TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hoe is iedereen een tranceaddict geworden?
Pages (3): « 1 [2] 3 »

Posted by Akira on Apr-04-2001 16:08:

Talking

TRANCE = GODDELIJK....
Goeie trance maakt me gewoon echt blij

Posted by Mysteric on Apr-04-2001 16:28:

Tja...het is nog steeds jammer dat de dancetrends niet meer wordt uitgezonden op 538. Kwas er destijds echt groot fan van. Pronti, Kalmani en dj isaac die alles aan elkaar mixen, en meestal lekker strak ook nog. Opnemen op bandje enzo...tracklist erbij.
Tja daarom nu dus maar live-sets downen

Posted by cyberdude on Apr-04-2001 16:31:

Let seeeee
Laat me denke

Eerst was ik beetje in techno tijd
Dan begon ik trance te beluisteren
en via irc stuurden oudere vrienden nog liedjes
en dan benk meer en meer een trance addict geworden

Posted by djiwan on Apr-04-2001 17:19:

Ik ben begonnen met die turn up the bass en move the house shit (Fierce Ruling Deeva, Housenation etc.) daarna kwamen de eerste House Party's uit met om en om "de zogenaamde hardcore" en mellow, mellow vond ik nix en kocht dus de gabber uitvoeringen.

Heb ook nog dingen zoals Hithouse en de 1e thunderdome maar verder niet veel, daarna wat hardcore en toen de it en zo wat meer populariteit kregen begon ik wat van club/trance en zo te houden, dat werd steeds commercieeler en nu houdt iedereen van club/trance en co.. Ik hou bij vlagen ook wel van zeer monotone techno (pounding grooves, Samuel L. Session) Maar nu vooral Picotto style ( en niet die commerciele dingen die ie doet, maar hoe hij draait)

Posted by Opti on Jan-17-2002 02:57:

quote:
Originally posted by SnuggLe
alhoewel ik zelf me steeds meer begin te distancieeren van de (commercieele-) Trance, en steeds meer Progressive/Techno begin te worden. Ik denk dat dat toch wel de nieuwe stroming wordt nu Trance over een half jaar dood is

Tis nu bijna een jaar later, en t valt toch wel mee naar mijn mening...

Posted by Siesta on Jan-17-2002 07:25:

Ik luisterde zolang ik naar muziek kon luisteren al house, ik jatte altijd de mtv cdeetjes van me broer, en dan in me stereo douwen, en dan zo luid mogelijk zodatt iedereen het kon horen :-). en rond me 10e kocht ik me 1e singels Modo - 1,2,3 polizei, mark oh tears don't lie en dat soort shit, en toen haddik eens ferry corsten gehoord, ik zo HUH wies dat, ik had de single van system f ook, maar wist niet dattie van ferry was,maar later wel dus, en toebn kocht ik die cd van innercity, en ik weerd geeeeeeeekkkkkkkkkk, w0000000000tjes is die cd, nog steeeeeds, een van de beste cds oooooooit, YEAAAAAAAHH, youpie, zo bennik eingelijk van trance gaan houden,

GreetZ GERRIT

Posted by Ruben_Dubbink on Jan-17-2002 08:13:

geloof dat alles wel ongeveer is gezegt over hoe je TA bent geworden. Voor mij begon het ook met een Trance cd,
Charley Lownoise & Mental theo, Dune.......dat soort muziek begon het eigenlijk een beetje mee.

GreetZ RubDub

Posted by LightForce on Jan-17-2002 08:43:

Ben in 1983 geboren en opgegroeid met artiesten als J. Hammer, Vangelis en andere synthesizer virtuozen. Me vader luisterde dit vaak. Luisterde daarna op de radio veel illegale radio Maarssen . Hier draaide ze veel euro-dance en Snap en dat soort artiesten. Op mijn 7e of 8e verjaardag kreeg ik me cd speler. De 1e cd die ik toen kocht was in duitsland met de naam Technotraxx. De cd met U96 - Das Boot en andere knallers, vanaf die tijd ben ik meer van die serie gaan kopen, en tevens de houseparty series van Arcade waren voor mij favoriet. En toen kwam het me buurjongen kwam met de allereerste EarthQuake cd binnen. Oke ff wennen maar best te doen. Dus de hardcore tijd brak lichtelijk aan. Wel vaak geluisterd, maar nooit echt heel leuk gevonden, vond de technotraxx series leuker.

Vervolgens is er een tijd aangebroken dat de technotraxx series verleden tijd waren, en kwam tadaa de eerste trancemaster. Die nu al weer bij deel nummer 3001 is beland (31ste deel dus voor de kenners). Tja vanaf die tijd is me trance tijd aangebroken. En nooit meer los gelaten. Veel op internet rond gekeken, veel songs gedownload. En veel gebrand op eigen compilatie cd's. Dankzij die compilatie cd's veel mensen de trance feeling gegeven, en tja nu een REAL TRANCEADDICT. Het leukste van me hele muziek voorkeur is dat me vader het ook helemaal top vind. Elke maand wil die een nieuwe cd met nieuwe releases Best lekker voor in de auto...

Posted by kolkiewolkie on Jan-17-2002 09:00:

tsja, hoe benk TA geworden..

vanaf mun 9de beetje die commercie geluisterd (2unlimited idd) via 'artiesten' als dj bobo (wie kent um nog) tot aan mijn 15de-16de volgehouden, toen 1.5 jaar echt nauwelijks electronische muziek geluisterd wegens en chronisch gebrek aan zenders die a) dat draaiden en b) die ik ook nog kon ontvangen.

dat gabbergedoe heb ik helemaal overgeslagen, hoewel sommigen mij wel eens voor gabber hebben uitgemaakt (vraag me niet waarom, week ooknie)

tsja, en dan wordt je ouder, hoor je weer die commerciele plaatjes en dan vraag je je toch af of er niet meeeer is, en idd, dat is er wel.. dit dus dan krijg je eens een paar livesets van TE 2000-2 onder je neus gedrukt==>> wooot, download je de complete in trance we trust reeks, vant een komt ander

plaatjes die voor mij echt een openbaring waren/zijn: svenson & gielen - the beauty of silence. vind dat nog steeds een fijne plaat (twisted niet trouwens) en een plaat van marco V die toevallig op de harde schijf bij windesheim stond destijds, ben de titel nu ff kwijt.

greetz kolkiewolkie

oh ja, trance is still alive, maar dat gaat natuurlijk niet voor eeuwig door, dat is namelijk met elke muzieksoort het geval de laatste 50 jaar (sad but true).

kheb trouwens wel het id dat techno wat meer mainstream gaat worden.... meer een gevoel dan dat het ergens op gebaseerd is trouwens..

Posted by Smirnoff on Jan-17-2002 11:41:

iedereen waar ik mee omging hield meer van hardcore, vond ik ook wel leuk op z,n tijd.
Maar ik was helemaal gek van Bonzai.
Ik was helemaal gek van : jones & stefenson - the first rebirth.
Toen heb ik eens een trancemaster cd gekocht, klonk ook wel leuk...
Hierdoor ben ik een Trance-Junk geworden.

Posted by Kamaya on Jan-17-2002 13:41:

vanaf m'n 7de tot m'n 11e ongeveer luisterde ik op zat. altijd de mega top 50 en nam dat op en luisterde die bandjes de rest van de week (vooral snap e.d.). Daarna was het vooral dance trends op 538 tot m'n 14e ong.. In de tussentijd was de helft van m'n klas gabber geworden (2e klas), maar dat heb ik een beetje gemist, wel heb ik 1 hardcore cd (real hardcore 4), maar die heb ik ook nauwelijks geluisterd. Mijn cd-collectie bestond uit clubhopping/mega dance e.d.
M'n eerste cd met echt trance was Clubzone en het nummer wat ik daarop echt helemaal het vond was Vincent de Moor - Orion City.
Daarnaast had ik de cd clubtrance 2 (arcade) en m'n eerste en ook een van de beste echte trance-cd's was de eerste IC-cd van Tiesto.
vanaf m'n 14e tot aan nu heb ik ook een smaak voor rock en alternative muziek ontwikkelt en vandaag de dag ziet mijn cd-rek er ook verdeeld uit:
3/4 allemaal trance (o.a. IC, van die megaverzamelaars, magik (alles), en nog veel meer) en de rest rock muziek/ rustige rock, ik heb nogal een brede smaak. in tot. ongeveer 100 cd's (origineel-gecopieerd) en daarnaast nog elke maand eigen trance verzamelaartje.

Dit was het ongeveer wel.

De groeten

Posted by New Wave on Jan-17-2002 14:02:

Eerst was het indedraad 2 unlimited.......best vaag als je daar nu naar luisterd.....daarna werd ik full-time gabberrrrr, echt veel te veel cd's in me kast......gewoon een jaar lang non-stop hakplezier.......daarna.......kreeg ik trance cd's......eerste innercity was wel cool.....daarna kwam ik bij Heineken Horizons.......heel weinig mensen, twas koninginnenacht......hebben we met veel luitjes ons helemaal kapot gestampt op Techno......eerste setje van Richie en Luke Slater werd ik helemaal leip en die techno was zooooo bruut hard.....was nog beetje een underground plaatjes enzo............sinds dien ben ik van techno gaan houden.....beetje 4 jaar ofzo nu........ zo ben ik dus Trance-addict geworden

Posted by Jukx on Jan-17-2002 14:30:

quote:
Originally posted by kolkiewolkie

kheb trouwens wel het id dat techno wat meer mainstream gaat worden.... meer een gevoel dan dat het ergens op gebaseerd is trouwens..

dat is omdat de muziek (trance) steeds harder aan het worden is en iedereen "hard" gelijk stelt aan techno.. (alsof bij techno alles om hard draait :-0).. zonder dat ze nou precies weten wat techno nou eigenlijk inhoudt.
Maar goed dat neemt niet weg dat techno idd wat meer mainstream aan het worden is en dat allemaal omdat het zo wordt uitgemolken door ID&T en UDC.. ID&T met zn Shockers en UDC waarvan bijna elk feest wat ze geven een techno-mainhall heeft.

..het is maar te hopen dat het een beetje overwaait die hype.

Posted by Opti on Jan-17-2002 14:57:

Hoe is iedereen een tranceaddict geworden?

Huh? Ik ben helemaal geen TA. Ik zit hier alleen voor de moppen van Henkie gehhehehe

Henkie, Im ya biggest fan, niggaaaaaaaaa

Posted by Donna on Jan-17-2002 15:28:

jaaaaaa nu de techno commercieel,dan is de trance tenminste nie zo'n hype meer,laat al de tmfertjes maar lekker gaan techno-en:P

Kep btw van veel muziek gehouden en nog,heb sinds '84 al de u2 concerten bijgewoont,alleen de laatste keer niet,u2 blijft voor mij ook gewoon erg stoer,net zoals gunsNroses.
In de 90er jaren waren 2unlimited en hun soortgenoten nice,leuke feestjes toen ook wel gehad,en zo'n beetje 2 jaar geleden vond rv t tijd dat ik s meeging naar een feessie waar tiesto draaide,hij had me eerst addicted gemaakt met isos 1,en idd sindsdien ben ik dus een addict,en in de loop der tijd tulijk niet alleen tiesto,maar nog wel de lekkere trance+t vette beuken,helemaal top.
En deze feesten vind ik echt super maar vergeet zeker de onwijs grootste concerten niet,waar in principe dezelfde sfeer hing als waar ik me nu in bevind.
Muziek is gewoon genieten,ligt eraan of je je ervoor open wilt stellen...

Posted by kolkiewolkie on Jan-17-2002 15:30:

jukx (tmag misschien raar klinken,) maar ik weet ook wel dat techno niet alleen maar hard is (hoek techno nou precies moet beschrijven is wel lastig trouwens, anyone?)

greetz

kW

Posted by New Wave on Jan-17-2002 15:34:

quote:
Originally posted by Jukx

..het is maar te hopen dat het een beetje overwaait die hype.

Dat moet dan heeeeeeeeel snel gebeuren.......anders is het te........laat.............

Ik zeg altijd...........techno is niet te omschrijven........je moet het voelen...........vaag ja.................

Posted by TimeportE on Jan-17-2002 15:58:

ik had ooit eens een cd van IC door tiesto gemixt geleent van iemand, ik vond het zooo mooi, onbeschrijvelijk.. daarna snel eff magik 1,2,3,4 op een cd laten zetten.. sindsdien ben ik eigenlijk een TA..

Posted by serialkillah on Jan-17-2002 17:40:

Lang, lang laaaaaang geleden zat ik de de basisschool. Op deze basisschool had ik vriendjes die grote broers hadden. Die grote broers hadden toen techno trance en houseparty cd's. Die ben ik gaan luisteren (ik had ze namelijk op cassette gekopieerd) en dat vondt ik erg mooi. Toen ben ik ook naar Thunderdome gaan luisteren en werdt ik een 'gabber'. Na een aantal jaren gegabberd te hebben kreeg ik kamaraden die naar trance luisteren (nu 4-5 jaar geleden). Via hun heb ik ook het trancevirus opgelopen en ben ik geworden wat ik nu ben

Posted by Dj Alpha on Jan-17-2002 17:58:

heeeel lang geleden...
tsja, ik heb iig altijd van muziek gehouden met beat erin. in groep 8 helemaal gek van dj paul, technohead - i wanna be a hippy en scooter.
Dat vond ik altijd errug leuk. M'n nicht (nu 23) die ging ook de dance kant op en begon van die housepartie casettebandjes te kopen. Ik als n gek kopieren en lenen, helemaal te gek vond ik die shit. Toen ik een jaar of 13 was begon dat gabber gedoe een beetje op te komen. Ik had duz op gegeven moment half kale harses, heb zelfs een staartje gehad hehe. Mn nicht die ging vaak uit in Club X en kocht daar ook cd's van. Ik die dingen ook weer kopieren en ik bouwde thuis een verzameling Thunderdome op. Op mn 14e verjaardag mn eerste party gepakt (mysteryland 97) helemaal te gek was dat. ben nog naar thunderdome geweest en een hellraiser. Ik begon toen al ietsje club/trance enzo te luisteren. egt die stijl van forbidden paradise. 98 werd al een stuk minder. ik liep geloof ik nog wel rond op maxxjes en in een trainingsbroek, maar begon al wat meer blije deuntjes te luisteren. In 1999 ben ik pas egt naar Trance gaan luisteren, ik hoorde een cd, volgesmij was het tiesto en ik was er helemaal weg van. Vooral van Tiesto in t begin, maar later ontdekte ik dat de trance wereld wel iets groter was en er nog veeeeeeel meer goeie dj's waren. Langzaam maar zeker begon mn muzieksmaak een beetje uit te breiden naar progressive, hardtrance en hardhouse. Techno had ik altijd zoiets van "neuh das nix voor mij" maar ben t toch wel steeds meer gaan waarderen. Nu vind ik bijna alles leuk, als er maar een goeie beat in zit. Slappe club daar hou ik niet van. T liefst een dikke beat met vette scheur geluiden

Nou das mijn verhaal hehe, volgesmij gaat t egt nerges over maarja

Posted by New Wave on Jan-17-2002 18:54:

quote:
Originally posted by Dj Alpha
ik liep geloof ik nog wel rond op maxxjes en in een trainingsbroek,

Wil ik wel eens weten, ik draag nog bijna elke dag maxxies......(nu met extra verwarmende nieuwe zooltjes ).....ZIJN DER NOG MEER......of ben ik de enige met nog een beetje gabber syntomen?......kop gaat ook nog altijd voor de helft kaal....

Posted by Remy D on Jan-18-2002 01:24:

Het gaat mij dus meer om de drugs dan om de muziek. Dus eigenlijk ben ik een DRUGSaddict. Maarja en verder zit ik hier eigenlijk alleen maar omdat ik het gewoon leuk vind om te lezen hoe triest en achterlijk de mensen zijn die hier serieus posten. Werkelijk waar heb ik nog nooit een normaal iemand meegemaakt hier. Dus kom op jongens en meisjes maak er nog wat van nu het nog kan.

Posted by Donna on Jan-18-2002 07:17:

Ik ben wel normaal

Posted by Robvef on Jan-18-2002 07:53:

Gelukkig zijn er ook nog normale mensen.

Posted by Muppet on Jan-18-2002 09:35:

Valt me op dat redelijk veel mensen door Tiesto eraan verslaafd zijn geraakt...ik ook trouwens. Vond altijd die happy hardcore wel leuk en die eurotrance, maar vond dat te zacht en te happy dus ging ik hardere muziek luisteren en minder-commercieler. Toen ik in een platenzaak tiesto-live at innercity luisterde was ik bij het eerste nummer al verkocht (gruwlijk nummer!!!!!!!, nog steeds vet). Ja en toen een beetje meer downen van dat soort muziek en bandjes kopieren en toen begon de bal te rollen, toen was ik helemaal verslaafd.

En nu begin ik progressive vetter te vinden dan trance, maar ook de iets hardere stijl a la marco v. Vind alles wel een beetje leuk behalve de top40 trance, dj boozy woozy-party affair kan ik niet uitstaan!!!!!!!!!!!!!!!!

Greetz Muppet

Pages (3): « 1 [2] 3 »