TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Voetbalseizoen 2008-2009
Pages (18): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »

Posted by Jasperovitsj on Aug-07-2008 10:18:

Sterke eerste helft van de jonge Duivels, maar nu moeten ze het spel van de Brazilianen wel ondergaan.

Posted by Gladius on Aug-07-2008 11:02:

strontarbiter, hopeloos geval! en dat op de OS, erg.

Posted by Jasperovitsj on Aug-07-2008 11:08:

Ge zou bijna beginnen denken dat Standard en Hamburg die scheids wat geld toegestoken hebben...

Posted by Config on Aug-07-2008 11:09:

dat ie Kompany een 2de geel geeft ok, maar what the hell heeft Fellaini dan misdaan?

Posted by Progrez on Aug-07-2008 11:15:

Ik ben er kapot van.

Posted by lievez on Aug-07-2008 11:40:

Familie van http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Prendergast_(referee) ???

Posted by Jasperovitsj on Aug-07-2008 11:58:

Of misschien van den deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_R%C3%B6thlisberger ?

Posted by The_G0dfather on Aug-07-2008 12:07:

Haha, leuke Wikipedia pagina voor die vent

quote:
was sent home after the discussed game between Germany and Belgium. He earlier also refereed the UEFA Champions League final in 1993 between Marseille and Milan. He was later banned from refereeing for life after allegations of match fixing. The UEFA found Kurt R�thlisberger guilty of bribery.

Posted by FCB_Fanatic on Aug-07-2008 14:35:

quote:
Originally posted by djcresto
Polak is een meerwaarde maar kan eenvoudig vervangen worden door Gillet. Losada kan de rol overnemen van Biglia die al meer dan een seizoen ondermaats speelt.

Als er niemand vertrekt krijgt Anderlecht zoiezo problemen op het middenveld. Chatelle, Legaer, Biglia, Gillet, Polak, Goor, Losada. Dat zijn nu eenmaal teveel spelers om 1 matchke per week te spelen.

Biglia haalt mss al lange tijd zijn beste niveau niet, maar Losada is niet de man om hem te vervangen. Biglia is eerder recupererende middenvelder terwijl dat toch niet de beste kwaliteit is van Losada, die denkt toch eerder aanvallend. Volgens mij kan die het niveau van Anderlecht ook niet aan, toch zeker niet Europees (dus het komt voor hem wel goed uit dat ze zijn uitgeschakeld, dan kan hij dit jaar ook nog niet (volledig) door de mand vallen ).
Biglia zie ik nog wel vertrekken, maar Polak houden ze dan toch beter. Die zie ik wel nog in staat de positie over te nemen van Biglia met daarvoor dan Gillet en Losada. Van Damme zou ipv Losada en voor Polak nog meer geschikt zijn maar als je die uit de verdediging haalt moet je op links weer naar Deschacht of Goor grijpen, en die zijn eigenlijk onvoldoende voor Anderlecht. Dat zorgt dan enkel maar voor meer defensieve problemen.

quote:
Originally posted by Gladius
hehe idd
manman ze zullen het nooit leren: een goei ploeg begint met een goei verdediging! altijd investeren in die dure middenvelders, en dan precies, als er nog wa geld is, ne verdediger. Dien hollander, hoe da ze die hebbe kunne kope vind ik toch wel straf hoor. Arm Anderlecht

akkoord, feit is wel dat ze Vandamme en Pareja misten, en dat is toch ook een groot verschil tov Deschacht / Goor.
Kruiswijk zou ik trouwens nog een kans geven. Hij heeft mss niet overtuigd in zn eerste match, maar die kan nog wel groeien denk ik. Die is trouwens ook gratis gehaald als ik mij niet vergis (einde contract dacht ik).

Posted by Devilex on Aug-08-2008 07:17:

Kalender tweede klasse moet aangepast worden

De kalender in tweede klasse zal kort voor de start van de competitie nog aangepast moeten worden. Antwerp had een klacht ingediend omdat het telkens moet aantreden tegen de club die de week voordien bye geweest is en kreeg vandaag gelijk van het Uitvoerend Comit� van de Koninklijke Belgische Voetbalbond.

Het dossier gaat nu terug naar de Kalendercommissie. Veel tijd om een voor alle clubs aanvaardbare oplossing te vinden, heeft die niet. De competitie in tweede klasse start volgende week woensdag al. De tweede speeldag wordt op woensdag 27 augustus afgewerkt, de derde in het weekend van 30 en 31 augustus. (belga/kh)

Dit snap ik wel niet?

