TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Favorit Remixare...
Pages (2): « 1 [2]

Posted by x-dream on May-15-2002 18:11:

quote:
Originally posted by Ravesquad

joho

Damn need to get my eyes fixed......Hehehe......Jag missa detta.....

Sorry.....

Posted by Virus on May-15-2002 21:35:

Tror att v�rat begrepp om vad trance �r f�r�ndras hela tiden och jag personligen tycker inte att utvecklingen g�r �t fel h�ll �ven om jag ocks� �lskar gamla anthems....

Posted by Virus on May-15-2002 22:39:

Marc La Cruz e grym p� remixer!

Posted by nils on May-16-2002 10:09:

jag m�ste l�gga till PvD
f�r alla hans reworks speciellt.
n�h, s� �r det bara

ps. han heter inte paul?

Posted by ScuL on May-16-2002 20:09:

quote:
Originally posted by Trancefella
jag m�ste l�gga till PvD
f�r alla hans reworks speciellt.
n�h, s� �r det bara

ps. han heter inte paul?

han heter "Paul van Dijk"

Posted by Beamish on May-16-2002 20:53:

jo hans f�r�ldrar �r v�l b�da holl�ndare fast han e uppv�xt i tyskalnd. S� har jag f�tt det ber�ttat f�r mig iaf.

Posted by reveal on May-16-2002 21:43:

quote:
Originally posted by ScuL

han heter "Paul van Dijk"

"Paul van Dyk" skulle jag s�tta tusen sp�nn p�...

Posted by Beamish on May-16-2002 22:02:

den holl�ndska stavningen �r Van Dijk. Van Dyk �r nog n�n mer tysk eller kanske mer internationellt g�ngbar

Jag VET att det egentligen stavas Van Dijk..sk�nt att s�tta dit besserwisser No.1

Posted by reveal on May-16-2002 22:20:

quote:
Originally posted by Beamish
Jag VET att det egentligen stavas Van Dijk..sk�nt att s�tta dit besserwisser No.1

�rligt talat, vad fan h�ller du p� med? jag har aldrig sagt att jag vet b�ttre �n andra, jag har aldrig anklagat dig f�r n�gonting, eller n�n annan f�r den delen, f�rst�r inte varf�r du ska b�rja br�ka
jag �r INTE sur p� dig, jag f�resl�r att vi l�gger ner, ok?

f�r att �terg� till topic, s� var jag "s�ker" p� att det stavades "Paul van Dyk", dels eftersom det var vad man kom fram till i en l�ng diskussion om detta i music forum, dels f�r att det st�r s� p� alla hans skivor

Posted by Beamish on May-16-2002 22:25:

h�nvisar fortfarande till att b�da hans f�r�ldrar �r holl�ndare och p� holl�ndska stavas det Van Dijk. Precis som Peran Van Dijk.
Har f�r mig att jag l�st n�nstans d�r han sj�lv sa att det egentligen �r van Dijk men eftersom han �r uppv�xt i Tyskland s� har det blivit Van Dyk.

Har st�rt mig ibland att du springer runt o r�ttar folk hit o dit med dina p�st�enden och "fakta" �r lite tr�tt p� det. L�gger ner att skriva p� den h�r delen av forumet nu..

Posted by reveal on May-16-2002 22:28:

quote:
L�gger ner att skriva p� den h�r delen av forumet nu..

hoppas du inte menar att du ska l�mna den svenska sektionen, hade varit tr�kigt

Posted by Beamish on May-16-2002 22:29:

har retat upp f�r m�nga h�r inne nu. Visst e det mitt eget fel...

Posted by reveal on May-16-2002 22:31:

quote:
har retat upp f�r m�nga h�r inne nu. Visst e det mitt eget fel...

jag �r inte uppretad, och vad jag vet �r ingen annan det.. .(vad _jag_ vet )

Posted by RebeL9 on May-17-2002 07:54:

LOL vad ni har f�tt det hela om bakfoten. Rykten hit och rykten dit.
Han heter PAUL VAN DYK, han f�ddes den 16e December 1971 i staden Eisenh�ttenstadt n�ra Frankfurt/Oder i �sttyskland det forna DDR.
Hans f�r�ldrar var INTE holl�ndare. Varf�r han har ett holl�ndskt namn vet man inte men det finns m�nga tyskar med holl�ndska namn s� som det finns �ven svenskar med holl�ndska namn. Det str�cker nog sig l�ngre bak i tiden.
Att vissa stavar det som Paul van Dijk beror helt enkelt p� okunnighet. Jag kan t�nka mig att Paul vid det h�r laget blivit ganska urless p� att folk j�mt och st�ndigt stavar fel till hans namn.

Posted by Beamish on May-17-2002 08:06:

l�s p� http://www.paulvandyk.de

Posted by RebeL9 on May-17-2002 08:15:

hittar inget om f�r�ldrarna. var p� sidan st�r det?

Posted by robstar on May-17-2002 09:19:

S� i holland skriver dom Dijk n�r de st�r om honom in n�n tidning � i tyskland st�r de Dyk?

l�ter lite konstig faktiskt , Ett efternamn e ett efternamn.

Ass� man �ndrar ju inte stavningen p� ett efternamn bara f�r att man kommer fr�n ett annat land.

I s� fall har han kanske 2 k�rkort. Ett som han anv�nder i holland och ett i tyskland...

Om ingen fattar va ja har skrivit s� kan de beror p� att ja fortfarande e vaken.....

Taaa.....

Posted by ScuL on May-17-2002 11:09:

what I'm about to tell is a bit complicated for me to write in Swedish so I'll do it in Svengelska

I Holland finns det en extra bokstav som �r "IJ". To make it easier f�r utlandare skriva vi ofta en "Y" ist�llet.. Ocks� f�r korrekt uttal. Till exampel, Dutch C.A.R.T. racing driver in the United States, Arie Luyendyk �r stavad Luijendijk i Hollandska. And another one, Dick van Dyke-blue is a famous colour with painters (Bob Ross used it).. ofcourse it's also written as "van Dijk" in Dutch..

Whether the correct spelling of Paul's name is 'van Dijk' or 'van Dyk' I am uncertain about, because of his questionable for�ldrarna.
One thing I know for sure is that this name is orignally Dutch and thus should be written as 'van Dijk' in Dutch...

Some other interesting fact:
I Holland stavar vi DJ Ti�sto ist�llet av DJ Tiesto... most foreign countries don't know the � (such as Sverige..) So they write an normal e instead to make it easier.

Hoppas f�rklaringen var tillr�cklig..

Posted by Xplorer76 on May-17-2002 11:58:

Tack f�r spr�kkursen....

Sen s� tycker jag att vi kan l�gga av med pajkastningen...
Ta det n�n annan stans, inte h�r...

Tack tack.

Pages (2): « 1 [2]