt er PRIMA te verdienen als producer, beetje goede producer krijgt voor een remixje tussen de 500 en 1500 euro. Het klopt wel dat je minder krijgt voor het komen op een mix cd, maarja de slimme producers gaan dj'en en ontvangen door naamsbekendheid 500-> 2000 euro per set. Tis maar net hoe je met je mogelijkheden omgaat.

Euhm, een beetje respect graag. L-Vee is ��n van de weinige mensen die nog creativiteit aan de dag leggen in de huidige sc�ne, die uit passie muziek produceren. Ik nodig je uit om de meest recente aflevering van zijn Progrez-show te beluisteren, het tweede uur zat VOL met emotie.

Waar heb je die cijfers vandaan trouwens? Mij lijkt het namelijk niet evident om als producer de eindjes aan elkaar te knopen, omdat de luisteraar door het grote aanbod bijzonder selectief is geworden. Probeer er dan maar es uit te springen.

Posted by DjRV on Feb-12-2007 14:38:

quote:
Originally posted by TOR
Euhm, een beetje respect graag. L-Vee is ��n van de weinige mensen die nog creativiteit aan de dag leggen in de huidige sc�ne, die uit passie muziek produceren. Ik nodig je uit om de meest recente aflevering van zijn Progrez-show te beluisteren, het tweede uur zat VOL met emotie.

Waar heb je die cijfers vandaan trouwens? Mij lijkt het namelijk niet evident om als producer de eindjes aan elkaar te knopen, omdat de luisteraar door het grote aanbod bijzonder selectief is geworden. Probeer er dan maar es uit te springen.

Dude, voor de producties die hij vroeger maakte heeft al mijn respect die er maar bestaat en dat blijven nog altijd mijn favoriete platen. Wat er nu uitkomt onder zijn naam vind ik zijn naam niet waardig, dat is mijn mening, als liefhebber. Juist mensen van de oude stempel zouden er weer voor kunnen zorgen dat de oude kwaliteit terug komt. Vraag me af wat hij zelf vind van zijn vroegere producties tegenover zijn nieuwe producties.

En waar ik die cijfers vandaan haal? Mhow, laten we zeggen dat ik ook weleens wat hoor

Posted by Donna on Feb-12-2007 16:30:

quote:
Originally posted by TOR
Euhm, een beetje respect graag.

Respect moet je nog altijd verdienen! *lalala*

Posted by Massive on Feb-12-2007 19:25:

quote:
Originally posted by TOR
L-Vee is ��n van de weinige mensen die nog creativiteit aan de dag leggen in de huidige sc�ne, die uit passie muziek produceren.

Ik weet niet of we het nu over de hele 'trance' scene hebben of iets anders, maar je leeft wel in een heel klein wereldje als je dit gelooft.

Posted by Massive on Feb-12-2007 19:42:

quote:
Originally posted by Chicane
Laatste maanden helemaal weg van ambient en lounge, helemaal geweldig! Niet alleen Caf� del Mar en Supperclub meuk, maar ook zweverige shizzle zoals op http://www.sphericlounge.de/

Top!

Wat voor ambient Chicane, noem es wat? Lui als Steve Roach bijvoorbeeld, of iets heel anders?

Schaamteloze spam: mooie muziek uut nederland

Posted by Chicane on Feb-12-2007 23:50:

quote:
Originally posted by Massive
Wat voor ambient Chicane, noem es wat? Lui als Steve Roach bijvoorbeeld, of iets heel anders?

Schaamteloze spam: mooie muziek uut nederland

Bill Laswell, Boards of Canada, FSOL natuurlijk, Morlack e.d.

Geen 'chill-out' versies van bestaande trance tracks.. dat is pure verkrachting van zowel het origineel alsmede het genre chill-out.

Posted by basd on Feb-13-2007 08:04:

quote:
FSOL natuurlijk

Spineless Jelly

quote:
Geen 'chill-out' versies van bestaande trance tracks.. dat is pure verkrachting van zowel het origineel alsmede het genre chill-out.

Inderdaad ja.

Posted by Massive on Feb-13-2007 10:17:

quote:

Dat wilde ik effe horen (y)

Posted by Massive on Feb-13-2007 10:23:

quote:
Bill Laswell,

Cool, met die gast kun je alle kanten op, weinig genres die hij niet aangeraakt heeft geloof ik.

http://www.discogs.com/artist/Psychonavigation
http://www.discogs.com/artist/Outland+(2)
http://www.discogs.com/artist/Second+Nature+(2)
http://www.discogs.com/release/16621
http://www.discogs.com/release/16629
wel een beetje recommended, Bill Laswell op FAX records.

Posted by TOR on Feb-13-2007 11:18:

quote:
Originally posted by Massive
Ik weet niet of we het nu over de hele 'trance' scene hebben of iets anders, maar je leeft wel in een heel klein wereldje als je dit gelooft.

Geef me es wat namen dan, want ik slaag er nauwelijks in het goede werk terug te vinden in die hooiberg van artificieel geklooi.

En ik heb het dan inderdaad louter over de trancesc�ne, niet over progressive of tech house of iets dergelijks.

Posted by Massive on Feb-13-2007 11:24:

quote:
Originally posted by TOR
Geef me es wat namen dan, want ik slaag er nauwelijks in het goede werk terug te vinden in die hooiberg van artificieel geklooi.

En ik heb het dan inderdaad louter over de trancesc�ne, niet over progressive of tech house of iets dergelijks.

Nou om bijvoorbeeld eens twee albums te noemen:
Tegma - around the world in 80 days (maar ook andere tracks van ze op VA's bijvoorbeeld)
Vibrasphere - archipelago
of misschien het iets oudere Ja�a - Fiction

alleen weet ik niet of u liever de soort trance hoort die L-Vee ook maakt, dit is natuurlijk ook een bepaalde stijl trance - misschien al te progressive voor u

Posted by TOR on Feb-13-2007 12:04:

Even stellen voor de duidelijkheid dat ik me prima kan vermaken op de tonen van progressive en tech house. De discussie betrof echter de huidige trancesc�ne, vandaar dat ik specifiek om trancenamen vroeg.

Ik ken het Vibrasphere-album, inderdaad vrij sterk materiaal, al vind ik het album iets minder goed uitgewerkt dan Out Of The Blue Moon van Beetseekers. De andere twee albums ken ik enkel van naam, zal es kijken of ik samples kan vinden.

Maar dan nog zitten we slechts aan vier namen, h�. Mijn stelling dat de creatievere producers overschaduwd worden door het artifici�le geklungel van het Discover-label en consoorten blijft gehandhaafd.

Posted by Massive on Feb-13-2007 12:09:

quote:
Originally posted by TOR
Mijn stelling dat de creatievere producers overschaduwd worden door het artifici�le geklungel van het Discover-label en consoorten blijft gehandhaafd.

Daar kan ik me wel in vinden ja. Als je het aantal creatievelingen tegenover het aantal oelewappers (die nota bene dan continu worden gedraaid in al die populaire online radio shows natuurlijk) zet, dan wordt het wel wat triestig inderdaad.

Die van Beetseekers ken ik dan weer niet, ik was niet echt weg van zijn eerdere materiaal, maar als dit album beter uitgewerkt zou zijn dan Archipelago dan ben ik wel benieuwd.

Pages (3): « 1 [2] 3 »