Posted by djcresto on Aug-08-2008 07:24:

quote:
Originally posted by Devilex
Kalender tweede klasse moet aangepast worden

De kalender in tweede klasse zal kort voor de start van de competitie nog aangepast moeten worden. Antwerp had een klacht ingediend omdat het telkens moet aantreden tegen de club die de week voordien bye geweest is en kreeg vandaag gelijk van het Uitvoerend Comit� van de Koninklijke Belgische Voetbalbond.

Het dossier gaat nu terug naar de Kalendercommissie. Veel tijd om een voor alle clubs aanvaardbare oplossing te vinden, heeft die niet. De competitie in tweede klasse start volgende week woensdag al. De tweede speeldag wordt op woensdag 27 augustus afgewerkt, de derde in het weekend van 30 en 31 augustus. (belga/kh)

Dit snap ik wel niet?

Is er een ploeg weggevallen waardoor we met een oneven aantal teams zitten? Geel?

Hierdoor zou Antwerp telkens een wel zeer goed uitgeruste ploeg tegenover zich krijgen. Ik vind het dus wel terecht dat zoiets wordt aangepast.

Posted by FCB_Fanatic on Aug-08-2008 08:09:

quote:
Is er een ploeg weggevallen waardoor we met een oneven aantal teams zitten? Geel?

Hierdoor zou Antwerp telkens een wel zeer goed uitgeruste ploeg tegenover zich krijgen. Ik vind het dus wel terecht dat zoiets wordt aangepast.

idd, terechte uitspraak! Frapant dus dat in eerste instantie die klacht van Antwerp niet werd gevolgd. Maar goed, dat is typisch het Belgisch voetbal zeker

Posted by djcresto on Aug-08-2008 08:20:

Waarom niet he?

vr 08/08/08 - Belgische teams hebben het steeds lastiger in de voorronde van een Europese competitie. Marc Degryse heeft daar een verklaring �n een oplossing voor: "De timing van onze competitie moet veranderen."
"De tijd is voorbij dat we kleine clubs als BATE inmaakten", zegt Marc Degryse, de ex-speler en analist in Het Laatste Nieuws.

"Daarom moeten we beter gewapend zijn voor dat soort wedstrijden. Waarom proberen we het niet eens anders, met een competitie naar Scandinavisch of Russisch model?"

Concreet komt het voorstel van Degryse hierop neer: een competitie van midden februari tot midden december, met een korte pauze van 2 tot 3 weken in juni.

"We zijn een voorrondespeler geworden", gaat Degryse voort. "En dus moet je al in juli op niveau zijn. Het is ook leuker voetballen dan in januari."

En wat met een EK of WK in juni? "Als Rusland zijn competitie kan aanpassen om aan het EK mee te doen, ga je mij niet wijsmaken dat Belgi� dat niet kan."
"Mensen schuiven met vakantie"
Maar gaan de mensen in de zomer niet liever met vakantie dan in een voetbalstadion te zitten? "Ik betwijfel dat er minder publiek zal zijn in de zomer. Mensen zijn flexibel, die schuiven wel met hun vakantie. Onlangs was er het EK in juni: alle tribunes zaten vol."
Reacties uit de voetbalwereld

* Fran�ois De Keersmaecker (bondspreses): "Het plan van Degryse is revolutionair.Het kan misschien wel goed zijn op ��n vlak, maar dan weer negatief op andere punten. Maar elk systeem dat onze teams kan helpen, moet bekeken worden."

* Ivan De Witte (voorzitter van Gent en Profliga): "Het is een radicaal plan, maar het idee op zich is wel nuttig. Ik zou het willen houden bij het principe om onze teams niet zonder ritme Europa in te sturen. Hoe dat moet gebeuren, moet grondig onderzocht worden."

* Herman Van Holsbeeck (Anderlecht-manager): "Het idee is zeker de moeite om over na te denken. Alleen zullen clubs die niet Europees spelen niet mee willen."

Posted by Jasperovitsj on Aug-08-2008 09:36:

Pff, dat lijkt me eerder kortetermijndenken en een oplossing zoeken voor een gevolg, eerder dan het probleem zelf. :s

Posted by Gladius on Aug-08-2008 09:44:

alle beetjes helpen, ik vind het wel het overwegen waard

Posted by Config on Aug-08-2008 09:46:

Is het anders geen oplossing om de competitie gewoon 2 maand vroeger te laten beginnen?

Posted by Devilex on Aug-08-2008 09:46:

Dan zit je wel om de 2 jaar in de problemen met een EK of een WK.

Posted by Config on Aug-08-2008 09:56:

Ja ok, just. Maar tis niet dat wij als Belgen daar iets van gaan voelen

Posted by Devilex on Aug-08-2008 10:05:

Nee maar als er buitenlandse internationals in onze competitie zouden spelen brengt dit weer een hoop miserie met zich mee.

Posted by djcresto on Aug-08-2008 10:34:

quote:
Originally posted by Devilex
Nee maar als er buitenlandse internationals in onze competitie zouden spelen brengt dit weer een hoop miserie met zich mee.

Dat zijn er echt niet zoveel hoor... Afrika Cup valt nu ook midden in het seizoen. En die die pauze waarvan ze spreken in juni kan dienen voor het EK of WK. In de jaren dat het doorgaat duurt de pauze dan wat langer.

Kvind het niet echt een slecht idee. Het is toch leuker om bij beter weer te voetballen en te supporteren dan bij slecht weer. Ook al beter voor alle velden. Goeie velden -> beter voor techniek

Zou wel een reorganisatie zijn van vele gezinslevens in Belgi�.

Posted by dj Zevan on Aug-08-2008 16:33:

Zomercompetitie of wintercompetitie, al ritme hebben of niet
is in mijn ogen allemaal dikke zever, die mannen verdienen beschamend veel geld voor hetgeen ze moeten presteren.
Een ploeg gelijk Anderlecht had zich gewoon veel beter en harder en professioneler moeten voorbereiden, dan daar wat gaan liggen rondhuppelen in weet ik niet welk tropisch oord.

Het is allemaal fout gelopen bij het Bosman-arrest.
In plaats van die veel te dure gigantisch overschatte, want dat zijn ze stuk voor stuk (vooral RSCA is daar een prachtig voorbeeld van), ongemotiveerde buitenlanders naar hier te halen zouden ze beter wat investeren in onze eigen talentvolle jeugd en de opleiding ervan. Er is een reden waarom deze jonge garde naar Nederland of Frankrijk trekt. Niet in eerste instantie voor het geld, maar wel voor de kansen die ze daar krijgen.

De leden voetbalbond zouden beter eens de hand in eigen borst steken en eens een fatsoenlijk beleid in elkaar steken met een duidelijke visie gebaseerd op eigen kunnen.

Posted by djcresto on Aug-08-2008 16:47:

Ik ga hier niet het beleid van de voetbalbond verdedigen.

Maar is het niet normaal dat de beste ploeg uit Wit Rusland wint van de beste (of op ��n na beste) ploeg van Belgi�? Uiteindelijk zijn daar veel meer inwoners. Maw er is een veel grotere basis voor het ontdekken van talent. Door de welvaart die we in Belgi� kennen zijn we op voetbalvlak jarenlang verwend geweest. Maar uiteindelijk zijn we maar een klein landje op deze wereldbol met ocharme 10 miljoen inwoners. Een plaatsing voor een WK wat jaren als zekerheid werd beschouwd is eigenlijk al een hele prestatie op zich voor zo'n onbenullig land als Belgi�.

Bovendien vind ik dat Anderlecht nog vrij veel kansen geeft aan de jeugd. Kompany, Van den Borre, Legaer. Het is echter de jeugd die na 2 maanden in de basis te staan niet meer kan aanvaarden dat ze op de bank moeten zitten.

Conclusie, het feit dat Belgi� in het voetbal niets meer presteert is gewoon het gevolg van de evolutie van andere landen. Dan mag het beleid nog zo goed zijn...

Posted by Gladius on Aug-08-2008 16:57:

hmm ik zie niet goe in wat de grootte/het aantal inwoners van een land met het niveau te maken kan hebben. Nederland is toch niet zoveel groter?

Posted by djcresto on Aug-08-2008 17:00:

quote:
Originally posted by Gladius
hmm ik zie niet goe in wat de grootte/het aantal inwoners van een land met het niveau te maken kan hebben. Nederland is toch niet zoveel groter?

Toch 5 miljoen inwoners meer en Nederland heeft dan ��n van de beste opleidingssystemen van de wereld. Neem de van origine surinami�rs ook eens weg.

Posted by E-motion_error on Aug-08-2008 17:58:

quote:

Maar is het niet normaal dat de beste ploeg uit Wit Rusland wint van de beste (of op ��n na beste) ploeg van Belgi�? Uiteindelijk zijn daar veel meer inwoners.

Wit-Rusland: Inwoners: 9.685.768

Pages (18): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »