TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Mp3 sharing / Ftp's etc....wat is jullie mening?
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »

Posted by aphex on Jun-07-2002 12:16:

quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!

Sharen werd al bijna niet gedaan op dit gedeelte van het forum dus zie nou ook niet zo het probleem dat t nie mag.

Die Nieuwe releases thread blijft gewoon bestaan, want die is niet bedoeld om te patseren maar om te laten zien welke rete vette platen er op de markt zijn.

En alles mag hier bijna dus . Er zijn forums waar t erger is (ik noem geen namen maar we zitte er allebei op )

Ik zou dan voorstellen om alle tags enzo weg te halen... en niet replyen met "die heb ik ook" want daar hebben we dus nix aan.

Posted by SnuggLe on Jun-07-2002 12:24:

quote:
Originally posted by aphex

Ik zou dan voorstellen om alle tags enzo weg te halen... en niet replyen met "die heb ik ook" want daar hebben we dus nix aan.

Dat doen we nu al ja, dat heb ik laatst ook gedaan. Dat staat in de eerste post van die thread. Je mag posten wat er uit is ja, maar geen rippers/groupen/etc noemen.

Greetz,
SnuggLe

Posted by Yarnie on Jun-07-2002 12:25:

mwa......:P

k vin t ook dat sharen hier niet mag(in deze sectie dan...in sharing sectie kan wel)....ga dan idd downloaden op audiogalaxy...of weet k veel waar..(eigen producties en setjes van TA'ers uiteraard wel)

maar wat die vette release thread betreft...lijkt idd af en toe wel beetje op patsen ..maar zoals timeport al zei..is vaak ook wel handig om te zien wat er allemaal uit is..enlaat dan idd die tags weg

greetz,

yarnie

Posted by total woot on Jun-07-2002 12:46:

Ik snap deze discussie niet helemaal, als Joost een nieuw forum wil opzetten roept idereen: "Waarom we hebben toch al een forum".

Er is al ergens een forum om te sharen, dus..

aan de andere kant is het vrij moeilijk om in die ftp "scene" te komen, dus mensen een handje helpen af en toe moet wel kunnen, toch?

grtzz
WooT

Posted by Donna on Jun-07-2002 13:22:

quote:
Originally posted by DjRV

Voornaamste reden dat ik lately niet zomaar iets meer release is omdat het teveel gespread word.

Mja indeed,en doooordat er nu zoveel gespread wordt hebben veel mensen op dit forum een p00t tussen de deur weten te krijgen die eerst net zoals de noobs van nu liepen te geilen op ftp-xs.

Rellen is idd niet uitnodigend meer hierdoor,lekker voor jezelf houden dan heb je tenminste een tijdje iets exclusiefs.

Een aantal van dit forum die nu zo lopen blazen dat er niet geshared mag worden lach ik dan ook vierkant uit want die liepen een paar maanden/weken terug nog te beggen...
Schei toch uit en doe niet zo moeilijk,zolang Swamper niet mekkert,whats the prob?
Mp3's worden vandaag de dag toch meteen aan jan en alleman doorgegeven,wat is er nog zo speciaal aan "de scene"
Kijk bijv. alleen al naar de ISOS3...

En dan komt zo'n gast als Blik op irc ff die isos beggen,hij krijgt m en is weer vertrokken,nouwww dan ben je lekker bezig zeg,NERDISCH en niks dan dat!

Posted by Eye-Riz on Jun-07-2002 13:32:

quote:
Originally posted by SnuggLe

Dit kan ook een mening zijn van iemand, die ik via PM binnenkreeg. Beetje jammer, maarja, sommige mensen kunnen nou eenmaal niet gewoon discussi�ren.

Greetz,
SnuggLe

Valt me beetje van je tegen Snuggle dat je hier een PRIVATE message gaat posten!!! Je bent notabene MOD, dan zou je moeten weten dat dat niet kan! Ook al ben je het NOG zo niet eens met iemand, private is private. Jullie sporen ZELF aan om niet te flamen en commentaar via PM te doen. Wat hebben mensen daar aan als het dan toch in public geplaatst wordt?! Vind het een beetje laag. ONGEACHT wat er in die PM staat!!!!!

Posted by Donna on Jun-07-2002 13:37:

Mja dat was ik idd nog vergeten te zeggen,ik ben daar laatst ook bij blik over gevallen dat ie PM dingen pm moest houden,en ik ben dan ook best wel verrast dat jij dit hier en publiek gooit snuggie....
Ik denk dat je t achteraf ook niet echt slim van jezelf vind maar toch hey,dit kannie.....

Posted by MaGiK54 on Jun-07-2002 13:47:

Jullie hebben het nou allemaal over "de scene". Wat ik me nou afvraag, is er een definitie van het begrip scene ? Wanneer wordt iemand beschouwd als een "lid" van "de scene" ? Moet je naar veel feesten gaan, moet je veel cd, platen of exclusieve mp3 hebben of moet je veel posten op tranceforums ? En aan wie is het te bepalen dat je in de "scene" zit.

Errug loos begrip als je het mij vraagt. Gaarne jullie reactie graag, ben benieuwd.

Posted by TranceFool on Jun-07-2002 13:50:

quote:
Originally posted by MaGiK54
Jullie hebben het nou allemaal over "de scene". Wat ik me nou afvraag, is er een definitie van het begrip scene ? Wanneer wordt iemand beschouwd als een "lid" van "de scene" ? Moet je naar veel feesten gaan, moet je veel cd, platen of exclusieve mp3 hebben of moet je veel posten op tranceforums ? En aan wie is het te bepalen dat je in de "scene" zit.

Errug loos begrip als je het mij vraagt. Gaarne jullie reactie graag, ben benieuwd.

De scene is zegh maar het sharing via ftp's en de mensen die rippen en in releasegroepen zitten, die dus als eerste de nieuwste tracks hebben

Posted by Glaniskanis on Jun-07-2002 13:50:

quote:

Nix persoonlijks ofzo... maar laten we het maar zo houden dat je niet weet wat het inhoud

[edit]
oh het is al gezegd
[/edit]

Greetz,
Glaniskanis

Posted by Eye-Riz on Jun-07-2002 13:53:

Elke scene is loos wat mij betreft en bestaat alleen maar uit een hoop lucht. Want inderdaad: wie of wat bepaalt of je in de scene zit of niet? Een mens is en blijft een kuddedier wat er graag bij wil horen. Vandaar scenes. En het is toepasbaar op ELKE scene! Anders zou het geen scene heten, maar bv een club. bij een club of vereniging heb je statuten, en bij een scene niet.

ja, zelfs de band 'The Scene' vind ik nix, yagh

Posted by total woot on Jun-07-2002 14:01:

quote:
Originally posted by Eye-Riz
Elke scene is loos wat mij betreft en bestaat alleen maar uit een hoop lucht.

Niet om t een of t ander, maar ik denk dat de gemiddelde top 40 luisteraar dit forum ook een scene vind.

Of we gaan statuten schrijven en regeltjes verzinnen, zodat we onszelf de trance-verslaafden-vereniging kunnen noemen

Posted by Joost008 on Jun-07-2002 14:01:

quote:
Originally posted by Donna

Rellen is idd niet uitnodigend meer hierdoor,lekker voor jezelf houden dan heb je tenminste een tijdje iets exclusiefs.

Als je ook een cd of plaat ript dan doe je dat toch zodat dat nummer of die cd verspreid wordt of zie ik dat dan weer verkeerd

Ik vin dus ook dat soort threads als de nieuwe vette releases thread'wel donders handig zodat je kan zien welke nummers ik weer eens kan downloaden, net zoals bijvoorbeeld de 'top# nummers van dit moment' thread, ik zou het ook onzin vinden om die te sluiten.
Ik vind ook dat als iemand graag een bepaalde cd of nummer hebben wil en als jij dat nummer heb dat je dan best kunt sharen, ik zou daar zelf ook geen probleem van maken.

Posted by total woot on Jun-07-2002 14:05:

quote:
Originally posted by Joost008
Ik vind ook dat als iemand graag een bepaalde cd of nummer hebben wil en als jij dat nummer heb dat je dan best kunt sharen, ik zou daar zelf ook geen probleem van maken.

MEE EENS!

aan de andere kant: als jij je te pletter hebt lopen zoeken voor een set, en na veel gedoe en gehannes heb je eindelijk die login, ga je hem dan gelijk doorgeven?

Posted by AlFerox on Jun-07-2002 14:07:

quote:

je moet vooral erg "l33t" zijn!

de scene? tja ik zou ook niet weten hoe je daar lid van moet worden.. veel vriendjes maken denk ik?

Posted by Donna on Jun-07-2002 14:09:

Als diegene weer een set heeft die jij graag wilt hebben en er dan dus niet naar hoeft te lopen zoeken wel ja.....dat is nou sharen....

Ennuh nee joost,niet op die manier spreaden zoals er nu gebeurd,t gaat allemaal nergens meer over

Posted by Joost008 on Jun-07-2002 14:20:

quote:
Ennuh nee joost,niet op die manier spreaden zoals er nu gebeurd,t gaat allemaal nergens meer over

Hoe bedoel je dat dan vind jij het erg dan als jij een plaat geript zou hebbe en jij maakt er heel veel mensen blij mee....daar doe je het toch voor dan lijkt me...en hoe komen anders die fantastische trance releases allemaal op Ag en dergelijke te staan???

Posted by Miss Proximus on Jun-07-2002 14:33:

quote:
Elke scene is loos wat mij betreft en bestaat alleen maar uit een hoop lucht. Want inderdaad: wie of wat bepaalt of je in de scene zit of niet? Een mens is en blijft een kuddedier wat er graag bij wil horen. Vandaar scenes. En het is toepasbaar op ELKE scene! Anders zou het geen scene heten, maar bv een club. bij een club of vereniging heb je statuten, en bij een scene niet.

ja, zelfs de band 'The Scene' vind ik nix, yagh

en als er dan zo'n scene is dan bestaat t volgens mij alleen uit een stelletje nerds

wat heb je nou aan rippen als je t toch alleen voor jezelf wilt houden omdat jij dan exclusief bent???

en, ik zei t al tegen profeetrus, in feite zijn we toch allemaal leechers?

Posted by TimeportE on Jun-07-2002 14:44:

quote:
Originally posted by Miss Proximus
in feite zijn we toch allemaal leechers?

ik iig!

Posted by Tall21 on Jun-07-2002 15:07:

Pfff wat een discussies zeg. Mijn mening:

1. Dit forum draait om trance (en aanverwante muzieksoorten). Waarom zou je geen namen van nieuwe nummers mogen posten?? Nou en dat sommigen wel ftp xs hebben en sommige niet. Noem het patsen, noem het gewoon sharen van namen, what's the difference. Mensen die het patsen vinden lopen volgens mij gewoon over van jaloezie dat zij zelf niet of niet snel genoeg die nummers kunnen krijgen. Ik ben zelf altijd heel blij met threads waarin nieuwe nummers gepost worden. Dan kan ik met mijn AG satellite xs die nummers downen. Maakt het nou in godsnaam uit dat je een nummer 2 dagen later hebt dan een ander. Ik weet dat nummers soms snel uit de gratie zijn, maar in 2 dagen is een nummer echt nog niet oud ofzo hoor. En of je nou wel of niet de info van rel. groups erbij moet zetten, zoek dat lekker zelf uit. Daar kan ik me echt niet druk om maken.

2. Bijna iedereen die hier komt download mp3's neem ik aan. Dus neem ik ook wel aan dat iedereen bij zijn of haar dagelijkse bezoekje aan dit forum ook wel ff verder kijkt dan alleen het NL forum op TA. Er zijn mogelijkheden om te sharen, gebruik die dan gewoon. Het is toch nergens voor nodig om ook nog eens hier nummers te sharen... Op livesets (en producties wellicht) van NL TA's kan wat mij betreft wel een uitzondering gemaakt worden.

3. Fuck ik had nog iets, maar dat ben ik ff vergeten . Komt misschien nog wel..

Posted by SnuggLe on Jun-07-2002 15:12:

quote:

Valt me beetje van je tegen Snuggle dat je hier een PRIVATE message gaat posten!!! Je bent notabene MOD, dan zou je moeten weten dat dat niet kan! Ook al ben je het NOG zo niet eens met iemand, private is private. Jullie sporen ZELF aan om niet te flamen en commentaar via PM te doen. Wat hebben mensen daar aan als het dan toch in public geplaatst wordt?! Vind het een beetje laag. ONGEACHT wat er in die PM staat!!!!!

quote:
Mja dat was ik idd nog vergeten te zeggen,ik ben daar laatst ook bij blik over gevallen dat ie PM dingen pm moest houden,en ik ben dan ook best wel verrast dat jij dit hier en publiek gooit snuggie....
Ik denk dat je t achteraf ook niet echt slim van jezelf vind maar toch hey,dit kannie.....

Excuses, was ook een beetje laag en ik was ook niet slim. Had ik niet moeten doen, maar ik was wel pissig dat ik zo'n zielig zeik-pmmetje krijg. Als moderator kan je hier vaak echt helemaal niets goed doen

Greetz,
SnuggLe

Posted by Glaniskanis on Jun-07-2002 15:12:

Zal ik het dan maar proberen uit te leggen

De zogenaamde scene is NIET bedoelt voor buitenstaanders (oftewel NON-leden), waarom niet?
Nou ten eerste WAT doen die NON-Leden ervoor terug om een mp3tje te downloaden? die iemand anders ripped (met gevaar voor eigen leven, want reken maar dat als je gepakt word dat dan de problemen hooggggg opstapelen... qua celstraf en boetes daar heb je heel de rest van je leven last van)
Verder brengt het doorgeven aan die NON-Leden met zich mee dat de rippers veel meer gevaar lopen omdat mensen die niet "gescreened" zijn dan ook bij zogenaamde "classified" info kunnen

Daarom is het ook bedoelt als grote ruilplaats voor de rippers zelf... de een ripped wat en dan kan de rest dat downloaden en als wederdienst van het downloaden rip je zelf ook wat enzovoort

Dus als je ripped zit je er niet in om een nummer of CD of wat dan ook te verspreiden, maar voor het Peer 2 Peer diensten verschaffen

Ennuh in feite zijn we niet allemaal leechers als je zo bekijkt, want de echte leden doen er dus wel degelijk wat voor terug

Daarbij komt ook nog dat ik er totaal NIX van geloof dat als deze scene morgen opgerolt zou worden (in zn totaliteit) dat er dan nog mensen aan alle nieuwe mp3's zouden kunnen komen
Want zoals ik het al zag vorig jaar in December... toen lag alles op zn kop doordat de FBI een zootje mensen had opgepakt
Gelijk lag de hele troep stil en niemand kon meer nieuwe nummertjes krijgen
En ja dan word er gevraagd waarom "wij" zon hekel hebben aan Public Forums enzo waar alles besproken word
Tis wel even onze toekomst die in het schuitje zit (niet dat me DAT uitmaakt anders moet je er niet bij gaan zitten, maar ik hou het liever toch zo veilig mogelijk dan)

*in afwachting van de flame *

Greetz,
Glaniskanis

Posted by TranceFool on Jun-07-2002 15:16:

hehe nice

Posted by SnuggLe on Jun-07-2002 15:17:

quote:
Originally posted by total woot

MEE EENS!
(stuk over: als je iets hebt, dat je het dan moet sharen)

aan de andere kant: als jij je te pletter hebt lopen zoeken voor een set, en na veel gedoe en gehannes heb je eindelijk die login, ga je hem dan gelijk doorgeven?

1) Sharen is niet zo simpel
2) Je hebt er genoeg HD ruimte en bandbreedte voor nodig
3) Het levert veel gezeur op (hij wel en ikke nie! , ik wil ook!)
4) Iedereen wil alleen maar meer meer meer
5) Kost me teveel tijd / moeite

Posted by magrec on Jun-07-2002 15:19:

Pff wat een drukte om nix...

drukte om mp3 tjes????????

zow

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »