TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance Energy 2008 23:e feb
Pages (2): « 1 [2]

Posted by MindP on Feb-12-2008 14:00:

Tickets: 10,- euro in the presales
http://www.luminosity-events.nl

Posted by Snowave on Feb-14-2008 20:42:

Men vafan kommer det inte va n�n fest i amsterdam p� fredagen orka �ka ut till utrecht sedan tillbaka till hotellet n�r hotellet �r i amsterdam. bl�h =/ hmmmm carl b & galen behr. Man vill ju liksom hehehe

Posted by Vizay on Feb-23-2008 20:35:

F�r er som precis osm mig sitter hemma idag och inte �r nere och partar p� TE s� kan man iaf lyssna och dr�mma sig bort ikv�ll

http://true.nl/streams/dancetunes.pls

Just nu �r det v�rmning men det blir lives�ndning d�rifr�n senare

Posted by jofawe on Feb-25-2008 19:48:

m�ste s�ga .. not worth the commotion..

fy fan vilket strul det var att ta sig hem, n�gon hade knappat in fel flygplats p� gpsen (d�sseldorf, som �r 9 mil fel) s� n�r vi kom fram till att vi var j�ttefel s� var det bara att v�nda och tokk�ra.
9 mil p� under 26 minuter, det k�ndes s�d�r s�kert.
N�r sen bilarna som k�rde framf�r oss p� sm�v�garna till weeze sm�llde, d� fick jag nog!
Men vi kom fram, 3 minuter efter att incheckningen st�ngt (d� var ju �ven internetincheckningen avst�ngt pga uppdateringen. STRUL STRUL!) och de v�grade, tokv�grade att sl�ppa p� oss.

K�ndes inte bra att se planet lyfta n�r man var strandad p� en flyglpats mitt i ingenstans.

Men vi hade kvar v�ra hyrbilar, s� det var bara att b�rja kolla alternativen:

K�ra bilarna till sverige (hyringen var lugnt vi hade n�stan ett helt dygn kvar p� hyran): 1500� f�r att Hertz skulle h�mta bilarna i sverige sen, PER BIL! Det alternativet placerade vi l�ngt ner.
Dock kunde vi dumpa bilarna p� vilket hertzkontor som helst i tyskland utan extra kostnad.
S� vi b�rjade leta flygbiljetter, hittade 10 st med Germanwings.com f�r 940kr stycket. (Kan rekommendera det bolaget, �r ju Lufthansas l�gprisalternativ med fr�sha plan och snygga flygv�rdinnor )
S��� .. in i bilarna � k�ra till K�lns flygplats och hitta n�gon sk�n soffa att sova i, planet gick inte f�rrens 6.55 (� kl var ungef�r 20 n�r vi l�mnade weeze)

Men, vi kom hem iallafall, tillslut.
Surt att ta flygbussen till skavsta f�r att H�MTA sin egen bil dock :P

Kortfattat: halvdan fest med jobbig resa hem.
MEN, s�llskap � allt s�nt var mys � kul � tr�ffa folk igen!

Posted by Snowave on Feb-25-2008 21:58:

quote:
Originally posted by jofawe
m�ste s�ga .. not worth the commotion..

fy fan vilket strul det var att ta sig hem, n�gon hade knappat in fel flygplats p� gpsen (d�sseldorf, som �r 9 mil fel) s� n�r vi kom fram till att vi var j�ttefel s� var det bara att v�nda och tokk�ra.
9 mil p� under 26 minuter, det k�ndes s�d�r s�kert.
N�r sen bilarna som k�rde framf�r oss p� sm�v�garna till weeze sm�llde, d� fick jag nog!
Men vi kom fram, 3 minuter efter att incheckningen st�ngt (d� var ju �ven internetincheckningen avst�ngt pga uppdateringen. STRUL STRUL!) och de v�grade, tokv�grade att sl�ppa p� oss.

K�ndes inte bra att se planet lyfta n�r man var strandad p� en flyglpats mitt i ingenstans.

Men vi hade kvar v�ra hyrbilar, s� det var bara att b�rja kolla alternativen:

K�ra bilarna till sverige (hyringen var lugnt vi hade n�stan ett helt dygn kvar p� hyran): 1500� f�r att Hertz skulle h�mta bilarna i sverige sen, PER BIL! Det alternativet placerade vi l�ngt ner.
Dock kunde vi dumpa bilarna p� vilket hertzkontor som helst i tyskland utan extra kostnad.
S� vi b�rjade leta flygbiljetter, hittade 10 st med Germanwings.com f�r 940kr stycket. (Kan rekommendera det bolaget, �r ju Lufthansas l�gprisalternativ med fr�sha plan och snygga flygv�rdinnor )
S��� .. in i bilarna � k�ra till K�lns flygplats och hitta n�gon sk�n soffa att sova i, planet gick inte f�rrens 6.55 (� kl var ungef�r 20 n�r vi l�mnade weeze)

Men, vi kom hem iallafall, tillslut.
Surt att ta flygbussen till skavsta f�r att H�MTA sin egen bil dock :P

Kortfattat: halvdan fest med jobbig resa hem.
MEN, s�llskap � allt s�nt var mys � kul � tr�ffa folk igen!

Hahaha stackare jag vet exakt hur det k�ndes.
Jag hade ocks� strul v�gen hem. Allt var bra till jag kommer till flygplatsen. f�rst s� fl�g jag med klm som inte var alls skyltat p� flygplatsen vilket jag fick fr�ga till mig sedan s� n�r jag komm till checkin maskinen s� sa biljet maskinen att jag var inceckad och fick ingen biljett h�nvisade mig till kassa check in ist�let jag tog mig dit efter 1 timma sedan h�nvisade dem mig till en annan kassa dock jag b�rjade bli nerv�s iom att jag s�g att tiden b�rja ticka bort. jag fick fr�ga mig fram i k�n f�r att jag sa att mint plan kommer g� ganskla snart s� sn�llt folk sl�ppte mig fram sedan fick komamfram fick min biljett sedan var tvungen att stressa migtill s�kerthets kontrollen d�r ena r�ntgen maskinen kr�nglade s� �ven d� fr�gade jag mig fram sn�llt om jag fick komma f�re och d� svetgtades ins�g att det var knappt 15min kvar tills flyget drog fr�n sciphol. komm f�rbi d�r packade ihop sprang allt vad jag kunde till sista checkin d�r d� det var 4min kvar och de v�grade sl�pp mig p� planet vilket var j�kligt taskigt iom att jag var inom den tiden ans�g jag men inte enligt dem vid gaten och klockan var brevid s� jag fick d� info av dem nej du kom f�rsent nu f�r du k�pa en ny biljett f�r 240eur sa dem jag sa nej br�t ihop totalt fick sammanbrott iom att jag hade min party urtstyrsel med lurviga �ron ihop bruten s� tittade jag mot dem med hund �gon och s� gav de upp sa ok du f�r en ny biljett gratis bara p� v�r bekostnade bara f�r att du ser ut s�. och lova att du f�r inte g�ra om det men jag var ju i tid ans�g jag men �nd� saken d� fick jag �ka med planet som mina v�nner hade bokat in senare mitt plan gick 9.20 p� morgonenn n�sta gick 20.30 p� kv�llen fick inte sova helle de schasade runt mig p� flygplatsen du fick inte sova d�r sa vakten s� fick jag flytta plats till ett mellan l�ge mellan alla gates d�r man kund sitta och vila. sedan fick jag reda p� att de bytte gates s� jag fick byta gates 3 ggr innan det var best�mt innan planet skulle lyfta och mest irriterande var jag p� att de s�ger att det var mitt fel n�r deras inchecknings system var helt fel. i sig och att jag var p� flygplatsen n�stan 3 timmar innan avg�ng f�r det �r idioti att beh�va ta s� l�ng tifd f�r att checka in. och flera hade samma problem med incheckning som jag hade och d�rmed s� m�ste flygbolaget ta st�llninge till deras fel och inte k�ra l�gner som coverups f�r deras misstag. plus 240eur det hade jag verkligen inte p� mig och jag ingen som kunde ha gjort ins�ttning p� s� mycket pengar. �ven dem jag var med och parta p� t.e. hade inte dem pengarna. Damen p� klm var sn�ll dock men KLM Som bolag suger dock service som servering p� planet var dock b�ttre fick macka och dricka vilket ska vara standard p� de st�rre bolagen vilket �r ok.
f�rdel med flyget �r att slippa bli v�ckt och utsl�ngde fr�n bussen vid varje stopp pallade inte det med i �r. �ven om man gillar trevliga g�ngen fr�n t.c. <3

Det som var kul jag �kte p� fredag partade frdxag till l�rdag morgon sov 4timmar �kte till van gogh museet och shoppade i amsterdam sedan powernappade jag hos polarna p� hotellet sen f�rfestade vi d�r sedan drog vi till t.e. som var massiv. Kv�llen innan var askull st�lle klubb 84 i amsterdamm vilket de lirade tribal/psy house/techy stil p� vilket var intressant stil. gillade musiken. dock t.e. var jag var n�stan besviken p� vissa saker. som future stage var d�lig volym p� och att de placerade artister som borde ha vart p� main eller clubstage enligt mig. vilket gjorde att man k�nde det down lite. sedan club stage fan va najs nic chaggall var k�rde remix p� motorcycle med minimalistisk techno beat med accapella vilket var sk�nt sound som var lite mer ov�ntad. Ti�sto leverade bra musik tycker jag intro med universal nations eller vad den hette med pulser vilket d� man visste direkt att det var bra starts klassiker =). Sedan marco V var ok. Jag hade lite mer f�rv�ntningar. Dock ernesto & bastian k�rde tema l�ten. dock det �r bra l�t men jag �snkade att den hade haft mer driv som marcel woods advanced f�r det var n�got som alla nynnande p� n�r marcel k�rde ig�ng d�r. minns att n�gon av dem lirade
ronski speeds the space we are. fast i eb ny tappning en remix. n�got slags n�sta bootleg k�nsla �ver det hela vilket var kul "l�t all that you can give" loopades om. F�r se om man �r pigg p� resa iv�g n�sta �r. n�sta steg �r mondaybar kryssningen som jag beslutade iaf i sista minut h�nga med p�. ha det s� bra ses.

Mvh Snowave

Posted by lacksesepsotygh on Feb-26-2008 00:02:

fan v�ljer ni en massa l�gprisskit f�r? jag vaknade utvilad 15.30 p� hotellet i utrecht f�r att sedan vandra till centralen. d�rifr�n tog jag mig till schipol via t�g f�r att sedan n�gra timmar senare �ka hem helt sm�rtfritt med mitt flyg.

Posted by Crillz0r on Mar-02-2008 16:30:

L�ter som ni hade f�r mkt strul! Ni kom ju hem till slut iaf ^^

Pages (2): « 1 [2]