TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- * Tips om van een kater af te komen
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Jappio on Jun-10-2002 08:42:

melk na het stappen? Ik drink het er altijd voor eigenlijk. Heb t wel is geprobeerd, na het stappen dan, en toen had ik echt heel mn keel vol met slijm toen ik wakker werd. Was dus ook geen suc6 voor mij Maar goed.. Bij mij werkt deze methode altijd het beste: Je wordt wakker, hebt koppijn, loopt naar de koelkast, pakt ff wat te eten en te drinken en gaat daarna weer een uurtje verder pitten. Bij mij is het dan meestal helemaal over (nie zo dat ik topfit ben, maar goed. Beetje fit is ook weer meegenomen op zo'n dag )

LTR

Posted by Trunks on Jun-10-2002 09:26:

Hello! Kamaya had gelijk

Alcolhol ontrekt het vocht uit je lichaam, daardoor heb je dus teweinig vocht in bv je hoofd en krijg je dus hoofdpijn en heb je zon onnoemelijke droge strot s'ochtends. het beste is dus VOORDAT je gaat slapen (niet je vinger is je mond want als het "goed is" heb je al genoeg alcolhol in je bloed dat het niet helpt) is dus veel vocht in nemen. Liefst dus geen limonades ofzo maar water etc. dan kan je lichaam dus al het alcohol uit je lichaam ontrekken en daarbij genoeg vocht gebruiken zonder dat jij totaal uitdroogt ^^ functioneren de orgaantjes het best en jij kan s'ochtend gewoon weer 5 liter weg zeiken (zie daar het vocht) en toch een liter reserve houden ^^

Succes, zuipse, en Grz Trunks

Posted by rellivisit on Jun-10-2002 09:35:

Re: Kamaya had gelijk

quote:
Originally posted by Trunks
Alcolhol ontrekt het vocht uit je lichaam, daardoor heb je dus teweinig vocht in bv je hoofd en krijg je dus hoofdpijn en heb je zon onnoemelijke droge strot s'ochtends. het beste is dus VOORDAT je gaat slapen (niet je vinger is je mond want als het "goed is" heb je al genoeg alcolhol in je bloed dat het niet helpt) is dus veel vocht in nemen. Liefst dus geen limonades ofzo maar water etc. dan kan je lichaam dus al het alcohol uit je lichaam ontrekken en daarbij genoeg vocht gebruiken zonder dat jij totaal uitdroogt ^^ functioneren de orgaantjes het best en jij kan s'ochtend gewoon weer 5 liter weg zeiken (zie daar het vocht) en toch een liter reserve houden ^^

Succes, zuipse, en Grz Trunks

Oftewel: jezelf transformeren (optimus?) in een fulltime drinker.

Posted by SnuggLe on Jun-10-2002 09:44:

Water drinken met een eetlepel zout erin, dat helpt ook... En dat dan dus nadat je terugbent van het drinken.

Daarna zo lang mogelijk doorslapen en blijven liggen wil ook al veel helpen.

Moet je dan daarna toch echt opstaan, begin dan met een sterke bak koffie op de nuchtere maag, waardoor je ontzettend moet schijten. Dan schijt je in ��n keer alles eruit. Daarna even wat actiefs doen, en klaar....

Greetz,
SnuggLe

Posted by Donna on Jun-10-2002 10:00:

Goezzo snuggie,maar die eetlepel zout zou ik toch echt vervangen door een koppie drinkbouiilon orso,iets minder goor
En dat van vochttekort in je hoofd maakt me toch wel weer erg aan t lache hoor,dus jij denkt dat er in je hoofd op dat mom minder vocht zit dan ergens anders rite? Mnouw das dus niet t geval,die kopijn moet je maar ff uit miss p der verhaal gaan trekken.
Dat alcohol uitdroging veroorzaakt is alom bekent,maar egt niet alleen in je kop,wat dacht je van de niertjes?? die krijgen nog de meeste tikken van alles want die moeten der voor zorgen dat de afvalstoffen uit je bloed verdwijnen,dus afgezien van t feit dat je je beter voelt bij veel drinken zorg je ervoor dat de nieren ook aardig behandeld worden,thats all

Posted by New Wave on Jun-10-2002 10:01:

quote:
Originally posted by Trunks het beste is dus VOORDAT je gaat slapen (niet je vinger is je mond want als het "goed is" heb je al genoeg alcolhol in je bloed dat het niet helpt)

WHOOHOO,..enof dat helpt

Posted by Donna on Jun-10-2002 10:04:

Zeer zeker wel dat t helpt!
Kun je tenminste lekkah pittuh ook

Ennuh de melkklantjes,wat dacht je hoe melk bovenop de alcoholmeuk in je maag gaat lopen gisten en brokken???
Nah na die melk wil je echtttt niet meer over je nek,moet r nie aan denken hey

Posted by TimeportE on Jun-10-2002 10:18:

klopt wel wat donna en new wave zeggen!
iemand die de avond der voor over zijn nek is gegaan hoor je nooit klagen over koppijn en is meestal op het moment na het kotsen zelf ook al een stuk nuchterer!

Posted by New Wave on Jun-10-2002 10:53:

Trouwens nu we het over melk hebben, melk is eigenlij k hardstikke slecht met zuipen.
Ik heb het ook gehoord, weet niet of het echt zo is. maaruh
vooral met volle melk....alcohol drijft op melk door de vetten)...al sje melk drinkt wordt je dus niet zo snel dronken....wordt minder snel in je bloed opgenomen....maar als het opeens 'breekt' dan krijg je die hoeveelheid alcohol heel snel en heel veel in je bloed.....

Posted by TimeportE on Jun-10-2002 11:07:

quote:
Originally posted by New Wave
Trouwens nu we het over melk hebben, melk is eigenlij k hardstikke slecht met zuipen.
Ik heb het ook gehoord, weet niet of het echt zo is. maaruh
vooral met volle melk....alcohol drijft op melk door de vetten)...al sje melk drinkt wordt je dus niet zo snel dronken....wordt minder snel in je bloed opgenomen....maar als het opeens 'breekt' dan krijg je die hoeveelheid alcohol heel snel en heel veel in je bloed.....

das dus volgens mij enorme onzin!! (nie dat ik j eder op aan kijk tim!)
ten 1ste de alochol word geneutraliseerd door de melk en blijft er dus nie op "drijven"
ten 2de de alcohol gaat grotendeels al veel eerder je bloedbaan in en als het in de maag blijft hangen kan het volgens mij nog steeds de bloedbaan in!

ik weet het niet helemaal zeker maar ongeveer 95 % van wel

Posted by Miss Proximus on Jun-10-2002 15:26:

1 woord: ZWAVEL!!!!!!!

en als nou nog 1 iemand zegt dfat t komt omdat je niet genoeg water in je hoofd hebt (stelletje waterhoofden) dan prik ik diegene lek en drink van t fonteintje

Posted by TranceFool on Jun-10-2002 15:35:

Voor de statistieken:

Je lever kan in 1 uur 1 glas alcohol verwerken.....dus reken maar uit hoe lang het blijft hangen....als je het nog heb kunnen tellen

Posted by T.H.C. on Jun-10-2002 15:37:

water!!!! nee echt daar geloof ik heilig in. zal ongetwijvelt ook wel wat met zwavel te maken hebben, maar tegen de koppijn helpt het wel bij mij om veel te drinken voor het slapen.

Maare idd timeport, alc. word door de maagwand al opgenomen, vandaar dat je een biertje op lege maag zo snel merkt( en daarom is hij waarschijnlijk ook zo lekker)

Posted by SnuggLe on Jun-10-2002 15:49:

quote:
Originally posted by Donna
En dat van vochttekort in je hoofd maakt me toch wel weer erg aan t lache hoor,dus jij denkt dat er in je hoofd op dat mom minder vocht zit dan ergens anders rite?:rolleyes

Huh? Da heb ik nooit gezegd. Tis inderdaad in je nieren.. die doen het werk. Daar moet je zo hard van pissen

Het punt dat ik altijd moet nekken, is het punt dat:
1) Ik begin te hikken... (dan moet je RENNEN!)
2) Als je in bed ligt alles begint te draaien als je ogen gesloten zijn.

En van goldstrike kan je echt goed nekken

Greetz,
SnuggLe

Posted by Miss Proximus on Jun-10-2002 15:58:

quote:
Originally posted by TranceFool
Voor de statistieken:

Je lever kan in 1 uur 1 glas alcohol verwerken.....dus reken maar uit hoe lang het blijft hangen....als je het nog heb kunnen tellen

sterker nog: 1,5 uur voor 1 glas BIER

quote:
originally posted somewhere on the net
Kan de afbraak van alcohol versneld worden?

Nee. Niet door een koude douche te nemen, niet door koffie te drinken, niet door liters water te drinken, niet door te eten, niet door een wandeling in de frisse lucht. Zelfs kotsen helpt niet: daarvan word je niet nuchter, het voorkomt alleen dat je niet nog meer dronken wordt.

Hoe voorkom je een kater?

1. drink niet te veel
  2. drink geen verschillende drankjes door elkaar
  3. drink na afloop veel water
  4. sta �s nachts een keer op om water te drinken

Toch een kater?

Blijf dan als het kan zo lang mogelijk in bed en draai je nog een keertje om. Neem een stevig ontbijt. Veel vers fruit kan ook niet kwaad na zo'n zwaar avondje. Vooral vruchtensappen zijn gezond, het kan de zuurgraad en de bloedsuikerspiegel in je bloed weer op peil brengen.
Ga niet direct in de felle zon zitten, hierdoor kan je hoofd nog harder gaan kloppen.

NB: De welbekende kop koffie als je brak bent is een afrader. Het onttrekt namelijk ook vocht aan je lichaam, waardoor je eigenlijk weer net zo ver van huis bent. Zorg dus altijd dat je voldoende vocht binnenkrijgt! Ook de dag na het stappen is veel vocht drinken van belang!

lol! en ik kan nix vinden over zwavel maar t is mij verteld op college door een lerares drankenkennis dus ik geloof t en ik vind t een hele goeie verklaring

Posted by TimeportE on Jun-10-2002 15:58:

quote:
Originally posted by SnuggLe
Het punt dat ik altijd moet nekken, is het punt dat:
1) Ik begin te hikken... (dan moet je RENNEN!)
2) Als je in bed ligt alles begint te draaien als je ogen gesloten zijn.

3) Als je zit en je met je hoofd rondjes gaat draaien!!

Posted by Donna on Jun-10-2002 16:09:

quote:
Originally posted by Trunks
Alcolhol ontrekt het vocht uit je lichaam, daardoor heb je dus teweinig vocht in bv je hoofd en krijg je dus hoofdpijn

quote:
Originally posted by Snuggle
Huh? Da heb ik nooit gezegd. Tis inderdaad in je nieren.. die doen het werk. Daar moet je zo hard van pissen

Kep toch ook nooit dat jij dat gezegt heb snuggie?

Posted by DjSuez on Jun-10-2002 16:16:

2 tips waarvan bewezen is dat ze werken: (dus niet zoals die broodje aap verhalen van hiervoor, met respect voor degene die ze geplaatst heeft... ) Ik heb bij celbiologie deze tips gehad:

drink jus d'orange als je gaat slapen, of tussendoor eventjes, dat zorgt er namelijk voor dat het vocht in je harses vastgehouden wordt, en dat is waar je de kater van krijgt, van te weinig water in je hoofd..

en twee: wordt student! en dan eentje die op zichzelf woont, dan drink je zoveel bier dat je er op een gegeven moment gewoon goed tegen kan.. ik had vroeger ongeveer een derde van de keren dat k uitging een kutgevoel, en nu nog maar een op de 50 tot 100 keer ofzo, bar weinig iig...

Posted by Donna on Jun-10-2002 17:00:

Bij iedereen werkt een broodje op voor zichzelf,en dan kun jij met je celbiologie nog zoveel wetenschappelijk bewezen theorietjes hebben,maar dat werkt lang niet voor elke mens,dus lb

Der is wel meer wetenschappelijk bewezen wat ze elk paar jaar weer andersom gooien,*amazing*

En trouwens,dat van die jus d orange,t gaat alleen maar om de vit C in dat verhaal,dus een vit.C tablet met veel water innemen is ook fine

Posted by DjSuez on Jun-10-2002 17:23:

quote:
Bij iedereen werkt een broodje op voor zichzelf,en dan kun jij met je celbiologie nog zoveel wetenschappelijk bewezen theorietjes hebben,maar dat werkt lang niet voor elke mens,dus lb

sorry, dit is wat k geleerd heb...

quote:
Der is wel meer wetenschappelijk bewezen wat ze elk paar jaar weer andersom gooien,*amazing*

das waar, maar dat wil nog niet zegen dat dat bij dit ook zo is, tis nl nooit eerder bewezen..

quote:
En trouwens,dat van die jus d orange,t gaat alleen maar om de vit C in dat verhaal,dus een vit.C tablet met veel water innemen is ook fine

ja, dat kan natuurlijk ook, maar met je zatte kop is jus denk ik wat lekkerder, en wat makkelijker (lees: ongevaarlijker.. )

Posted by Donna on Jun-10-2002 17:35:

Ach als ik alles wat ik in de medische wereld heb geleert voor lief te nemen,zou ik nu niks meer durven drinken/eten/gebruiken...

Ennuh,een glas jus d orange op je zatte maag is ook nie altijd fijn hoor,door die zure meuk wordt je maagie lekker samengeknepen en door die antiperistaltische bewging kunnen er nare uitvloeingen ontstaan

Posted by DjSuez on Jun-10-2002 17:44:

dat is ook weer zo...

t blijft een teer onderwerp, en ik weet niet wat ik moet geloven, ik doe iig wat bij mij wel helpt, en das gewoon bier zuipen, en dan GEEN wijn ervoor, voor de rest heb k weinig dingen nodig...

Posted by Donna on Jun-10-2002 18:02:

Van de rooie wijn bennik een keer zowwww zat geweest,was op t eindfeest van bigbrother part 1,daar haddik wat redactie toestanden voor die chat gedaan blabla,mochten op t eindfeest komen (toen bart deruit kwam) etc.
Daar wasset zoowwwwww fuckin saai dat ik begon te rebelleren en dus naar de rooie wijn greep,aan t eind van t feest had ik marco borsato met zijn permissie aan zn ass gevoelt,hebbik bart gebekt in t bijzijn van sabientje (godzijdank dat de prive er op dat mom niet bij was...),en hebbik de auto van de eindredacteur ondergekotst op de A10 toen die me heel lief naar huis bracht,daarna voor mij NEVER meer die meuk!!

A joint a day is primaaaaa voor de gezondheid

Posted by Smirnoff on Jun-10-2002 20:56:

LEER KOTSEN IN 9 STAPPEN

Stap 1 : Ontspan jezelf
Wees jezelf, ontspan en kijk je vrienden aan alsof alles onder controle is.

Stap 2 : Zoek een geschikte kotsplaats
Inspecteer de kotslocatie, let op het absorptieniveau, afketshoek en de reflectieindex.

Stap 3 : Opbouwen van anti-peristaltische knijpbewegingen
Laat je maag lekker borrelen, bouw het gerommel rustig op voor een vloeiende onafgebroken kotsstraal.

Stap 4 : Afsluiten strottenhoofd & openen van de mond
Kotsen is eenrichtingsverkeer, sluit daarom je luchtpijp af.
Vorm je mond tot een mooie tuit voor een goede drukopbouw.
(nodig om niet op je eigen schoenen te kotsen)

Stap 5 : De daad: lekker en ontspannen kotsen
Neem wederom een ontspannen houding aan (bijvoorbeeld met de handen in je zij) en buig wat door naar voren. Houd je hoofd enigszins schuin omhoog voor een mooie en sierlijke kotsstraal.

Stap 6 : Kom langzaam weer overeind
Laat het lichaam geleidelijk terugveren naar de oorspronkelijke startpositie. Houd de benen nog in spreidstand en het hoofd enigszins naar voren voor een eventuele �after-puke�. (NB. Let op de symmetrie van het resultaat)

Stap 7 : Vol vertrouwen nagenieten
Je hebt het verdiend: tevredenheid is troef.
Uiteraard hebben wij hier te maken met de kotsinstructeur zelf, maar in een ieder schuilt dit kunstje. Overigens kun je zien dat kotsen zonder smerige vlekken op gezicht of kleren mogelijk is.

Stap 8 : Inspecteer nog even wat je gegeten hebt
Maak een goede analyse van je kots. Is alles eruit? Over het algemeen is shoarma goed te herkennen aan de dunne reepjes die ca. 4 uur intact blijven.

Stap 9 : Wees zeker van je zaak, bekijk de details aandachtig
Bedenk dat je in een aangeschoten toestand verkeert. Een foute inschatting is altijd mogelijk.
Zak even door de knie�n en analyseer nogmaals:
Was het nou Mc Nuggets of de kaasfondue van gisteren?

Succes !!

Posted by eXos on Jun-10-2002 22:59:

quote:
Originally posted by Smirnoff
LEER KOTSEN IN 9 STAPPEN

bl44t

Succes !!

Je weet hoe ik kots h�

Zonder hulpmiddelen (vingers e.d.) gewoon ff kotsen en daarna vrolijk weer een halve liter naar achter slaan

Pages (3): « 1 [2] 3 »