TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Inbreker....
Pages (3): « 1 [2] 3 »
Posted by TimeportE on May-26-2002 07:46:
| quote: |
Originally posted by total woot
tis inderdaad ontzettend kut, en weet je wat t ergste is?
dat onze vriendjes van de politie weer lekker studentjes aan het naaien zijn die zonder licht rijden (niets dan respect, maar misschien is het tijd dat ze hun prioriteiten eens verleggen...) |
nou wil ik nie raar gaan doen maar dit vin ik dus onzin..
het aantal verkeersdoden per jaar is hoog! zonder licht rijden is hiervan misschien wel een van de belangrijkste redenen voor, ik rij meestal ook zonder licht maar mijn zus die dus auto rijdt zegt iedere keer weer dat het echt nie te zien is voor een automobilist als je geen licht aan heb..
ten tweede zijn dingen zoals met snuggle is overkomen moeilijker voor de politie tegen te gaan.. dan kun je beter net zoals snuggle zelf zei iets voorzichtiger zijn en je deur gewoon altijd dicht houden..
Posted by franzelare on May-26-2002 12:09:
dat is echt klote!! ik had er wel van gehoord dat ze veel last van insluipers hebben op de camups in utrecht maar in enschede had ik er nog weinig van gehoord!
allemaal sterkte daar!!!
Posted by total woot on May-27-2002 10:30:
Originally posted by TimeportE
nou wil ik nie raar gaan doen maar dit vin ik dus onzin..
het aantal verkeersdoden per jaar is hoog! zonder licht rijden is hiervan misschien wel een van de belangrijkste redenen voor, ik rij meestal ook zonder licht maar mijn zus die dus auto rijdt zegt iedere keer weer dat het echt nie te zien is voor een automobilist als je geen licht aan heb..
ten tweede zijn dingen zoals met snuggle is overkomen moeilijker voor de politie tegen te gaan.. dan kun je beter net zoals snuggle zelf zei iets voorzichtiger zijn en je deur gewoon altijd dicht houden.. |
Ik praat het rijden zonder licht ook niet goed, maar wat wel opvalt is dat er hier (groningen) 3 a 4 keer per jaar een grote controle wordt gehouden en weet je wat het grappige is? het zijn ALTIJD dezelfde weken.
dan krijg ik de indruk dat het niet gaat om onze veiligheid, maar om het feit dat oom agent aan het einde van het kwartaal nog niet genoeg bonnetjes heeft uitgeschreven, DAAR erger ik me kapot aan.
Posted by New Wave on May-27-2002 11:12:
Ik praat het rijden zonder licht ook niet goed, maar wat wel opvalt is dat er hier (groningen) 3 a 4 keer per jaar een grote controle wordt gehouden en weet je wat het grappige is? het zijn ALTIJD dezelfde weken.
dan krijg ik de indruk dat het niet gaat om onze veiligheid, maar om het feit dat oom agent aan het einde van het kwartaal nog niet genoeg bonnetjes heeft uitgeschreven, DAAR erger ik me kapot aan. |
man wat zeur je, maak niet uit wanneer het is, het gaat juist om de veiligheid! beetje dom om te zeggen........
De politie moet ook gestructureerd te werk gaan dus hebben ze vast een planning waarin jaarlijkse dingen staan genoteerd....
En natuurlijk is het kut dat de politie bonnen uit schrijft....en iedereen heeft er de schurft hekel aan.
Iedereen die een bon krijgt zegt "kan je geen boeven vangen" of "hebben julliede staatkas nog niet vol genoeg"..........en ze pakken iedereen, niet specifielk studenten...allemaal bullshit wat ej zegt.......gewoon licht op je fiets doen.....heb je ook geen bon en is de kans minder dat je geschept word......
En als je geschept wordt en je heb je licht niet aan......dan zit je te zeiken tegen jezelf dat je je licht maar beter had aan kunne doen.
Geef mij liever maar een bon dan dat ik in een rolstoel kom of onder de panne lig....enee, daar heb je geen licht nodig.......
Posted by eXos on May-27-2002 11:19:
tis inderdaad ontzettend kut, en weet je wat t ergste is?
dat onze vriendjes van de politie weer lekker studentjes aan het naaien zijn die zonder licht rijden (niets dan respect, maar misschien is het tijd dat ze hun prioriteiten eens verleggen...) |
Helemaal mee eens. Ik kan binnenkort ook weer een boete verwachten van de politie wegens 'wildplassen'.
Tada, weer �37,-
Posted by New Wave on May-27-2002 11:24:
Originally posted by !_PeTrUs_!
Helemaal mee eens. Ik kan binnenkort ook weer een boete verwachten van de politie wegens 'wildplassen'.
Tada, weer �37,- |
petrus staat te pissen en kijkt omhoog.
"Wat zijn we aan het doen meneer?"
"uhmm, Ik ben profeet en ik zegen deze boom"
"ach meneer, dan zegen ik u met een bonnetje"

Als ze je pakken met wildplassen is echt un-phat....ik werdt ook een keertje gepakt...ik schaamde me wel en maten van me lachten me dik uit, die stonden 2o meter achter die wouten..echt slecht..maar het was het meer dan waard
Posted by DJ Bazz on May-27-2002 11:38:
dan krijg ik de indruk dat het niet gaat om onze veiligheid, maar om het feit dat oom agent aan het einde van het kwartaal nog niet genoeg bonnetjes heeft uitgeschreven, DAAR erger ik me kapot aan. |
whehehehe ik heb nog nooit een bekeuring gehad hier in groningen, ondanks mijn toch wel vrij asociale fietsgedrag hier in de stad
maar goed dit gaat weer off-topic...
Posted by TranceFool on May-27-2002 11:49:
whaha bekeuring voor wildplassen is wel het ergste wat je kan overkomen 

Posted by total woot on May-27-2002 12:38:
Originally posted by New Wave
man wat zeur je, maak niet uit wanneer het is, het gaat juist om de veiligheid! |
jij vindt dat ik zeur?
dit is het geval:
-ik ben met mijn 15 (VIJFTIENDE!) fiets bezig in 2 1/2 jaar
-als ik op het politiebureau zeg dat mijn fiets constant voor mijn deur wordt weggejat (en die van mijn huisgenoten ook) krijg ik te horen dat ik betere sloten moet kopen)
-ik heb al 2 sloten a 25,- euro per stuk op mijn fiets zitten.
-ik kan om de 3 maanden een nieuwe fiets kopen.
-als ik door rood licht rijdt terwijl er in geen velden of wegen een auto te bekennen is krijg ik een boete.
Samenvattend: ik moet 400,- euro per jaar betalen om te kunnen fietsen en het enige dat de politie eraan doet is mij een onzinnige boete eroverheen geven.
IK ZEUR??????
man, ga fietsen stelen!
grtzz
WooT
Posted by New Wave on May-27-2002 13:31:
jij vindt dat ik zeur?
dit is het geval:
-ik ben met mijn 15 (VIJFTIENDE!) fiets bezig in 2 1/2 jaar
-als ik op het politiebureau zeg dat mijn fiets constant voor mijn deur wordt weggejat (en die van mijn huisgenoten ook) krijg ik te horen dat ik betere sloten moet kopen)
-ik heb al 2 sloten a 25,- euro per stuk op mijn fiets zitten.
-ik kan om de 3 maanden een nieuwe fiets kopen.
-als ik door rood licht rijdt terwijl er in geen velden of wegen een auto te bekennen is krijg ik een boete.
Samenvattend: ik moet 400,- euro per jaar betalen om te kunnen fietsen en het enige dat de politie eraan doet is mij een onzinnige boete eroverheen geven.
IK ZEUR??????
man, ga fietsen stelen!
grtzz
WooT |
Ja je zeurt.....de politie is er om te controleren....en ze kunnen niet alles....hoe graag je dat ook wilt...duzzz..kan je wel zeggen dat het zakkevullers zijn maar...maar de doen controles met een rede.....en je fiets beveiligen is je eigen zaak, deed ik geen uitspraak over, heb je zelf in de hand......mijn fiets is ook gejat..maar als je meer eist van die wouten dan ze kunnen zit je inderdaad te zeuren ja....
mzzl
Posted by Opti on May-27-2002 13:32:
ik zou een fiets terugpikken als je zovelfietsen hebt gehad...
Posted by total woot on May-27-2002 13:40:
Originally posted by Optimus
ik zou een fiets terugpikken als je zovelfietsen hebt gehad... |
heb mijzelf ook laatst een betonschaar aangeschaft is een stuk lucratiever dan een fiets (qua geld).
maarja ik zal niet verder zeuren, verschil van mening kan natuurlijk altijd 
greetzz
WooT
Posted by Blik on May-27-2002 14:14:
Ja je zeurt.....de politie is er om te controleren....en ze kunnen niet alles....hoe graag je dat ook wilt...duzzz..kan je wel zeggen dat het zakkevullers zijn maar...maar de doen controles met een rede.....en je fiets beveiligen is je eigen zaak, deed ik geen uitspraak over, heb je zelf in de hand......mijn fiets is ook gejat..maar als je meer eist van die wouten dan ze kunnen zit je inderdaad te zeuren ja....
mzzl |
maja, als je fiets constant gejat word en ze als reactie zeggen dat je maar een duurder slot moet kopen, en je ook nog es boetes geven voor zonder licht rijden etc.... is het best te begrijpen dat je gefrustreerd raakt door die politie, de politie is er toch om iets te doen, als het een groot probleem is dat er fietsen gejat worden in die buurt moet er door de politie iets aan gedaan worden, maar dat gebeurt dus niet, maar ondertussen geven ze wel boetes omdat je lamp kapot is en je het niet hebt kunnen maken omdat je je geld hebt uitgegeven aan sloten van � 50
Posted by total woot on May-27-2002 14:18:
BLIK:
JIJ snapt m !!!
(en als je een keer je licht repareert, en je fiets word NIET gejat, dan kun je er natuurlijk donder op zeggen dat je lichie binnen een week gesloopt is
)
Posted by New Wave on May-27-2002 14:28:
Originally posted by Blik
maja, als je fiets constant gejat word en ze als reactie zeggen dat je maar een duurder slot moet kopen, en je ook nog es boetes geven voor zonder licht rijden etc.... is het best te begrijpen dat je gefrustreerd raakt door die politie, de politie is er toch om iets te doen, als het een groot probleem is dat er fietsen gejat worden in die buurt moet er door de politie iets aan gedaan worden, maar dat gebeurt dus niet, maar ondertussen geven ze wel boetes omdat je lamp kapot is en je het niet hebt kunnen maken omdat je je geld hebt uitgegeven aan sloten van � 50 |
Ik snap het ook wel.
Die wouten pakken heus wel mensen, en die rijden heus wel rondjes op jouw belasting centen....maar er moet gewoon gecontroleerd worden klaar..en als je licht het niet doet, is de taak van de politie om dat te controleren.
Dat zijn regels waar je je aan moet houden.
Als je je niet aan de regels houd, jammer dan...je weet het....je kan gepakt worden....al ben je student en wordt je fiets 15 keer gejat...die bon krijg je......klaar.....want iedereen wordt gepakt..hier worden oudjes van 70 ook op de bon geslingert....
Stel dat er 50 mensen in een jaar omkomen bij jouw flat ofzo....ga je toch ook zitten zeiken dat ze eens moeten gaan controleren....ze zijn er dus voor de veiligheid....en als je dat niet snapt, ge je maar lekker snachts met je lichtje uit over de weg fietsen, succes
Dat je fiets gejat wordt staat helemaal los van het feit wat er op het begin gezegt is..."niet letterlijk":'ze doen het niet voor de veiligheid maar om hun zakken te vullen'
Dat is dus fette bullshit!! en daar hebben we het over!!
Blik- dat ze niets doen, onzin....bij vrienden zijn in een jaar 6 fietsen terug gevonden...controle is er nou eenmaal, als is het snelheid, licht of alcohol...HET MOET, tel al de doden maar..........en als je je niet aan de regels houd, fette pech voor diegene....
Posted by SnuggLe on May-27-2002 14:40:
Originally posted by Blik
maja, als je fiets constant gejat word en ze als reactie zeggen dat je maar een duurder slot moet kopen, en je ook nog es boetes geven voor zonder licht rijden etc.... is het best te begrijpen dat je gefrustreerd raakt door die politie, de politie is er toch om iets te doen, als het een groot probleem is dat er fietsen gejat worden in die buurt moet er door de politie iets aan gedaan worden, maar dat gebeurt dus niet, maar ondertussen geven ze wel boetes omdat je lamp kapot is en je het niet hebt kunnen maken omdat je je geld hebt uitgegeven aan sloten van � 50 |
Dit klopt ook niet hoor. De politie kan er niet zoveel aan doen. Wat moeten ze doen dan tegen fietsendiefstal? Daar KAN je gewoon echt bijna niets tegen doen. Het probleem is niet eens die fietsendiefstal, want het zijn meestal junks die fietsen jatten om te kunnen scoren of studenten die dat nu eenmaal veel doen. Niemand van jullie ooit een fiets gejat? Die junks zorgen in dit geval voor de overlast, daar zouden ze zich mee bezig moeten houden, maar dat valt hier nu ff buiten het topic.
De politie kan niet voor ieder wissewasje capaciteit vrijmaken. Deze 'kleine criminaliteit' kan je nu eenmaal niet uitbannen. Ik weet het, het is niet allemaal zo fijn, maar zo gaat het tegenwoordig in deze maatschappij. Die is gewoon wat dat betreft verneukt. Mensen doen maar....
De politie spoort overigens ook niet willekeurig strafbare feiten etc. op, wat de hoofdlijn van dit topic is. Ze krijgen van de hoofdcommissaris van de regio of van de procureur-generaal (waar er 5 van zijn in Nederland; de Procureur generaal is zegmaar de baas van het OM, het Openbaar Ministerie, dat bepaald of een strafbaar feit vervolgd wordt of niet) richtlijnen voor vervolging. Deze richtlijnen volgen vaak actuele gebeurtenissen. Na 11 september verdiende alle feiten / opsporing ivm terrorisme de aandacht, dan weer is het hardrijden, etc etc.
Voor alle controles zoals deze hier naar voren komen (rood licht, licht controle, fietsendiefstal etc) heeft de politie gewoonweg niet genoeg mankracht!! Dat kan ze niet, en dat wil ze ook niet. Daar is de politie niet altijd voor. Zelfredzaamheid en sociale controle, dat is belangrijk, maar in de huidige maatschappij kent niemand die woorden meer.
De controles worden af en toe well uitgevoerd ja, en niet willekeurig. Men doet dit om burgers het gevoel te geven dat men veilig is. Het oog wil ook wat. Mensen die natuurlijk de dupe van deze controles zijn zeuren vaak wel. Maarja, NLers moeten gewoon wat te zeuren hebben.
Toch zijn er hoofdcommissarissen die zelf zeggen dat controle's op lichten van de fiets belachelijk zijn, dat dat niet hun taak is maar van de burger zelf. Daar ben ik het overigens wel mee eens.
Nog over het OM: Het openbaar ministerie bepaalt dus wat voor een strafbare feiten er vervolgd worden. Gaat men niet over tot vervolgen (niet haalbaar , geen zin, of wat voor een reden dan ook) dan seponeert men het.
Conclusie: je kan allemaal wel makkelijk oordelen over het optreden van de politie, maar er zit veeeeeeel meer achter dan jullie denken.
Denk eerst eens na bij jezelf..
Greetz,
SnuggLe
Posted by Opti on May-27-2002 14:50:
Originally posted by SnuggLe
Niemand van jullie ooit een fiets gejat? |
nee

Posted by New Wave on May-27-2002 14:56:
Originally posted by Optimus
nee  |
Ik ook niet eigenlijk
Posted by total woot on May-27-2002 16:02:
Originally posted by SnuggLe
Die junks zorgen in dit geval voor de overlast, daar zouden ze zich mee bezig moeten houden, maar dat valt hier nu ff buiten het topic.
Voor alle controles zoals deze hier naar voren komen (rood licht, licht controle, fietsendiefstal etc) heeft de politie gewoonweg niet genoeg mankracht!! |
das nou precies wat ik bedoel, ik woon(de) in een hoerenbuurt, althans dat wil zeggen de straat ernaast. vanwege overlast stond er standaard een politiebusje in de hoerenstraat.
gevolg: alle junks gaan een straatje verderop staan (voor mijn deur dus). En nou ga jij me zeggen dat de politie niet genoeg mankracht heeft??? ze zijn gewoon te belazerd om af en toe eens om het hoekje te kijken!!!
Als ik namelijk melding maak van het feit dat mijn fiets regelmatig voor mijn deur wordt weggejat zouden ze best eens de moeite kunnen nemen ff te kijken (temeer omdat ik ze VERTELD heb wat er gebeurt).
Het komt er dus op neer dat ik me aan alle regeltjes moet houden en dat zij lekker koffie kunnen gaan zitten slurpen in een politiebusje terwijl mijn fiets 15 meter verderop gejat word.
wat een heerlijk land leven we toch in !!!!
ps. en ineens heb je het.....je word agent (of niet
)
pps.
Volgens mij is dit precies waarom de politie mensen nodig heeft: respect VERDIEN JE, dat dwing je niet af met boetes.
tuurlijk mensen moeten in het gareel gehouden worden, maar volgens mij maak je de boel alleen maar erger door voor de meest kleine dingen af en toe boetes te gaan uitschrijven (doe het structureel of doe het niet).
in mijn ogen creeer je dan alleen maar aversie jegens de politie.
JUIST omdat ze tegen fietsendiefstal bijna niets doen, denkt iedereen op den duur:'nou als het zo moet jat ik er zelf ook wel een'.
En wie eenmaal een fiets heeft gestolen is voor je het weet een moordenaar, toch?
Posted by SnuggLe on May-27-2002 16:16:
Total Woot, jij snapt het echt niet volgensmij.
Ze zijn heus niet te belazerd om daar naar te kijken. Maar zo verplaats je het probleem toch alleen! Mankracht of niet, wat moeten ze doen dan? Met 80 man die junks in elkaar rossen en in de cel gooien? Zo los je het probleem toch helemaal niet op! De politie is er vaak in de repressieve zin: dat wil zeggen dat ze optreden nadat er iets is gebeurt. De preventie van zaken is ook wel hun zaak, maar stukken minder. Dit moet veel meer over worden gelaten aan andere instanties.
Bv als drugs door de overheid verstrekt zou worden dan zouden die criminelen allemaal niet zo crimineel zijn.
En ja jij moet je aan de regeltjes houden, netzoals die junks. Toevallig zagen ze dat van jou wel, en dat van die junks misschien niet. En wie zegt dat die junks jou fiets jatten? Heb je het gezien? Alleen wijzen in die richting heeft geen zin.
Ik weet dat het een probleem is, maar de politie kan er echt niet veel aan doen. Dat gaat allemaal niet zo makkelijk! Door zo te denken zoals jij doet kom je helemaal nergens.....
Ps. Nog even over die fietsendiefstallen: In Nederland is het helemaal niet zo dat er SUPERveel fietsen gejat worden. In absolute getallen misschien wel, maar procentueel (dus naar ratio van het aantal fietsen in het land) scoort Nederland heel normaal. We hebben hier gewoon heeeeeeeeeeeeeel veel fietsen!
En waarom de politie mensen nodig heeft????
Zoveel mensen hebben ze ook niet nodig. Dat blauw op straat is bullshit. Voor 1 zichtbare agent op straat heb je er nog 30 extra bij nodig, omdat ze veel bureauwerk en andere ONnuttige zaken moeten doen (van die zeikers van "ik hoor iets" of "mijn kat zin in de boom", van die ACHTERLIJKE dingen waar je de politie TOTAAL niet voor nodig hebt vaak....).
Respect hebben ze inderdaad niet, maar hoe dit opgelost kan worden weet niemand. Dat gaat denk ik niet zo makkelijk. Dat ligt gewoon aan de verneukte maatschappij die raar in elkaar zit. Naastenliefde en respect heeft bijna niemand meer, kijk hierbij vooral aan die koters van 11 enzo die echt super-freg zijn tegenwoordig.
Alleen alle SLECHTE dingen van de politie worden opgemerkt... Als ze iets goed doen hoor je nooit geen ene fuck. Alleen als er iets goed mis gaat staan de kranten vol.
Iedereen zou juist wat meer respect moeten hebben voor de politie...
Greetz,
SnuggLe
.....die later wel bij de politie gaat werken ja...
Posted by tijs08 on May-27-2002 16:26:
LOL totalwoot... dit doet me denken aan die discussie met oma

meningen kunnen verschillen PUNT
ik zeg verder niks meer..
Posted by total woot on May-27-2002 16:26:
eeehm nee ik snap het inderdaad niet geloof ik,
als het grootste gedeelte van de taak van de politie bestaat uit repressie van misdaden, dan ben ik waarschijnlijk een achterlijke mongool, maar als ze aan PREventie zouden doen dat is er toch veel minder REpressie nodig?
En als je wilt dat de politie niet constant in de negatieve publiciteit is dan moet je programma's als: 112 weekend en Wielklem en Co afschaffen (al vind ik die blonde van W&co toch wel eeeehhh tsja hoe zeg ik dat... als je het programma ken dan weeet je wat ik bedooeel).
En Snuggle: ik ben het wel redelijk met je eens, maar ik wordt er scheitziek van dat ik constant een nieuwe fiets moet regelen (ik kom uit een dorp waar je je fiets niet eens op slot hoeft te zetten) snappie?
grtzz
ik word geen politieagent! (ik word brandweerman)
ps. ik heb een heeeel lieve oma.
punt?
Posted by Opti on May-27-2002 16:29:
Snug, wat wordt je werk daar dan? want je wordt geen politie agent neem ik aan
Posted by New Wave on May-27-2002 17:45:
En als je wilt dat de politie niet constant in de negatieve publiciteit is dan moet je programma's als: 112 weekend en Wielklem en Co afschaffen (al vind ik die blonde van W&co toch wel eeeehhh tsja hoe zeg ik dat... als je het programma ken dan weeet je wat ik bedooeel).
|
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT een onzin weer........dit programma verteld wat hun werkzaamheden zijn....ze gaan criminelen achterna, helpen bij afzetting van ongelukken, technische recerche van de politie zorgt voor een onderzoek, ze leiden het verkeer om.....ze pakken mensen die in overtreding zijn...helemaal NIETS negatiefs aan....juist positief...
Wielklem en CO, die mensne moet er voor zorgen dat de straten van amsterdam toegankelijk blijven, anders gaat iedere randdebiel zijn/haar auto neerzetten en dan zit iedereen weer op de politie te kankeren dat ze de straten eens toegankelijk moeten maken.....wie en eovertreding begaat moet gestraft worden, PUNT UIT...helemaal niets negatiefs met die programma's.
Het zijn juist die teringlijers die ZONDER LICHT OP HUN FIETS RIJDEN (
) er voor zorgen dat deze programma's bestaan!!
Posted by tijs08 on May-27-2002 17:58:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT een onzin weer........dit programma verteld wat hun werkzaamheden zijn....ze gaan criminelen achterna, helpen bij afzetting van ongelukken, technische recerche van de politie zorgt voor een onderzoek, ze leiden het verkeer om.....ze pakken mensen die in overtreding zijn...helemaal NIETS negatiefs aan....juist positief...
Wielklem en CO, die mensne moet er voor zorgen dat de straten van amsterdam toegankelijk blijven, anders gaat iedere randdebiel zijn/haar auto neerzetten en dan zit iedereen weer op de politie te kankeren dat ze de straten eens toegankelijk moeten maken.....wie en eovertreding begaat moet gestraft worden, PUNT UIT...helemaal niets negatiefs met die programma's.
|
helemaal mee eens!!
Het zijn juist die teringlijers die ZONDER LICHT OP HUN FIETS RIJDEN ( ) er voor zorgen dat deze programma's bestaan!! |
nou nou nou... kan het wat minder
Pages (3): « 1 [2] 3 »