TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Echt VUIL!!!
Pages (2): « 1 [2]

Posted by magrec on Apr-14-2002 14:20:

quote:
Originally posted by TimeportE

ik ben het met snuggle eens, een groep mensen kunnen denk ik toch wel bijvoorbeeld zo subjectief mogelijk zien of iemand schuldig is of niet, daar hoef je in mijn ogen niet rechten voorgestudeerd te hebben..

Ook leuk het samenstellen van zo'n jury....
wordt je beschuldigt voor een racistische moord krijg je een leuke jury en 2/3 daarvan is zwart bijvoorbeeld ben je blij mee als onschuldige.

Daarnaast vind ik dat een jury teveel be�nvloed kan worden door bijvoorbeeld de media. Doe mij maar een rechter zonder jury.

Posted by eXos on Apr-14-2002 14:26:

quote:
Originally posted by magrec
Daarnaast vind ik dat een jury teveel be�nvloed kan worden door bijvoorbeeld de media. Doe mij maar een rechter zonder jury.

Dat klopt niet helemaal. De jury mag tijdens t proces niet in contact komen met Media en zelfs niet met Familie of vrienden zolang t proces aan de gang is. Ze worden dus zelf ook "gevangen" gehouden tijdens zo'n proces. Daarom hebben ze vaak ook niet veel zin en willen ze zo snel mogelijk door dat proces heen em das natuurlijk ook niet goed.

Posted by TimeportE on Apr-14-2002 14:51:

quote:
Originally posted by magrec

Ook leuk het samenstellen van zo'n jury....
wordt je beschuldigt voor een racistische moord krijg je een leuke jury en 2/3 daarvan is zwart bijvoorbeeld ben je blij mee als onschuldige.

in het begin van elke rechzaak worden uit een grote groep mensen een jury gekozen door de 2 partijen (verdediger en aanklager).. dus dat dit (dat 2/3 van de jury gekleurd is zoals in jouw voorbeeld) voorkomt zou een grote uitzondering moeten zijn (of zelfs onmogelijk)!

Posted by T.H.C. on Apr-14-2002 14:56:

Feit blijft dat er teveel onschuldige mensen in de gevangenis zitten, en zelfs in de dodencel.
Hoe verklaar je dat dan?
Dat kan je toch niet maken, een onschuldig persoon....gewoon doodmaken, ik kan er echt niet bij en als het bijvoorbeeld mijn familie zou zijn, kan ik me voorstellen dat je terrorist wordt, serieus er word gewoon iemand afgemaakt,dat kan toch niet..

Posted by magrec on Apr-14-2002 14:57:

NAja stel dat ik ergens van beschuldigd wordt dan wil ik graag door mensen die een beetje intelligentie hebben worden beoordeeld.

Ik wil er niet aan denken dat die nitwitten van een buren naast mij in een jury zouden zitten hehehe

Posted by TimeportE on Apr-14-2002 15:01:

quote:
Originally posted by T.H.C.
Feit blijft dat er teveel onschuldige mensen in de gevangenis zitten, en zelfs in de dodencel.
Hoe verklaar je dat dan?

hier ben ik het met je eens, maar het feit is wel dat je niet kan bewijzen dat er veel mensen onschuldig in de gevangenis zitten.. ze hebben namelijk allemaal een rechtzaak gehad en zouden daar dus moeten zitten volgens de wet.. ik geloof ook dat er veel mensen daar in de gevangenis zitten die onschuldig zijn, maar het is neit te bewijzen tenzij je ze allemaal opnieuw een rechtzaak zou geven..

Posted by T.H.C. on Apr-14-2002 15:14:

quote:
Originally posted by TimeportE

hier ben ik het met je eens, maar het feit is wel dat je niet kan bewijzen dat er veel mensen onschuldig in de gevangenis zitten.. ze hebben namelijk allemaal een rechtzaak gehad en zouden daar dus moeten zitten volgens de wet.. ik geloof ook dat er veel mensen daar in de gevangenis zitten die onschuldig zijn, maar het is neit te bewijzen tenzij je ze allemaal opnieuw een rechtzaak zou geven..

Ok aantal onschuldigen is wel lastig te bewijzen, hoeft ook niet voor mij, ik kan me niet voorstellen dat een overheid ook maar 1 (edit, onschuldig)persoon gewoon legaal afmaakt, als een hond, verplaats je eens in de familie van die persoon...ok deze thread gaat niet over de doodstraf maar ik kots wel op het amerikaanse rechtsysteem, ook op de manier dat deze jongen is gepakt...

(edit) even een voorbeeldje van het kromme systeem, de gevangenisen zijn geprivatiseerd, die hebben er baat bij dat de straffen zwaar zijn, dus hebben ze er een stevige lobby opuitgestuurd om de regering te overtuigen dat het goed is om zware straffen te geven, dit slaat toch nergens op! gaat puur om financiele zaken en het heeft helemaal nix met rechtspraak te maken! echt krom

Posted by SnuggLe on Apr-14-2002 15:34:

quote:

(edit) even een voorbeeldje van het kromme systeem, de gevangenisen zijn geprivatiseerd, die hebben er baat bij dat de straffen zwaar zijn, dus hebben ze er een stevige lobby opuitgestuurd om de regering te overtuigen dat het goed is om zware straffen te geven, dit slaat toch nergens op! gaat puur om financiele zaken en het heeft helemaal nix met rechtspraak te maken! echt krom

Mee eens, dit is echt krom. Het Amerikaanse rechtssysteem is inderdaad krom, maar het heeft wel zijn goede elementen (ik noem wederom Jury rechtspraak).
Niet alleen het Amerikaanse rechtssysteem is krom, maar ook het Nederlandse. De rechter heeft zelf een behoorlijke mate van interpretatievrijheid, kijk naar alle jurisprudentie die er geschreven is, en die de laatste jaren (door de technologische vooruitgang) exponentieel toeneemt.

In Griekenland krijg je voor vliegtuigspotten 6 maanden cel, terwijl je daarvoor in Nederland een heel vliegtuig (passagiers + bemanning) voor moet uitmoordden onderhand! In Nederland kunnen strafzaken afgekocht worden met een schikking, met veel geld dus! Kijk naar de bouwfraude zaak, dat is pas 1 voorbeeld.
Kijk ook naar de talloze marokkanen die de politie laat lopen ivm stigmatisatie van de hele groep. Laatst is dat gebeurt bij die groepsverkrachting ergens in Denhaag / Rotterdam ofzo.

In Nederland hebben ze een 'softe' aanpak, gericht op preventie en voorkoming van herhaaldelijke delinquentie (preventief), en Amerika is het meer repressief.
Voor beide systemen is wel wat te zeggen.

Greetz,
SnuggLe

Posted by T.H.C. on Apr-14-2002 15:45:

Ja klopt wel, het Nederlandse systeem is ook lang niet alles, maargoed hier worden ook geen onschuldigen vermoord of voor lange tijd opgesloten, en het is ook wel bewezen dat langere straffen zeker niet helpen bij het verminderen van de criminaliteit.
Maar in Nederland is het nu idd wel heel soft allemaal,

Posted by SnuggLe on Apr-14-2002 15:49:

quote:
maargoed hier worden ook geen onschuldigen vermoord of voor lange tijd opgesloten

Waar baseer je dit op??? Oke, doodstraf is er niet, maar wie zegt dat er hier in NL geen onschuldigen vastzitten?

Greetz,
SnuggLe

Posted by total woot on Apr-14-2002 16:24:

vast

Heb je absoluut gelijk in, in nederland zitten absoluut mensen onschuldig vast, maar denk je niet dat dat aantal een stuk kleiner is dan in de vs?
toegegeven: een 12 koppige jury is waarschijnlijk eerlijker, maar als je in een jury zit en dan 2 weken van de buitenwereld wordt afgesloten, denk je niet dat je dan op een gegeven moment maar zegt dat je hem/ haar schuldig vindt, alleen maar om weer naar je dagelijks leven terug te kunnen (ik vind het niet zo vreemd klinken en het lijkt me zeer aannemelijk).

ander puntje: ik las laatst ergens een uitspraak van amnesty:
Why do we kill people who killed people?
To show that killing people is wrong?

beter kun je het toch niet zeggen???

grtzzz

Posted by T.H.C. on Apr-14-2002 17:07:

quote:
of voor LANGE tijd opgesloten,

Dat bedoel ik....in nederland zit je in ieder geval nooit lang vast(was cynisch bedoeld)

Pages (2): « 1 [2]